non-immigrant 'O' (retirement) visa

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#46 Bericht door Kees » woensdag 13 mei 2009, 18:23

Nou kan ik mij vergissen hoor, maar je met zo weinig geld wil emigreren hoe wil je dan toch nog een beetje normaal kunnen leven, waar ben je dan mee bezig?
We hebben hier nu op het forum een topic lopen van de ziekenkostenverzekering, hoe moet die dan betaald worden? Dat wordt dan de optie van niet verzekeren en maar hopen dat het goed gaat. Maar als het fout gaat moet er toch weer iemand (familie, vrienden, kennissen of andere begane mensen) de helpende hand (geld) bieden.

Wat mij betreft, zorg dat je je zaken in ieder geval financieel voor elkaar heb voor dat je Überhaupt waar naar toe gaat emigreren.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#47 Bericht door weten » woensdag 13 mei 2009, 19:10

prajak schreef:Wouter, ik heb het niet nodig. Mijn papieren zijn in orde.

Maar wat me intrigeert is deze zin :

" Voor diegenen die graag zouden willen pensioneren in Thailand, maar op een haar na niet voldoen aan de financiele criteria...."

Dat duidt toch op een transactie met derden ? En of dat legaal is...... En daarom denk ik dat Joep geen openheid van zaken geeft. Er zit naar mijn mening mogelijk een luchtje aan.

Joep heeft een idee, ik wil mensen beschermen tegen illegale praktijken. We zullen zien hoe zijn methode werkt. Er stapt heus wel iemand in. En dan horen we hier.

En als zijn idee juist is krijgt hij van mij alle palmares !
Zoals ik al eerder poste wat doe je met zo weinig geld in het buitenland, op zo een manier mensen over de grens trekken vind ik nou laakbaar, als er onverhoopt wat gebeurt staan ze dan ook in de rij om je bij te staan.?
Ik denk het niet, je kan of je kan niet, ik vindt het verdacht veel lijken om mensen in de verleiding brengen zodat ze iets gaan doen wat eigenlijk niet kan en er zelf beter van worden
en als zich wat voordoet jammer dan.
Dan zitten die mensen met de gebakken peren.
Soms moet je mensen tegen zichzelf beschermen anders kon het paradijs wel eens een hel worden.
Als mensen niet aan de financ. citeria voldoen en je verzint dit soort grappen kan je mensen wel is in de ellende storten.
Maar ja dan is het hun zorg.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#48 Bericht door Ben » woensdag 13 mei 2009, 19:28

weten schreef:
prajak schreef:Wouter, ik heb het niet nodig. Mijn papieren zijn in orde.

Maar wat me intrigeert is deze zin :

" Voor diegenen die graag zouden willen pensioneren in Thailand, maar op een haar na niet voldoen aan de financiele criteria...."

Dat duidt toch op een transactie met derden ? En of dat legaal is...... En daarom denk ik dat Joep geen openheid van zaken geeft. Er zit naar mijn mening mogelijk een luchtje aan.

Joep heeft een idee, ik wil mensen beschermen tegen illegale praktijken. We zullen zien hoe zijn methode werkt. Er stapt heus wel iemand in. En dan horen we hier.

En als zijn idee juist is krijgt hij van mij alle palmares !
Zoals ik al eerder poste wat doe je met zo weinig geld in het buitenland, op zo een manier mensen over de grens trekken vind ik nou laakbaar, als er onverhoopt wat gebeurt staan ze dan ook in de rij om je bij te staan.?
Ik denk het niet, je kan of je kan niet, ik vindt het verdacht veel lijken om mensen in de verleiding brengen zodat ze iets gaan doen wat eigenlijk niet kan en er zelf beter van worden
en als zich wat voordoet jammer dan.
Dan zitten die mensen met de gebakken peren.
Soms moet je mensen tegen zichzelf beschermen anders kon het paradijs wel eens een hel worden.
Als mensen niet aan de financ. citeria voldoen en je verzint dit soort grappen kan je mensen wel is in de ellende storten.
Maar ja dan is het hun zorg.

Een werkelijk voorbeeld : ik noem hem maar Mr X 47 jaar vrijgezel een slordige 600.000 euro in de pocket investeren wil hij niet en wil niet elk jaar terug en geen border runs maken .
Mr X neemt een ED visa leert zo ook nog Thais 3 jaar lang met een ED visa bij 50 jaar kan hij een retirement nemen .

En dat heeft niets met armoede te maken dacht ik .

