non-immigrant 'O' (retirement) visa

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#76 Bericht door Khon Neua » dinsdag 30 maart 2010, 20:53

Raar dat je al deze documenten nodig had.


Ga de volgende keer naar het consulaat in Adam hier word je veel better geholpen.

http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/visa_nl.asp

Categorie

O:

50 jaar: aannemelijke leeftijd/copie paspoort
copy laatste bankafschrift (minimaal 1250 Euro.)

pensioen: bewijs van pensionering, ook financieel en copie paspoort

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#77 Bericht door prajak » woensdag 31 maart 2010, 00:46

Wat doe je dan ook op de ambassade ? Voor een visum ga je naar de consulaire dienst en die zit in A'dam. Daar haal je op vertoon van jouw jaaropgave inkomen of bankboek een non im O zeker als je jouw leeftijd hebt. Dan mag je bijna 14,5 maand in TH zijn als je er iedere 90 dagen even uitgaat. En wil je blijven dan haal je binnen de geldigheidsduur een ret verlenging of een verlenging wegens huwelijk of studie of ....

Ik denk dat men op de ambassade in den H er niets van heeft begrepen. En nu is jouw visum ook nog te vroeg in jouw pas gestempeld ? Als dat zo is, ga dan naar Amsterdam en bespreek de zaak daar. Misschien is er nog iets te corrigeren.

Uittreksels uit Nl hebben hier een beperkte geldigheidsduur, ik meen max 6 maanden. En ik heb er nimmer een nodig gehad, al 8 jaar lang, en heb een ret verlenging.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#78 Bericht door joepattaya » woensdag 31 maart 2010, 02:29

gjastip schreef:HELP HELP HELP !!!!!
Ik weet, dat er al veel over geschreven is en dat heb ik ook geraadpleegd, maar toch kreeg ik vanavond weer een vreemd verhaal te horen.
Het gaat om het volgende: in mei willen mijn vrouw (Thaise) en ik ( 59 jaar)vertrekken naar Thailand voor 1 jaar, dus visum aangevraagd.
Na een boodschappenlijstje van de Thaise ambassade ben ik gaan shoppen:
Resultaat: gezondheidsverklaring gelegaliseerd bij BIZ en Buitenlandse zaken
Uitreksel uit bevolkingsregister gelegaliseerd bij Buitenlandse zaken
Uitreksel uit geboorteregister gelegaliseerd bij Buitenlandse zaken
Door beedigd vertaler bewijs van inkomsten van pensioenfonds gelegaliseerd door
kamer van koophandel, paleis van Justitie, Ministerie van Justitie en Buitenlandse
zaken
Bewijs van gedrag gelegaliseerd door Buitenlandse zaken.
Dit alles ingeleverd bij de Thaise Ambassade in Den Haag, en dan zul je denken dat ik mijn huiswerk goed heb gedaan.
Nou bij het ophalen van mijn paspoort constateerde ik dat ik slechts een visum had van 3 mnd en heb daarover de vraag gesteld waarom slechts 3 mnd.
Het antwoord luidde dat ik bij aankomst in Thailand me moet melden bij Immigration die dit dan zullen verlengen naar 1 jaar, en dat ik de papieren ter waarde van inmiddels € 334,50 goed moest bewaren voor eventueel een herhaling voor volgend jaar.
Maar tot mijn schrik hoorde ik vanavond dat de papieren bij aankomst in Thailand niet meer geldig zijn.
IS DIT JUIST ?????
Sommige documenten hebben een maximale geldigheid van 6 maanden.
Dit geldt bijvoorbeeld voor een bewijs van goed gedrag en voor een gezondheidsverklaring.
De overige documenten blijven gewoon geldig, omdat deze niet meer wijzigen (bevolkingresiger en geboorteregister).
Een inkomensverklaring zou op dit moment een vertaling van de jaaropgaaf 2009 moeten zijn.
Het enige probleem is dus het bewijs van goed gedrag; dit zou je opnieuw moeten aanvragen. Het vertalen kun je laten doen in Thailand voor het luttele bedrag van THB 400.
Een gezondheidsverklaring kun je in Thailand bij elke kliniek/ziekenhuis halen voor THB 100.

