Zelfmoorden Belgen in Thaise seksparadijzen roofmoorden?

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Single60Parent
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 180
Lid geworden op: woensdag 07 mei 2008, 06:41
Locatie: Khon Kaen 40000

Re: Zelfmoorden Belgen in Thaise seksparadijzen roofmoorden?

#16 Bericht door Single60Parent » zaterdag 01 augustus 2009, 13:04

Poel van verderf zo noem ik deze smerige badplaats.
In het jaar 1994 toen mijn zoon(tje) nog amper 2-jaar oud was,
had ik daar (op contract) een bungalowtje gehuurd voor ons tweeën.
Ik had tijdens de hete maanden een klein opblaasbaar zwembadje voor hem gekocht,
en deze voor onze bungalow opgeblazen en met koel water gevuld.
Het was een klein rond zwembadje van ca 150 cm doorsnee.
Hij was er op een dag lekker in aan het spetteren toen er na een poosje een Thaise
moeder met twee kleine kinderen aankwam. Deze kinderen waren in de leeftijd van mijn zoon.
Ik bood die Thaise moeder aan,om haar twee kinderen óók te laten spetteren in dat zelfde
badje. Met z'n drieén maakte dat grut behoorlijk wat vrolijke herrie,en kort daarop
kwamen meerdere (thaise) moeders met hun grut op het vrolijke geluid af.
In de kortste tijden stonden er zo'n zes moeders met meerdere kinderen om ons
opblaaszwembadje heen, en sommige van die moeders begonnen hun kroost al uit te
kleden om mee te gaan genieten in het opblaasbadje van 150 cm doorsnede.
Ik was op dat moment écht verbaasd.,want het badje was écht vol met drie van die
kinderen erin die óók nogeens hun beentjes kwijt moesten over een ander kind d'r beentjes.
De schijnbaar teleurgestelde,en misschien ook nogeens beledigde ouders dropen af met hun kroost, en bleef ik achter met drie vrolijke kinderen en twee tevreden (thaise) moeders.
De volgende dag ging ik opnieuw het badje voor mijn zoon opblazen,en vervolgens vullen met water. Mijn zoontje erin, en ik ging eventjes een waterijsje voor hem kopen even verderop in de minimarkt (25 meter van onze bungalow gelegen). Toen ik na ca 3-minuten terugkwam met een ijsje voor mijn zoon,gaf ik hem dat ijsje en bukte daarbij iets voorover over het badje heen. Tot mijn grote schrik zag ik enkele bruine glasscherven op de bodem van het badje liggen,en in eerste reactie trok ik direct mijn zoon omhoog het badje uit. Gelukkig had hij nog géén snijwonden opgelopen. Ik vroeg hem direct van hoe die glasscherven in het badje kwamen,waarop hij antwoordde van...weet ik niet,maar er kwamen twee vrouwen die gedag tegen mij zeiden,en met hun handen in het water mij een beetje gingen natspatten.,ik heb toen terug gespat,en dat vonden zij wel leuk.
Vervolgens ging ik met mijn zoon naar de minimarkt waar ik zojuist was geweest voor een waterijsje voor mijn zoon.,omdat dit winkeltje werd gerund door de eigenares was het bungalowpark. Ik vertelde haar het verhaal,en liet haar de glasscherven in het badje zien.,die ik er in had laten liggen. Vervolgens vroeg ik haar om de politie te bellen,maar daar wilde zij niets van weten.,dat was zoals ik begreep géén goede reclame voor haar bungalowpark.
Ik had op dat moment geen andere keuze dan deze affaire te vergeten.
Het was zo'n parkje met eenvoudig kleine bungalows als zoveel er daar zijn.,met veelal Thaise vrouwen met/zonder kinderen die een (of meerdere) farang(en) hebben die tijdens de vakantie's overkomen naar Pattaya naar hun geliefde(?). Kort daarop heb ik deze gevaarlijke poel van verderf samen met mijn zoontje verlaten, en ben daar nog één keer teruggekeerd zo'n vijf jaar geleden.,opnieuw met mijn zoon.,maar dan in een goed hotel met één overnachting. Ook deze laatste keer waren we blij dat we weer uit deze smerige poel vertrokken. Natuurlijk ieder zijn eigen smaak en mening.,dit verhaal was uit mijn hart,en mijn mening.
Ik ben als alleenstaande ouder samen met mijn zoon van 23-jaar oud, alweer ruim 19-jaar woonachtig in de stad Khon Kaen.
H van Mourik - P.O.Box 37 - Khon Kaen 40000 - Thailand.
Mijn zoon werkt en is momenteel woonachtig in Bangkok.

