Thaise jongen pleegt zelfmoord na gameverbod

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Neko
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: dinsdag 26 mei 2009, 13:13

Thaise jongen pleegt zelfmoord na gameverbod

#1 Bericht door Neko » dinsdag 26 mei 2009, 13:23

Jongen pleegt zelfmoord na gameverbod
25 mei 2009

Bangkok (AP) - Sommige mensen kunnen blijkbaar echt niet meer zonder games. Soms blijkt dit zo extreem te zijn dat het fatale gevolgen kan hebben. Zo ook voor een 12-jarige jongen uit Thailand die van zijn ouders niet meer mocht gamen. De jongen pleegde hierdoor zelfmoord. In een e-mail met de tekst “tomorrow is my last day” liet de jongen dit de dag voor de zelfmoord aan zijn vrienden weten. De jongen besloot de dag daarna van de zesde verdieping op school naar beneden te springen. De 12-jarige jongen overleefde deze val niet. Zeer tragisch nieuws dus waar de Thailand’s Ministry of Health op reageerde: “For children addicted to gaming, the most effective approach is not to ban games but to regulate the time spent gaming.”

Bron: http://www.thaiportal.nl

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Thaise jongen pleegt zelfmoord na gameverbod

#2 Bericht door Rene » dinsdag 26 mei 2009, 13:47

Neko schreef:Jongen pleegt zelfmoord na gameverbod
25 mei 2009

Bangkok (AP) - Sommige mensen kunnen blijkbaar echt niet meer zonder games. Soms blijkt dit zo extreem te zijn dat het fatale gevolgen kan hebben. Zo ook voor een 12-jarige jongen uit Thailand die van zijn ouders niet meer mocht gamen. De jongen pleegde hierdoor zelfmoord. In een e-mail met de tekst “tomorrow is my last day” liet de jongen dit de dag voor de zelfmoord aan zijn vrienden weten. De jongen besloot de dag daarna van de zesde verdieping op school naar beneden te springen. De 12-jarige jongen overleefde deze val niet. Zeer tragisch nieuws dus waar de Thailand’s Ministry of Health op reageerde: “For children addicted to gaming, the most effective approach is not to ban games but to regulate the time spent gaming.”

Bron: http://www.thaiportal.nl
Hoi Neko,
Welkom op het forum.
Jij bent hopelijk niet zo in de waan van dit gedoe. Het is wel erg triest om te lezen in welk klein wereldje zo'n joch leeft. Heb te doen met z'n ouders en directe familie. :cry:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Neko
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: dinsdag 26 mei 2009, 13:13

Re: Thaise jongen pleegt zelfmoord na gameverbod

#3 Bericht door Neko » dinsdag 26 mei 2009, 15:04

Rene schreef: Hoi Neko,
Welkom op het forum.
Jij bent hopelijk niet zo in de waan van dit gedoe. Het is wel erg triest om te lezen in welk klein wereldje zo'n joch leeft. Heb te doen met z'n ouders en directe familie. :cry:
Nee, gelukkig ben ik niet zo in de waan van Gamen. :P Ik game alleen best vaak op mijn DS.
Ik vind het ook zo erg. Ik kan me niet voorstellen waarom iemand in hemelsnaam zelfmoord pleeg om een spelletje!

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Thaise jongen pleegt zelfmoord na gameverbod

#4 Bericht door joepattaya » woensdag 27 mei 2009, 06:19

Neko schreef:
Rene schreef: Hoi Neko,
Welkom op het forum.
Jij bent hopelijk niet zo in de waan van dit gedoe. Het is wel erg triest om te lezen in welk klein wereldje zo'n joch leeft. Heb te doen met z'n ouders en directe familie. :cry:
Nee, gelukkig ben ik niet zo in de waan van Gamen. :P Ik game alleen best vaak op mijn DS.
Ik vind het ook zo erg. Ik kan me niet voorstellen waarom iemand in hemelsnaam zelfmoord pleeg om een spelletje!
Je gelooft toch niet dat de keuze van die jongen alleen naar aanleiding was van de ban van zijn ouders om nog spelletjes op de cumputer te spelen?
Of de knaap was al redelijk gestoord OF er schuilt veel meer achter. In beide gevallen maakt men daar geen melding van om gezichtsverlies bij de familie te voorkomen.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”