Patong Beach, Koh Phuket, hoe om te gaan met verkopers?

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
marcje
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 44
Lid geworden op: dinsdag 02 september 2008, 07:37

Patong Beach, Koh Phuket, hoe om te gaan met verkopers?

#1 Bericht door marcje » dinsdag 05 mei 2009, 12:57

Ik ben inmiddels een keer naar thailand geweest en het lijkt wel alsof de verkopers daar je geen moment met rust willen laten.

Tailors willen je hand geven en proberen je in hun winkel te krijgen, kraampjes met namaak kleding zitten mensen bij die je naar binnen willen hebben, je durft niet eens meer te kijken zonder dat ze toeslaan bij wijze van spreken.

De masseuses op straat willen je ook graag als klant hebben

En wanneer je 's avonds naar je hotel terugloopt, wordt door dames(?) in allerlei niet mis te verstane termen aangeboden om je gelukkig te maken.

Nu weet ik inmiddels dat lachen een hoop doet, en dat boos worden gezichtsverlies is?
Al na een dag kon ik de woorden nee dank u zeggen, maar ondanks dat blijft het gewoon vervelend.

Ik probeer me rustig te houden en vooral niet boos te worden, maar is er geen andere manier om hiervan af te komen. Hoe doen jullie dat?

Ze zien toch zelf ook wel dat dit het toerisme niet ten goede komt? ik zou juist gaan kijken bij diegene die niets roept dan de handenschuddende, naarbinnentrekkende verkoper.

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

Re: Patong Beach, Koh Phuket, hoe om te gaan met verkopers?

#2 Bericht door Corinne » dinsdag 05 mei 2009, 13:59

Tja ik vind het ook niet altijd leuk.
Maar ja zo gaat dat nou eenmaal daar.

Ik zelf blijf altijd vriendelijk, ik lach hier en daar wat en loop door.

Ik zoek het eigelijk ook niet echt meer op want na al die jaren thailand ben ik ook wel "uitgewinkeld"
In het begin werd ik er ook gek van, ik wilde even kijken, laat me toch dacht ik dan.
maar ja zo werkt dat bij hun niet.
Zelfs als jij zegt ik heb dat al, dan wijzen ze naar wat anders en ze zeggen ja maar dit kan je ook kopen. Dat heb je nog niet.
Ach het is ook altijd best leuk om te zien hoe ze ook hun best doen om ook maar wat te verkopen.

Het gaat gewoon allemaal anders als bij ons. Lekker rustig struinen en neuzen is er niet bij nee.

Die Tailors zijn inderdaad echt heel irritant met dat stomme handen schudden.
Wij geven maar géén hand, het lijkt onaardig, maar ja anders blijven ze aan de gang.

Gelukkig herkennen de meeste verkopers na een paar dagen al ons gezicht en hebben we de hele vakantie geen "last".

Ik vind trouwens winkelen bij de tesco lotus of de BIGC het allerleukst, daar kan ik tenminste lekker rondlopen op het gemak.

marcje
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 44
Lid geworden op: dinsdag 02 september 2008, 07:37

Re: Patong Beach, Koh Phuket, hoe om te gaan met verkopers?

#3 Bericht door marcje » dinsdag 05 mei 2009, 14:17

BigC ken ik, in phuket town, als je die bedoelde in ieder geval ;)
Maar tesco lotus? ik ken alleen centro en bigc eigenlijk als ik heel eerlijk ben.
Wat en waar is tesco lotus?

Goed idee om maar geen hand te geven, dan maar wat minder vriendelijk zijn, zo thais zijn de tailors toch niet volgens mij :mrgreen:

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

Re: Patong Beach, Koh Phuket, hoe om te gaan met verkopers?