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: Zelfmoorden Belgen in Thaise seksparadijzen roofmoorden?

#17 Bericht door Luc » zaterdag 01 augustus 2009, 13:40

ja een stad met gemiddeld 600.000 mensen veroordelen
- poel van verderf zo noem ik deze smerige badplaats -smerige poel- op zo'n ervaring is maar een normale reactie ...of niet...??
Het zegt toch mischien iets meer over....dan over Pattaya..

Wat we hier zeker wel hebben ...zijn veel vrouwen/mannen uit alle windstreken van Thailand.....zowel minder goede als anderen ....
en ook de meerderheid van de Europese toeristen...

Het is ook een feit dat mensen die hier al verschillende keren op reis zijn geweest...(dezelfde 7 straten) , degene die er over gelezen hebben, of degene die de berichtgeving op T.V. in Europa, volgen over hier....
er natuurlijk zo goed gelijk alles over weten...
Ik begrijp ook dat de meeste (kudde gevoel)
niet willen geasosieerd worden met Pattaya ....maar Banglamung....Jomtien...Chonburi....Huay Yai....
tot aan Baan Chang ......enz..enz...

Wat ik niet goed begrijp,
wat heeft Pattaya toch allemaal verkeerd gedaan bij die mensen.....of is het bij iedereen van horen zeggen.......???
en als er al iets was, kwam dat door Pattaya of Thaise mensen....?

donker 35 graden

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Zelfmoorden Belgen in Thaise seksparadijzen roofmoorden?

#18 Bericht door Duiker » zondag 02 augustus 2009, 01:08

Luc schreef: Wat ik niet goed begrijp,
wat heeft Pattaya toch allemaal verkeerd gedaan bij die mensen.....of is het bij iedereen van horen zeggen.......???
en als er al iets was, kwam dat door Pattaya of Thaise mensen....?
Ben eigenlijk ook wel benieuwd ja.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Mojito's
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 161
Lid geworden op: dinsdag 31 maart 2009, 16:29
Locatie: Koh Chang
Contacteer:

Re: Zelfmoorden Belgen in Thaise seksparadijzen roofmoorden?

#19 Bericht door Mojito's » zondag 02 augustus 2009, 03:05

Luc schreef:en iedereen maar lekker struis doen...

ik niet...ik niet...ik niet...

en o ja, voor vele in de wereld ,word heel Thailand als sexsparadijs aanzien

het weer is prachtig

Pattaya is toch groot gemaakt door westerse invloeden. Mooie invloeden zijn het eigenlijk he..... toch knap hoe de westerling wederom een plaats kan creeren waar hij graag verblijft om vervolgens met open mond de kranten-koppen en news-flashes te vernemen over maffia praktijken en roofmoorden en zijn of haar handen er vanaf te trekken. Dat past namelijk niet in de westerse normen en waarden. Dat doen we hier niet. Ik raad ook elke Pattaya-ganger die om wat voor reden dan ook graag naar deze stad wil gaan, vooral op te passen voor de eventuele rampspoed die hen boven het hoofd kan hangen. Mijn advies is om naar Amerika te gaan. Probeer eens Miami, een van de meest veilige steden in Amerika...toch? Tenminste, ik hoor er weinig over, probeer anders Los angeles eens of gaan eens naar Londen. Volgens de kranten valt daar nooit iemand zomaar van het balkon. Tenminste ik hoor daar ook nooit iets over. In Amsterdam al helemaal niet. Te weinig hoge gebouwen. Amsterdam is ook heel veilig hoor. Soms wat moorden en een steekpartijtje of een afrekening in het maffia-circuit maar verder is er nix aan de hand. De politie heeft "niets" te doen op de Wallen elke zaterdag, als je amsterdam dan toch een beetje met Pattaya zou willen vergelijken. Nee ik zou het wel weten, ik ben blij dat ik op het onschuldige Koh-Chang vertoef. Hier gebeurt nooit iets. Pattaya daarintegen "LEVENSGEVAARLIJK".