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#49 Bericht door marceziani » woensdag 13 mei 2009, 21:02

Joep geeft zichzelf niet bloot, omdat dit forum niet als reclamemedium gebruikt dient te worden. Het is zijn keuze om in dit specifieke geval niet met 'open vizier' te schrijven, om de forumregels niet te overtreden. Verder heeft hij inmiddels ook aangegeven dat deze oplossing alleen voor Pattaya geldt, althans dat meen ik vandaag of gisteren gelezen te hebben. Het is ook weer typisch Nederlands om wat voor sommigen een ideale oplossing kan zijn, af te kraken met niet al te sterke argumenten. De zinsnede 'geld verdienen over de rug van anderen' nemen Nederlands maar al te snel en al te graag in de mond. Zodra iemand zijn kop boven het maaiveld uitsteekt, wordt ie er zo afgehakt (figuurlijk gesproken dan). Zelfs door Nederlanders die al jarenlang in Thailand wonen. En die zouden juist toch wat meer 'sabaai sabaai' moeten zijn.... ;) :mrgreen:
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#50 Bericht door Kees » woensdag 13 mei 2009, 21:05

Een werkelijk voorbeeld : ik noem hem maar Mr X 47 jaar vrijgezel een slordige 600.000 euro in de pocket investeren wil hij niet en wil niet elk jaar terug en geen border runs maken .
Mr X neemt een ED visa leert zo ook nog Thais 3 jaar lang met een ED visa bij 50 jaar kan hij een retirement nemen .

En dat heeft niets met armoede te maken dacht ik .
Ach, als je over zoveel te spenderen heb, dan zijn er altijd wel oplossingen te vinden om een verblijf in Thailand garanderen.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#51 Bericht door Jim » woensdag 13 mei 2009, 23:11

Kees schreef:Nou kan ik mij vergissen hoor, maar je met zo weinig geld wil emigreren hoe wil je dan toch nog een beetje normaal kunnen leven, waar ben je dan mee bezig?
We hebben hier nu op het forum een topic lopen van de ziekenkostenverzekering, hoe moet die dan betaald worden? Dat wordt dan de optie van niet verzekeren en maar hopen dat het goed gaat. Maar als het fout gaat moet er toch weer iemand (familie, vrienden, kennissen of andere begane mensen) de helpende hand (geld) bieden.

Wat mij betreft, zorg dat je je zaken in ieder geval financieel voor elkaar heb voor dat je Überhaupt waar naar toe gaat emigreren.
als iedereen zo had gedacht zaten we nu nog in een grotje in afrika.
soms moet je een beetje risico durven te nemen hoor.
maar waarschijnlijk is het erg nederlands om overal maar 150% zekerheid in te willen bouwen.

gun verders joep z'n handeltje.
iedereen is vrij om te beslissen om er wel of niet in te stappen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#52 Bericht door Mart » donderdag 14 mei 2009, 02:11

Ben schreef: Een werkelijk voorbeeld : ik noem hem maar Mr X 47 jaar vrijgezel een slordige 600.000 euro in de pocket investeren wil hij niet en wil niet elk jaar terug en geen border runs maken .
Mr X neemt een ED visa leert zo ook nog Thais 3 jaar lang met een ED visa bij 50 jaar kan hij een retirement nemen .
En dat heeft niets met armoede te maken dacht ik .
En waarschijnlijk was Mr X een leraar Engels, gaat opnieuw Engels leren, maar gaat niet in P wonen :roll:
Joep, kunnen we bij jou ook Nederlands komen leren :?: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#53 Bericht door Ben » donderdag 14 mei 2009, 07:27

Kees schreef:
Een werkelijk voorbeeld : ik noem hem maar Mr X 47 jaar vrijgezel een slordige 600.000 euro in de pocket investeren wil hij niet en wil niet elk jaar terug en geen border runs maken .
Mr X neemt een ED visa leert zo ook nog Thais 3 jaar lang met een ED visa bij 50 jaar kan hij een retirement nemen .

En dat heeft niets met armoede te maken dacht ik .
Ach, als je over zoveel te spenderen heb, dan zijn er altijd wel oplossingen te vinden om een verblijf in Thailand garanderen.
welke ?

Ik wil niet heen en weer vliegen.
Ben geen 50 .
Niet met een Thaise gehuwd.
Wil niet investeren .
En wil geen runs maken .