#4 Bericht door Corinne » dinsdag 05 mei 2009, 14:29

Nou vlak bij die Central en de BigC ligt ook een hele grote Tesco.
Tesco is ook een soort van BigC eigelijk.
En nee die tailors zijn meestal geen Thais :mrgreen:

Weet je wat ook heel vervelend is, die zogenaamde verkopers uit het noorden met al die hoedjes met zilveren dingen erop.
En mandjes en armen vol sieraden.
Ik zeg altijd daar heb je de zonnepanelen :mrgreen:

En is de ene net voorbij dan komt de andere al weer aan.... :lol:

marcje
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 44
Lid geworden op: dinsdag 02 september 2008, 07:37

Re: Patong Beach, Koh Phuket, hoe om te gaan met verkopers?

#5 Bericht door marcje » dinsdag 05 mei 2009, 14:33

aah wacht, dat is dat hele grote makro achtige ding?, ik dacht altijd dat je hier niet zomaar naar binnen kon.
Die met die plantjes ervoor in de letters van het bedrijf? groot zalmroze gebouw?

De strandverkopers, ook irritant inderdaad....

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

Re: Patong Beach, Koh Phuket, hoe om te gaan met verkopers?

#6 Bericht door Corinne » dinsdag 05 mei 2009, 14:39

Nee joh

Kijk hier maar even : http://www.phuket.com/shopping/shopping-centers.htm

Het is echt vlakbij, je ziet het de volgende keer vanzelf wel.

marcje
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 44
Lid geworden op: dinsdag 02 september 2008, 07:37

Re: Patong Beach, Koh Phuket, hoe om te gaan met verkopers?

#7 Bericht door marcje » dinsdag 05 mei 2009, 14:45

ahhh, top weer wat geleerd!
dank je wel!

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Patong Beach, Koh Phuket, hoe om te gaan met verkopers?

#8 Bericht door Pieter » dinsdag 05 mei 2009, 15:21

marcje schreef:Ik ben inmiddels een keer naar thailand geweest en het lijkt wel alsof de verkopers daar je geen moment met rust willen laten.

Tailors willen je hand geven en proberen je in hun winkel te krijgen, kraampjes met namaak kleding zitten mensen bij die je naar binnen willen hebben, je durft niet eens meer te kijken zonder dat ze toeslaan bij wijze van spreken.

De masseuses op straat willen je ook graag als klant hebben

En wanneer je 's avonds naar je hotel terugloopt, wordt door dames(?) in allerlei niet mis te verstane termen aangeboden om je gelukkig te maken.

Nu weet ik inmiddels dat lachen een hoop doet, en dat boos worden gezichtsverlies is?
Al na een dag kon ik de woorden nee dank u zeggen, maar ondanks dat blijft het gewoon vervelend.

Ik probeer me rustig te houden en vooral niet boos te worden, maar is er geen andere manier om hiervan af te komen. Hoe doen jullie dat?

Ze zien toch zelf ook wel dat dit het toerisme niet ten goede komt? ik zou juist gaan kijken bij diegene die niets roept dan de handenschuddende, naarbinnentrekkende verkoper.
Niet meer naar Phuket gaan :?: :?: :?: :?:
Tailors daar is eenvoudig meeste komen uit bangla desh en gewoon hun work permit vragen hebben ze meestal niet .. worden ze heel rustig van.. :?: 8-) 8-) 8-) :mrgreen:

verder tja het is gewoon net spanje of turkey maar met de meest vervelenste thais vind ik


Pieter

Gebruikersavatar
marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 554
Lid geworden op: vrijdag 06 februari 2009, 06:09

Re: Patong Beach, Koh Phuket, hoe om te gaan met verkopers?

#9 Bericht door marinusmali » dinsdag 05 mei 2009, 16:12

Gewoon "maikap" zeggen of "bokap" dan ben je van alle ellende af, want dan denkt men dat je al lang in Thailand bent en hun verkoop gewoonte weet.

Om van de thaise aansprekende vrouwen af te komen?

Gewoon zelf er een of twee nemen en over straat wandelen, dan wordt je niet meer lastig gevallen!!!

