Oppositie demontreert weer

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: Oppositie demontreert weer

#16 Bericht door Luc » maandag 29 juni 2009, 09:33

when you not like ...go back too your own country..
heb ik hier al duizenden malen horen zeggen, tegen duizenden verschillende buitenlanders..

Ik (persoonlijk) vind het zowat de stomste opmerking die er kan gemaakt worden.
Word ook meestal maar gezegd door Thaien ,die totaal geen kritiek kunnen verdragen of ....

U bent hier gast....
ja en dan ...moeten wij daarom alles blindelings aanvaarden ,volgen, monddood en kritiekloos zijn....
er is geen land op de wereld...geen stad of dorp waar er geen dingen zijn die wat minder deugen, op geen z.. trekken, of zelfs dingen gebeuren die volgens sommige (hun) normen of waarden niet aanvaardbaar zijn....of VEEL beter kunnen,
moet gij daarom ervan weg...?

Is kritiek, er over praten, het aanklagen......zowel positief als negatief,
soms ook niet het startpunt
dat er vroeg of laat wel dingen ten betere veranderen..??
waarom zou een gast niet zijn gedacht mogen zeggen....
een gast word gewoonlijk door de gastheer een beetje beschermt, wegwijs gemaakt, geholpen bij zijn node,...
De gast word ook meestal aanhoord door de gastheer
hier kun je dat soms meemaken bij de gewone Thai..bij overheid en instanties ????

politiek en regering is een reflextie van het land en zijn inwoners...
als daar al voor IEDEREEN !!!!, stelen, liegen, bedriegen ...ook heel veel BEDREIGING....en machtsmisbruik
...netje onder een noemer CORRUPTIE geplaatst
voor iedereen daar - elke dags maaltijd -word aanzien....
dan weet je dat het totaal doordruppelt naar alle lagen van die maatschapppij...

het erge is dat het gebeurt..nog veel erger, vind ik,
dat er maar weinige zelfs er nog maar DURVEN over praten...
wat dan ook weer aantoont dat het zo is.
als dat nog niet op een forum onder buitenlanders kan...?

vandaag wat bewolkt

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Oppositie demontreert weer

#17 Bericht door joepattaya » maandag 29 juni 2009, 09:58

Luc schreef:when you not like ...go back too your own country..
heb ik hier al duizenden malen horen zeggen, tegen duizenden verschillende buitenlanders..

Ik (persoonlijk) vind het zowat de stomste opmerking die er kan gemaakt worden.
Word ook meestal maar gezegd door Thaien ,die totaal geen kritiek kunnen verdragen of ....

U bent hier gast....
ja en dan ...moeten wij daarom alles blindelings aanvaarden ,volgen, monddood en kritiekloos zijn....
er is geen land op de wereld...geen stad of dorp waar er geen dingen zijn die wat minder deugen, op geen z.. trekken, of zelfs dingen gebeuren die volgens sommige (hun) normen of waarden niet aanvaardbaar zijn....of VEEL beter kunnen,
moet gij daarom ervan weg...?

Is kritiek, er over praten, het aanklagen......zowel positief als negatief,
soms ook niet het startpunt
dat er vroeg of laat wel dingen ten betere veranderen..??
waarom zou een gast niet zijn gedacht mogen zeggen....
een gast word gewoonlijk door de gastheer een beetje beschermt, wegwijs gemaakt, geholpen bij zijn node,...
De gast word ook meestal aanhoord door de gastheer
hier kun je dat soms meemaken bij de gewone Thai..bij overheid en instanties ????

politiek en regering is een reflextie van het land en zijn inwoners...
als daar al voor IEDEREEN !!!!, stelen, liegen, bedriegen ...ook heel veel BEDREIGING....en machtsmisbruik
...netje onder een noemer CORRUPTIE geplaatst
voor iedereen daar - elke dags maaltijd -word aanzien....
dan weet je dat het totaal doordruppelt naar alle lagen van die maatschapppij...

het erge is dat het gebeurt..nog veel erger, vind ik,
dat er maar weinige zelfs er nog maar DURVEN over praten...
wat dan ook weer aantoont dat het zo is.
als dat nog niet op een forum onder buitenlanders kan...?

vandaag wat bewolkt
Er wordt nergens gezegd dat we er niet over kunnen of mogen praten. Het heeft alleen weinig zin en het geeft alleen voer tot discussies die leiden tot niets, want meestal bloedt een discussie over de Thaise politiek dood zonder een conclusie.

