thaksin keert terug

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Gesloten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: thaksin keert terug

#76 Bericht door RuudThai » vrijdag 24 april 2009, 06:48

jumbo schreef:Ruud, Geert

Als er morgen open verkiezingen worden gehouden dan wint Thaksin met 2 vingers in zijn neus
Dus tenzij jullie het niet over de Thaise bevolking hebben kunnen jullie het echt wel vergeten
Er is een kentering gaande jumbo. Bij de tussentijdse verkiezingen in januari jl, toen er iets van 30 parlementszetels opnieuw verdeeld moesten worden wegens de 5-jaars ban voor de toen zittende parlementsleden (bijna allemaal behorend tot de PPP, de Thaksinmarionetten), kregen de Democraten er bijna of precies 20. Het schuift dus al op naar de Democraten.
Daarom moeten er nu geen verkiezingen komen, dan kan die kentering doorgaan. Deze regering moet tijd krijgen om zich te bewijzen bij het deel van de bevolking dat nu nog Thaksingezind is. Ze zijn maar net begonnen, dus over een paar jaar moet het lukken, hoop ik.

Groet,
Ruud

jannampla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 151
Lid geworden op: vrijdag 08 september 2006, 23:02
Locatie: Deventer

Re: thaksin keert terug

#77 Bericht door jannampla » vrijdag 24 april 2009, 07:40

Denk inderdaad dat het voor Taksin zo langzamerhand een gelopen race is .
Zelfs in mijn schoonfamilie zijn de laatste blinden nu om en moeten niets meer met hem te maken hebben .
Dat er natuurlijk een probleem is tussen twee kampen zal ik niet ontkennen , maar ik hoop dat de huidige regering inderdaad de tijd krijgt om na het gebruik van de reset button de zaak op de rails te krijgen op zo'n manier dat beide partijen zich daarin kunnen vinden .
En ik hoop dat ze naast de reset button ook de uitknop van Taksin weten te vinden .
Groeten ,

Jan
If you are dumb enough to feed the troll you deserve to be trolled.

Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 405
Lid geworden op: donderdag 26 april 2007, 21:04
Locatie: Bangkok

Re: thaksin keert terug

#78 Bericht door Fritsie » vrijdag 24 april 2009, 08:28

RuudThai schreef:
jumbo schreef:Ruud, Geert

Als er morgen open verkiezingen worden gehouden dan wint Thaksin met 2 vingers in zijn neus
Dus tenzij jullie het niet over de Thaise bevolking hebben kunnen jullie het echt wel vergeten
Er is een kentering gaande jumbo. Bij de tussentijdse verkiezingen in januari jl, toen er iets van 30 parlementszetels opnieuw verdeeld moesten worden wegens de 5-jaars ban voor de toen zittende parlementsleden (bijna allemaal behorend tot de PPP, de Thaksinmarionetten), kregen de Democraten er bijna of precies 20. Het schuift dus al op naar de Democraten.
Daarom moeten er nu geen verkiezingen komen, dan kan die kentering doorgaan. Deze regering moet tijd krijgen om zich te bewijzen bij het deel van de bevolking dat nu nog Thaksingezind is. Ze zijn maar net begonnen, dus over een paar jaar moet het lukken, hoop ik.

Groet,
Ruud
Dit lijkt me een redelijk naieve gedachte. De huidige regering zal zich namelijk niet bewijzen door de bevolking in het noorden van Thailand uit te maken voor dom en hun daarom het stemrecht willen onthouden. Bovendien worden de gelen door de huidige regering van alle kanten beschermd terwijl de roden worden uitgemaakt voor alles wat slecht is. Waarom loopt iedereen die destijds het vliegveld bezette, nog vrij rond (of kreeg zelfs een ministerpost!!!) terwijl er al diverse UDD leden zijn opgepakt naar aanleiding van de recente opstanden......

