Vestigen in Thailand; moeilijk??

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Massie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 15 april 2009, 21:11

Vestigen in Thailand; moeilijk??

#1 Bericht door Massie » woensdag 15 april 2009, 22:04

Beste Forum leden,

Ik ben van plan om mij in de zeer nabije toekomst te vestigen in Thailand.
Ben er nu in 8 maanden 3x geweest, (ben net 2 weken terug) mijn eerste bezoek was in 2005.
Ik ben overal geweest in de wereld maar geen land kan aan Thailand tippen!! vriendelijke mensen, super weer, cultuur etc.

Heb me vanavond aangemeld bij het forum, omdat ik veel vragen heb over mijn vertrek naar Thailand.
Als ik jullie antwoorden zo lees zijn jullie overal zeer goed van op de hoogte, SUPER!!. En ik ben zo groen als gras!
Ben het in Nederland zat en wil de boel hier verkopen, dan naar Thailand en iets kleins beginnen, niet om winst te maken maar dat je wat te doen hebt als je er toch bent. Ben 40 jaar en nog te jong om niets te doen.

Mijn eerste vraag is, is het moeilijk om je te vestigen in Thailand, als ik het zo lees van de visa aanvragen en verlengingen dan krijg ik al de kriebels!. Omdat als je naar Thailand gaat, je er ook wilt blijven en niet elke keer die onzekerheid hebt en bang moet zijn dat je moet vertrekken naar Nederland. (of denk ik te burgelijk?)

Mijn tweede vraag is , het lijkt erop dat als je geld hebt er meer mogelijk is (of zie ik dat verkeerd?), even 800.000 bath op een rekening zetten en elke maand 40.000 bath bij schrijven op je thaise bank boekje, en klaar is Massie?. Financieel heb ik het aardig op de rit dus die bedragen zijn geen probleem voor me (niet arrogant bedoeld!).

Ik zou het fijn vinden als jullie me een beetje wegwijs kunnen maken, zodat ik weet waar ik aan toe ben, als ik eraan begin.

Alvast bedankt,

Massie

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Vestigen in Thailand; moeilijk??

#2 Bericht door dutch » donderdag 16 april 2009, 02:52

Wordt wakker !!! :lol: ;)

Er zullen wel wat antwoorden komen omtrent:
Visum voorwaarden (zeer moeilijk voor iemand zoals jij)
Workpermit (zeer moeilijk, omdat behalve lesgeven er weinig over blijft)
Als er geld aanwezig is om te investeren dan is daar ook een mogelijkheid (10 milj baht)
Die 800.000 baht op de bank is een van de vereisten voor een zg "retirement"visum ,terwijl de 40.000 baht per maand weer een van de vereisten is van het z.g."gehuwden" visum.

Er zijn nogal wat topics op dit forum te vinden die dit allemaal behandelen.Zou goed zijn als je daar eens wat tijd aan besteedt en vervolgens met gerichtte vragen komt.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Massie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 15 april 2009, 21:11

Re: Vestigen in Thailand; moeilijk??

#3 Bericht door Massie » donderdag 16 april 2009, 19:16

Hallo Dutch,

Hartelijk bedankt voor je reactie, ik zal de topics is door gaan nemen.
Als ik dan nog vragen heb dan meld ik me weer!.

Met vriendelijke groeten,

Massie

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Vestigen in Thailand; moeilijk??

#4 Bericht door Mart » vrijdag 17 april 2009, 04:11

Massie,
Er zal best iets anders spelen waarom je naar Thailand wil, maar ga eerst eens 15/20 werken en sparen voordat je de stap neemt. :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Vestigen in Thailand; moeilijk??

#5 Bericht door Mario08 » vrijdag 17 april 2009, 13:06

Gezien je omstandigheden zijn er slechts de volgende mogelijkheden om in Thailand te verblijven:

- werk
- studie Thaise taal, kan gedurende 5 jaar
- investering van 10 millioen Baht of meer

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Vestigen in Thailand; moeilijk??

