Oppositie demontreert weer

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Oppositie demontreert weer

#31 Bericht door dutch » dinsdag 30 juni 2009, 15:42

Mensen die in Nederland politiek bedrijven zijn een z**tje vo lidioten en diegene die als NIET Thai er ook nog eens mee door gaat in en over Thaise zaken nou die....eh..... :evil:
Hou toch op en geniet van het leven :mrgreen:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

joop-cm
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 29
Lid geworden op: woensdag 17 september 2008, 12:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Oppositie demontreert weer

#32 Bericht door joop-cm » dinsdag 30 juni 2009, 16:06

Tja, het is weer zover, verschillende forumleden zitten elkaar weer in de haren.

Heb met stijgende verbazing en ergernis de thread gelezen en moet toch enkele opmerkingen kwijt, met name naar Joe en Elst.

Als je politiek getinte onderwerpen niet wilt lezen is o.k. maar ik begrijp Joe niet die nota bene als eerste reageert en er vijf postings aan waagt en mogelijk omdat de discussie niet loopt zoals voorzien plotseling vindt dat je hierover beter niet kunt posten ?????
Elst vindt in zijn eerste posting dat politiek maar geleuter is en blijkbaar niet op een Thailand forum thuishoort.
Kijk ik vind de moppentrommel onzin, maar zal het niet in mijn hoofd halen om bij iedere mop een toevoeging te maken hierover. Het is duidelijk aangegeven wat het onderwerp is en dat sla ik dan over.
Evenzo is het ook overduidelijk dat bij een onderwerp als nieuwe demonstraties, het over politiek gaat.
Sla het dan over maar ga niet een evt. discussie zitten saboteren, dat vind ik onbehoorlijk gedrag.

Voor mij is politiek wel belangrijk en natuurlijk weet ik ook wel dat we hier geen actief of passief kiesrecht hebben, maar daar gaat het niet om.
De politiek is voor mij een afbeelding van de maatschappij. Ik ben hier gaan wonen en wil hier de rest van mijn leven blijven en daarom probeer ik wat te begrijpen van hoe de Thaise maatschappij in elkaar zit en probeer wat van de taal op te steken.
Ik denk als je in het geheel niet wilt weten hoe de Thaise politiek werkt, je ook niet geïnteresseerd bent in de Thaise maatschappij.

Zou graag eens een discussie aangaan omdat mijn mening regelmatig afwijkt van wat gangbaar is onder westerlingen maar als ik zie hoe fel en persoonlijk dit hier gaat dan bedenk ik me wel.

Blijkbaar zijn de diepe tegenstellingen in de Thaise maatschappij ook zichtbaar bij de buitenlanders al zouden we als relatieve buitenstaanders daar wat meer afstandelijk op moeten kunnen reageren.
Dat lijkt op het forum nauwelijks mogelijk en dat is jammer.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Oppositie demontreert weer

#33 Bericht door Pieter » dinsdag 30 juni 2009, 16:19

Ruudje wordt het niet tijd dat je een Phone-in met NL gaat doen

ZO-Azie is gewoon anders

(Birma, Cambodja, Vietnam, Maleisie, Indonesie, Singaphore (klinkt gek maar het minst democratische van het rijtje))

en natuurlijk onze geliefde bananen monarchie Thailand 8-) 8-) 8-)


Pieter 8-) 8-)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Oppositie demontreert weer

#34 Bericht door RuudThai » dinsdag 30 juni 2009, 17:00

dutch schreef:Mensen die in Nederland politiek bedrijven zijn een z**tje vo lidioten en diegene die als NIET Thai er ook nog eens mee door gaat in en over Thaise zaken nou die....eh..... :evil:
Hou toch op en geniet van het leven :mrgreen:
Dutch, dit is wel een beetje erg overgeneraliseren want in de Nederlandse politiek zijn genoeg mensen die op een verantwoorde wijze trachten de belangen van hun kiezers en van het land te vertegenwoordigen. Ik ben geen Balkenende/Rutte/Rouvoet/Bos-fan, maar om ze nou een stelletje idioten te noemen gaat mij te ver. Wilders&Verdonk is wat anders...... :evil:

