Oppositie demontreert weer

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Oppositie demontreert weer

#1 Bericht door Nimnuan » zaterdag 27 juni 2009, 22:34

Volgens dit bericht uit de telegraaf.... http://www.telegraaf.nl/buitenland/4270 ... eer__.html zijn er weer nieuwe demonstraties in Bangkok. Ben benieuwd hoe dit verder gaat.
Zie ook http://www.bangkokpost.com/news/local/1 ... govt-house
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Oppositie demontreert weer

#2 Bericht door joepattaya » zondag 28 juni 2009, 04:40

Voorafgaand aan de provinciale verkiezingen in Sisakhet, heeft Thaksin een nieuwe phone-in gehad.
Gisteravond om 9.30 werd de verbinding gelegd voor de naar schatting 20.000 demonstranten, die zich vanaf de middag, geplaagd door hevige regenval, al verzameld hadden.

Thaksin beloofde vanalles bij terugkomst en hij verzocht de 'rooien" hem niet te laten sterven in de woestijn.
Hij beloofde gezinnen zelfs leningen van wel tot 500.000 Baht uitgegeven door de regering als hij weer aan de macht zou komen.

Thaksin's acties van de laatste weken een beetje gevolg hebbende, is hij regelrecht aa het aansturen op een volksopstand. Maar weer even zien waar dit ophoudt.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Oppositie demontreert weer

#3 Bericht door RuudThai » zondag 28 juni 2009, 10:12

joepattaya schreef:Thaksin's acties van de laatste weken een beetje gevolg hebbende, is hij regelrecht aa het aansturen op een volksopstand. Maar weer even zien waar dit ophoudt.
Dat aansturen op een volksopstand probeert hij natuurlijk al een hele tijd, met als dieptepunt de door zijn roodhemden veroorzaakte gewelddadigheden tijdens Songkran.
In de Bangkok Post van vandaag staat een verslag: http://www.bangkokpost.com/news/politic ... -in-desert

De man wordt steeds zieliger en ongeloofwaardiger. En hij blijft maar stoken in de Thaise politiek. Die demonstraties zorgen er tevens voor dat m.n. de Amerikanen en de Chinezen wegblijven uit Thailand, daarmee het land een schadepost van miljarden bahts bezorgend. Dan is het makkelijk kletsen dat de huidige regering het economisch niet goed doet en voor het gemak vergeet mr. T. even dat er toevallig een wereldrecessie is, waar premier Abhisit in z'n eentje ook niet veel aan kan doen. Hij doet z'n best: ongeveer 10 miljoen mensen in de allerarmste klasse hebben een cheque van 2000 baht ontvangen (de laatste groep a.s. week) ter vrije besteding bij een groot aantal bedrijven, die daarmee ook weer een push krijgen. Ideetje voor Wouter Bos, die tot nu toe alleen maar de dikke banken steunt?

Nou, de roodhemden hebben gezegd dat er nog 3 "massale" demonstraties komen (wat is nou 25.000 man op een bevolking van 66 miljoen?) om te pogen de huidige regering af te zetten en te dwingen tot nieuwe verkiezingen. Dat moet maar even niet gebeuren want dan blijft het onrustig als er weer zo'n corrupte Thaksin-marionettenregering aan de macht komt. Premier Abhisit moet met z'n regering gewoon zijn termijn uitdienen, tot eind 2011, dan zijn de kiezers misschien tot inkeer gekomen en is Thaksin veroordeeld om banneling te blijven in een zandbak.....

Groet, Ruud

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Oppositie demontreert weer

#4 Bericht door joepattaya » zondag 28 juni 2009, 10:24

Da's waar Ruud, maar je weet ook hoe gemakkelijk een volk te beinvloeden is, als het te lijdt onder een economische recessie.
Zeker als dan zo'n pieremechoechel beloftes gaat doen waarvan elk weldenkend mens weet dat die nooit nagekomen kunnen worden.
Het is en blijft een gevaarlijk mannetje en zolang hij zich (indirect) blijft bemoeien met de Thaise politiek zal het nooit rustig worden.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Oppositie demontreert weer

#5 Bericht door RuudThai » zondag 28 juni 2009, 10:53

joepattaya schreef:Da's waar Ruud, maar je weet ook hoe gemakkelijk een volk te beinvloeden is, als het te lijdt onder een economische recessie.
Zeker als dan zo'n pieremechoechel beloftes gaat doen waarvan elk weldenkend mens weet dat die nooit nagekomen kunnen worden.
Het is en blijft een gevaarlijk mannetje en zolang hij zich (indirect) blijft bemoeien met de Thaise politiek zal het nooit rustig worden.
Ik begrijp ook niet dat de Thaise regering toelaat dat een veroordeelde voortvluchtige misdadiger, een volksmenner die een opstand propageert, de gelegenheid krijgt om een toespraak te houden!
Een demonstratie, okay, mits vredelievend moet dat kunnen, maar de regering zou moeten verbieden dat er nog maar één woord van Thaksin in het openbaar kan worden verkondigd. Willen ze een phone-in van mr. T? Dan geen demonstratie.

