Bangkok - het laatse nieuws

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#16 Bericht door max » maandag 13 april 2009, 15:38

dutch schreef:Ik heb dat allemaal met eigen ogen gezien via de tv.
(mijn partner zat te huilen bij de tv en dat doet je toch wel wat :cry: )
Daarom schreef ik ook in vorige post;"dat dit gewoon niet kan".punt uit.
Iemand het interview van Taksin op CNN gezien?
Het interview staat al op youtube:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oRevg_xMfec[/youtube]

Max
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#17 Bericht door dutch » maandag 13 april 2009, 15:50

Waarvoor mijn onuitsprekelijke dank :lol:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#18 Bericht door dutch » maandag 13 april 2009, 15:53

Op dit moment op channel 9,rechtreekse beelden van vechtende (ongekleurde) burgers met de "roden".
Buurtbewoners die het zat zijn. :(
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Bangkok - het laatse nieuws: nu vallen er doden

#19 Bericht door RuudThai » maandag 13 april 2009, 17:13

Anarchie in Bangkok: roodhemden knallen marktkooplui af


De eerste doden zijn gevallen: brave marktkooplui die hun spulletjes wilden beschermen tegen het roodhemdentuig werden meteen beschoten: 2 doden en veel gewonden.

UDD clash leaves two dead
By: BangkokPost.com
Published: 13/04/2009 at 10:43 PM
A group of red-shirt protesters clashed with more than 100 residents at Mahanak Market on Monday night. Two residents were shot dead and at least 10 people were injured.

Reports said more than 100 locals at Bangkok's Mahanak Market were trying to drive out the anti-government United Front for Democracy against Dictatorship (UDD) protesters from the area before the clash erupted.

Gunshots were heard periodically.

The locals asked for assistance from about 30 police and military officers stationed nearby the area, but they did not respond to the request.

The two men, who were allegedly gunned down by the red-shirts, are identified as Pom Polphanbua, aged 54, and Yuthakarn, 19.

One of the wounded were shot in the ankle.

Wie had het alweer over "vreedzame" demonstranten?? Tuig van de richel is het, en de niet reagerende politie en militairen zijn net zo erg.

Groet, Ruud

Thaijan
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: woensdag 14 november 2007, 00:10
Locatie: Bungkan

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#20 Bericht door Thaijan » dinsdag 14 april 2009, 03:16

dutch schreef:
Soi 24 schreef:De beweging van de "rooien" is er niet een van zoals bijvoorbeeld in Nederland een stelletje Damslapers (makkie om daar even de Jantjes op af te sturen, klusje van niks) of gedrogeerde autonome krakers (Amsterdam 1980). Dat zijn betrekkelijke eenvoudig te isoleren groepjes die op maar weinig steun van de bevolking kunnen rekenen.

De rode t-shirts is, hoe je er ook over denkt, een brede volksbeweging met vertegenwoordigers uit alle lagen van de bevolking. Daar maar even keihard op in beuken of schieten levert onherstelbare schade op aan de samenleving.

En voor wat betreft dat halfslachtige optreden zou ik de bijdrage van Thaijan erg serieus nemen want hij is een ooggetuige, zoals ook ik gedeeltelijk (ben gauw weggegaan toen het me wat te griezelig werd). Ik kan je zeggen dat er een afschuwelijk grimmige oorlogssfeer hangt rond Victory Monument, die een paar maatjes grootschaliger is dan datgene wat wij ooit in NL voor de kiezen hebben gehad (in 1980 heb ik daar ook midden tussen in gestaan)