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: thaksin keert terug

#79 Bericht door Pieter » vrijdag 24 april 2009, 08:49

Fritsie schreef: Dit lijkt me een redelijk naieve gedachte. De huidige regering zal zich namelijk niet bewijzen door de bevolking in het noorden van Thailand uit te maken voor dom en hun daarom het stemrecht willen onthouden. Bovendien worden de gelen door de huidige regering van alle kanten beschermd terwijl de roden worden uitgemaakt voor alles wat slecht is. Waarom loopt iedereen die destijds het vliegveld bezette, nog vrij rond (of kreeg zelfs een ministerpost!!!) terwijl er al diverse UDD leden zijn opgepakt naar aanleiding van de recente opstanden......

Zolang de grote meneer er nog is is er niks te veranderen wil je dat wel dan moet je dat vooral doen ; maar dan komt er een echte burgeroorlog.

Wat heb je aan iemand die met een Nicuaraans paspoort in of all places Liberia daar wat wat handel probeert op te zetten

men moet beginnen met het zakkenvullen == politiek te veranderen. maar ja

trouwens er zijn vast wel ministers die dit herinneren (de meeste trouwens niet :?: :?: :?: )

http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Gaurs

met als hoogtepunt dit:

http://en.wikipedia.org/wiki/6_October_1976_massacre

en arme mensen heb je nodig voor liefdadigheid en als er geen arme mensen meer zijn kun je niet meer liefdadig doen en valt zomaar 2 uur tv per dag uit die je dan weer anders moet invullen

Pieter

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: thaksin keert terug

#80 Bericht door Geert S » vrijdag 24 april 2009, 10:43

jumbo schreef: Als er morgen open verkiezingen worden gehouden dan wint Thaksin met 2 vingers in zijn neus
Dus tenzij jullie het niet over de Thaise bevolking hebben kunnen jullie het echt wel vergeten
Over wie er zal, of zal moeten, winnen heb ik geen enkele mening, ik ben gast hier in dit land dus heb hier geen stemrecht in, en dit is iets voor de Thai om zelf uit te maken (en, heel eerlijk gezecht, 't zal me een zorg zijn, ik heb niet de indruk dat er veel zal veranderen wie er ook aan de macht is).

Wat me WEL aan 't hart gaat is gewoon de situatie hier overal om ons heen in de kleinere dorpjes op het platteland, ik ben erg a-politiek maar je hoort hier in volle ernst dingen verkondigd worden waarvan zelfs ik denk 'mensen, mensen...'. Ik vind het eng als mensen zich zo simpel laten ompraten, of wanneer er zo weinig echte voorlichting is. Met een flinke zak geld en wat wilde strijdkreten kan je hier een groot deel van de bevolking achter je krijgen. Dat is in zekere zin in elke democratie zo, maar het is hier wel wat erg extreem, en zoals ik al schreef daar laat de huidige regering een flinke steek vallen. Als de economische situatie nog verder omlaag gaat (en dat gaat geheid gebeuren) dan zit je hier met een enorme hoeveelheid werkeloze en radeloze mensen die bereid zijn achter elke vlag aan te marcheren, DAT is gevaarlijk en daar maak ik me zorgen om.

joop-cm
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 29
Lid geworden op: woensdag 17 september 2008, 12:05
Locatie: Chiang Mai

Re: thaksin keert terug

#81 Bericht door joop-cm » vrijdag 24 april 2009, 10:54

Ruud schrijft o.a."Daarom moeten er nu geen verkiezingen komen, dan kan die kentering doorgaan. Deze regering moet tijd krijgen om zich te bewijzen bij het deel van de bevolking dat nu nog Thaksingezind is. Ze zijn maar net begonnen, dus over een paar jaar moet het lukken, hoop ik."