Je hebt gelijk als je vindt dat een gast in een land best van zich mag laten horen, politiek gezien, maar je mag niet eisen dat er naar geluisterd wordt.
Slechts een handjevol buitenlanders is hier resident en het overgrote deel is hier te gast, hetzij als toerist, als tijdelijke werknemer, als pensionado, als partner van een Thaise/Thai ............ elk jaar wordt er bekeken en getoetst of je nog wel welkom bent en of je nog wel voldoet aan de gestelde criteria. Ben je niet langer welkom of voldoe je niet langer aan de gestelde criteria, dan moet je opzouten. Begrijpelijk dat er dus niet geluisterd wordt naar de buitenlanders.
In Pattaya proberen de buitenlandse gasten wel eens wat, hetzij direct via de politiek hetzij indirect via bv de Rotary, maar het komt nooit verder dan repressief gebabbel.
Er is op dit moment 1 "buitenlander" die in de lokale Pattayaanse politiek zit en dat is een zakenman van Indiase afkomst die residenten-status heeft. Is dus eigenlijk ook al geen echte buitenlander meer.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 554
Lid geworden op: vrijdag 06 februari 2009, 06:09

Re: Oppositie demontreert weer

#18 Bericht door marinusmali » maandag 29 juni 2009, 11:22

Volgens Joepattaya:
"Maar goed, ik vindt het plaatsen van politiek nieuws wel ok, maar het discussiëren erover kunnen we misschien het best achterwege laten.

Potverdikke, de 1 wil de moppentrommel weg hebben, en dadelijk ook al geen politiek meer bediscussiëren; wat blijft er nog over?"
Oke Joep voor jou dan een politieke mop
Balkenende stemt
Er staat een lange rij in het stemlokaal, bijna achteraan een oud vrouwtje, en voor haar staat Jan Peter Balkenende. Langzaam schuifelen de mensen allemaal naar het stemapparaat toe als het oude vrouwtje opeens voorover valt. Jan Peter loopt naar haar toe en helpt haar overeind. "Zo, zegt Jan Peter, nu ik u overeind geholpen heb, stemt u toch zeker wel op het CDA he?" Het vrouwtje kijkt Balkenende aan en zegt: "Nou Jan Peter, dan ben ik misschien wel op m'n kin gevallen, maar niet op m'n achterhoofd!"

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Oppositie demontreert weer

#19 Bericht door elst99 » maandag 29 juni 2009, 14:48

Vind prima als er verteld wordt dat er weer demonstraties zijn of i.d., maar heb geen behoefte aan kommentaar over Taksin of de nieuwe min. president.
Je kan de mensen niet beinvloeden en we kunnen als "farang" niet kiezen! Dus wat hebben we eraan? Alleen maar geleuter!
We weten allemaal dat de korruptie zegevierd (en de thais accepteren dat) wie zijn wij dan. Kijk in Europa, is het van hetzelfde laken en pak, in Engeland zijn vele ministers afgetreden vanwege .....
In Nederland zijn burgemeesters en wethouders de laatste weken onder de loupe genomen en wat denken jullie? Precies!!!!!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Oppositie demontreert weer

#20 Bericht door RuudThai » maandag 29 juni 2009, 16:17

elst99 schreef:Vind prima als er verteld wordt dat er weer demonstraties zijn of i.d., maar heb geen behoefte aan kommentaar over Taksin of de nieuwe min. president.
Je kan de mensen niet beinvloeden en we kunnen als "farang" niet kiezen! Dus wat hebben we eraan? Alleen maar geleuter!
We weten allemaal dat de korruptie zegevierd (en de thais accepteren dat) wie zijn wij dan. Kijk in Europa, is het van hetzelfde laken en pak, in Engeland zijn vele ministers afgetreden vanwege .....
In Nederland zijn burgemeesters en wethouders de laatste weken onder de loupe genomen en wat denken jullie? Precies!!!!!