Zucht!!!

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Zelfmoorden Belgen in Thaise seksparadijzen roofmoorden?

#20 Bericht door joepattaya » zondag 02 augustus 2009, 04:24

Mojito's schreef:
Luc schreef:en iedereen maar lekker struis doen...

ik niet...ik niet...ik niet...

en o ja, voor vele in de wereld ,word heel Thailand als sexsparadijs aanzien

het weer is prachtig

Pattaya is toch groot gemaakt door westerse invloeden. Mooie invloeden zijn het eigenlijk he..... toch knap hoe de westerling wederom een plaats kan creeren waar hij graag verblijft om vervolgens met open mond de kranten-koppen en news-flashes te vernemen over maffia praktijken en roofmoorden en zijn of haar handen er vanaf te trekken. Dat past namelijk niet in de westerse normen en waarden. Dat doen we hier niet. Ik raad ook elke Pattaya-ganger die om wat voor reden dan ook graag naar deze stad wil gaan, vooral op te passen voor de eventuele rampspoed die hen boven het hoofd kan hangen. Mijn advies is om naar Amerika te gaan. Probeer eens Miami, een van de meest veilige steden in Amerika...toch? Tenminste, ik hoor er weinig over, probeer anders Los angeles eens of gaan eens naar Londen. Volgens de kranten valt daar nooit iemand zomaar van het balkon. Tenminste ik hoor daar ook nooit iets over. In Amsterdam al helemaal niet. Te weinig hoge gebouwen. Amsterdam is ook heel veilig hoor. Soms wat moorden en een steekpartijtje of een afrekening in het maffia-circuit maar verder is er nix aan de hand. De politie heeft "niets" te doen op de Wallen elke zaterdag, als je amsterdam dan toch een beetje met Pattaya zou willen vergelijken. Nee ik zou het wel weten, ik ben blij dat ik op het onschuldige Koh-Chang vertoef. Hier gebeurt nooit iets. Pattaya daarintegen "LEVENSGEVAARLIJK".

Zucht!!!
Ik mag hopen dat jouw repliek cynisch is bedoeld!

Ik woon nu al zo'n 6 jaar (met 3 maanden onderbreking) in Pattaya of directe omgeving. Heb het ook even geprobeerd in Chonburi City, maar dat is me te doods. Pattaya is een stad met een 24-uur economie en er is altijd wel iets te beleven en dat kan goed of kwaad zijn. Helaas zul je weinig nieuws aantreffen over de goede zaken. Ik woon hier dus puur en alleen vanwege het gemak. Ik werk bijna 80 kilometer verderop, maar ik heb de dagelijkse rit heen-en-weer er graag voor over. Ik kan alles doen op 5 minuten van mijn condo: kleine supermarkten, grote supermarkten, shoppingmalls, bioscopen, discotheken, barren, bakkers, autowasserette, postkantoor, restaurants (van allerlei aard) en nog veel meer vertier. Mijn condo ligt dus lekker dicht bij alles (ja ook dicht bij de beroemde "industrie"), maar of ik er gebruik van maak is een tweede. Tuurlijk ga ik ook uit; ga lekker op een terrasje zitten en geniet van een bakkie koffie of een sang som coke en "watch the world pass by".
Je hebt wel gelijk als je zegt, dat Pattaya aan het 'vergrijzen' is. Op dit moment zijn het vooral de gepensioneerde expats die het straatbeeld vormen. Het is nu Augustus en slechts een enkele familie met wat kids vind je aan het strand.