#6 Bericht door Jim » vrijdag 17 april 2009, 13:15

4. trouwen met een thaise
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 405
Lid geworden op: donderdag 26 april 2007, 21:04
Locatie: Bangkok

Re: Vestigen in Thailand; moeilijk??

#7 Bericht door Fritsie » vrijdag 17 april 2009, 14:33

Jim schreef:4. trouwen met een thaise
Dat is hetzelfde als punt drie van Mario.... :mrgreen:

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Vestigen in Thailand; moeilijk??

#8 Bericht door Borat » vrijdag 17 april 2009, 17:02

En hoe heb jij je verblijf in BKK mogelijk gemaakt Fritsie, ook 10 mio betaald?

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Vestigen in Thailand; moeilijk??

#9 Bericht door Duiker » vrijdag 17 april 2009, 17:46

Fritsie werkt! Nou ja, in ieder geval officieel, en op papier dan toch. :mrgreen:
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Massie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 15 april 2009, 21:11

Re: Vestigen in Thailand; moeilijk??

#10 Bericht door Massie » zaterdag 16 mei 2009, 01:08

Beste forum leden,

bedankt voor jullie reacties, ik ben eerst maar eens met een Thaise cursus begonnen, schrijven, lezen en praten van de Thaise taal..
Dat leek me wel zo verstandig, ik wil ook niets overhaast doen.. Ik ben geen studie wonder maar het gaat goed al zeg ik het zelf.
Ben begonnen met een cursus bij de NHA heb de gehele cursus maar genomen Thai voor beginners en gevorderden
Ik had nog even een advertentie gezet in een grote krant voor hulp bij de thuis studie die ik volg, iemand (een thailandse man of vrouw) die me kan helpen (tegen vergoeding natuurlijk) maar kreeg geen enkele reactie.... Iedereen blijft natuurlijk in Thailand, en komt niet terug naar Nederland :lol:
Wat me opvalt op het forum, is dat jullie iedereen die graag naar Thailand wil om wat voor reden dan ook, goed met de neus op de feiten drukken, je zou er haast bang van worden... Maar het zal wel onder het motto zijn bezint eer ge begint, neem ik aan...

Ik weet niet wie ik persoonlijk mag emailen, maar ik zou graag met een van jullie enkele keren persoonlijk willen emailen.... Ik heb namelijk enkele vragen en dingen die ik graag zou willen weten.... Zou ik ze op het forum zetten dan heeft iedereen een mening en zie ik door het bos de bomen niet meer.... Ik ben zelf gemakkelijk, je kunt alles officieel doen, maar er zijn meerdere routes naar Thailand zal ik maar zeggen.....Een beetje flexibel denken is wel gewenst!! :idea: .... Wie kan en wil mij persoonlijk even updaten via de email... :D

Mario 008 bedankt voor de mogelijkheden... Kijk voor werk wil ik er niet heen gaan (daar ga ik dus mee stoppen, met werken) Ik wil daar wel een keer wat beginnen, maar niet gelijk eerst eens rustig aankijken, en dan nog is het meer voor wat om handen te hebben en niet om veel geld te verdienen, want dat lukt niet snel lijkt mij.. Dat met die studie had ik gezien, ze regelen dan alles voor je tegen geringe kosten.. Dat zou dan voor het begin misschien een optie zijn... Investeren zou ik niet snel doen, ik kan me nu goed redden en dat wil ik zo houden als ik in Thailand ben....

Mart, ik denk dat ik lang en hard genoeg heb gewerkt, en heb goed geboerd. Je hoeft natuurlijk niet 60 jaar te zijn om naar Thailand te gaan of te stoppen met werken :mrgreen: ...Ben afgelopen maand weer terug gekomen ben rond wezen reizen in het noorden van Thailand erg leuk, ben in Chang Mai geweest en Udon Tani en ben ook nog in Laos geweest, was geweldig... Ik vertrek op 31 augustus weer naar Thailand voor 3 weken......

Alvast bedankt, uit het regenachtige Nederland......

