Van Bangkok naar Pattaya

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
oliebol2009
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 05 mei 2009, 09:18

Van Bangkok naar Pattaya

#1 Bericht door oliebol2009 » dinsdag 05 mei 2009, 09:21

Ik ga binnenkort naar Pattaya, hoe kan ik het beste reizen van de luchthaven van Bangkok naar Pattaya? Zijn er busverbindingen vanaf de luchthaven?

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

Re: Van Bangkok naar Pattaya

#2 Bericht door Corinne » dinsdag 05 mei 2009, 09:39

Je doet je naam wel eer aan!

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Van Bangkok naar Pattaya

#3 Bericht door Kees » dinsdag 05 mei 2009, 09:42

Ik zie dat je jezelf goed voorbereid hebt voor je reis.
Ja, er is een busverbinding en er rijden zelfs ook taxies naar Pattaya vanaf de luchthaven.
Maar als je nog goedkoper wil reizen kun je natuurlijk ook te voet gaan.
Niet klagen, maar dragen.

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

Re: Van Bangkok naar Pattaya

#4 Bericht door Corinne » dinsdag 05 mei 2009, 09:47

Tssss dat je nog antwoord gaat geven, dit is gewoon een nepperd die komt stangen.

oliebol2009
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 05 mei 2009, 09:18

Re: Van Bangkok naar Pattaya

#5 Bericht door oliebol2009 » dinsdag 05 mei 2009, 10:21

Ik kom nie stangen ik ben hier nooit geweest en wil gewoon weten of er goeie verbindingen zijn, niet al te duur. Heb ook verhalen gehoord dat ze je wel eens in een bus laten wachten op de luchthaven die nooit vertrekt en dat je dan automatisch met een veels te dure taxi moet. Trucje van de chauffeurs.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Van Bangkok naar Pattaya

#6 Bericht door printen44 » dinsdag 05 mei 2009, 10:49

Ik ga er van uit dat je ergens in Pattaya onderdak heeft. Die regelen zo een taxi voor je.
Trouwens, je geeft een behoorlijke som gelds uit voor de vliegtuigticket en dan zeg je: "het vervoer tussen vliegveld en Pattaya mag niet te duur zijn." Zonder aan te geven wat je "te duur" vind. Pattaya ligt on. 140km van het vliegveld vandaan. Een taxi kost ong. 30-40 euro. Is dat te duur? In Nederland kan je voor dat bedrag de deur van de taxi opendoen, de chauffeur goedendag zeggen en weer uitstappen. :lol:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Van Bangkok naar Pattaya

#7 Bericht door dutch » dinsdag 05 mei 2009, 12:02

Ik begrijp Corinne wel.
Dit hele forum staat boordevol informatie en dan komt iemand met een eerste bericht om te vragen hoe ie van Bkk naar Pattaya moet/kan gaan :cry:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

Re: Van Bangkok naar Pattaya

#8 Bericht door Corinne » dinsdag 05 mei 2009, 12:16

dutch schreef:Ik begrijp Corinne wel.
Dit hele forum staat boordevol informatie en dan komt iemand met een eerste bericht om te vragen hoe ie van Bkk naar Pattaya moet/kan gaan :cry:
Ja en dan die naam nog oliebol2009 dus tja ik denk dan gelijk die komt de boel in het ootje nemen!
Trouwens dat denk ik nog steeds!

joris
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 150
Lid geworden op: dinsdag 14 april 2009, 08:03

Re: Van Bangkok naar Pattaya

#9 Bericht door joris » zaterdag 09 mei 2009, 13:10

misschien kunnen we hem beter helpen!!
ja er zijn diversen mogelijkheden om naar pattaya te gaan!!
als je direct naar de vlucht naar pattaya toe gaat kun je het beste een taxi nemen, dan hoef je niet nog een uren te reizen en zit je het snelst aan een lekker koud biertje!!!
ga je eerst een paar dagen bangkok doen en ben je lekker uitgerust kun je er voor kiezen om een goedkopere manier van reizen!!
dit is dan met een bus of meerijden met een thai die riching die kan op moet!!!

mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een taxi , die heb je overigens ook in diversen prijs klasse!!
je kunt de LIMO of de normale taxi pakken!!
ik neem vaak de normale taxi met een gezellige driver !!

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 479
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 14:04
Locatie: Lelystad

Re: Van Bangkok naar Pattaya

#10 Bericht door frans49 » dinsdag 16 maart 2010, 13:16

dutch schreef:Ik begrijp Corinne wel.
Dit hele forum staat boordevol informatie en dan komt iemand met een eerste bericht om te vragen hoe ie van Bkk naar Pattaya moet/kan gaan :cry:


Toch heb ik veel moeite gedaan om uit te vinden hoe de nieuwe trein van vliegveld naar BKK gaat.
En ik ben er nog steeds niet uit. :?: :?: :?:

Misschien gaat het op dezelfde manier als toen met het ingebruinemen van de Metro.
Eerst een tijdje rijden toen weer niet en na een ongeluk gewoon de hele boel weer een paar weken stoppen.