Vorige week een feng-sui pief aan mogen horen, en hij 'belooft' dat het volgend jaar allemaal beter wordt.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Mojito's
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 161
Lid geworden op: dinsdag 31 maart 2009, 16:29
Locatie: Koh Chang
Contacteer:

Re: Zelfmoorden Belgen in Thaise seksparadijzen roofmoorden?

#21 Bericht door Mojito's » zondag 02 augustus 2009, 04:40

CYNISCH met hoofdletters natuurlijk. Maar is dat zo onduidelijk van mij dan. Vooral mijn diepe zucht op het einde maakte veel duidelijk of ben ik zo in mijzelf gesloten dat ik het alleen begreep dat ik niets van dat bericht meen???

Gebruikersavatar
Single60Parent
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 180
Lid geworden op: woensdag 07 mei 2008, 06:41
Locatie: Khon Kaen 40000

Re: Zelfmoorden Belgen in Thaise seksparadijzen roofmoorden?

#22 Bericht door Single60Parent » zondag 02 augustus 2009, 05:52

Iedere Thaise vrouw die ik aanspreek,en gewerkt heeft in Pattaya weet mij te vertellen dat ze voor een lange of korte periode kassiére was in Pattaya,en daar een hoop bahtjes heeft kunnen verdienen. Veel Thaise vrouwen hier in Khon Kaen hebben (ongehuwd) een mooi koophuis eraan overgehouden waar ze samen nu woonachtig is met een groot deel van haar familie. Zo hoorde ik verhalen van...ze had meerdere relatie met buitenlanders.,maar moest hiervoor wél een boekhouding erop na houden. Zo bracht zij haar fiancé (destijds Don Muang) naar het vliegveld om uit te zwaaien,en binnen één week kwam er een andere fiancé landen op Don Muang. Moet hierbij denken aan Toon Hermans destijds...keesje ging en japie kwam!
Veel van deze vrouwen wonen veelal in Pattaya in een soort van bungalowparkje. Daar staan dan tussen de 10 en de 20 bungalows die veelal door Thaise vrouwnen/meisjes worden bewoond. Zo'n bungalow bestaat sléchts uit één a twee kamertjes + douche hokje..
Een keuken is er veelal niet bij! Deze zelfde Thaise vrouwtjes (of meisjes) wonen regelmatig met hun buitenlandse fiancé cq partner samen in zo'n bungalow. De buitenlander veelal enkel tijdens zijn vakantiedagen.,daarna keert hij weer terug naar z'n vaderland om zijn werk te hervatten en geld te verdienen voor de volgende trip naar zijn lieve vrouwtje in Pattaya.
Tijdens zijn afwezigheid (hardwerkende en gelukkige buitenlander) van haar fiancé.,
staat de Thaise vrouw alweer te wachten op Don Muang, op een van haar andere fiancés.
De meeste vrouwtjes kunnen zo wel het jaar doorkomen met de ondersteuning van hun buitenlandse fiancés. De maandelijkse huur voor zo'n bungalow is ca Bht 2,500.=
en als zij deze huur 4 á 5 keer per maand vangt + regelmatig een beetje huishoudgeld van haar fiancés mag ontvangen dan heeft zij,en haar (veelal) grote familie ver weg in een van de vele provincie's in Thailand...voldoende geld om van te leven.
Daarnaast gaat zo'n Thaise vrouw in de rustige weken wat extra geld bijverdienen in de stad Pattaya.,of anders brengt zij een bezoek aan haar familie in de provincie.
Helaas (enkel voor deze thaise vrouwtjes) is het nu rustig in Pattaya.,van sommige buitenlanders hoor ik veelal...eng stil.
Maar er zijn óók buitenlandse gelukzoekers.,die wachten 's avondsd tot na 12-uur.,dan kunnen ze een Thaise van straat meepikken voor sléchts Bht 200.= voor de hele nacht bij de buitenlander op de hotelkamer of appartement.
Hier bij ons in Khon Kaen is duidelijk te merken dat er veel vrouwen/meisjes zijn teruggekeerd naar hun familie's in Khon Kaen. Je ziet ze veelal op de avondmarkten waar zij hun familie helpen met de verkoop van eten. Ook de enkele barretjes in Khon Kaen zijn meer gevuld met importvrouwen/meisjes uit Pattaya.,maar óók hier bij ons zijn deze barretjes mager gevuld met veelal Thaise mannen die vreemd willen gaan,en een enkele farang.
Nu is het maar wachten op betere tijden.,maar voorlopig is dit nog niet in zicht.
Bij ons in Khon Kaen...vele ontslagen...niet één of twe mensen.,maar groepjes tegelijk.
Geen werk.,geen geld,en vele vrouwen verkopen simpele etenswaren of fruit langs de openbare weg.,hun trouwe (thaise) echtgenote is eveneens van de partij,en staat een sigaretje te roken naast het fruit en/of het etenswaren. 's avonds bij thuiskomst...veelal teleurgesteld van de slechte verkoop,heeft haar echtgenoot wel een flesje thaise whisky verdiend voor het harde werken van deze dag.
De kinderen zijn al reeds uit school,en hebben honger,engezamelijk geniet men van het avondmaal...sticky-rice.,varkensvlees aan een stokje en drinkwater.
Nog eventjes t.v. kijken bij de buren,en dan vlug naar bed.
Ik ben als alleenstaande ouder samen met mijn zoon van 23-jaar oud, alweer ruim 19-jaar woonachtig in de stad Khon Kaen.
H van Mourik - P.O.Box 37 - Khon Kaen 40000 - Thailand.
Mijn zoon werkt en is momenteel woonachtig in Bangkok.