De Democrat party is sinds de oprichting een party geweest van de elite groeperingen, sterk verbonden met het koningshuis en de privy council en sociaal conservatief.
Ik vind het optimistisch om te denken dat een dergelijke party een echte vertegenwoordiger kan zijn van de belangen van de arme en achtergestelde groepen in Thailand. Zo werkt het niet, zo heeft het nooit gewerkt.

Deze groepen moeten hun eigen organisaties en vertegenwoordiging krijgen die in het spel kunnen meespelen. Het organiseren van de grassroots is in Thailand altijd een risicovol gebeuren geweest, vooral in de jaren 70 zijn door de rechtse strijdgroepen zoals krating daeng navapol etc. hetzes en klopjachten uitgevoerd op alles wat links genoemd werd en heel wat mensen legden het loodje vergelijkbaar met wat er in de jaren 50 in Amerika is gebeurd. Zelfs Anand werd in die tijd voor communist uitgescholden.

Thaksin is in dit "gat in de markt" gesprongen en heeft zich als kampioen van de armen opgeworpen mede ten eigen voordeel.

Ik hoop dat er uit de "roden" een groep opstaat die deze vertegenwoordiging kan gaan vormen los van Thaksin want met wat er nu gebeurt met het ondergronds drijven van alles wat rood is, is niet de manier om de tegenstellingen in de maatschappij te overbruggen en dat was een van de doelstellingen van deze regering, maar wat gebeurt er ? de Lese Majeste wetten worden misbruikt om tegenstanders uit te schakelen.

Het aantal geblokkeerde websites is weer sterk toegenomen en grote aantallen radio stations zijn verboden of worden gecensureerd.
Vrijwel alle TV stations zijn al eigendom of worden gecontroleerd door het leger zodat het vrije woord zich voornamelijk tot de geschreven pers beperkt.

Al heb ik hier geen enkele invloed op, toch maak ik me er druk om, aangezien ik hier woon en hier de rest van mijn leven wil blijven hoop ik zeer dat er meer en op een eerlijke manier stabiliteit komt.

Joop

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: thaksin keert terug

#82 Bericht door Bean » vrijdag 24 april 2009, 11:25

joop-cm schreef:Ruud schrijft o.a."Daarom moeten er nu geen verkiezingen komen, dan kan die kentering doorgaan. Deze regering moet tijd krijgen om zich te bewijzen bij het deel van de bevolking dat nu nog Thaksingezind is. Ze zijn maar net begonnen, dus over een paar jaar moet het lukken, hoop ik."

De Democrat party is sinds de oprichting een party geweest van de elite groeperingen, sterk verbonden met het koningshuis en de privy council en sociaal conservatief.
Ik vind het optimistisch om te denken dat een dergelijke party een echte vertegenwoordiger kan zijn van de belangen van de arme en achtergestelde groepen in Thailand. Zo werkt het niet, zo heeft het nooit gewerkt.

Deze groepen moeten hun eigen organisaties en vertegenwoordiging krijgen die in het spel kunnen meespelen. Het organiseren van de grassroots is in Thailand altijd een risicovol gebeuren geweest, vooral in de jaren 70 zijn door de rechtse strijdgroepen zoals krating daeng navapol etc. hetzes en klopjachten uitgevoerd op alles wat links genoemd werd en heel wat mensen legden het loodje vergelijkbaar met wat er in de jaren 50 in Amerika is gebeurd. Zelfs Anand werd in die tijd voor communist uitgescholden.

Thaksin is in dit "gat in de markt" gesprongen en heeft zich als kampioen van de armen opgeworpen mede ten eigen voordeel.

Ik hoop dat er uit de "roden" een groep opstaat die deze vertegenwoordiging kan gaan vormen los van Thaksin want met wat er nu gebeurt met het ondergronds drijven van alles wat rood is, is niet de manier om de tegenstellingen in de maatschappij te overbruggen en dat was een van de doelstellingen van deze regering, maar wat gebeurt er ? de Lese Majeste wetten worden misbruikt om tegenstanders uit te schakelen.