Ik heb nog geen Thai gesproken die ervoor pleit er maar wat harder op te meppen, omdat iedereen hier beseft hoe moeilijk dit verhaal te managen is. Het is vooral schaamte die hier de boventoon voert. Het neerslaan van een halve volksopstand is wat anders dan een paar relschoppertjes in de kraag vatten. Ben benieuwd of er van de tribune ook nog wat genuanceerder gedachten worden ingebracht.
Uiteraard neem ik de bijdrage van Thaijan serieus.Ik neem ieders bijdrage serieus.
En inderdaad zijn ze nu wat beter aan het optreden.Ik neem geen stelling in over wie nu wel en wie nu niet. Het kan gewoon niet zijn dat er in een (groot) stad gebeurt wat er nu in Bangkok gebeurt.(o.a. lpg tankwagens bij een flatgebouw)
Overigens ziet een ooggetuige maar 1 ding,n.l. dat waar hij net is.Ik zit met 2 Thai tv's waarop ik 4 zenders volg en heb 4 Thaise websites die ik volg en krijg vervolgens nog het commentaar van mijn Thaise partner.Ik denk niet dat ik minder informatie krijg als die van een ooggetuige ;)
Er zijn ook al meldingen van "neutrale" thaise burgers die het zat zijn en de "roden" uit hun straten hebben gemept.
Neen ,leuk is anders :(
;) ;)
Dutch, jij hebt makkelijk praten, gisterochtend om 09.00 uur zijn we in paniek de woning ontvlucht omdat die pleuris LPG tankwagen voor de deur stond, er werd op TV gezegd dat we beter konden evacueren ivm onze veiligheid....jij zit lekker met je laptopje op schoot en op de achtergrond draaien je servers....maar vergeet niet dat de media niet altijd de waarheid zegt !
Soi 24 ziet de situatie ook zelf, Din Daeng was echt een zooitje gisteren, ik heb mensen zien lopen met wapens, kapmessen van alles en nog wat, brandbommen etcetera, toen het leger in de namiddag rond 16.30 uur onze straat schoonveegde met traangas wat een troep is dat mijn ogen jeukten lang na) en scherp, we vonden hulzen en kogels...gingen de roodhemden over op actie, van alles werd gegooid richting leger, dezelfde tijd hadden wij 2 computers draaien, TV stond aan en men vertelde dat Din Daeng intersection al was schoongeveegd, echter dat klopte niet, het moest nog gebeuren, soms klopte de berichtgeving niet.....soms lult men maar wat, het blijft media.....je kunt het beter zelf meemaken......op dat moment stonden de blokkades zoals bussen nog in brand, speelden de jongetjes uit de buurt met hun snelle irritante brommertjes weer de baas, van mij part had het leger hun van die brommertjes geschoten, nu is het dinsdagochtend en alles is weer rustig.

grt Jan

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#21 Bericht door dutch » dinsdag 14 april 2009, 04:24

Thaijan,
Op geen enkele wijze wil ik proberen deze verschrikkelijke persoonlijke ervaringen te bagateliseren.
(Ik zat in 1998 midden in de Jakarta rellen en ik herinner me nog levendig het machteloze en verschrikte gevoel wat ik toen had.Ik zat o.a. in een konvooi dat in Cengkareng werd aangevallen.Mijn woonwijk in Chikarang was omgeven met tienduizenden oproerkraaiers met slecht een paar honderd militairen achter de barricade.En wij daar weer achter.)
Al deze zaken werden ternauwernood vermeld op de nieuwsmedia.
Nu zijn er zeer vele cameras (denk aan de vast cameras) en journalisten en route.
Op channel 9 was de "oorlog" tussen de roden en de markt lui direct on line (hetgeen ik ook meldde).

Sterkte met de situatie en blijf gezond.
Laatst gewijzigd door dutch op dinsdag 14 april 2009, 04:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#22 Bericht door dutch » dinsdag 14 april 2009, 04:30

quote
Military 'won't interfere' at Govt House
Published: Bangkok Post -14/04/2009 at 10:06 AM

Military authorities on Monday ruled out an assault on protesters at Government House.

In a special announcement by a military spokesman broadcast on all TV and radio stations at 10am, a spokesman said the army would continue operations in downtown Bangkok.

"But our aim is only to clear the streets so that normal traffic can move," he said.

He said the protest of red shirts at Government House is legal and would not be harmed.

Scattered and violent resistance to the military attempt to secure Bangkok continued on Monday night. Authorities said one soldier was shot in an ambush near the Mahboonkrong centre near the main tourist shopping area.

The continued clashes raised speculation on Monday night that soldiers would assault and try to clear the Government House protests, where thousands of anti-government demonstrators continued their campout for an 18th day.

unquote
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#23 Bericht door dutch » dinsdag 14 april 2009, 05:45

quote
Red-shirts accept free rides home
By: BangkokPost.com
Published: 14/04/2009 at 10:46 AM Some red-shirt protesters at Government House have accepted the offer of free transport back to their home provinces, government spokeman Panitan Wattanayagorn said on Tuesday morning.

