Aanslag op Nederlandse koninklijke familie....?

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Gesloten
Bericht
Auteur
Mojito's
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 161
Lid geworden op: dinsdag 31 maart 2009, 16:29
Locatie: Koh Chang
Contacteer:

Aanslag op Nederlandse koninklijke familie....?

#1 Bericht door Mojito's » donderdag 30 april 2009, 14:41

Hier in thailand kwam het nieuws niet snel door natuurlijk maar bij mij stromen de sms-jes binnen!!!


[quote][/quote] Bij het incident bij de viering van Koninginnedag in Apeldoorn zijn twee doden gevallen. De doden vielen toen een auto met redelijk hoge snelheid door de menigte reed.

Het programma voor de rest van Koninginnedag is afgelast.

Tijdens de live-uitzending van de NOS was te zien hoe een zwarte auto omstreeks 11.50 uur, komend vanuit de Jachtlaan, door de menigte in de richting van de bus met de koninklijke familie reed. De auto liet een spoor van gewonden achter zich.

Daarna botste de auto, waarvan de voorruit al beschadigd was, tegen het monument De Naald. Onduidelijk is of er opzet in het spel is. Volgens de politie is de auto door de afzetting gereden.
Bron:
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... geluk.html

Mojito's
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 161
Lid geworden op: dinsdag 31 maart 2009, 16:29
Locatie: Koh Chang
Contacteer:

Re: Aanslag op Nederlandse koninklijke familie....?

#2 Bericht door Mojito's » donderdag 30 april 2009, 15:47

update,

inmiddels zijn er vier doden en 13 gewonden waarvan 5 zwaargewond en in levensgevaar.
De dader is een 38 jarige man die, na eerste berichten, bewust een aanslag op de koninklijke familie wilde plegen.
Bron: http://www.nos.nl , http://www.nu.nl

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Aanslag op Nederlandse koninklijke familie....?

#3 Bericht door RuudThai » donderdag 30 april 2009, 16:18

Alle nieuws is nu ook life te volgen op BVN, dat alle NOS-journaals, persconferenties en interviews integraal overneemt van de NOS en direct uitzendt.

Groet,
Ruud

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Aanslag op Nederlandse koninklijke familie....?

#4 Bericht door RuudThai » donderdag 30 april 2009, 16:23

RuudThai schreef:Alle nieuws is nu ook life te volgen op BVN, dat alle NOS-journaals, persconferenties en interviews integraal overneemt van de NOS en direct uitzendt.
Hummm, zie ik net na plaatsing hiervan dat ze weer overgaan op de gewone programmering, na 4 uur directe uitzending.
Ja, eens gaat het actuele eraf natuurlijk, al is het nog zo treurig wat er gebeurd is.

Groet,
Ruud

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Aanslag op Nederlandse koninklijke familie....?

#5 Bericht door prajak » donderdag 30 april 2009, 16:40

BVN is back to normal. Ik vraag me af waarom ze vier uur lang ons vervelen met herhalingen. Ieder uur een kwartier nieuws zou me beter voorkomen. We hebben nu Pieter van V 70 gemist en dat was niet nodig. Maar dat wordt wel herhaald.

Een GEK was het. Aanslag op de Koninklijke familie ? Met een dinkytoy tegen een zware bus ? Zo'n koekblik tegen een hoop staal ? Ik vraag me af of dat de bedoeling was. Een autochtone NL-er werd netjes gezegd. Anders heb je morgen in NL een aanslag op een moskee. Een psychisch gestoorde waarvan er helaas nog teveel rondlopen, geheel vrij. Of iemand met rancune tegen "het systeem". Een gouden kans voor de beroemde strafpleiters. Meneer krijgt wellicht 4x doodslag aan zijn broek en zal over drie jaar vervroegd worden vrijgelaten.....

Meneer had elders al gepoogd de hekken te doorboren. Er werd niet ingegrepen, geen legitimatie gevraagd, geen info ingewonnen. Moet jij eens zonder kaartje de bus in willen of de trein dan ben je direct aangehouden. Moet jij door rood licht rijden en je hebt direct de Hermandad aan de deur of een vette prent. Maar op een dergelijke feestdag is de bewaking te lankmoedig gebleken.

