Documenten MVV in Bangkok èn in Nederland aanleveren?

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Documenten MVV in Bangkok èn in Nederland aanleveren?

#1 Bericht door marceziani » zondag 26 april 2009, 20:25

Op 9 april 2009 heeft mijn vriendin een MVV aangevraagd voor haarzelf en haar zoontje op de Nederlandse Ambassade in Bangkok. Ik was daarbij aanwezig, omdat ik toen op vakantie was in Thailand. Mijn vriendin heeft een voogdijverklaring (Thai: phor khor 14) bijgevoegd, naast een geboorteakte van haar zoontje en nog wat andere Thaise documenten (uiteraard alles vertaald en gelegaliseerd). Al deze documenten zijn afgegeven op de Nederlandse Ambassade op 9 april 2009.

Toen ik terugkwam van vakantie uit Thailand op 21 april had ik twee brieven van de IND in de bus liggen, beide gedateerd op 10 april. Een brief m.b.t. de betaling van de leges en een brief over de door mij aan te leveren documenten. En wat blijkt? De IND heeft een kopie nodig van een officieel document, waaruit het rechtmatige gezag over het kind blijkt (de eerdergenoemde phor khor 14), alsmede een kopie van de geboorteakte van het kind. Uiteraard vertaald en gelegaliseerd. Het bevreemdt mij enigszins dat de IND nu deze documenten opvraagt, aangezien wij deze documenten al hebben getoond en afgegeven op de Nederlandse Ambassade in Bangkok op 10 april. Is dit altijd het geval? Ik dacht namelijk dat de Thaise documenten (vertaald en gelegaliseerd) in Bangkok moeten worden aangeleverd en de Nederlandse documenten door mijzelf bij de IND? Of ben ik nu abuis?
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Documenten MVV in Bangkok èn in Nederland aanleveren?

#2 Bericht door marceziani » maandag 27 april 2009, 09:19

Hedenochtend even gebeld met de IND. Het blijkt dat een aantal ambassades niet standaard alle documenten doorstuurt naar de IND bij een rechtstreekse aanvraag. De ongehuwdverklaring van mijn vriendin bijvoorbeeld is wel door de IND ontvangen, maar de voogdijverklaring en de geboorteakte van haar zoontje weer niet. Wordt dus even inscannen en mailen van Isaan naar Eindhoven. 8-)
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Documenten MVV in Bangkok èn in Nederland aanleveren?

#3 Bericht door Rene » maandag 27 april 2009, 09:50

marceziani schreef:Hedenochtend even gebeld met de IND. Het blijkt dat een aantal ambassades niet standaard alle documenten doorstuurt naar de IND bij een rechtstreekse aanvraag. De ongehuwdverklaring van mijn vriendin bijvoorbeeld is wel door de IND ontvangen, maar de voogdijverklaring en de geboorteakte van haar zoontje weer niet. Wordt dus even inscannen en mailen van Isaan naar Eindhoven. 8-)
Accepteren ze zo'n fax?
Wat je ook kunt doen is een digitale foto maken en doormailen.
Heb ik ook eens gedaan naar de ambassade ivm het bewijs van inkomen.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Documenten MVV in Bangkok èn in Nederland aanleveren?

#4 Bericht door marceziani » maandag 27 april 2009, 10:01

Inscannen en doormailen komt eigenlijk op hetzelfde neer als er een digitale foto van maken en die foto doormailen, toch? Ik wacht even af of dat mogelijk is, diep in de Isaan en ver weg van de bewoonde wereld. ;) Faxen zou inderdaad ook nog een optie kunnen zijn, ware het niet dat een fax niet altijd even duidelijk leesbaar is. By the way ze stuurt ook alles per post naar me toe.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Documenten MVV in Bangkok èn in Nederland aanleveren?

#5 Bericht door Rene » maandag 27 april 2009, 10:07

marceziani schreef:Faxen zou inderdaad ook nog een optie kunnen zijn, ware het niet dat een fax niet altijd even duidelijk leesbaar is.
Dat is wat ik bedoel en een fax kun je makkelijker vervalsen dus zou ik zelf liever een foto zien.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Documenten MVV in Bangkok èn in Nederland aanleveren?

#6 Bericht door Harm » maandag 27 april 2009, 11:59

Maak van alles standaard een fotokopie, je zult in de loop van het traject merken dat ze meerdere keren vragen om documenten die reeds in hun bezit zijn. Zelfs de gemeentelijke verklaring waar je woont en wat je huidige status is ( en waar je in almere 11,50 euro voor moet betalen) wordt meerdere keren van je verlangt. Van deze verklaring wordt een kopie niet geaccepteerd en ook al heb je hem nog geen 6 maanden geleden ingeleverd en is dat ding nog steeds geldig en al in hun bezit, je moet gewoon een nieuwe inleveren.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Documenten MVV in Bangkok èn in Nederland aanleveren?