Several airconditioned buses were seen arriving near the protest site about midnight. Speakers using loud hailers offered protesters a free ride home. The offer was made in Lao dialect, the main language of the rural Northeast.

Mr Panitan said some protesters accepted the offer of government assistance.

Prime Minister Abhisit Vejjajiva yesterday repeatedly advised protesters who were not hard-core supporters of the United Front for Democracy against Dictatorship (UDD) to return to their homes, because the government would move against the protest leaders.

He acknowledged that some protesters were people who truly loved democracy, but they were being misled by the UDD leaders, who had their own agenda.

Mr Panitan said authorities had set up check points around the Government House area where the main body of protesters remain encamped.

Red-shirts who want to leave were being assisted by authorities, he said.

The number of protesters remaing outside Government House was falling, he added.

The spokesman said the situation around the city had improved compared with the past two days. Security forces would today ensure that roads remain open and traffic flowed.




He expressed concern about reports that protestors had placed gas cyclinders around their camp at Government House.

The government had not yet started talks with the protest leaders, he said.




Mr Panitan confirmed the government was considering extending the Songkran holiday to include Thursday April 16 and Friday April 17. The holiday officially ends tomorrow night.
quote

Momenteel vindt er een directe tv uitzending plaats (TPBS-channel 6 op UBC)met 3 gearresteerde "roden" en het showen van hun wapenarsenaal.Zij waren van plan aanslagen te plegen o.a. op banken en grote kantoorgebouwen.De informatie raakte bekend door gebruik van politie infiltranten bij de "roden"
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#24 Bericht door dutch » dinsdag 14 april 2009, 06:16

Op dit moment op TNN channel 7 UBC, een oproep van de leiding(Wirak Musipon --als ik het maar goed schrijf ?) van de "roden" om er mee op te houden en naar huis te gaan. :lol:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#25 Bericht door dutch » dinsdag 14 april 2009, 06:25

BP 14-04-2552 12.24 hr

quote
Red-shirts will end their anti-government rally at Government House, protest leader Veera Musikhapong announced on Tuesday, a day after violent clashes with troops in Bangkok. (
unquote
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#26 Bericht door RuudThai » dinsdag 14 april 2009, 10:54

Anarchie in Bangkok: einde!

125 Teletekst di 14 apr
***************************************
Leiders protest Bangkok opgepakt

***************************************
` In Bangkok hebben vier leiders van de
protestbeweging die de afgelopen drie
weken een regeringsgebouw bezette,zich
gemeld bij de politie.Ze zijn voor
verhoor meegenomen.

De vier gaven zich over nadat met het
leger afspraken waren gemaakt over een
aftocht van de betogers van het terrein
van de ambtswoning van de premier.
Vanochtend verlieten ze het gebouw,dat
omsingeld was door militairen.

In Thailand is het al maanden onrustig,
nadat premiers van het vorige bewind
tot aftreden waren gedwongen.De laatste
weken eisten aanhangers van oud-premier
Thaksin dat hij zijn post weer inneemt.
***************************************

Gelukkig, de verliezers hebben eieren voor hun geld gekozen en zijn met de staart tussen de benen in de bus naar huis vertrokken. Al de hele nacht waren er demonstranten vertrokken, toen duidelijk werd dat ze het leger niet aan hun kant konden krijgen. De laatste duizenden relschoppers bleven bij het Governments House, waar hun leiders een vrijgeleide voor hen afspraken.

De regering heeft deze Songkran met 2 dagen verlengd, dus nu t/m vrijdag. Als compensatie voor de verpeste eerste 2 dagen. De banken en de Stock Exchange zullen echter gewoon open zijn, hebben ze al verklaard.

Nou nog die rat uit zijn hol in het buitenland slaan....