Het aantal geblokkeerde websites is weer sterk toegenomen en grote aantallen radio stations zijn verboden of worden gecensureerd.
Vrijwel alle TV stations zijn al eigendom of worden gecontroleerd door het leger zodat het vrije woord zich voornamelijk tot de geschreven pers beperkt.

Al heb ik hier geen enkele invloed op, toch maak ik me er druk om, aangezien ik hier woon en hier de rest van mijn leven wil blijven hoop ik zeer dat er meer en op een eerlijke manier stabiliteit komt.

Joop

Wie weet hebben ze in de Isaan een soort van BOER KOEKOEK :D :D
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: thaksin keert NIET terug

#83 Bericht door RuudThai » vrijdag 24 april 2009, 16:33

joop-cm schreef:Ruud schrijft o.a."Daarom moeten er nu geen verkiezingen komen, dan kan die kentering doorgaan. Deze regering moet tijd krijgen om zich te bewijzen bij het deel van de bevolking dat nu nog Thaksingezind is. Ze zijn maar net begonnen, dus over een paar jaar moet het lukken, hoop ik."

De Democrat party is sinds de oprichting een party geweest van de elite groeperingen, sterk verbonden met het koningshuis en de privy council en sociaal conservatief.
Ik vind het optimistisch om te denken dat een dergelijke party een echte vertegenwoordiger kan zijn van de belangen van de arme en achtergestelde groepen in Thailand. Zo werkt het niet, zo heeft het nooit gewerkt.

Deze groepen moeten hun eigen organisaties en vertegenwoordiging krijgen die in het spel kunnen meespelen. Het organiseren van de grassroots is in Thailand altijd een risicovol gebeuren geweest, vooral in de jaren 70 zijn door de rechtse strijdgroepen zoals krating daeng navapol etc. hetzes en klopjachten uitgevoerd op alles wat links genoemd werd en heel wat mensen legden het loodje vergelijkbaar met wat er in de jaren 50 in Amerika is gebeurd. Zelfs Anand werd in die tijd voor communist uitgescholden.

Thaksin is in dit "gat in de markt" gesprongen en heeft zich als kampioen van de armen opgeworpen mede ten eigen voordeel.

Ik hoop dat er uit de "roden" een groep opstaat die deze vertegenwoordiging kan gaan vormen los van Thaksin want met wat er nu gebeurt met het ondergronds drijven van alles wat rood is, is niet de manier om de tegenstellingen in de maatschappij te overbruggen en dat was een van de doelstellingen van deze regering, maar wat gebeurt er ? de Lese Majeste wetten worden misbruikt om tegenstanders uit te schakelen.

Het aantal geblokkeerde websites is weer sterk toegenomen en grote aantallen radio stations zijn verboden of worden gecensureerd.
Vrijwel alle TV stations zijn al eigendom of worden gecontroleerd door het leger zodat het vrije woord zich voornamelijk tot de geschreven pers beperkt.

Al heb ik hier geen enkele invloed op, toch maak ik me er druk om, aangezien ik hier woon en hier de rest van mijn leven wil blijven hoop ik zeer dat er meer en op een eerlijke manier stabiliteit komt.