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: Zelfmoorden Belgen in Thaise seksparadijzen roofmoorden?

#23 Bericht door Luc » zondag 02 augustus 2009, 06:29

Echt teveel lullekoek om er deftig op te kunnen reageren....
Komt dit uit de echte realiteit...????
of van horen....horen....horen...horen...zeggen...
Wat ik wel wat verstaan ...
is dat het allemaal moet verteld zijn door Thaise vrouwen...
en die dooodsbrave schapekes die stelen, liegen of bedriegen nooit laat staan hun eigen halve waarheden of leugens nog voor echt aannemen.
Dat wil niet zeggen, dat er hier geen Thaise mannen of vrouwen zijn, die met naar Pattaya te komen werken, rijker zijn geworden dan vele Europeanen maar kunnen dromen...
Ook hebben er al verschillende een huis of grond aan overgehouden...dat normaal over termijn weer verdwijnt.....
....maar dat heeft niet zoveel te maken wie zij zijn of waar ze leefden of wat ze deden ..
maar meer aan de buitenlander die dacht van zijn grote liefde te hebben gevonden...

zon 34 graden

Gebruikersavatar
Single60Parent
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 180
Lid geworden op: woensdag 07 mei 2008, 06:41
Locatie: Khon Kaen 40000

Re: Zelfmoorden Belgen in Thaise seksparadijzen roofmoorden?

#24 Bericht door Single60Parent » zondag 02 augustus 2009, 07:19

Dit is niet enkel van horen zeggen,en ik schrijf eveneens niet negatief over deze Thaise groep!
Ik geef ze geen ongelijk,als zij zo hun familie een beetje kunnen ondersteunen...veelal in de arme provincie's van het noordoosten.,dan geef ik ze geen ongelijk.
De buitenlander die eens in het jaar in zijn vakantie periode naar Thailand toe komt,
en aldaar een prettige tijd mee maakt met zijn geliefde...dat is mooi.
In dit geval is iedereen tevreden...de buitenlander.,het thaise vrouwtje of meisje,en haar familie! Daar is verder niets op tegen.
Ik hoop ook van harte dat Pattaya gauw weer de oude gaat worden...voor iedereen.
Enkel mij zal je niet in Pattaya ontmoeten,maar dat heb ik mijn persoonlijke redenen voor.
Wat een ander doet moet hij/zij weten.
Misschien krijg ik in de toekomst nog wel eens een ansichtkaar van een vriend of bekende,
met de tekst...groetjes uit een zon overgoten Pattaya met haar mooie stranden en heldere zee.
Ik ben als alleenstaande ouder samen met mijn zoon van 23-jaar oud, alweer ruim 19-jaar woonachtig in de stad Khon Kaen.
H van Mourik - P.O.Box 37 - Khon Kaen 40000 - Thailand.
Mijn zoon werkt en is momenteel woonachtig in Bangkok.

mistifarang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2007, 09:54
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Re: Zelfmoorden Belgen in Thaise seksparadijzen roofmoorden?