Groet, Ruud

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#27 Bericht door Ben » dinsdag 14 april 2009, 11:06

Dutch, jij hebt makkelijk praten, gisterochtend om 09.00 uur zijn we in paniek de woning ontvlucht omdat die pleuris LPG tankwagen voor de deur stond, er werd op TV gezegd dat we beter konden evacueren ivm onze veiligheid....jij zit lekker met je laptopje op schoot en op de achtergrond draaien je servers....maar vergeet niet dat de media niet altijd de waarheid zegt !
Soi 24 ziet de situatie ook zelf, Din Daeng was echt een zooitje gisteren, ik heb mensen zien lopen met wapens, kapmessen van alles en nog wat, brandbommen etcetera, toen het leger in de namiddag rond 16.30 uur onze straat schoonveegde met traangas wat een troep is dat mijn ogen jeukten lang na) en scherp, we vonden hulzen en kogels...gingen de roodhemden over op actie, van alles werd gegooid richting leger, dezelfde tijd hadden wij 2 computers draaien, TV stond aan en men vertelde dat Din Daeng intersection al was schoongeveegd, echter dat klopte niet, het moest nog gebeuren, soms klopte de berichtgeving niet.....soms lult men maar wat, het blijft media.....je kunt het beter zelf meemaken......op dat moment stonden de blokkades zoals bussen nog in brand, speelden de jongetjes uit de buurt met hun snelle irritante brommertjes weer de baas, van mij part had het leger hun van die brommertjes geschoten, nu is het dinsdagochtend en alles is weer rustig.

grt Jan
Ja de media lult wel meer hahaha het vliegveld bezet :shock: :D

Lange Frans ontvlucht Thailand van onze redactie
Gerelateerde artikelen
AMSTERDAM - Lange Frans en Suzanne de Jong hebben Thailand per direct moeten verlaten.
Het was niet mogelijk om daar met de opnames van Fobiac door te gaan. De bloederige ongeregeldheden maakten dit onmogelijk, meldt Shownieuws.
Lange Frans: "De pleuris is hier uitgebroken. Rebellen hebben schijt aan de regering. Ze sluiten de wegen af en het vliegveld wordt bezet. De noodsituatie is uitgeroepen en daar sta je dan."

Het duo is inmiddels veilig in Nederland aangekomen en zal op een later tijdstip naar Thailand terugkeren.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#28 Bericht door Mart » dinsdag 14 april 2009, 12:23

RuudThai schreef: verliezers ???????
Groet, Ruud
Er zijn geen winnaars en/of verliezers, wel doden en gewonden.

Lees eens de NRC.
http://www.nrc.nl/buitenland/article221 ... _ten_einde
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#29 Bericht door Jim » dinsdag 14 april 2009, 13:04

Mart schreef: Er zijn geen winnaars en/of verliezers
heel thailand is verliezer :|
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#30 Bericht door RuudThai » dinsdag 14 april 2009, 14:36

RuudThai schreef:Nou nog die rat uit zijn hol in het buitenland slaan....
Nou, dit lijkt wel ergens op v.w. die rat betreft..... :lol:

Interpol's help sought for Thaksin's arrest
Published on April 14, 2009 The Nation


The Foreign Ministry has requested that the International Criminal Police Organisation (Interpol) apprehend fugitive former PM Thaksin Shinawatra, who is suspected of being behind the recent riots by red-shirted protesters. An informed source said a formal request was submitted last week to Interpol headquarters in Lyon, France, because Thaksin was a "wanted person" in Thailand.


Thailand is a member of Interpol and can use the organisation's fugitive-investigation services. Interpol can help the Thai government track down Thaksin's whereabouts. He often travels by private jet, making it difficult to know where he will go next.


Thailand has also requested the United Arab Emirates inform Thailand if Thaksin returns there.


"We have full cooperation from the UAE," said the source.


He also said Cambodian Prime Minister Hun Sen had told Thai authorities that Cambodia honoured its relations with the Abhisit Vejjajiva government and would not allow its territory to be used by Thaksin. Thai media have often reported that Cambodia has been used as a transit point for the ex-premier.


"Thaksin is considered a fugitive, one who poses a serious threat to public safety in Thailand. We have a good case," said the source.


Interpol will help Thailand circulate Thaksin's identification details and judicial information about him internationally.


The sources said Thaksin had been given an Interpol "red notice", which is recognised in a number of countries and serves as the legal basis for provisional arrest. A red notice is intended to help police identify or locate Thaksin, with a view to his arrest and extradition.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”