Ik kan mij goed vinden in wat Joop en Printen schrijven: politiek is de spiegel van de maatschappij en als je in die maatschappij geïnteresseerd bent dan zul je zeker iets van de politieke situatie moeten weten. Vandaar dat vanaf het moment dat ik met Thailand te maken kreeg ik veel over actuele zaken en over de politiek heb gelezen. En tja, ik hou nou eenmaal van lekker op het scherp van de snede discussiëren, misschien een spel, maar ik ben dat nou eenmaal gewend in Nederland. Normaal leidt dit tot het uitwisselen en verduidelijken van standpunten, waardoor een onderwerp aardig uitgediept kan worden. Maar helaas zijn er mensen die niet geleerd hebben om op deze wijze een discussie te voeren en dan krijg je van die reacties zoals Elst99 die plaatste: niets toevoegend, alleen afbreken.

Maar ik kan het goed achter mij laten hoor en dan van het leven in Thailand genieten, precies zoals hieronder staat: "Kijk altijd naar de zonnige kant van het leven!" :idea: 8-) :lol: :D

Groet,
Ruud

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Oppositie demontreert weer

#35 Bericht door elst99 » dinsdag 30 juni 2009, 18:07

Het interresseert mij natuurlijk wel als er bij een posting "Nieuws" staat "Oppositie demonstreert weer", was in november wel de pineut, dat we niet terug konden naar Thailand vanuit Hong Kong!
Maar of dat door de rooie c.q gele groep is, interresseert me niet en waarom niet, ik kan het op geen enkele manier beinvloeden. Ik ben er als gast en gedraag me ook zo! Zelfs een thai, praat niet met een farang over politiek.
En om dan bij iedere posting, die zelfs niet politiek getint is, de mening van Ruud voorgeschoteld te krijgen, vind ik dat vervelend en hoogst irritant.
Maken jullie, die daar dan wel graag over discuseren, daar dan een aparte posting van.
Ruud ik zag net, ergens op een ander forum, dat je 13-7 je 62e verjaardag viert, nog 3 jaartjes dan mag je met de Aow-ers meepraten!
Wens je alvast een prettige dag!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Oppositie demontreert weer

#36 Bericht door joepattaya » woensdag 01 juli 2009, 02:25

joop-cm schreef:Tja, het is weer zover, verschillende forumleden zitten elkaar weer in de haren.

Heb met stijgende verbazing en ergernis de thread gelezen en moet toch enkele opmerkingen kwijt, met name naar Joe en Elst.

Als je politiek getinte onderwerpen niet wilt lezen is o.k. maar ik begrijp Joe niet die nota bene als eerste reageert en er vijf postings aan waagt en mogelijk omdat de discussie niet loopt zoals voorzien plotseling vindt dat je hierover beter niet kunt posten ?????
Lezen is ook een vak. Ik reageerde inderdaad als eerste in deze draad en vervolgens reageerde ik nog eens 4 keer. Ik gaf, zoals ik ook al aangaf, politieke nieuwtjes; niet met als doel om een discussie te ontlokken, maar gewoon om de feiten die ik waarneem neer te zetten. Ik geef vervolgens ook aan dat het weinig zin heeft om hierover te discussieren omdat dit soort discussies (over politiek) doorgaans stranden in niets of een hoop "poetische" vuilspuiterij, zoals nu weer het geval is. Daarom sloot ik me aan bij Mart, die zich onthoudt van verder politiek commentaar.
Het zal mij worst wezen in hoeverre mensen hier discussieren over politiek of niet; iedereen discussieert vanuit zijn eigen visie en 'gekleurde' bril en dat soort discussies zijn altijd gedoemd te eindigen in een hoop frustratie, omdat er nu eenmaal mensen zijn die kostte wat het kost hun mening door willen drijven. Moet iedereen voor zich weten, maar daar onthoud ik me dus van en DAT heb ik volgens mij nu wel duidelijk gemaakt.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Oppositie demontreert weer

#37 Bericht door Phuket Dragon » woensdag 01 juli 2009, 02:42

was in november wel de pineut, dat we niet terug konden naar Thailand vanuit Hong Kong!
Was geen probleem hoor er zijn direkte vluchten op Phuket vanuit HK.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Oppositie demontreert weer

#38 Bericht door elst99 » woensdag 01 juli 2009, 06:09

Ik ben via Kuala Lumpur, met een speciaal vliegtuig van Airasia (prima service trouwens) op het militaire vliegveld uiteindelijk geland. Maar zowel KL als op het militaire vliegveld, was het een chaos.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”