Vier doden nondedju. En mensen zwaar gewond, wellicht benen en voeten af of dwarslaesie. Naar die mensen en hun familie gaan nu mijn gedachten uit, met afschuw over wat is gebeurd.

30 April komt nooit meer terug. De angst zal gaan regeren.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Aanslag op Nederlandse koninklijke familie....?

#6 Bericht door RuudThai » donderdag 30 april 2009, 16:51

prajak schreef:Meneer krijgt wellicht 4x doodslag aan zijn broek en zal over drie jaar vervroegd worden vrijgelaten.....
Nee, dat zal toch niet gebeuren denk ik. Een GEK krijgt minimaal nog TBS er achteraan.
Doe mij maar voor hem een enkeltje levenslang TBS ZONDER proefverloven!

Groet,
Ruud

Pascal
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 55
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 22:18

Re: Aanslag op Nederlandse koninklijke familie....?

#7 Bericht door Pascal » donderdag 30 april 2009, 19:23

Meneer had elders al gepoogd de hekken te doorboren. Er werd niet ingegrepen, geen legitimatie gevraagd, geen info ingewonnen.
Ahja, dat is natuurlijk weer de realiteit van de pers, die waarschijnlijk hier en daar weer een woord hebben opgevangen en er zelf een verhaal rond gebreid hebben. Geloof mij maar dat het in realiteit een heel pak anders is. En zeker met zo'n dag als vandaag nemen veiligheidsdiensten echt geen risico door een gek te laten rondlopen, als die eerder al eens door een versperring is proberen rijden.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Aanslag op Nederlandse koninklijke familie....?

#8 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 30 april 2009, 20:56

Pascal schreef:
Meneer had elders al gepoogd de hekken te doorboren. Er werd niet ingegrepen, geen legitimatie gevraagd, geen info ingewonnen.
Ahja, dat is natuurlijk weer de realiteit van de pers, die waarschijnlijk hier en daar weer een woord hebben opgevangen en er zelf een verhaal rond gebreid hebben. Geloof mij maar dat het in realiteit een heel pak anders is. En zeker met zo'n dag als vandaag nemen veiligheidsdiensten echt geen risico door een gek te laten rondlopen, als die eerder al eens door een versperring is proberen rijden.
Tja, dat mag jij willen. Laten we wel wezen de laatste jaren is de overheid wel meer nalatig geweest in het beveiligen van organisatie / personen.

De koningin vormt hier op geen uitzondering. Ik vond het schokkend om te zien dat die bus niet harder kon rijden.... En ook zo'n gebrek aan beveiliging dat meeging op de bus.
- -

Pascal
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 55
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 22:18

Re: Aanslag op Nederlandse koninklijke familie....?

#9 Bericht door Pascal » donderdag 30 april 2009, 21:03

Wereldvreemd, ik kan je vertellen dat ik bij dergelijke manifestaties in België dikwijls op het terrein sta (dus je mag 2x raden wat mijn beroep is :mrgreen: ). Als er heisa ontstaat, zijn wij het meestal die het horen, zien en optreden vanop de eerste rij. Als je dan ziet wat er de dagen nadien in de pers geschreven en gezegd wordt ... de waarheid kan er dikwijls niet verder afzitten.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Aanslag op Nederlandse koninklijke familie....?

#10 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 30 april 2009, 22:33

Pascal schreef:Wereldvreemd, ik kan je vertellen dat ik bij dergelijke manifestaties in België dikwijls op het terrein sta (dus je mag 2x raden wat mijn beroep is :mrgreen: ). Als er heisa ontstaat, zijn wij het meestal die het horen, zien en optreden vanop de eerste rij. Als je dan ziet wat er de dagen nadien in de pers geschreven en gezegd wordt ... de waarheid kan er dikwijls niet verder afzitten.
Ben je bestuurder bij Fortis? :mrgreen:

Ik weet dat wat de pers schrijft nog wel eens verschilt van de werkelijkheid, maar in Nederland hebben we al de nodige moorden gehad.... Stuk voor stuk personen die al een verhoogd risico hadden, dus ik denk dat ik toch wel de spijker op zijn kop sla.
- -

Mojito's
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 161
Lid geworden op: dinsdag 31 maart 2009, 16:29
Locatie: Koh Chang
Contacteer:

Re: Aanslag op Nederlandse koninklijke familie....?