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#54 Bericht door Ben » donderdag 14 mei 2009, 07:38

marceziani schreef:Joep geeft zichzelf niet bloot, omdat dit forum niet als reclamemedium gebruikt dient te worden. Het is zijn keuze om in dit specifieke geval niet met 'open vizier' te schrijven, om de forumregels niet te overtreden. Verder heeft hij inmiddels ook aangegeven dat deze oplossing alleen voor Pattaya geldt, althans dat meen ik vandaag of gisteren gelezen te hebben. Het is ook weer typisch Nederlands om wat voor sommigen een ideale oplossing kan zijn, af te kraken met niet al te sterke argumenten. De zinsnede 'geld verdienen over de rug van anderen' nemen Nederlands maar al te snel en al te graag in de mond. Zodra iemand zijn kop boven het maaiveld uitsteekt, wordt ie er zo afgehakt (figuurlijk gesproken dan). Zelfs door Nederlanders die al jarenlang in Thailand wonen. En die zouden juist toch wat meer 'sabaai sabaai' moeten zijn.... ;) :mrgreen:

Mee eens .

Daarnaast stikt het van de kapers op de kust als iemand een leuk truukje kent.

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#55 Bericht door Mario08 » donderdag 14 mei 2009, 09:47

Ben schreef:
Kees schreef:
Een werkelijk voorbeeld : ik noem hem maar Mr X 47 jaar vrijgezel een slordige 600.000 euro in de pocket investeren wil hij niet en wil niet elk jaar terug en geen border runs maken .
Mr X neemt een ED visa leert zo ook nog Thais 3 jaar lang met een ED visa bij 50 jaar kan hij een retirement nemen .

En dat heeft niets met armoede te maken dacht ik .
Ach, als je over zoveel te spenderen heb, dan zijn er altijd wel oplossingen te vinden om een verblijf in Thailand garanderen.
welke ?

Ik wil niet heen en weer vliegen.
Ben geen 50 .
Niet met een Thaise gehuwd.
Wil niet investeren .
En wil geen runs maken .

Er zijn niet zo gek veel trucjes. Ik ken er 2:

1: verblijf op basis van het volgen van onderwijs (voor maximaal 5 jaar)

2. verblijf op basis van het doen van vrijwilligerswerk. (Net als vooor op basis van werk geld stoppen met vrijwillgerswerk is is het einde van je verblijf)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#56 Bericht door Ben » donderdag 14 mei 2009, 10:56

Er zijn niet zo gek veel trucjes. Ik ken er 2:

1: verblijf op basis van het volgen van onderwijs (voor maximaal 5 jaar)

2. verblijf op basis van het doen van vrijwilligerswerk. (Net als vooor op basis van werk geld stoppen met vrijwillgerswerk is is het einde van je verblijf)

Maar de persoon is vrij lui en wil ook nog niet eens werken
En daarmee blijft optie 1 over .

En dan is het mogelijk om als vrijgezel onder de 50 niet willen vliegen runnen en werken en investeren in Thailand te verblijven op een ED visa voor een klein bedrag .

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#57 Bericht door Kees » donderdag 14 mei 2009, 13:24

Ben schreef:
Er zijn niet zo gek veel trucjes. Ik ken er 2:

1: verblijf op basis van het volgen van onderwijs (voor maximaal 5 jaar)

2. verblijf op basis van het doen van vrijwilligerswerk. (Net als vooor op basis van werk geld stoppen met vrijwillgerswerk is is het einde van je verblijf)

Maar de persoon is vrij lui en wil ook nog niet eens werken
En daarmee blijft optie 1 over .

En dan is het mogelijk om als vrijgezel onder de 50 niet willen vliegen runnen en werken en investeren in Thailand te verblijven op een ED visa voor een klein bedrag .
Met andere woorden hij is een FLAPDR.. ;)
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#58 Bericht door weten » donderdag 14 mei 2009, 19:54

Kees schreef:
Ben schreef:
Er zijn niet zo gek veel trucjes. Ik ken er 2:

1: verblijf op basis van het volgen van onderwijs (voor maximaal 5 jaar)

2. verblijf op basis van het doen van vrijwilligerswerk. (Net als vooor op basis van werk geld stoppen met vrijwillgerswerk is is het einde van je verblijf)

Maar de persoon is vrij lui en wil ook nog niet eens werken
En daarmee blijft optie 1 over .

