Mijn dvd zit vast in het apparaat

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Mijn dvd zit vast in het apparaat

#1 Bericht door prajak » woensdag 17 juni 2009, 16:39

Ja, hij plakt aan de bovenkant van de kast. Als de lade naar buiten komt zit de schijf er niet in. De machine ziet hem niet. No disk zegt het. Ik zie hem niet vastzitten, ook niet met een lampie er bij. En toch zit hij er in. Nu ben ik vreselijk technisch (....). Dus hoe los ik dat op ? Het is een Philips dvd player en die moet toch ergens open te maken zijn zonder dat ik alle electronica kapot maak ?

Help !

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Mijn dvd zit vast in het apparaat

#2 Bericht door Ben » woensdag 17 juni 2009, 17:13

prajak schreef:Ja, hij plakt aan de bovenkant van de kast. Als de lade naar buiten komt zit de schijf er niet in. De machine ziet hem niet. No disk zegt het. Ik zie hem niet vastzitten, ook niet met een lampie er bij. En toch zit hij er in. Nu ben ik vreselijk technisch (....). Dus hoe los ik dat op ? Het is een Philips dvd player en die moet toch ergens open te maken zijn zonder dat ik alle electronica kapot maak ?

Help !

Stroom eraf , kast open ,aansluiting uit de player halen , dmv een paar schroefjes de player losmaken.
Eenmaal eruit gewoon open maken dmv de schroefjes los te draaien en dan kan je het kastje eraf en dan op zoek naar je CD als je die hebt player dicht in de de kast schroeven aansluiten kast dicht stroom erop en opstarten .

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Mijn dvd zit vast in het apparaat

#3 Bericht door Edje » woensdag 17 juni 2009, 17:53

Met 4 schroefjes haal je de bovenplaat er af en dan moet je hem zien zitten.
Zal waarschijnlijk aan de bovenste drukschijf vast zitten, voorzichtigheid is hier geboden.
Bij de minste beschadiging is de player waardeloos geworden.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

Re: Mijn dvd zit vast in het apparaat

#4 Bericht door dirk » woensdag 17 juni 2009, 19:54

Of je koopt gewoon een nieuwe voor 15 euri.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Mijn dvd zit vast in het apparaat

#5 Bericht door prajak » donderdag 18 juni 2009, 06:45

Dank. Operatie geslaagd en ding nog in leven. Inderdaad, zo duur zijn ze nu ook niet meer, zelfs niet die divx dingen.

Nu we er toch zijn, straks wordt alles blue-something. Zou dat betekenen dat ik dan EN Ph player EN Ph recorder EN Sony amplifier moet vervangen ? En mijn Trinitron TV ?

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Mijn dvd zit vast in het apparaat

#6 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 18 juni 2009, 06:54

prajak schreef:Dank. Operatie geslaagd en ding nog in leven. Inderdaad, zo duur zijn ze nu ook niet meer, zelfs niet die divx dingen.

Nu we er toch zijn, straks wordt alles blue-something. Zou dat betekenen dat ik dan EN Ph player EN Ph recorder EN Sony amplifier moet vervangen ? En mijn Trinitron TV ?
Nee, Blu-ray kan gewoon op de bestaande apparatuur aangesloten worden en je kunt er zelfs normale DVD's mee afspelen.
Het beste effect (dus beter/scherper beeld) bereik je wel met een full-HD TV in combinatie met een home-cinema systeem voor het geluid.
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Mijn dvd zit vast in het apparaat

#7 Bericht door prajak » donderdag 18 juni 2009, 10:07

Je schreef dit :

Blu-ray kan gewoon op de bestaande apparatuur aangesloten worden.

Dus kan ik volstaan met een blue-ray dvd player, als ik goed lees, en die in de versterker hangen.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Mijn dvd zit vast in het apparaat

#8 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 18 juni 2009, 10:23

prajak schreef:Je schreef dit :

Blu-ray kan gewoon op de bestaande apparatuur aangesloten worden.

Dus kan ik volstaan met een blue-ray dvd player, als ik goed lees, en die in de versterker hangen.
Je kunt het geluid van de Blu-Ray speler aansluiten op je versterker. Het is alleen de vraag of je er dan optimaal gebruik van kan maken omdat geluid pas goed tot zijn recht komt bij een 5.1 systeem dus minimaal 4 boxen plus een bas box, een surround systeem.
Controleer wel of jouw TV een HDMI aansluiting heeft want die zul je denk ik wel nodig hebben voor de Blu-Ray speler.

Als ik de goede handleiding erbij heb gezocht (http://www.gebruikershandleiding.com/So ... 48876.html) dan zie ik dat die TV geen HDMI aansluiting heeft dus het gaat helaas toch niet lukken.
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Mijn dvd zit vast in het apparaat

#9 Bericht door prajak » vrijdag 19 juni 2009, 17:21

Wouter, ik heb een Sony systeem STR-DE698 met Dolby 7.1 en 7 boxen en een subwoofer. De TV hangt aan de versterker, de player gaat in de versterker. De TV heeft een geel kabeltje aan de versterker. Is dat onvoldoende bij Blue Ray ?