#25 Bericht door mistifarang » zondag 02 augustus 2009, 07:23

Luc schreef:Echt teveel lullekoek om er deftig op te kunnen reageren....
Komt dit uit de echte realiteit...????
of van horen....horen....horen...horen...zeggen...
Wat ik wel wat verstaan ...
is dat het allemaal moet verteld zijn door Thaise vrouwen...
en die dooodsbrave schapekes die stelen, liegen of bedriegen nooit laat staan hun eigen halve waarheden of leugens nog voor echt aannemen.
Dat wil niet zeggen, dat er hier geen Thaise mannen of vrouwen zijn, die met naar Pattaya te komen werken, rijker zijn geworden dan vele Europeanen maar kunnen dromen...
Ook hebben er al verschillende een huis of grond aan overgehouden...dat normaal over termijn weer verdwijnt.....
....maar dat heeft niet zoveel te maken wie zij zijn of waar ze leefden of wat ze deden ..
maar meer aan de buitenlander die dacht van zijn grote liefde te hebben gevonden...

zon 34 graden
"Echt teveel lullekoek om er deftig op te kunnen reageren....
Komt dit uit de echte realiteit...????"

ja Luc!
"I will NOT remain silent. I will speak for those who cannot, or will not speak, and it will hurt."
Daharja
“The hands that help are holier than the lips that pray”
Robert Green Ingersoll (1833-1899)

Gebruikersavatar
Single60Parent
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 180
Lid geworden op: woensdag 07 mei 2008, 06:41
Locatie: Khon Kaen 40000

Re: Zelfmoorden Belgen in Thaise seksparadijzen roofmoorden?

#26 Bericht door Single60Parent » zondag 02 augustus 2009, 09:18

Not dare to tell the truth...

Single60Parent
Ik ben als alleenstaande ouder samen met mijn zoon van 23-jaar oud, alweer ruim 19-jaar woonachtig in de stad Khon Kaen.
H van Mourik - P.O.Box 37 - Khon Kaen 40000 - Thailand.
Mijn zoon werkt en is momenteel woonachtig in Bangkok.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Zelfmoorden Belgen in Thaise seksparadijzen roofmoorden?

#27 Bericht door joepattaya » zondag 02 augustus 2009, 09:41

mistifarang schreef:
"Echt teveel lullekoek om er deftig op te kunnen reageren....
Komt dit uit de echte realiteit...????"

ja Luc!
Mmmmm, ja en nee Luc. Het verhaal is een beetje generaliserend en een beetje aan de oppervlakte.
Om te beginnen is de reden om te prositueren HIER niet anders dan elders op deze aardkloot: Het is een 'simpele' manier om geld te verdienen, om zodoende een doel in je leven eerder te bereiken.
Niet iedereen heeft de kans om een fatsoenlijke opleiding te volgen, en nog steeds zijn er te veel jeugdigen die tot hun 16e naar school gaan en dan afhaken. Vanaf dat moment dien je (meer) te gaan betalen.
Ben je dus op het nivo, van 3e leerjaar voortgezet (Thais) onderwijs, zijn het aantal keuzes beperkt: thuis blijven en meedoen in de familiebusiness (shopje, restaurantje, rijst verbouwen, buffels verzorgen). Een eventuele carriere komt zeer zeer langzaam op gang of komt zelfs helemaal niet op gang. Naar toeristische gebieden gaan of gestuurd worden om daar te gaan werken in de toeristische sector (hotel, restaurant, supermarkt, security) of, als laatste terecht komen in de "sociale dienstverlening"
In alle 3 de gevallen geldt dat er enige vorm van inkomsten op korte termijn en zekerheden op langere termijn geboden moeten worden. Dat laatste is zeer moeilijk te bereiken door louter en alleen hard te werken en daar komt dan de farang om de hoek kijken, die met name op zoek is naar datgene wat veel (niet alle) "sociaal werkers" te bieden hebben: liefde, genegenheid, service bereidheid en zorgzaamheid. En de farang op hun beurt kunnen dat bieden naar wat de toekomstige partner zoekt: financiele zekerheid op de langere termijn.