En dan is het mogelijk om als vrijgezel onder de 50 niet willen vliegen runnen en werken en investeren in Thailand te verblijven op een ED visa voor een klein bedrag .
Met andere woorden hij is een FLAPDR.. ;)
Duidelijke taal. Maar het gaat mij nog steeds om de mensen die net niet aan de financiele criteria voldoen.
Daar reageerde ik op mensen met dat geld op de bank.
Ach ik vind het wel heel erg veel haha als je je dan nog druk maakt, het zal wel.
Maar nogmaals mensen die net niet aan de financiele criteria voldoen, toch daar naar toe halen vind ik FOUT. Op zo een manier wordt het een land van Financiele vluchtelingen je kan daar tenslotte altijd nog meer doen met je €1100 dan in Nederland en dan wordt de verleiding erg groot.
Er klopt hier iets niet, dat je geld wil verdienen prima maar of dit een correcte manier van handelen is dat betwijfel ik ten zeerste.
Want eigenlijk hebben ze al niets en dan via een bemiddeling via wat dan ook pak je ze daar ook nog centjes voor af.
Ik kan me niet voorstellen dat je mensen daar uiteindelijk gelukkig mee maakt.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#59 Bericht door Mart » vrijdag 15 mei 2009, 13:31

Kees schreef:
Ben schreef:
Er zijn niet zo gek veel trucjes. Ik ken er 2:

1: verblijf op basis van het volgen van onderwijs (voor maximaal 5 jaar)

2. verblijf op basis van het doen van vrijwilligerswerk. (Net als vooor op basis van werk geld stoppen met vrijwillgerswerk is is het einde van je verblijf)

Maar de persoon is vrij lui en wil ook nog niet eens werken
En daarmee blijft optie 1 over .

En dan is het mogelijk om als vrijgezel onder de 50 niet willen vliegen runnen en werken en investeren in Thailand te verblijven op een ED visa voor een klein bedrag .
Met andere woorden hij is een FLAPDR.. ;)
Ik weet nog een leuk vrijwilligers job, vaderschap :roll: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#60 Bericht door joepattaya » zaterdag 16 mei 2009, 09:33

weten schreef:
Kees schreef:
Ben schreef: Met andere woorden hij is een FLAPDR.. ;)
Duidelijke taal. Maar het gaat mij nog steeds om de mensen die net niet aan de financiele criteria voldoen.
Daar reageerde ik op mensen met dat geld op de bank.
Ach ik vind het wel heel erg veel haha als je je dan nog druk maakt, het zal wel.
Maar nogmaals mensen die net niet aan de financiele criteria voldoen, toch daar naar toe halen vind ik FOUT. Op zo een manier wordt het een land van Financiele vluchtelingen je kan daar tenslotte altijd nog meer doen met je €1100 dan in Nederland en dan wordt de verleiding erg groot.
Er klopt hier iets niet, dat je geld wil verdienen prima maar of dit een correcte manier van handelen is dat betwijfel ik ten zeerste.
Want eigenlijk hebben ze al niets en dan via een bemiddeling via wat dan ook pak je ze daar ook nog centjes voor af.
Ik kan me niet voorstellen dat je mensen daar uiteindelijk gelukkig mee maakt.
Ik zal beginnen met jou, Weten:
Ik geef je bij deze 3 financiele criteria waaraan je dient te voldoen als je je wil vestigen in Thailand:

1. Als gepensioneerde (alleenstaand of als een helft van een gepensioneerd koppel [beide partners zijn "aliens") dien je minimaal THB 800,000 op een Thaise bankrekening te hebben (minimaal 3 maanden bij vernieuwing) of een officieel aantoonbaar inkomen van THB 65,000 per maand. In de regel wordt 1 van de partners als gepensioneerd aangemerkt voor het retirement visum en de ander krijgt een zgn dependent visum. Klinkt heel plausibel en redelijk, niks mis mee. Je kunt je afvragen waar die THB 800,000 goed voor zijn, maar goed, daar gaat het niet om. Onthoud even de THB 800,000

2. Als buitenlandse officlele partner van een Thaise is de financiele eis: THB 400,000 op een Thaise bankrekening of een officieel aantoonbaar inkomen van THB 40,000 per maand. Sinds kort wordt ALLEEN het inkomen van de buitenlandse partner geteld. Of er eventueel nog kinderen betrokken zijn in de relatie doet niet ter zake.

3. Als buitenlandse werknemer in Thailand, dien je voor je work-permit een minimaal maandelijks inkomen van THB 50,000 te hebben, da's THB 600,000 per jaar. Of je hier nu zit met je vrouw en 4 kinderen doet ook weer niet ter zake, zij krijgen zowiezo een "dependent visa".

Zo zie je dat het plausibele van de THB 800,000 bij gepensioneerden ineens onderuit gaat als je de 2 andere criteria bekijkt.
Het heeft dus weinig zin om (weer) te gaan discussieren over het besteedbare inkomen in Thailand want dat is zeer persoonlijk en dat kan niemand voor elkaar bepalen.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”