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Mijn dvd zit vast in het apparaat

#10 Bericht door Jim » vrijdag 19 juni 2009, 17:57

als je met geel kabeltje een RCA stekkertje (ook bekend als tulp) bedoelt, dan nee.
voor blueray heb je een goede HDMI of DVI kabel nodig.

bij HDMI heb je wel het probleem dat beeld en eluid over de kabel gaat.

je moet dan dus BR-player (via HDMI) -> TV (via S/PDIF of TOSlink) -> versterker.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Mijn dvd zit vast in het apparaat

#11 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 19 juni 2009, 18:58

Kijk hier eens bij deze link. Daar kom je diverse fora tegen die gaan over het aansluiten van een Blu-ray speler.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=aan ... =&aq=f&oq=

Het klopt wat Jim zegt dat je een HDMI aansluiting hebt met een BR speler en dat het beeld en geluid door die kabel gaat maar je kunt het geluid ook via andere aansluitingen op je BR speler naar je versterker krijgen.
Wat je kunt doen is naar Lotus of andere zaak gaan en de achterkant van zo'n blu-ray speler eens bekijken om te zien welke aansluitingen erop zitten. De soort en variatie van die aansluitingen kan per merk en prijsklase varieren.

Ik heb die Sony van jou nog even bekeken en daar zitten alleen component video, S-Video an gewone video aansluitingen op. http://www.amazon.com/Sony-STR-DE698-Ch ... B0007Y6ANA
Voor geluid zitten er normale aansluitingen op.

Ik heb ook nog even gezocht naar die Trinitron en heb gezien dat hij in 2006 al uit de Sony catalogy is verdwenen. Die TV heeft alleen 3xscart, s-video en comp. video dus de bottleneck wordt m.i. jouw TV.
Als op je TV een HDMI aansluiting zou zitten dan kun je het zo aansluiten lijkt mij. Geluid van de BR speler naar je versterker en beeld/geluid naar de TV. Voor het geluid kun je dan kiezen tussen TV+versterker of alleen TV of alleen versterker.
Die versterkerset vervangen zou ik niet doen, het lijkt mij er een met een prima geluid en zoals gezegd kun je volgens mij zo het geluid van de BR speler op je versterker aansluiten.

Dit epistel schrijvend nog snel even de aansluitingen opgezocht van een willekeurige blu-ray speler en dat bekijkend kun je het geluid zonder meer aansluiten op jouw bestaande versterker: http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_speler ... 80/315201/
Controleer of jouw TV een componentaansluiting heeft dan moet het mogelijk zijn om een Blu-ray speler die zo'n zelfde aansluiting heeft (bij aanschaf wel controleren) daarop aan te sluiten. Kwaliteit van het beeld is iets minder als met HDMI.

Maar nu even een losse vraag tussendoor: waarom wil je een blu-ray speler? Het is wel scherper maar die DVD's zijn ook stukken duurder. Persoonlijk vind ik dat de gewone DVD best nog wel voldoet.
Live your dream, don't dream your life.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Mijn dvd zit vast in het apparaat

#12 Bericht door marceziani » vrijdag 19 juni 2009, 22:10

Met BR heb je normaal gesproken een nog betere kwaliteit dan met DVD. Die betere kwaliteit doe je echter compleet te niet door hem niet via HDMI aan te sluiten.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Mijn dvd zit vast in het apparaat

#13 Bericht door prajak » zaterdag 20 juni 2009, 00:27

Dank allemaal. Het begint me te duizelen en dat al vroeg in de morgen. Duidelijk is me wel dat ik e.e.a. zal moeten vervangen en dat terwijl ik nog geen BR-dvd of -muziekschijfjes heb. Dus wacht ik nog maar even. Mijn spul doet het nog goed.

Andere reden even te wachten is dat ik er een nieuwe heup in laat kloppen en wellicht al op korte termijn. Ben nu aan het overleggen in Khon Kaen want BKK is wel erg ver weg. Ik loop nu rond als de gebochelde van de Notre Dame......

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Mijn dvd zit vast in het apparaat

#14 Bericht door Mart » zaterdag 20 juni 2009, 03:57

Als je in Khon Kaen een nieuwe heup krijgt, kom ik je bezoeken :|
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Mijn dvd zit vast in het apparaat

#15 Bericht door prajak » zaterdag 20 juni 2009, 05:32

Mart, een geweldige geste. Ik zal toch een dag of 5 liggen waarvan de eerste twee aan de morfine. Morgen gaat Lief bellen. En ik bericht hier of via PB.

Ik heb trouwens de moderator voorgesteld een nieuw hoofdstuk te openen voor Medisch, Belasting en Verzekering. Hij vond dat een positief idee en gaat daarover nadenken. Dan kunnen we die zaken in een hoofdstuk onderbrengen, nu staat het links en rechts. Wat vind je er van ?

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”