H1N1 griepvirus in ZO Azie

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: H1N1 griepvirus in ZO Azie

#106 Bericht door elst99 » zaterdag 11 juli 2009, 08:23

Goed te lezen Ben, maar dan blijft erbij mij toch een vraag hangen, waarom dan toch 15 doden? Gaan deze mensen te laat naar een arts? Ik heb wel gelezen je moet TAMIFLU direkt bij de eerste verschijnselen, binnen 48 uur, gaan gebruiken.
Vooral als men nu nog spreekt van een tamelijke milde griep!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: H1N1 griepvirus in ZO Azie

#107 Bericht door RuudThai » zaterdag 11 juli 2009, 08:28

elst99 schreef:Goed te lezen Ben, maar dan blijft erbij mij toch een vraag hangen, waarom dan toch 15 doden? Gaan deze mensen te laat naar een arts? Ik heb wel gelezen je moet TAMIFLU direkt bij de eerste verschijnselen, binnen 48 uur, gaan gebruiken.
Vooral als men nu nog spreekt van een tamelijke milde griep!
Als je naar dat lijstje kijkt van de eerste 12 aan deze groep overledenen, dan zie je dat ze bijna allemaal al andere ziekten hadden. Een meisje van 8 met leukemie, een ander met hartproblemen enz.
Ik denk dat het voor die mensen een soort "laatste tik" was toen ze deze griep kregen. Net als met iedere griep.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: H1N1 griepvirus in ZO Azie

#108 Bericht door Mart » zaterdag 11 juli 2009, 09:17

RuudThai schreef:
elst99 schreef:Goed te lezen Ben, maar dan blijft erbij mij toch een vraag hangen, waarom dan toch 15 doden? Gaan deze mensen te laat naar een arts? Ik heb wel gelezen je moet TAMIFLU direkt bij de eerste verschijnselen, binnen 48 uur, gaan gebruiken.
Vooral als men nu nog spreekt van een tamelijke milde griep!
Als je naar dat lijstje kijkt van de eerste 12 aan deze groep overledenen, dan zie je dat ze bijna allemaal al andere ziekten hadden. Een meisje van 8 met leukemie, een ander met hartproblemen enz.
Ik denk dat het voor die mensen een soort "laatste tik" was toen ze deze griep kregen. Net als met iedere griep.
Maar zeer veel mensen weten niet eens dat ze mogelijk lijden aan een of andere ziekte. Er is wel een analyse gemaakt voor "kwetsbare groepen " en HELAAS val ik daar ook onder vanwege de TBC aandoening.
Hedenmorgen in het ziekenhuis geweest, maar Tamiflu hebben ze niet op voorraad.
Gelukkig zijn er andere wegen om aan Tamiflu te komen.
Zij die nog naar Thailand komen, kunnen op recept van de huisarts de medicijnen verkrijgen.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: H1N1 griepvirus in ZO Azie

#109 Bericht door joepattaya » zaterdag 11 juli 2009, 10:47

Mart schreef:
RuudThai schreef:
elst99 schreef:Goed te lezen Ben, maar dan blijft erbij mij toch een vraag hangen, waarom dan toch 15 doden? Gaan deze mensen te laat naar een arts? Ik heb wel gelezen je moet TAMIFLU direkt bij de eerste verschijnselen, binnen 48 uur, gaan gebruiken.
Vooral als men nu nog spreekt van een tamelijke milde griep!
Als je naar dat lijstje kijkt van de eerste 12 aan deze groep overledenen, dan zie je dat ze bijna allemaal al andere ziekten hadden. Een meisje van 8 met leukemie, een ander met hartproblemen enz.
Ik denk dat het voor die mensen een soort "laatste tik" was toen ze deze griep kregen. Net als met iedere griep.
Maar zeer veel mensen weten niet eens dat ze mogelijk lijden aan een of andere ziekte. Er is wel een analyse gemaakt voor "kwetsbare groepen " en HELAAS val ik daar ook onder vanwege de TBC aandoening.
Hedenmorgen in het ziekenhuis geweest, maar Tamiflu hebben ze niet op voorraad.
Gelukkig zijn er andere wegen om aan Tamiflu te komen.
Zij die nog naar Thailand komen, kunnen op recept van de huisarts de medicijnen verkrijgen.
Als belangrijkste risicogroepen worden; chronisch zieken, AIDS/HIV patienten, hartzieken, longpatienten, etc. In het bijzonder de leeftijdsgroep 12+ tot en met 50- (normaalgesproken zijn met name jonge kinderen en ouderen slachtoffer).