Joop
Joop, ik kan het in principe met je eens zijn. In het topic "Hoe nu verder in Thailand?" heb ik daar al wat over gezegd. Ik heb het stuk van Giles Ji Ungpakorn integraal geplaatst omdat daar al in wordt aangegeven dat de roodhemden, die toch de arme plattelandsbevolking vertegenwoordigen, zich moeten hergroeperen maar dan onder andere leiders en niet Thaksin en zijn handlangers.
De natuurlijke bondgenoot van de lage-lonenklasse kan nooit een door o.a. allerlei malversaties rijk geworden zakenman zijn, maar wel bijv. de sociaal-democratie of een andere partij met een goede en eerlijke sociale paragraaf.
Opmerkingen van mij in die richting worden hier echter afgedaan als zijnde linkse praatjes waarmee ik moet ophouden. Wel, dan zeg ik, geef eens een alternatief?
Alles is beter dan terugkeer naar een door Thaksin gemanipuleerde regering. Ik weet dat de Democraten lang het establishment vertegenwoordigden, maar nu, in het tijdperk Abhisit, zie ik ze een socialere politiek uitdragen. De cheque van 2000 baht voor de armsten is daar een voorbeeld van. En als Thaksin en zijn handlangers nu eens Thailand met rust laten, dan kan deze regering eindelijk gaan regeren i.p.v. zich te moeten verweren tegen allerlei aanvallen onder de gordel. Ik geloof dat deze regering van Democraten een goede tussenpaus is voordat er een regering kan komen die écht de belangen van de boeren- en arbeidersklasse behartigt. Linkse praatjes, maar ze vullen wél gaatjes.... :ugeek:

Ik weet dat in de jaren 70 hier communistische rebellen zaten en dat die het onderspit hebben gedolven. Maar zijn toen niet gelijk alle linkse partijen en hun kopstukken over de kling gejaagd? Om alles wat links is, dus vies en voos, maar voor eens en voor altijd uit te schakelen? Ja, dan ontstaat er een vacuüm, waarin een sluwe ondernemer mogelijkheden ziet om zijn macht en daarmee zijn geld uit te breiden.

Ik hoop net als jij dat de roodhemden zich kunnen omvormen tot een grote pressiegroep c.q. politieke partij die een echt betere verdeling van de rijkdommen in Thailand kan bewerkstelligen. Niet 35 Thai-Chinese families en niet de oude aristocratie en de daar omheen zittende elite die alles voor zichzelf willen houden en alleen als het niet anders kan een restje toewerpen aan de niet-bezittende klasse in de trant van: "Hond, hier heb je ook een botje".

En ja, de censuur...., dat is nou typisch voor een Derde Wereldland zal ik maar zeggen. Thailand probeert om geen Derde Wereldland meer te zijn, maar dan moeten ze zich hier ook eens in aanpassen. Het vrije woord is een belangrijk mensenrecht. Ik kan me wel voorstellen dat nu het zó misbruikt wordt door Thaksin en consorten wat leidt tot gewelddadige situaties, er even een rem wordt gezet op deze ongebreidelde opruiïng. Maar als de situatie weer normaal is, dan moet ook die censuur verdwijnen.

En Fritsie, jij schrijft:
De huidige regering zal zich namelijk niet bewijzen door de bevolking in het noorden van Thailand uit te maken voor dom en hun daarom het stemrecht willen onthouden.
De huidige regering wil helemaal niks doen met het stemrecht van de Thais en zeker niet een deel van de bevolking het stemrecht onthouden. Het was een ballonnetje, opgeworpen door de PAD, maar de Democraten peinzen er niet over om dit over te nemen. PAD en Democraten zijn niet hetzelfde, weet je wel?

Groet,
Ruud

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: thaksin keert terug

#84 Bericht door prajak » zaterdag 25 april 2009, 04:44

Kunnen we dit onderwerp niet beter stoppen ? Met respect voor alle schrijvers hier poneer ik de stelling "niemand van ons farang weet wat er echt borrelt".

Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 405
Lid geworden op: donderdag 26 april 2007, 21:04
Locatie: Bangkok

Re: thaksin keert terug

#85 Bericht door Fritsie » zaterdag 25 april 2009, 05:01

prajak schreef:Kunnen we dit onderwerp niet beter stoppen ? Met respect voor alle schrijvers hier poneer ik de stelling "niemand van ons farang weet wat er echt borrelt".
Laat ik dit nou net een van de meer zinvolle discussies vinden op het forum. En idd, niemand weet wat er precies borrelt in de Thaise politiek, maar dat weet je ook niet precies in Den Haag of op Europees niveau. Bovendien leer ik net van RuudThai dat PAD en Democraten niet hetzelfde zijn :mrgreen: .