Massie

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Vestigen in Thailand; moeilijk??

#11 Bericht door carpediem » zaterdag 16 mei 2009, 06:24

Wat ik zou doen als ik in jou positie was een plan trekken voor een jaar. Eerst kijken waar je wil wonen. Daar iets huren. En dan kalm aan bekijken hoe het je bevalt. Je kunt gemeubileert huren of zelf wat aanschaffen. Je bezigheden kan in de eerste periode bestaan uit thaise les. In de loop der tijd merk je wel of er voor jou hier mogelijkheden zijn om iets te doen.
Zou vooralsnog niet je schepen in Nederland verbranden.
Hier wonen is iets anders dan vakantie.
Je kunt altijd een PB sturen
pluk de dag (carpediem)

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Vestigen in Thailand; moeilijk??

#12 Bericht door torkom » zaterdag 16 mei 2009, 08:33

carpediem schreef:Wat ik zou doen als ik in jou positie was een plan trekken voor een jaar. Eerst kijken waar je wil wonen. Daar iets huren. En dan kalm aan bekijken hoe het je bevalt. Je kunt gemeubileert huren of zelf wat aanschaffen. Je bezigheden kan in de eerste periode bestaan uit thaise les. In de loop der tijd merk je wel of er voor jou hier mogelijkheden zijn om iets te doen.
Zou vooralsnog niet je schepen in Nederland verbranden.
Hier wonen is iets anders dan vakantie.
Je kunt altijd een PB sturen
Iedereen waarschuwt altijd dat wonen in Thailand iets anders is als vakantie, gevoelsmatig zeg ik : ja natuurlijk is dat zo maar kan iemand dan eens onder woorden brengen wat volgens hem/haar die verschillen dan zijn ?.....

Ik denk dat we wonen in Nederland en wonen in Thailand met elkaar moeten vergelijken en niet wonen in Nederland en vakantie in Thailand...
En dan denk ik dat wonen in Thailand een veel betere optie is dan wonen in Nederland (voor de mensen die dat heel graag willen en de mogelijkheden hebben)

Ik zou graag eens de reacties hierover horen van de mensen die beide situaties hebben meegemaakt en nu dus in Thailand wonen of misschien weer zijn teruggekeerd omdat het misschien toch niet was wat ze zich hadden voorgesteld.

Alvast bedankt.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 554
Lid geworden op: vrijdag 06 februari 2009, 06:09

Re: Vestigen in Thailand; moeilijk??

#13 Bericht door marinusmali » zaterdag 16 mei 2009, 08:52

Naar aanleiding van onderstaande vraag,

"Ik zou graag eens de reacties hierover horen van de mensen die beide situaties hebben meegemaakt en nu dus in Thailand wonen of misschien weer zijn teruggekeerd omdat het misschien toch niet was wat ze zich hadden voorgesteld."

Kan ik zeggen dat je moet proberen 3 jaar hier te verblijven, zodat je dan waarschijnlijk gewend bent geraakt aan alle verschillende culturen en gebruiken. Dan ben je dus misschien gesetteld. Dit is absoluut aan te raden!!!!

Ik heb de ervaring ten negatieve, dat zij besloot om na 6 maanden, al terug te keren naar Nederland. Ze vond alles sokkaprok en stinken in Thailand en had zelfs nog reacties over de mensen in Thailand hoe ze eruit zagen....(ik vind het te erg wat ze daar van vond dat ik dit niet eens op dit forum wil plaatsen).
We vervreemden van elkaar en na 37 jarig huwelijk heeft zij de echtscheiding aangevraagd, nadat ze definitief naar Nederland was vertrokken, mij met een enorme frustratie achterlatend, want ik wilde in Thailand blijven wonen en was en ben erg gelukkig hier in Thailand. Woon hier nu 3 jaar!!

Oké het is met mij uiteindelijk goed gekomen nadat ik mijn nieuwe vrouw ontmoet heb en ben nu weer gelukkig met mijn lieve Thaise vrouw Maem, die echt een schatje is.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”