Als beste remedie tegen de griep worden genoemd: beperkt tot geen alcoholgebruik en voldoende slaap en goede voeding.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42

Re: H1N1 griepvirus in ZO Azie

#110 Bericht door Khemkhaeng » zaterdag 11 juli 2009, 11:48

Hoorde via via (weet natuurlijk niet of dit klopt) dat men bij Bangkok Hospital voor 2500B 75mg doosje kon krijgen maar goed.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: H1N1 griepvirus in ZO Azie

#111 Bericht door Ben » zaterdag 11 juli 2009, 11:52

Khemkhaeng schreef:Hoorde via via (weet natuurlijk niet of dit klopt) dat men bij Bangkok Hospital voor 2500B 75mg doosje kon krijgen maar goed.
Best mogelijk , Het blijft handel .

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: H1N1 griepvirus in ZO Azie

#112 Bericht door Ben » zaterdag 11 juli 2009, 14:55

Als belangrijkste risicogroepen worden; chronisch zieken, AIDS/HIV patienten, hartzieken, longpatienten, etc. In het bijzonder de leeftijdsgroep 12+ tot en met 50- (normaalgesproken zijn met name jonge kinderen en ouderen slachtoffer).

Als beste remedie tegen de griep worden genoemd: beperkt tot geen alcoholgebruik en voldoende slaap en goede voeding.
Als beste remedie tegen de griep worden genoemd: beperkt tot geen alcoholgebruik en voldoende slaap en goede voeding.
Dan zou de Thai op grond daarvan niet ziek kunnen worden :D :D

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: H1N1 griepvirus in ZO Azie

#113 Bericht door RuudThai » zaterdag 11 juli 2009, 15:01

Ben schreef: Als beste remedie tegen de griep worden genoemd: beperkt tot geen alcoholgebruik en voldoende slaap en goede voeding.

Dan zou de Thai op grond daarvan niet ziek kunnen worden :D :D
Jawel, maar dat wordt absoluut weer teniet gedaan door die 2 andere! :ugeek: :mrgreen:

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: H1N1 griepvirus in ZO Azie

#114 Bericht door Mart » zondag 12 juli 2009, 05:11

PANDEMIC
Health Ministry steps up fight against flu outbreak
By THE NATION ON SUNDAY
Published on July 12, 2009

Widens wearing of masks, names flu spokesman
From tomorrow, all personnel working at state hospitals under the Public Health Ministry must wear face masks to ensure that patients receiving treatment for type-A (H1N1) influenza are in sterile zones, Minister Witthaya Kaewparadai said yesterday.

As more and more people contract the disease and the death toll approaches 20, yesterday's

http://www.nationmultimedia.com/2009/07 ... 107171.php
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: H1N1 griepvirus in ZO Azie

#115 Bericht door joepattaya » zondag 12 juli 2009, 06:50

Mart schreef:PANDEMIC
Health Ministry steps up fight against flu outbreak
By THE NATION ON SUNDAY
Published on July 12, 2009

Widens wearing of masks, names flu spokesman
From tomorrow, all personnel working at state hospitals under the Public Health Ministry must wear face masks to ensure that patients receiving treatment for type-A (H1N1) influenza are in sterile zones, Minister Witthaya Kaewparadai said yesterday.

As more and more people contract the disease and the death toll approaches 20, yesterday's

http://www.nationmultimedia.com/2009/07 ... 107171.php
Waarschijnlijk is dit iets wat je echt op moet leggen met sancties. Adviseren helpt niet.
Toen ik in Thailand aankwam op 1 mei jl, was men voorzichtig aan het adviseren om een masker te dragen en er werd ook al gesuggereerd dat veel mensen al een masker zouden dragen, zoals taxi-chauffeurs en luchthaven personeel.
2 Weken geleden was ik weer op Suvi-airport en nog steeds was er geen masker te bekennen, behoudens een paar voorzichtige Chinezen en 3 burka-dragende Arabinnen (zou onderdeel geweest kunnen zijn van hun burka!)
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: H1N1 griepvirus in ZO Azie

#116 Bericht door Wouter_Udon » zondag 12 juli 2009, 07:04

Het is nog maar de vraag in hoeverre en in welke mate mondkapjes bescherming bieden.

http://www.gezondheidsnet.nl/medisch/ar ... nse-griep-
Live your dream, don't dream your life.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: H1N1 griepvirus in ZO Azie

#117 Bericht door Mart » zondag 12 juli 2009, 07:21

Voor de ongelovige onder ons in Thailand.