Wat is jou suggestie, nog een nieuwe moppentrommel openen of een weerpraatje ;)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: thaksin keert terug

#86 Bericht door RuudThai » zaterdag 25 april 2009, 05:26

Fritsie schreef: Bovendien leer ik net van RuudThai dat PAD en Democraten niet hetzelfde zijn :mrgreen: .
Fritsie, als je goed had opgelet ;) had je kunnen opmerken dat er in de PAD-beweging stemmen opgingen om een eigen partij te gaan vormen. De PAD is een samenraapsel van allerlei reactionaire groeperingen, van monarchisten tot falangisten (om het netjes te noemen) en van dissidenten uit de Thaksin-partijen tot dissidenten uit de Democratische Partij.
Aangezien de belangrijkste leiders van de PAD, Sondhi en Chamlong, geen zin hadden om zo'n partij te gaan leiden, is nog steeds onduidelijk of dat initiatief van de grond komt. Tot zolang steunen ze de Democraten en de door hen gevormde regering.
Ze zeggen wel steeds dat ze de mensen in de PAD weer gaan activeren als de Thaksin-roodhemden de straten blijven terroriseren. En dan staan er dus weer rood- tegenover geelhemden, net als vorig jaar. Alleen vrees ik dat de gevolgen deze keer dan erger zullen zijn, want alles is inmiddels geradicaliseerd. :cry:

Groet,
Ruud

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: thaksin keert terug

#87 Bericht door prajak » zaterdag 25 april 2009, 07:39

Fritsie, JA ! Ik heb nieuws over het weer. HET IS HEET in Isan, zo heet, dat wil je niet weten tenzij je er woont. Verder, ik bemoei me niet met de Thaksin discussie. Ik kan en wil er geen invloed op uitoeferen, op de politiek hier. En mijn Thaise buren halen de schouders op. Gek genoeg is het in de dorpen geen item. Die dagelijkse hap rijst, dat is belangrijker.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: thaksin keert terug

#88 Bericht door printen44 » zaterdag 25 april 2009, 08:05

Ook in mijn dorpje leeft politiek helemaal niet. Ik ben wel geiintreseerd in die Thaise politiek. Niet dat ik er veel van begrijp, want het is net en soap met vele afleveringen en de slechterik veranderd nog weleens.

Wij kunnen er niets aan veranderen, dus is het wel leuk om hierover de discuseren, maar verder dan dat gaat het niet.

Ik woon in Thaksin-gebied. Het Noorden van Thailand. Maar langzaam beginnen hier ook de mensen vraagtekens te zetten over de wijze waarop Thaksin de laatste tijd mee bezig is. Hier is men bezig om rijst te planten en te oogsten, dat is wat hun bezig houdt. Wat in Bangkok afspeelt is hier een ver-van-mijn-bed-show

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: thaksin keert terug

#89 Bericht door Geert S » zaterdag 25 april 2009, 11:05

printen44 schreef:Ook in mijn dorpje leeft politiek helemaal niet.
...
Wat in Bangkok afspeelt is hier een ver-van-mijn-bed-show
Dat is hier inderdaad exact zo, en dat is juist het enge van de situatie, want al die mensen hebben wel stemrecht, en op wie stemmen ze... Zoals ik al eerder schreef, met een flinke zak vol geld en wat loze beloftes kom je hier een heel eind...
Ik ben er beslist van overtuigd dat heel veel demonstranten (zowel rood als geel) niet komen omdat de zaak hun werkelijk aan het hart gaat, ze komen gewoon om hun 500 baht binnen te halen, doe een paar mooie beloftes en ze marcheren achter elke vlag aan...

Democratie is prachtig, maar het moet wel gedragen worden door een grote meerderheid van de bevolking, en de overgrote meerderheid van de bevolking woont hier in de dorpjes in Isaan...