Als je geen behoefte hebt aan commentaar of een nadere verklaring over de gang van zaken, dan sla je het gewoon over. Er zijn genoeg mensen die dit wel op prijs stellen en die graag aan een goede discussie op basis van argumenten willen meedoen. Het is net als bij het tv-kijken: er zijn mensen die kijken naar GTST en ONM, en er zijn er die kijken naar NOVA, DWDD en Pauw&Witteman. Simpel toch?

Sommigen schrijven ook dat je hier gast bent en je dan nergens mee moet bemoeien.
Maar als ik hier gast ben, waarom moet ik dan toch alles betalen? Gasten profiteren toch van de gastvrijheid van degenen waar zij verblijven? Of zie ik dat verkeerd? :shock: Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat de farang die hier zitten over het algemeen aardig wat uitgeven waar de Thaise economie bij gebaat is. Dus is het in mijn ogen niet zo gek dat je wel wilt weten hoe dit geld hier besteed wordt. Nou, dan moet je je toch een beetje verdiepen in het reilen en zeilen in de politiek in dit land.

Je kan de mensen niet beïnvloeden, zegt elst99. Ik ga nooit met een Thai in discussie over politiek, allereerst omdat ik geen Thais spreek en de mensen in dit dorp geen Engels, dus dat is al een barrière, maar anders zou ik het nog niet doen omdat ik me gewoon strikt neutraal wil houden naar buiten toe.
Maar beïnvloeden is wel degelijk mogelijk. Ik praat regelmatig over de politiek met mijn vrouw. Dat deed ik met haar in Nederland al, waar ik politiek zeer actief was. Zij is er eentje die niet de godganse dag naar de afstompende Thaise soaps zit te kijken, maar het nieuws en de politiek actief volgt. Dat wordt hier in het dorp ook erkend, want ze heeft enige invloed daardoor. Ze is niet bepaald een Thaksin-fan en ik steun haar daarin en praat met haar over de argumenten die ze kan gebruiken om andere mensen ook tot nadenken aan te zetten en bij de Thaksinkliek weg te krijgen.
Dus dat is toch enige indirecte invloed, misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar ach, de revolutie moet toch ergens beginnen ;) :D :roll:

Groet,
Ruud

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Oppositie demontreert weer

#21 Bericht door elst99 » maandag 29 juni 2009, 19:35

Nou Ruud vertel, wat betaal je zoal aan belasting, niets denk ik! Ja de lokale. Je bent een pensionada?
Geloof best dat je in Nederland zeeeer aktief bent geweest, dat neemt niet weg dat je nu in een land verblijft die je gedoogd en niet meer dan dat. Heb je er wel is over nagedacht dat je je vrouw in een netelige situatie brengt door haar te pushen, want iets anders kan ik het niet noemen en zij, in een plaats waar julie wonen waarschijnlijk een eenling is!
Kijk als ik een topic niet wil lezen of het mij niet interesseert dan sla ik dat met gemak over, maar dan kunnen we het THAILAND FORUM helemaal sluiten, want je kunt het zo krom niet draaien of er komt een topic (als het moet in de moppentrommel) die politiek gerelateerd is.
Is het niet over Wilders, Fortuin, Taksin je hoeft bij jou niet te twijfelen welke kleur jij in Nederland aan gehangen hebt, is prima mag allemaal van mij! Maar probeer hier niet te domineren, want dat verveeld een heleboel mensen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 346
Lid geworden op: zondag 03 april 2005, 15:53
Locatie: Zeeland/Chiangmai

Re: Oppositie demontreert weer

#22 Bericht door Bart » dinsdag 30 juni 2009, 01:41

elst99 schreef: Maar probeer hier niet te domineren, want dat verveeld een heleboel mensen.