#11 Bericht door Mojito's » donderdag 30 april 2009, 22:53

Wat iedereen ook voor mening heeft over de eventuele beveiliging doet er eigenlijk niet toe. De koninklijke familie in Nederland schud nog gewoon de handen van het "volk" danst de dansjes met het "volk" speelt de spelletjes mee en het was zelfs ooit een keer zo ver gekomen dat prins Claus iemand achterop de fiets meenam terwijl Beatrix een zoen van een totaal onbekende "onderdaan" kreeg. Het gaat erom dat alles kapot kan. De mooiste tradtitie waarvan we er al te weinig van hebben in Nederland is zijn onschuld verloren. Ongeacht de motieven en eventuele daderprofielen. 5 in het oranje gehulde mensen zijn dood op iets wat een feest zou moeten zijn. Mijn Thaise vrienden en mijn vriendin snappen er al helemaal niets meer van. " why they do that mai, is so bad". Ik weet alleen wel dat ik de enige in ons huis ben die met een klein brokje in zijn keel naar bed toe gaat.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Aanslag op Nederlandse koninklijke familie....?

#12 Bericht door prajak » vrijdag 01 mei 2009, 01:56

Pascal, lees dit eens svp ?

Justitie heeft vier locaties aangemerkt als plaats-delict. Een van die vier is de hoek van de Boslaan/Jachtlaan. Daar kreeg de verdachte eerder op donderdagmorgen een stopteken, dat hij opvolgde. Goossens: „De andere drie zijn de plaats waar hij door de afzetting brak, de plek waar hij op het monument botste en zijn woning.”

De info was dus wel juist. Wat maakt het nog uit ? Er zijn doden te betreuren door een aktie van een gek die iets heeft tegen het Koninklijk Huis maar onschuldige mensen vermoordt.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Aanslag op Nederlandse koninklijke familie....?

#13 Bericht door dutch » vrijdag 01 mei 2009, 03:24

En dit was het definitieve einde van deze traditionele feestdag.
Jammer dat het zo moet lopen.
Hoop dat de waarheid achter de dader nog eens naar boven komt en dat daar dan lering uit wordt getrokken.
Medeleven met de nabestaanden en slachtoffers die een leuke dag volledig naar de mallemoeren zien gaan (en dat is een understatement!!)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Aanslag op Nederlandse koninklijke familie....?

#14 Bericht door jodokus » vrijdag 01 mei 2009, 06:34

RuudThai schreef:
prajak schreef:Meneer krijgt wellicht 4x doodslag aan zijn broek en zal over drie jaar vervroegd worden vrijgelaten.....
Nee, dat zal toch niet gebeuren denk ik. Een GEK krijgt minimaal nog TBS er achteraan.
Doe mij maar voor hem een enkeltje levenslang TBS ZONDER proefverloven!

Groet,
Ruud
Alleen al een aanslag op het Koninklijk huis kan al bestraft worden met dertig jaar.

Daar komt vijf maal doodslag bij en het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel.

Ik hoop dat hij honderd wordt, dan zit hij de komende 62 jaar in Veenhuizen.

J.
Toch wel...

Gebruikersavatar
Soi 24
Expat
Expat
Berichten: 310
Lid geworden op: maandag 02 juni 2008, 20:53
Locatie: Nongprue, Banglamung

Re: Aanslag op Nederlandse koninklijke familie....?

#15 Bericht door Soi 24 » vrijdag 01 mei 2009, 07:32

Geachte jury, voordat jullie mijnheer Tates tot wat dan ook kunnen veroordelen, zal hij in staat moeten zijn een strafproces te ondergaan. Gezien de bijgaande foto http://multimedia.ekstrabladet.dk/eb/ar ... 32540m.jpg
ziet er dat niet echt naar uit. De laatste nieuwsberichten geven aan dat hij na een operatie nog steeds in kritieke toestand verkeert. De kans is groot dat de discussie over de strafmaat gauw kan worden gesloten.........
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

Gesloten

Terug naar “Nieuws”