Gebruikersavatar
marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 554
Lid geworden op: vrijdag 06 februari 2009, 06:09

Re: Oppositie demontreert weer

#6 Bericht door marinusmali » zondag 28 juni 2009, 11:22

Beste leden,

Ik ben een a-politiek man en helemaal hier in Thailand.

Maar even een vraagje:

"Waardoor en wanneer zijn nu in eerste instantie alle moeilijkheden ontstaan?"

"Is dat niet gebeurd dat een democratisch gekozen man Taksin (wel of niet met gekochte stemmen???) op een ondemocratische wijze werd afgezet door het leger??"

Vanaf dat moment is het berg afwaarts gegaan in Thailand lijkt mij door voor en tegenstanders van Taksin.
Zowel geel als rood hemden hebben dit bewerkstelligd.

Wie moeten wij dus als farangs zijn om een oordeel te vellen tussen beide Aziatische partijen?

Hopelijk komt men eruit op welke wijze dan ook.

Mijn moeder zei altijd: "Of je nou door de hond of kat wordt gebeten, gebeten wordt je toch!!!"
Dat geld hier ook in Thailand, wat het ergst is voor de arme bevolking in geheel Thailand tot zelfs in de grote steden toe!!

Jullie weten toch dat dit in de gehele wereld gebeurd?
Dus een oordeel vellen is soms een heel moeilijke kwestie en eigenlijk niet te doen op een rechtvaardige basis.

Laten wij dus gelukkig zijn hier in Thailand zolang het nog kan qua onze leeftijd en de tijden het toelaten om hier in vrede te kunnen leven.
De Thai wil dat ook en dat is het belangrijkste voor hen.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Oppositie demontreert weer

#7 Bericht door RuudThai » zondag 28 juni 2009, 11:43

marinusmali schreef:Beste leden,

Ik ben een a-politiek man en helemaal hier in Thailand.

Maar even een vraagje:

"Waardoor en wanneer zijn nu in eerste instantie alle moeilijkheden ontstaan?"

"Is dat niet gebeurd dat een democratisch gekozen man Taksin (wel of niet met gekochte stemmen???) op een ondemocratische wijze werd afgezet door het leger??"

Vanaf dat moment is het berg afwaarts gegaan in Thailand lijkt mij door voor en tegenstanders van Taksin.
Nou Marinus, niet vanaf DAT moment. Maar vanaf het moment dat Thaksin zijn verkooptruc uithaalde met de verkoop van zijn bedrijf aan Temasek. En hij vervolgens op een onreglementaire wijze verkiezingen uitschreef waardoor de oppositie weigerde aan dat circus mee te doen. En Thaksin daarna gewoon doorging en in feite op een versluierde manier de macht greep. Waardoor het niet goed ging met Thailand en meneer T. dat niet wilde erkennen. Tja, en in een Derde Wereldland kun je dan verwachten dat het leger de macht grijpt. Die truc hebben we vaker gezien.

Wat mij dus altijd hevig irriteert, is dat Thaksin een dubbele agenda had. De aandacht afleiden door voor het oog wat leuke dingen toe te kennen aan de arme bevolking, maar ondertussen op een uiterst opzichtige manier zijn zakken vullen (en die van zijn familie en wat aanverwante Sino-Thai).
Maar we kunnen hier nog uren over doorgaan, het lost toch niets op. De arme Thaise bevolking wordt door Thaksin en trawanten een rad voor ogen gedraaid, maar ze willen het niet zien.
Vandaag ook de uitslag van een poll in de Bangkok Post: ruim 50 % van de Thai vindt het niet erg om door een corrupte regering te worden geleid, als die er ook maar voor zorgt dat het land beter draait.
Thaise cultuur.....

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Oppositie demontreert weer

#8 Bericht door Khon Neua » zondag 28 juni 2009, 13:34

Als niemand er aandacht aan besteed is het probleem zo opgelost door dat de media het nu weer naar boven haalt lijkt het alsof de pleuris weer gaat uitbreken.

Maar als je het Thaise nieuws volgt zie je dat de demonstraties elke week plaats vinden dan weer wat groter en dan weer buiten Bangkok .

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Oppositie demontreert weer

#9 Bericht door Mart » maandag 29 juni 2009, 03:56

marinusmali schreef:Beste leden,
Ik ben een a-politiek man en helemaal hier in Thailand.
Maar even een vraagje:
"Waardoor en wanneer zijn nu in eerste instantie alle moeilijkheden ontstaan?"
Waarde Marinus.
Binnenkort regent het wel weer een keer, en dan heb je mooi de gelegenheid om je eens te verdiepen in de geschiedenis van Thailand. Ik heb hier een aantal site´s genoemd.
Historie van Thailand
http://www.thaipro.com/cgi-bin/jump.pl? ... 1768-1932)
Zie dan ook : 1973-HEDEN
http://en.wikipedia.org/wiki/Black_May_(1992
Isan
http://www.thaipro.com/cgi-bin/jump.pl? ... 1768-1932)
http://thaicoupwatch.blogspot.com/

Ik heb Black May in 1992 persoonlijk meegemaakt, en dat is wat anders dan teruggaan naar de Coup van 2006.