Raadpleeg voor de zekerheid nog even de Thaise Ambassade of het Consulaat.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#79 Bericht door jumbo » woensdag 31 maart 2010, 02:31

joepattaya schreef:
Sommige documenten hebben een maximale geldigheid van 6 maanden.
Dit geldt bijvoorbeeld voor een bewijs van goed gedrag en voor een gezondheidsverklaring.
De overige documenten blijven gewoon geldig, omdat deze niet meer wijzigen (bevolkingresiger en geboorteregister).
Een inkomensverklaring zou op dit moment een vertaling van de jaaropgaaf 2009 moeten zijn.
Het enige probleem is dus het bewijs van goed gedrag; dit zou je opnieuw moeten aanvragen. Het vertalen kun je laten doen in Thailand voor het luttele bedrag van THB 400.
Een gezondheidsverklaring kun je in Thailand bij elke kliniek/ziekenhuis halen voor THB 100.

Raadpleeg voor de zekerheid nog even de Thaise Ambassade of het Consulaat.
En alles wat je nodig hebt vanuit NL kan via het internet....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#80 Bericht door jumbo » woensdag 31 maart 2010, 02:35

prajak schreef:Wat doe je dan ook op de ambassade ? Voor een visum ga je naar de consulaire dienst en die zit in A'dam.
Ik heb legalisaties van NL ministeries moeten laten doen in de Ambassade in Den Haag, naar mijn mening kon dat niet in het Consulaat in Amsterdam, aangezien Gjastip legalisaties heeft laten uitvoeren was zijn trip naar de Ambassade een logische
Maar hij had veel eenvoudiger eenzelfde visa kunnen verkrijgen in het Consulaat
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#81 Bericht door Khon Neua » woensdag 31 maart 2010, 07:05

prajak schreef:Wat doe je dan ook op de ambassade ? Voor een visum ga je naar de consulaire dienst en die zit in A'dam. Daar haal je op vertoon van jouw jaaropgave inkomen of bankboek een non im O zeker als je jouw leeftijd hebt. Dan mag je bijna 14,5 maand in TH zijn als je er iedere 90 dagen even uitgaat. En wil je blijven dan haal je binnen de geldigheidsduur een ret verlenging of een verlenging wegens huwelijk of studie of ....

Ik denk dat men op de ambassade in den H er niets van heeft begrepen. En nu is jouw visum ook nog te vroeg in jouw pas gestempeld ? Als dat zo is, ga dan naar Amsterdam en bespreek de zaak daar. Misschien is er nog iets te corrigeren.

Uittreksels uit Nl hebben hier een beperkte geldigheidsduur, ik meen max 6 maanden. En ik heb er nimmer een nodig gehad, al 8 jaar lang, en heb een ret verlenging.
Visum kun je net zo goed op de amnassade aanvragen deed ik de eerste keer ook. Maar ze werken daar op de thaise manier ( verstaan en begerijpen je slecht heb ik het idee) . Op het consulaat werken volgens mijn alleen nederlanders en hier gaat alles veel meer gestructureerd.

gjastip
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 62
Lid geworden op: donderdag 25 februari 2010, 22:02

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#82 Bericht door gjastip » woensdag 31 maart 2010, 09:38

Dank voor de reacties, maar als je toevallig in Den Haag moet zijn maak je daar toch gebruik van, bovendien heb ik in het verleden nooit problemen gehad met het aanvragen van 'n visum maar omdat ik nu voor langere tijd weg wil heb ik dus voor een jaar aangevraagd met als gevolg dat ik de hele waslijst moest aanleveren
Dit alles hoeft dus geen probleem te zijn maar als je dan na alles geregeld te hebben krijgt te horen (let wel geen officiele bron) krijgt, dat dit in Thailand niet geldig is, dan word ik daar niet goed van.

Gebruikersavatar
Single60Parent
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 180
Lid geworden op: woensdag 07 mei 2008, 06:41
Locatie: Khon Kaen 40000

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#83 Bericht door Single60Parent » woensdag 31 maart 2010, 11:35