Veel (let wel: niet alle) Thaise partners hebben de kunde en vaardigheid om hun nieuwe vlam het gevoel te geven werkelijk de enige op deze aardkloot te zijn om wie ze geven. Sommige Thaikes krijgen het voor elkaar de meest rationeel denkende buitenlander, tot op het bot uit te kleden, maar sommigen weten het ook te brengen tot liefdevolle partner van een buitenlander om zodoende een beter leven te hebben voor haar en haar familieleden. Dit laatste lukt je trouwens ook met een Westerse partner, die kansen liggen gelijk.
Het overgrote deel van de sociaal werkers, wenst zich niet te binden aan enige vorm van buitenlander en blijft gewoon lekker short times hebben in of boven de bar om zodoende in zo kort mogelijke tijd een aantal doelstellingen van de familie te realiseren (grond, huis, auto, studie of papa's drankzucht).

In alle gevallen heb ik te doen met iedereen die in de "sociale" sector werkzaam is. Zeker omdat ik verwacht dat het merendeel van mensen werkzaam in deze sector er gedwongen door omstandigheden werken en niet uit eigen keuze. Dit bewijst wel het groot aantal drugs- en alcoholverslaafden. Je moet tenslotte toch de drempel verlagen om toch maar met meestal vadzige klanten het bed in te duiken.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

mistifarang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2007, 09:54
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Re: Zelfmoorden Belgen in Thaise seksparadijzen roofmoorden?

#28 Bericht door mistifarang » zondag 02 augustus 2009, 10:37

Een heel moeilijke en veelzijdige materie met zeer vele kanten en zich voordurend aandienende wijzigingen van de kant van de „werkenden“.

Vele meisjes krijgen naast het eerste „gebroken hart“ soms een tweede wegens een farang die ze veel belooft en niet (meer) terug komt (mogelijk is zij te snel happy zonder naar de realiteit te kijken) of, indien wel terugkomt, valt deze farang weer in de armen van een ander: de doos met zoete chocolade is overvol! Zij krijgt een koude douche over haar valse verwachtigen omtrent de farang om wie ze werkelijk was is gaan geven en gaat verharden, haar „ervaringen“ en erotiek (mis)bruiken en van het een komt het ander: „bye bye darling“ at Suvanabum en terug rennen naar Sukhumvit want geld is geld nietwaar. Ook zoeken zij vergeefs naar een „echte job“ die overigens natuurlijk niet zo betaalt als wat ze gewend is (zeg maar 200 Baht / 4 Euro per dag) en waardoor er een aantal „harde“ verwend worden en denken dat het niet meer op kan. Vele, vele willen eruit maar zitten vast wegens de financiele materie. Buiten de familie gaat het financiele leven hier natuurlijk ook verder: een kamer van 20 m2. Kost toch minimaal 3.000 Baht per maand, oplopend tot 5.000 voor de niet veeleisende vrouwen (de hardcore zit in kamers van 10.000 Baht of condo's). Om de kosten te drukken hokken ze vaak met een „vriendin“ op een kamer. Electriciteit en water is niet in de huur begrepen.

En wat betreft het „liegen“ of „cheaten“: in bepaalde landen in Azie is „waarheid“ een erg ruim begrip; dat maak je al mee in winkels en in business!

