Moeilijke tijden......

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Re: Moeilijke tijden......

#16 Bericht door Chang » dinsdag 30 juni 2009, 20:05

joepattaya schreef:Een tip en opmerking:
Zoals wellicht bekend zijn er nogal wat Nederlanders, die op de 1 of andere manier in Thailand hun hoofd boven water proberen te houden in deze moeilijke economische en toeristen arme periode.

Is het mogelijk om een aparte 'draad' te openen, waar eenieder die een bedrijf weet/heeft de nodige informatie op kwijt kan:
- naam bedrijf
- contact gegevens
- activiteiten
- eventuele aanbiedingen

Het reageren op OP's (originele posten) moet uitgeschakeld worden en alleen de moderator moet de mogelkijkheid hebben om de OP te verwijderen, op verzoek van de plaatser of op verzoek van andere leden van dit forum (minimaal 3 leden).

Misschien kunnen we elkaars activiteiten onder de aandacht brengen en op die manier elkaar steunen in deze 'gammele' tijd.

Ik weet niet hoe Chang dit kan en mag invullen, we horen het wel.
Goede opmerking waar duidelijk over is nagedacht en welke wellicht een goede aanvulling op dit forum zou kunnen zijn, ik zal moeten kijken wat de mogelijkheden zijn en hoe de feitelijke invulling vorm gegeven kan worden.

Chang

joris
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 150
Lid geworden op: dinsdag 14 april 2009, 08:03

Re: Moeilijke tijden......

#17 Bericht door joris » woensdag 01 juli 2009, 10:52

ik ga over vijf weken weer, en als het aan mij licht dan ga ik lekker 2,5 week niks anders doen dan relaxen en geld uitgeven.
ben alleen bang dat ik weer een aantal dagen op de fruit plantage's mag mee helpen met mijn vriendin.

kort samen gevat is het dus beter voor de thaise economie als een farang niet t mee werkt en hele dag niks doet.
zouden een helehoop werklozen in nederland er zo ook over denken en zich van geen kwaat bewust zijn wat het allemaal kost .

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Moeilijke tijden......

#18 Bericht door Gardensafari » dinsdag 28 juli 2009, 18:54

Ben in december met mijn vriendin en de familie in Pattaya geweest. Het was er vergeleken met twee jaar ervoor heel erg stil. Zelfs mijn vriendin die er met haar ex-man een paar jaar heeft gewoond werd er stil van. Ik kan geen percentages noemen, maar dat de toeristenindustrie een fikse klap had gekregen was duidelijk. Gelet op alle berichten in de kranten slaat de crisis dit jaar nog steeds hard toe in de hele wereld. Duitsers komen weer massaal naar Nederland. Amerikanen staan helemaal te wankelen op hun poten met een dollar die gestaag blijf zakken. Dat belooft voor het komende seizoen voor Thailand ook niets goeds.

In Pattaya, Phuket en Samui werken heel veel barmeisjes (schattingen lopen uiteen van 60.000 tot 120.000). Die verdienen geld, geven het ook graag uit en sturen nog wat naar de familie. Als daarvan een deel wegvalt, dreunt die klap in heel Thailand na. En die barmeisjes zorgen ook voor de omzet van de kapsalons, goudwinkels en restaurants. Nee Thailand gaat het tweede zware jaar tegemoet.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Moeilijke tijden......

#19 Bericht door jumbo » woensdag 29 juli 2009, 04:27

Ik kom net terug van Samui waar het ook matig was kwa toeristen volgens de thaise en buitenlandse uitbaters.
IK ben ook nog in Cha-am geweest waar het ook rustiger leek tav van bijvoorbeeld verleden jaar en het jaar daarvoor.
Zelfs op een feestdag in Siam Park geweest en het was niet bomvol, wat ik wel had verwacht
De klad zit er duidelijk in na verschillende (natuurlijke) calamiteiten, waar men overigens weer rap overheen kwam, maar nu lijkt de economische situatie in de buitenlanden de toeristen echt weg te houden.
Kan nog een jaartje duren, en het kaf wordt zo ook weer van het koren gescheiden kwa horeca exploitaties, maar ik moet Gardensafari nageven dat er in de 'plezierindustrie' veel wordt geleden wat derhalve zo zijn specifieke konsekwenties heeft.

Ook de bars in bangkok zijn leger als de jaren ervoor.
Niet dat je mij daarover hoort klagen kwa marktmechanisme, hehe
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Moeilijke tijden......

#20 Bericht door joepattaya » woensdag 29 juli 2009, 10:05

Even wat concrete getallen:
1 van de bekendste visa-run companies had vorig jaar om deze tijd dagelijks 300 mensen in hun bussen en dat 7 dagen per week.
Nu is dat nog maar 50 per dag en nog maar 5 dagen per week.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Moeilijke tijden......

#21 Bericht door Mart » woensdag 29 juli 2009, 11:05

joepattaya schreef:Even wat concrete getallen:
1 van de bekendste visa-run companies had vorig jaar om deze tijd dagelijks 300 mensen in hun bussen en dat 7 dagen per week.
Nu is dat nog maar 50 per dag en nog maar 5 dagen per week.
En waren dat allemaal " genieters " :?: dan zal het in P ook wel erg rustig zijn. :o

Ik zoek nog steeds een spoorzoeker, mogelijk een spoorzoekster :?:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

Re: Moeilijke tijden......

#22 Bericht door thongdee » woensdag 29 juli 2009, 23:37

Omdat men zoon op bezoek was vanuit België , zijn we met zijn Zweedse broer naar Pattaya gegaan , wel ... leuk ?
We maken overal het beste van ,heb genoten van hun gezelschap , maar er liep bijna geen "volk" rond , prijzen waar ik even op nadacht voor ik uitgaf ,prijs kwaliteit zeker niet zoals het hoort , we waren de enigste verhuurde bungalow in het resort (we hadden de honden mee)
Ik was blij dat we in terug in Surin waren , waar je waar krijgt voor je geld en de mensen geen masker dragen ...heb met heel veel mensen gepraat en de meeste staan op het punt om terug naar de Isaan te gaan ,want verdienen doen ze in "de stad" niets meer.
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”