Vorige maand (Februari 2010) heb ik mijn jaarlijkse bezoek gebracht bij de emigratie-politie voor de verlenging van mijn jaarvisum wederom voor één jaar. Ikzelf ben 60-jaar.,ongehuwd en leef als alleenstaande ouder samen met mijn zoon van inmiddels 17-jaar oud. Mijn zoon heeft inmiddels de Thaise nationaliteit, en spreekt naast het Nederlands eveneens uitstekend Thais en Engels! Mijn zoon ging met mij mee naar de emigratie-politie, en hem vroegen ze (in het thais) informatie over zijn studie.,nationaliteit etc. Binnen 10-minuten had ik een nieuw stempel in mijn paspoort voor opnieuw één jaar. (retirement visa) bij het overdragen van het document over mijn jaarinkomsten in Nederland van 2009, dat ik door de Nederlandse ambassade jaarlijks in orde laat maken...vroeg mijn zoon aan een van de medewerkers van het emigratie kantoor van...hoeveel zijn vader (ik dus) maandelijks bijgeschreven moet hebben op een thaise bankrekening.,in de huidige situatie van alleenstaande ouder met een Thaise zoon? Het antwoord hierop was Bht 40,000.= p.m.
Ik ben als alleenstaande ouder samen met mijn zoon van 23-jaar oud, alweer ruim 19-jaar woonachtig in de stad Khon Kaen.
H van Mourik - P.O.Box 37 - Khon Kaen 40000 - Thailand.
Mijn zoon werkt en is momenteel woonachtig in Bangkok.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#84 Bericht door Phuket Dragon » woensdag 31 maart 2010, 16:16

Vreemd dat te horen, 2 maanden terug in Den Haag een 1 jarig multiply non O visum gehaald voor een jaar en alleen mijn Thaise huwelijksakte moeten laten zien en 120 euries geschoven, 2 dagen later het visum in mijn paspoort. NL legalisaties waren 5 jaar oud op de akte.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#85 Bericht door Khon Neua » woensdag 31 maart 2010, 16:57

TIT ook op de thaise ambasade dus .

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#86 Bericht door joepattaya » donderdag 01 april 2010, 02:38

Phuket Dragon schreef:Vreemd dat te horen, 2 maanden terug in Den Haag een 1 jarig multiply non O visum gehaald voor een jaar en alleen mijn Thaise huwelijksakte moeten laten zien en 120 euries geschoven, 2 dagen later het visum in mijn paspoort. NL legalisaties waren 5 jaar oud op de akte.
Een huwelijksakte en geboortebewijs zijn documenten die in principe nooit wijzigen; hier hangt dan ook geen houdbaarheidsdatum aan.
Een gezondheidsverklaring is iets anders, net zoals een bewijs van goed gedrag; hiervoor is de geldigheid zeker maximaal 6 maanden.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#87 Bericht door dutch » donderdag 01 april 2010, 08:42

Phuket Dragon schreef:Vreemd dat te horen, 2 maanden terug in Den Haag een 1 jarig multiply non O visum gehaald voor een jaar en alleen mijn Thaise huwelijksakte moeten laten zien en 120 euries geschoven, 2 dagen later het visum in mijn paspoort. NL legalisaties waren 5 jaar oud op de akte.
Om even de puntjes op de i te zetten.
Dit topic gaat over een (retirement) visa.
Daar is dus geen huwlijks akte voor nodig maar weer wel bewijs van goed gedrag.
Wat heb je nu precies gehaald PD ?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#88 Bericht door Ben » donderdag 01 april 2010, 09:38

Phuket Dragon schreef:Vreemd dat te horen, 2 maanden terug in Den Haag een 1 jarig multiply non O visum gehaald voor een jaar en alleen mijn Thaise huwelijksakte moeten laten zien en 120 euries geschoven, 2 dagen later het visum in mijn paspoort. NL legalisaties waren 5 jaar oud op de akte.


Daar hoef je echt niet voor naar Den Haag of Amsterdam tenzij je voor een of andere reden in Ned moet zijn ,Het is veel sneller en goedkoper vanuit Thailand te regelen .

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#89 Bericht door weten » vrijdag 02 april 2010, 06:58

Vraagje als ik met mijn Nederlandse vrouw naar Thailand wil wat moet dan ons mijn inkomen zijn.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#90 Bericht door Ben » vrijdag 02 april 2010, 11:26

weten schreef:Vraagje als ik met mijn Nederlandse vrouw naar Thailand wil wat moet dan ons mijn inkomen zijn.

Vaag vraagje vacantie of langdurig verblijf ?

Voor een retirement visa 50 + 65.000 bath aan inklomen , of 800.000 op de bank .
Recht op jaar visa zonder thailand te verlaten .90 dagen melding op immigration

Als je alleen op vacantie wil 30 dagen Max geen eis van inkomen

Toerist visa multiple entry geen eis van inkomen wel elke 60 dagen het land uit.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”