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: thaksin keert terug

#90 Bericht door marceziani » zaterdag 25 april 2009, 22:41

Thaksin “Probably” Still On Earth, Police Say

BANGKOK – Police have confirmed that their intelligence reports all point conclusively to Thaksin still being on the earth’s surface. "From the latest check, there is no record to confirm that Thaksin has left the planet," police spokesman Lt General Watcharaphol Prasanratchakit said.

Watcharaphol said police have already contacted Interpol, the CIA, the Russian security services, Mossad, the Chinese Communist Party, the Mexican Federalis, Robert Mugabe, the Canadian Mounties, and Captain Jack Sparrow for assistance in further narrowing down Thaksin's whereabouts and arresting him.

Having definitively eliminated the possibility that Thaksin has escaped earth’s atmosphere and gravitational field, the police are confident that the fugitive ex-PM is cornered. “We’re sure we are very close to arresting and extraditing him,” Watcharaphol continued. “We’re checking Google Earth all the time, hoping to see him, and we’ve also asked Thais in Los Angeles to look out for him in restaurants.”

Prime Minister Abhisit Vejjajiva thanked the police and commended them on their hard work.
Bron: http://www.notthenation.com/pages/news/ ... php?id=769

En weer even serieus. Tijdens mijn verblijf in de Isaan gedurende de Songkhran heb ik opvallend veel feestvierders gezien met rode t-shirts. Gele t-shirtjes heb ik niet waargenomen. Mocht het al zo zijn dat er steeds minder ´roodgezinden´ zijn, lijkt het me toch nog te vroeg om al over een kentering te spreken.

Wat mij vanaf het begin heeft geërgerd aan de PAD is enerzijds de bezetting van openbare gebouwen, regeringsgebouwen en met name de vliegvelden in Bangkok (eerder al ook drie vliegvelden in het zuiden van Thailand) en het gemak waarmee dit gebeurd is. Als een klein kind wat zijn zin niet krijgt probeerde de PAD op een zeer ondemocratische wijze de regering omver te werpen. En het is ze nog gelukt ook. Een minderheid, ondersteund door een kleine elite uit Bangkok, krijgt het voor elkaar om de stem van de overgrote meerderheid van het volk te negeren. Ondemocratischer kan het bijna niet. Verder heb ik mij verbaasd over - wat RuudThai noemt - het balletje wat de PAD had opgeworpen. Ik vind een stelling dat de armere bevolking het stemrecht voor een deel ontnomen moet worden, genoeg reden geen voorstander meer te zijn van de PAD. Dan kan je dat wel heel simpelweg afdoen als een ´dom balletje´, maar dat vind ik iets te makkelijk. Ik weet wel dat de PAD geen politieke partij is en dat we daarom niet hoeven te vrezen voor een dergelijke maatregel, maar zo kunnen we alle standpunten van de PAD en van de UDD wel als nietszeggend afserveren. Iets te kort door de bocht, als je het mij vraagt.

Ik ben overigens geen voorstander van Thaksin, maar om nu alle roodhemden af te schilderen als tuig...
En om alle negatieve berichten over Thaksin als waarheid aan te nemen, komt RuudThai - als onze anti-Thaksin gezinde - misschien wel goed uit, maar dat is behoorlijk naïef te noemen. Door Thaksin nu te beschuldigen van medeplichtigheid, betrokkenheid of het aanzetten tot moord op PAD-leden en regeringsambtenaren, komt de huidige regering natuurlijk maar al te goed uit. Erg vreemd natuurlijk dat ze daar nu pas mee naar buiten treden en niet eerder.

Sinds kort moet ik in Thailand elke keer dat ik pin 150 baht betalen. Is dat een zeer onhandige maatregel van de huidige regering om het cadeautje van 2000 baht te bekostigen of is dat het beleid van een aantal banken in Thailand?
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gesloten

Terug naar “Nieuws”