Aangezien ze natuurlijk met een of meerdere „babies“ voorheen opgescheept zijn (het waarom is een heel andere geschiedenis) willen ze die, en zien dat als een zeer zware plicht, een goede verzorging geven en deze worden met het jaar duurder. Daarbij komt een grote druk van naaste familie want die drukt soms ook op haar, en inderdaad vader soms alcohol-verslaafd, broertje (zoals haar vorige vriend of man) gok-verslaafd enz. enz. Deze familiaire druk moet niet onderschat worden: hoe meer zij inbrengt hoe meer de familie benodigd; het kan niet op want „zij heeft toch een goede baan“! En de familie weet (meestal) niet eens wat de eens preuts opgevoede dochterlief in Bangkok (moet) uitspoken om aan de kost te komen. Ze „werkt“!

Maar, zoals gezegd, er zijn vele, vele kanten aan deze triest affaires en het wordt een sneeuwbal reactie: tijden slecht, werk zoeken in Bangkok, vriendinnen die „werken“ en zeggen dat het „zo makkelijk“ is, waarna besloten wordt „het“ „voor enige jaren te doen“ hetgeen resulteert in bijna eeuwig want de economie wordt slecht, het aantal „werkenden“ is duizelingwekkend, en ze worden steeds ouder en vallen reeds met een leeftijd van 30 jaar regelmatig buiten de boot „I’m not a young lady“. Wat ze verder niet zo begrijpen is dat de tweede goal dat ze willen bereiken ze vrijwel nooit zullen bereiken vanwege de, begrijpelijke, drempel van een farang om de echte liefde en genegenheid van zo een vrouw te aanvaarden.

Het geheel een heel trieste geschiedenis.
"I will NOT remain silent. I will speak for those who cannot, or will not speak, and it will hurt."
Daharja
“The hands that help are holier than the lips that pray”
Robert Green Ingersoll (1833-1899)

Gebruikersavatar
Single60Parent
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 180
Lid geworden op: woensdag 07 mei 2008, 06:41
Locatie: Khon Kaen 40000

Re: Zelfmoorden Belgen in Thaise seksparadijzen roofmoorden?

#29 Bericht door Single60Parent » zondag 02 augustus 2009, 12:30

Het is treurig genoeg.
Ik heb zelfs ergens gelezen dat de meeste (veelal jonge) meisjes uit het noord-oosten
(israan) van Thailand komen,om hun geld en misschien óók geluk in Bangkok en Pattaya te beproeven...want daar komen immers de meeste farangen voor sléchts één doel...
Ook proberen veel meisjes en hun moeders een personal ad te plaatsen via internet,
veelal met behulp van een redelijk engels sprekende Thai of farang.
Vaak krijg ik medelijden met het verhaal dat zij laten opstellen voor zo'n personal ad,
en dan nog niet eens over de bijgeplaatste foto te hebben...

...the photo makes her look better than she really is...
Ik ben als alleenstaande ouder samen met mijn zoon van 23-jaar oud, alweer ruim 19-jaar woonachtig in de stad Khon Kaen.
H van Mourik - P.O.Box 37 - Khon Kaen 40000 - Thailand.
Mijn zoon werkt en is momenteel woonachtig in Bangkok.

Mojito's
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 161
Lid geworden op: dinsdag 31 maart 2009, 16:29
Locatie: Koh Chang
Contacteer:

Re: Zelfmoorden Belgen in Thaise seksparadijzen roofmoorden?

#30 Bericht door Mojito's » zondag 02 augustus 2009, 12:42

Fatale val van balkon op zes hoog 2-08-09


Een Nijmegenaar is gisteravond van een balkon van zes hoog gevallen. Hij overleefde dat niet; de 42-jarige man overleed ter plekke aan zijn verwondingen.

De man was de sleutels van zijn huis vergeten en wilde via het balkon van buren op de zesde etage naar zijn eigen balkon klimmen. Hij verloor daarbij zijn evenwicht en viel. Hij kwam op een grasveld terecht.

Een buurtbewoner en hulpdiensten hebben nog geprobeerd hem te reanimeren. (bron teletekst NOS)


Nou gaan we het krijgen........... Moet ik mn woorden terug nemen, het is daar ook goed mis dus!........

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”