Laten we hopen dat er nooit weer een BLACK ??? zal zijn.

Verder, ik reageer niet meer op politieke onderwerpen
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Oppositie demontreert weer

#10 Bericht door joepattaya » maandag 29 juni 2009, 04:22

Mart schreef:
Verder, ik reageer niet meer op politieke onderwerpen
Da's een goeie........goed voorbeeld doet goed volgen!
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 554
Lid geworden op: vrijdag 06 februari 2009, 06:09

Re: Oppositie demontreert weer

#11 Bericht door marinusmali » maandag 29 juni 2009, 07:15

Heel goed om ons niet met de Thaise politiek te bemoeien want wij zijn gasten.
Daarbij schreef ik al eerder van de kat of de hond.......

Het is in de hele wereld overal het zelfde, waar men eerst mooie beloftes doet en uiteindelijk niet alles kan realiseren. Men wil misschien wel de belofte houden, maar er zijn veel hogere wereldse machten (kartels??) die de touwtjes in handen hebben.

Dus hopelijk komt er niet weer een situatie zo als Mart beschreef, want daar zit niemand op te wachten.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Oppositie demontreert weer

#12 Bericht door elst99 » maandag 29 juni 2009, 07:32

Juich het toe! AUB geen politiek!
Mensen worden het nooit eens en je krijgt steeds meer geleuter.
Je bent er gast en de politiek is voor de thaise bevolking!
Ben je het politiek niet eens, vertrek! Je hebt zelf de keuze!
Denk als je rood of groen bent dan heb je in Nederland nog genoeg te doen!!!!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Oppositie demontreert weer

#13 Bericht door joepattaya » maandag 29 juni 2009, 07:50

elst99 schreef:Juich het toe! AUB geen politiek!
Mensen worden het nooit eens en je krijgt steeds meer geleuter.
Je bent er gast en de politiek is voor de thaise bevolking!
Ben je het politiek niet eens, vertrek! Je hebt zelf de keuze!
Denk als je rood of groen bent dan heb je in Nederland nog genoeg te doen!!!!
Normaalgesproken zijn het alle persoonlijke voorkeuren van 's lands bevolking die de politiek bepalen.
Nu is het de politiek in Thailand die mijn persoonlijke voorkeur beinvloedt: Ik durf niet eens meer eerlijk te antwoorden op de vraag: "Wat is je favoriete kleur?"
(Is geel namelijk). Ik zeg maar dat het oranje is; geel en rood.

Maar goed, ik vindt het plaatsen van politiek nieuws wel ok, maar het discussieren erover kunnen we misschien het best achterwege laten.

Potverdikke, de 1 wil de moppentrommel weghebben, en dalijk ook al geen politiek meer be-discussieren; wat blijft er nog over?
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Oppositie demontreert weer

#14 Bericht door Mart » maandag 29 juni 2009, 08:06

joepattaya schreef: Maar goed, ik vindt het plaatsen van politiek nieuws wel ok
Da´s een goeie :lol: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

jannampla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 151
Lid geworden op: vrijdag 08 september 2006, 23:02
Locatie: Deventer

Re: Oppositie demontreert weer

#15 Bericht door jannampla » maandag 29 juni 2009, 08:22

[quote="joepattaya"][quote="elst99"]Juich het toe! AUB geen politiek!
Mensen worden het nooit eens en je krijgt steeds meer geleuter.
Je bent er gast en de politiek is voor de thaise bevolking!
Ben je het politiek niet eens, vertrek! Je hebt zelf de keuze!
Denk als je rood of groen bent dan heb je in Nederland nog genoeg te doen!!!![/quote]

Normaalgesproken zijn het alle persoonlijke voorkeuren van 's lands bevolking die de politiek bepalen.
Nu is het de politiek in Thailand die mijn persoonlijke voorkeur beinvloedt: Ik durf niet eens meer eerlijk te antwoorden op de vraag: "Wat is je favoriete kleur?"
(Is geel namelijk). Ik zeg maar dat het oranje is; geel en rood.

Maar goed, ik vindt het plaatsen van politiek nieuws wel ok, maar het discussieren erover kunnen we misschien het best achterwege laten.

[i]Potverdikke, de 1 wil de moppentrommel weghebben, en dalijk ook al geen politiek meer be-discussieren[/i]; wat blijft er nog over?[/quote]


Nou was die moppentrommel natuurlijk een zeeer controversieel onderwerp. :roll: :roll:
En hij werd steeds vrouwonvriendelijker , alhoewel ik die mop van die kabouter steeds meer begon te waarderen :lol: :lol: :lol:
If you are dumb enough to feed the troll you deserve to be trolled.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”