Wanneer het je verveeld moet je het niet lezen :idea:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Oppositie demontreert weer

#23 Bericht door dutch » dinsdag 30 juni 2009, 02:30

Als bij een of ander onderwerp politiek om de hoek komt kijken,wel dan verschijnt ook Ruud.
Dat weet ik en aangezien ik absoluut zijn stroming niet aanhang, sla ik het gewoon over en onthou mij van commentaar.
De aard van het beestje moet je maar denken ;) :mrgreen:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Oppositie demontreert weer

#24 Bericht door RuudThai » dinsdag 30 juni 2009, 03:32

elst99 schreef:Nou Ruud vertel, wat betaal je zoal aan belasting, niets denk ik! Ja de lokale. Je bent een pensionada?
Geloof best dat je in Nederland zeeeer aktief bent geweest, dat neemt niet weg dat je nu in een land verblijft die je gedoogd en niet meer dan dat. Heb je er wel is over nagedacht dat je je vrouw in een netelige situatie brengt door haar te pushen, want iets anders kan ik het niet noemen en zij, in een plaats waar julie wonen waarschijnlijk een eenling is!
Kijk als ik een topic niet wil lezen of het mij niet interesseert dan sla ik dat met gemak over, maar dan kunnen we het THAILAND FORUM helemaal sluiten, want je kunt het zo krom niet draaien of er komt een topic (als het moet in de moppentrommel) die politiek gerelateerd is.
Is het niet over Wilders, Fortuin, Taksin je hoeft bij jou niet te twijfelen welke kleur jij in Nederland aan gehangen hebt, is prima mag allemaal van mij! Maar probeer hier niet te domineren, want dat verveeld een heleboel mensen.
Woorden verdraaien en persoonlijke aanvallen (en zelfs regelrechte bedreigingen in pb's en emails), dat is een bekende truc van mensen die geen argumenten meer hebben om een discussie te voeren. Jammer dat mensen zich zo verlagen. Dan waardeer ik dutch meer, die gewoon eerlijk zegt dat hij met mij niet in discussie gaat over politieke zaken.

Mijn vrouw een eenling in ons dorp? Vreemde conclusie! Als de oude pu yaa baan opstapt (nog niet helemaal zeker), dan is zij door een groot deel van het dorp gevraagd om hem op te volgen omdat ze in haar een goede belangenbehartiger zien. Dus...... :idea: :D

Belasting betaal ik niet in Thailand, alleen maar enkele tonnen baht aan VAT. Maar met je aankopen zorg je wel dat middenstanders en ondernemers meer verdienen, die vervolgens belasting daarover afdragen. Dus daarmee gaat de economie vooruit. Snappu? :?

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Oppositie demontreert weer

#25 Bericht door printen44 » dinsdag 30 juni 2009, 05:34

In Nederland was ik actief in de vakbond en medezeggingsschap. Dus had ik daar een duidelijke mening over zaken.

Nu woon ik in Thailand, met al zijn positieve en negatieve kanten. Ook ik vorm een menig over de politiek in Thailand, gebaseerd op de media, internet en gesprekken met Thais. Geschiedenis was mijn lievelingsvak, dus las ik ook veel over de Thaise geschiedenis. Met andere woorden, ik vormde een menig over Thailand en de politiek van Thailand.

Een menig mag je best ventillren, ook als het over de Thaise politiek gaat. Al ex-pat kan je er niets aan veranderen, maar een duidelijk mening mag je best hebben. Als je de menig bent toegedaan dat je als ex-pat maar je mond moet houden en geen mening mag hebben over alles wat er gebeurd in het land, die je gekozen heb om te gaan wonen, kan je je net zo goed afsluiten van de wereld, in een hutje in de rimboe gaan wonen, je PC, TV en radio het hutje uitgooien en in een lotus-houding je verder leven doorbrengen.