PM: Flu cannot be taken lightly
By: BangkokPost.com
Published: 12/07/2009 at 11:39 AM
Prime Minister Abhisit Vejjajiva asks public members not to underestimate the outbreak of the A(H1N1) influenza.

"People should not panic but they must not underestimate the situation as no one in the world is immune to the disease yet. Swine flue cannot be compared to avian flu or Sars since it can be transmitted from human to human," Mr Abhisit said during his weekly television programme on Sunday morning.

He said more than 120 countries worldwide were dealing with the swine flu outbreak.

The total number of A(H1N1) flu cases released by the World Health Organisation may be lower than the actual figures, he said.

"The number of A(H1N1) flu cases could be tens of thousands or almost a hundred thousand," he said.

The prime minister said people without congenital diseases or other complications can recover easily if they get treated.

"People who know that they are ill should act responsibly by not getting to public places, including schools and offices," he said.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: H1N1 griepvirus in ZO Azie

#118 Bericht door joepattaya » zondag 12 juli 2009, 07:42

Mart schreef:Voor de ongelovige onder ons in Thailand.

PM: Flu cannot be taken lightly
By: BangkokPost.com
Published: 12/07/2009 at 11:39 AM
Prime Minister Abhisit Vejjajiva asks public members not to underestimate the outbreak of the A(H1N1) influenza.

"People should not panic but they must not underestimate the situation as no one in the world is immune to the disease yet. Swine flue cannot be compared to avian flu or Sars since it can be transmitted from human to human," Mr Abhisit said during his weekly television programme on Sunday morning.

He said more than 120 countries worldwide were dealing with the swine flu outbreak.

The total number of A(H1N1) flu cases released by the World Health Organisation may be lower than the actual figures, he said.

"The number of A(H1N1) flu cases could be tens of thousands or almost a hundred thousand," he said.

The prime minister said people without congenital diseases or other complications can recover easily if they get treated.

"People who know that they are ill should act responsibly by not getting to public places, including schools and offices," he said.
Nou, dat laatste is een waar woord.........op ons kantoor moet je zowat een zieke naar huis schoppen, bang als ze zijn om "gecut" te worden in hun salaris, terwijl ze wettelijk gezien toch 30 dagen per jaar ziek mogen zijn, mits ze een verklaring van een erkende arts kunnen overleggen. E.e.a. geldt natuurlijk voornamelijk indien ze een arbeidscontract hebben.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: H1N1 griepvirus in ZO Azie

#119 Bericht door elst99 » zondag 12 juli 2009, 09:03

Mart heb jij het idee dat de gewone Thaien (zeg maar op het platteland) voorgelicht zijn over deze pandemie? Is er iets op de tv geweest of i.d. dat ze begrijpen dat het serieus genomen moet worden?
Je hoeft natuurlijk geen paniek te zaaien, maar je moet ze toch wel voorlichten! Anders ziet men toch de noodzaak van zo'n mondkapje (de vraag in NL of het helpt) niet.
In Hong Kong lopen ze allemaal met een mondkapje!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: H1N1 griepvirus in ZO Azie

#120 Bericht door Bean » zondag 12 juli 2009, 09:34

elst99 schreef:Mart heb jij het idee dat de gewone Thaien (zeg maar op het platteland) voorgelicht zijn over deze pandemie? Is er iets op de tv geweest of i.d. dat ze begrijpen dat het serieus genomen moet worden?
Je hoeft natuurlijk geen paniek te zaaien, maar je moet ze toch wel voorlichten! Anders ziet men toch de noodzaak van zo'n mondkapje (de vraag in NL of het helpt) niet.
In Hong Kong lopen ze allemaal met een mondkapje!

Lijkt me een goeie taak voor de dorpshoofden die normaal de stemmen kopen
maar die zullen nu wel geen tijd hebben .
Dan moet de Mong het maar doen .
En als het dan nog niet helpt flyers uitgeven wie geen mondkapje draagt krijgt mogelijk ook geen geld .
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”