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Van Bangkok naar Pattaya

#11 Bericht door yandre » dinsdag 16 maart 2010, 13:48

mijn ervaring ideaal met de taxi uit het
vliegtuig koffer en bagage en in de taxi
met airco.
naar pattaya een koud biertje en je bent weer
helemaal het ventje na al de uren vliegen
mijn ervaring verleden jaar

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Van Bangkok naar Pattaya

#12 Bericht door Esther » dinsdag 16 maart 2010, 19:03

frans49 schreef:
dutch schreef:Ik begrijp Corinne wel.
Dit hele forum staat boordevol informatie en dan komt iemand met een eerste bericht om te vragen hoe ie van Bkk naar Pattaya moet/kan gaan :cry:


Toch heb ik veel moeite gedaan om uit te vinden hoe de nieuwe trein van vliegveld naar BKK gaat.
En ik ben er nog steeds niet uit. :?: :?: :?:
Je bedoelt de Skytrain? Niet zo gek dat je het niet kan vinden, deze rijd nog niet :mrgreen: (idd nog steeds niet!)
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Van Bangkok naar Pattaya

#13 Bericht door jumbo » woensdag 17 maart 2010, 04:05

oliebol2009 schreef:Ik kom nie stangen ik ben hier nooit geweest en wil gewoon weten of er goeie verbindingen zijn, niet al te duur. Heb ook verhalen gehoord dat ze je wel eens in een bus laten wachten op de luchthaven die nooit vertrekt en dat je dan automatisch met een veels te dure taxi moet. Trucje van de chauffeurs.
Dat heb je wel gelezen maar niets over de eigenlijke verbinding??
Veel plezier en ga met de taxi, 1,500 thb is nooit te duur want dat ben je per avond al kwijt aan een van je aaanstaande vrouwen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Van Bangkok naar Pattaya

#14 Bericht door joepattaya » woensdag 17 maart 2010, 08:47

Er rijdt tegenwoordig ook een expressbus tussen het vliegveld en Pattaya, maar hieronder nog eens een uitleg in het Engels, oilball...........

There are three different bus companies operating.

Roong Reung's Blue and White coach service departs from the airport bus depot to Pattaya Nua station at the following times: 8 AM, 11 AM, 3 PM and 7 PM . The Ticket office window is in the airport bus station terminal. Use the free shuttle bus from the airport to get to the bus station a couple of kilometres away. Price 106 Baht to Pattaya Nua.

Bell Travel goes directly up to the new airport each day from Pattaya Nua Bus Station (ticket office bungalow in the car park to right) at 06:00, 09:00, 11:00, 13:00, 15:00, 17:00 and 19:00. Two ticket prices, depending if you book to be picked up by Bell Travel minibus from your home, 150 Baht or 200 Baht. From the airport terminal you can meet Bell Travel to return to Pattaya at 0800, 1000, 1200, 1400, 1600 and 1800 on Level One, Door 7 - see their rep in this area or phone her on 089 - 449 8843 089 - 449 8843. You will find the rep inside on Level 1 on the far left before you get to the food court at the end. This is in my opinion the best service, as the Bell minibus will take you to your nominated hotel after the Bell bus stops at Pattaya Nua. Their friendly staff will handle your luggage as well.

A Yellow Bus to the airport leaves from Jomtien's Chaiyaphuk Road, (the office is near Jomtien Beach Road ). Tickets can be purchased 1 day in advance (no need, the bus is normally half-empty). The current schedule is:
Pattaya to Airport: 0900, 1300, 1700, 1930.
Airport to Pattaya: 0630, 0900, 1300, 1700
At the airport - Transport Depot - this bus to Jomtien is referred to as number 999, but the bus itself does NOT carry this number. The bus is bright Yellow - single deck, with the words Pattaya - Suvarnabhumi Airport written large on both sides, and a large notice in the drivers windshield saying either Pattaya or Airport. The cost is 106 baht in each direction. I live in Jomtien and use this bus often. The yellow bus does not have a scheduled stop in Pattaya, but will stop if requested. The Yellow bus leaves from the airport bus terminal also. Use the shuttle bus to get to terminal as with Roong Reung. The Yellow bus will return to Soi Chaiyaphuk in Jomtien and will travel along Sukhumvit Road to get there. The Yellow bus is ideal for someone who stays in Jomtien.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Van Bangkok naar Pattaya

#15 Bericht door Esther » woensdag 17 maart 2010, 15:26

jumbo schreef:
oliebol2009 schreef:Ik kom nie stangen ik ben hier nooit geweest en wil gewoon weten of er goeie verbindingen zijn, niet al te duur. Heb ook verhalen gehoord dat ze je wel eens in een bus laten wachten op de luchthaven die nooit vertrekt en dat je dan automatisch met een veels te dure taxi moet. Trucje van de chauffeurs.
Dat heb je wel gelezen maar niets over de eigenlijke verbinding??
Veel plezier en ga met de taxi, 1,500 thb is nooit te duur want dat ben je per avond al kwijt aan een van je aaanstaande vrouwen
Denk dat ie al wel weer terug is, topic is al bijna een jaar oud :mrgreen:
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Plaats reactie

Terug naar “Steden”