#7 Bericht door Wereldvreemd » dinsdag 28 april 2009, 11:47

Kopieën moet je altijd maken, maar ja doe je dat niet met alle officiële stukken?

De IND vraagt papieren slechts eenmaal. Hetgeen nu gebeurt is, was te voorkomen. Op de ambassade doe je een aanvraag, maar de IND vraagt vervolgens bij de garantsteller(partner) de aanvullende informatie. Deze informatie is bij de IND opvraagbaar.

Dat betekent dat informatie die de buitenlandse partner moet aanleveren dus via de garantsteller aangeleverd gaat worden. Logisch? Op eerste gezicht niet, maar de Nederlandse ambassades laten nog wel eens een steekje vallen en kennen niet alle regels. Daarnaast is de IND natuurlijk het verzamelpunt, dus waarom juist niet alles rechtstreeks opsturen? Ze krijgen dan alles uit de bron, kunnen aanvullende vragen stellen. Juist ja, als je erover na gaat denken dan blijkt dat er toch logica in zit....

Wat betreft het uitreksel van GBA, dit moesten wij maar één keer aanleveren. Als je eerst advies aanvraagt dan is de stap van de IND natuurlijk logisch. Een paar maanden oud ding is zo fraude gevoelig als de pest, misschien ben je al verhuisd en je kunt zelfs al in een andere gemeente wonen. Andere mogelijke fraudes zijn ook mogelijk, maar dat lijkt me te ver gaan.

Succes marceziani,
- -

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Documenten MVV in Bangkok èn in Nederland aanleveren?

#8 Bericht door marceziani » dinsdag 28 april 2009, 15:31

Iedereen bedankt voor de tips en reacties.

Wij hebben Thaise documenten (vertaald en gelegaliseerd) ingeleverd bij de Ambassade. Bij mij komt het dan vreemd over dat bijvoorbeeld de ongehuwdverklaring van mijn vriendin schijnbaar wel door de Ambassade is doorgestuurd naar de IND, maar de geboorteakte van haar zoontje en de voogdijverklaring (phor khor 14) niet. Is verder geen punt, vond 't alleen raar.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Documenten MVV in Bangkok èn in Nederland aanleveren?

#9 Bericht door marceziani » woensdag 06 mei 2009, 22:17

Op 9 april MVV aangevraagd. Moest daarna even wachten op de jaarcijfers van de boekhouder en op twee documentjes, die mijn lief per EMS-post van Isaan naar Eindhoven heeft verstuurd. Vandaag 6 mei alles naar de IND verstuurd. Ben benieuwd wanneer we iets te horen krijgen. Ik zal het hier posten, voor de belangstellenden.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Documenten MVV in Bangkok èn in Nederland aanleveren?

#10 Bericht door jomel17 » donderdag 07 mei 2009, 16:56

Marceziani;
ik volg jouw relaas hier en op bp,wij zitten volgens mij in hetzelfde schuitje.
Mijn vrouw heeft op 15-4 examen gehaald (Allemaal nog bedankt voor het duimen :o )vervolgens op 16-4 MVV aangevraagd.
We kregen toen te horen dat 2 papieren ivm ons huwelijk niet meer geldig waren.
Ministerie van buitenlandse zaken (Thais) was nog 2 dagen extra gesloten ivm verlengde songkraan.
Wij besloten toen om die papieren 1 dag voor mijn vertrek naar Holland in orde te maken.Die zijn dus op 24-4 ingeleverd. Om 12.15 bij de portier.
Om 16.30 kregen wij te horen dat die papieren goed waren en of we even 4800 thb wilden komen betalen voor de legalisatie.
Toen wij bij de ambassade aankwamen was die net gesloten .
Maandag daarop belde mijn vrouw vanuit Khon Kaen of er misschien per bank betaald kon worden?
Antwoord negatief zodat zij die nacht weer met de bus naar BKK ging en op dinsdag 28-4 betaald heeft en papieren heeft retour gekregen die volgens de ambassade niet nodig waren .
Dat waren dus mijn Hollandse papieren;afschrift GBA,werkgeversverklaring,arbeidscontract ed.
Op 5-5 kreeg ik van de IND 2 brieven 1 of ik even €830 wilde storten?
2 of ik de Hollandse papieren op wou sturen :?: :?:
Maar ik hoop op eind goed al goed zodat zij ook over +/- 6 weken hier kan zijn.
Hoop voor jou dat het ook vlot gaat en blijf alles volgen .
Groet Jos
หลงรัก

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Documenten MVV in Bangkok èn in Nederland aanleveren?

#11 Bericht door marceziani » donderdag 07 mei 2009, 19:08

Nou Jos, wat een gedoe zeg. Hopelijk lukt het allemaal. Laat het maar weten als er iets bekend is. Ben benieuwd.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”