Simpel he!!!

marcje
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 44
Lid geworden op: dinsdag 02 september 2008, 07:37

Re: Patong Beach, Koh Phuket, hoe om te gaan met verkopers?

#10 Bericht door marcje » dinsdag 05 mei 2009, 18:51

mai kap, ken ik, nee dank je, maar wat is bokap?

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Patong Beach, Koh Phuket, hoe om te gaan met verkopers?

#11 Bericht door Wereldvreemd » dinsdag 05 mei 2009, 18:59

Als je het bot wilt doen, is 'Mai' nog effectiever. Ooit vergat ik Krab toe te voegen en ik zag ze wegrennen en zich verstoppen. :lol:

De Thaise vrouw is alleen met een Thaise vrouw te bestrijden. Het is alsof jij de prooi bent en de Thaise vrouwen zijn tijgers. Jouw eigen tijger draait om je heen, houdt de andere tijgers in de gaten en schrikt ze af. Ik heb nog nooit een poging tot toenadering meegemaakt met Mrs. Wereldvreemd aan mijn zijde. Op zich wel interessant als het gebeurt, ik denk dat dan de poorten naar de hel geopend worden... :lol:
- -

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Patong Beach, Koh Phuket, hoe om te gaan met verkopers?

#12 Bericht door marceziani » dinsdag 05 mei 2009, 19:42

Bo kap is hetzelfde in het Isaan dialect (als ik mij niet vergis...)
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Patong Beach, Koh Phuket, hoe om te gaan met verkopers?

#13 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 05 mei 2009, 19:52

marceziani schreef:Bo kap is hetzelfde in het Isaan dialect (als ik mij niet vergis...)

Klopt.
Live your dream, don't dream your life.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Patong Beach, Koh Phuket, hoe om te gaan met verkopers?

#14 Bericht door carpediem » dinsdag 05 mei 2009, 20:09

Van een vriend hoorde ik dat als je geen last wil hebben van de lieden die je op meest on of aangename wijze hun waar, wat dan ook, willen verkopen je jezelf een speciale blik moet aanwenden waarin zeer duidelijk wordt dat je niet geinteresseerd bent in hetgeen in wat zij denken dat je natuurlijk de volle belangstelling zou moeten hebben omdat hetgene wat zij willen slijten het mooiste, het beste of het verleidelijkste is.
Een aantal jaren nu ben ik aan het proberen deze blik me eigen te maken. Het is een blik die respect toont voor de verkoopkunsten maar ook heel duidelijk en dwingend laat zien dat je totaal niet gediend bent om door hun aangesproken te worden.
Ik moet zeggen dat het me steeds beter lukt, de blik zich steeds meer ontwikkeld en ik kan zeggen dat ik tegenwoordig met genoegen de verkopende stand of de verleidelijke dames tegemoedtreed om me dan trots te voelen hoe ik ze met mijn verheven blik kan afwijzen.
Hoe die blik precies werkt weet ik niet; ik kijk de mensen recht in de ogen, formeer een fletse een beetje gemaakte doch vriendelijke glimlach en beweeg dan me hoofd nauwelijks met een nee gebaartje en ga dan weer over tot de orde van de dag. Negen van de tien keer zijn ze even verbaasd en druipen dan af om zich met nog meer enthousiasme op mijn buurman te werpen.

Mijn advies is: volg de raad van mijn vriend op en ga oefenen op die speciale blik om je die eigen te maken en als je daarin vooruitgang boekt verdwijnt zeer zeker de ergenis doordat jij nu het spelletje gaat beheersen.

Succes
pluk de dag (carpediem)

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Patong Beach, Koh Phuket, hoe om te gaan met verkopers?

#15 Bericht door Wereldvreemd » dinsdag 05 mei 2009, 21:16

Uit ervaring heb ik geleerd dat als je wat bleker bent, je meer verkopers op je af krijgt. De eerste week is dus altijd problematisch en daarna gaan we iets gebruind verder.

Geen verkoper meer te zien, want ze denken dat je dan je geld verbrast hebt. :D
- -

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”