Thaksin heeft meer schade aan Thailand toegebracht dan goeds. Niet omdat hij corrupt was en dat was ie, maar omdat hij zaken zo voorstelde dat met name boeren juichend op hem stemde, leningen konden krijgen die ze nu niet terug konden betalen, koeien, letterlijk, met gouden horens beloofde, maar intussen de pers muilkorfde, zijn tegenstanders met tientallen rechtszaken bombadeerde, de militairen, in Thailand een factor, tegen zich in het harnas jaagde, kortom voor Thailand een slecht Minister President. Iedere politicus is Thailand heeft niet zijn centjes verdient met eerlijk werken. Dat is gewoon een feit. Maar Thaksin maakte van dat gegeven een kunst.

Er is nu een Minister President die een erfenis in zijn schoot geworpen kreeg en met een recessie opgezadelt zit die zijn weerga niet kent. Gun hem de tijd. Laat hem langzaam maar zeker al die "oude vossen" in de Thaise politiek kwijtraken en dat een jonge garde misschien beter al zijn. Thaksin wil echt niet terugkeren om voor de arme bevolking op te komen. Hij wil dat zijn veroordeling ongedaan gemaakt wordt en vooral dat hij zijn (bevroren) bahtjes weer terug kan krijgen. Lees maar eens goed wat hij de mensen zaterdag j.l. beloofde als hij weer aan de macht zou komen. Geen enkele land en zeker Thailand kan dat bekostigen. Ook Thaksin niet met zijn bevroren miljoenen.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Oppositie demontreert weer

#26 Bericht door Pieter » dinsdag 30 juni 2009, 05:47

Politiek :?: :?: :?:

In thailand tijdens de gemeenteraad verkiezingen gezellig met 1 van de kandidaten een pilsje zitten drinken kwam even langs met zo'n geluidwagen. en dus een poster brengen bij schoonmoeders die al trouwens een poster van een andere kandidaat had hangen maar dat gaf niks.

Toen hij wegging was het trouwens de eerste paar honderd meter stem op mij stem op mij met het stemadvies van khun Pieter

8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Oppositie demontreert weer

#27 Bericht door elst99 » dinsdag 30 juni 2009, 07:03

Nog nooit een PB gestuurd! Nog nooit woorden verdraaid! Ach en als je VAT belasting (de BTW) bedoeld, dan vind je dat je je met de politiek mag bemoeien?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Oppositie demontreert weer

#28 Bericht door RuudThai » dinsdag 30 juni 2009, 11:29

elst99 schreef:Nog nooit een PB gestuurd! Nog nooit woorden verdraaid! Ach en als je VAT belasting (de BTW) bedoeld, dan vind je dat je je met de politiek mag bemoeien?
Geen zinnig woord mee te praten.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Oppositie demontreert weer

#29 Bericht door elst99 » dinsdag 30 juni 2009, 14:05

Ben blij dat deze tekst van jouw afkomstig is. (Noot) ik heb nog nooit dreig PB of iets dergelijks gekregen!
Waar zou dat op duiden? Moet toch voor jou iets zijn om over na te denken.
Met jou ga ik ook niet meer in discussie! Heb gelukkig veel mensen in mijn direkte omgeving waar ik goed mee kan discussieëren en die hebben nog een goed niveau ook!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Oppositie demontreert weer

#30 Bericht door RuudThai » dinsdag 30 juni 2009, 15:15

elst99 schreef:Ben blij dat deze tekst van jouw afkomstig is. (Noot) ik heb nog nooit dreig PB of iets dergelijks gekregen!
Waar zou dat op duiden? Moet toch voor jou iets zijn om over na te denken.
Met jou ga ik ook niet meer in discussie! Heb gelukkig veel mensen in mijn direkte omgeving waar ik goed mee kan discussieëren en die hebben nog een goed niveau ook!
Houen zo!
Ik heb geen enkele behoefte aan een discussie met iemand die klaarblijkelijk lijdt aan selectieve dyslexie, want een deel van een zin gebruikt en gemakshalve de rest van die zin vergeet. Die niet bepaald onbelangrijk is voor de pointe van de zaak.
Tevens de amateur-psycholoog speelt op een koddig-kinderlijke manier, wel, dat doe je maar in je eigen goede niveau kring!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”