Tabien baan

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ana
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: woensdag 01 april 2009, 08:58

Tabien baan

#1 Bericht door ana » woensdag 01 april 2009, 16:12

We wonen nog in Ned. maar wel een huis in Hua Hin hebben gekocht . Hoe kunnen we onze namen op het huisboek zetten? En wat voor papier nogdig? Kan iemand me dit vertellen.
Dank u zeer. Ana

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Tabien baan

#2 Bericht door Khon Neua » zaterdag 23 mei 2009, 12:58

Vraag dit na bij het Gemeentehuis in Hua Hin .

Het kan nl per Ampor anders geregeld zijn .

In Chiang Rai had ik nodig:

Passport met vertaling in het Thais
Brief van immigratie
Blauw Tabiaan baan
ID van de Hooftbewoner in het Blauw Tabiaan baan.
2 paspoort foto's 2 inch

Waarom wil je je namen in dit boekje ? En wat voor Visa heb je ?

ps je krijgt een nieuw Geel Tabiaan baan in het blauw Tabiaan baan kan alleen een thai zijn naam komen.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Tabien baan

#3 Bericht door Ben » zaterdag 23 mei 2009, 13:45

Khon Neu schreef:Vraag dit na bij het Gemeentehuis in Hua Hin .

Het kan nl per Ampor anders geregeld zijn .

In Chiang Rai had ik nodig:

Passport met vertaling in het Thais
Brief van immigratie
Blauw Tabiaan baan
ID van de Hooftbewoner in het Blauw Tabiaan baan.
2 paspoort foto's 2 inch

Waarom wil je je namen in dit boekje ? En wat voor Visa heb je ?

ps je krijgt een nieuw Geel Tabiaan baan in het blauw Tabiaan baan kan alleen een thai zijn naam komen.
Dat hadden we al gehad in deze topic
http://thailand.xsbb.nl/viewtopic.php?f=24&t=816435

En zal wel opgelost zijn :D :D

paisan
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 115
Lid geworden op: zondag 10 mei 2009, 04:04

Re: Tabien baan

#4 Bericht door paisan » maandag 25 mei 2009, 03:39

ps je krijgt een nieuw Geel Tabiaan baan in het blauw Tabiaan baan kan alleen een thai zijn naam komen.


dit klopt.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Tabien baan

#5 Bericht door Mart » maandag 25 mei 2009, 08:08

PA ISAN hoe is het met MA ISAN :roll: :roll: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Tabien baan

#6 Bericht door Khon Neua » maandag 25 mei 2009, 21:34

Mart heeft de grootste LOL :mrgreen: Hij is weer helemaal de oude :D

paisan
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 115
Lid geworden op: zondag 10 mei 2009, 04:04

Re: Tabien baan

#7 Bericht door paisan » dinsdag 26 mei 2009, 06:29

PA ISAN hoe is het met MA ISAN

zo had ik mijn naam nog nooit gezien :D
je ziet toch geen komplot heee mart. :mrgreen:

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

Re: Tabien baan

#8 Bericht door Mitmig » vrijdag 29 mei 2009, 05:27

Hoi Ana, mijn raad pak een goeie thaise advocaat in handen die thuis is deze materie, en ga niet teveel af wat mensen op diverse forums te melden hebben. De boel kan behoorlijk link worden met huizen "bezitten" in thailand. Verder zijn er diverse berichten dat de "companies" ook doorgelicht gaan worden. Een stukje plak en knip werk uit de phuket gazzette. Nogmaals goeie thaise advocaat kiezen, die thuis is in deze materie, en niet teveel naar "goeie" adviezen luisteren van mensen die menen alles te weten!!!



PHUKET CITY: The director general of the Land Department has reiterated that foreigners using Thai nominees to buy land anywhere in the country will have their land title deeds revoked if caught – even if the nominee in question is a lawfully wedded spouse.

Land Department Director Anuwat Meteewiboonwut made the comments during a recent stop in Phuket as part of a nationwide inspection tour of 30 provinces.

The tour is aimed at improving public services by land officials in three areas: dress, conduct when dealing with the public and working harder to eliminate a backlog of work.

Many members of the public have complained that it takes up to a year to complete a transaction that should only take one day, he said.

Mr Anuwat, a former governor of both Phang Nga and Samut Prakan provinces, said he was satisfied on the first two points, but rated the general level of success among land officials nationwide at speeding up their work rate at “only 30%”.

The next round of inspection tours will come in July, after which time personnel changes will be considered if service does not improve, he said.

“We have to keep pressure on them, otherwise the work will not get done,” he said.

As for foreigners seeking to buy homes in Phuket, they can do so through the Condominium Act, which allows foreign ownership of up to 49% of any project, he said.

Foreigners cannot use a Thai spouse as a nominee to buy property in Thailand, however.

“If the Thai spouse has enough money to buy the house that is fine, but if the Thai has no money and uses money given to him or her by a foreigner to acquire property, that is against the law. If we check and find out later that a Thai person has been using money from a foreigner to buy land anywhere in Thailand, we will revoke title deeds,” he said.

Mr Anuwat said the provisions of [Ministry of Interior] ministerial order 43 makes it difficult to issue land documents quickly, as it requires action from a number of different agencies. Desire for land on the island has also led to encroachment problems here, he said.

As a key market for property companies, Phuket is a constant source of problems and complaints to the director general’s office, he admitted.

“We will try to resolve these problems and develop our personnel continuously in order to provide high quality services. Fortunately the governor of Phuket used to work in the Land Department, so he understands the procedures and can help co-ordinate all the agencies involved,” he said.

Mr Anuwat was speaking of Phuket Governor Wichai Phraisa-ngop, who served as Land Office director in Nakhon Pathom in 1997 and as deputy director of the Land Department nationwide in 2003.


-- Phuket Gazette 2009-05-27

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Tabien baan

#9 Bericht door Khon Neua » vrijdag 29 mei 2009, 07:00

Beste Mitmig,

zie http://thailand.xsbb.nl/viewtopic.php?f=2116&t=816720 hier werd het nieuws bericht al gemeld.

Ps voor de aanvraag van het gele tabiaan baan heb je echt geen advocaat nodig. Hoogstens een Tolk .

Je gaat bij inschrijven in het GBA toch ook geen advocaat vragen je te helpen :mrgreen: .

Voor het registreren van een lease of zo ok maar voor dit totaal overbodig .

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

Re: Tabien baan

#10 Bericht door Mitmig » vrijdag 29 mei 2009, 07:36

Sorry had ik nog niet gezien dat dit bericht hier al gepasseerd is, maar Khon Neu, ik neem aan dat Ana en haar man nederlanders zijn, of het allemaal zo makkelijk gaat zoals jij hier weergeeft!!! Bij mijn weten (verbeter mij als ik fout zit) kan ik als nederlander, geen huis kopen, en officieel (dus geen door de mazen van de wet constucties) de eigenaar zijn, maar nogmaals mischien zit ik fout!!!

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Tabien baan

#11 Bericht door Mart » vrijdag 29 mei 2009, 08:08

paisan schreef:PA ISAN hoe is het met MA ISAN

zo had ik mijn naam nog nooit gezien :D
je ziet toch geen komplot heee mart. :mrgreen:
Sombat, je volgende adres is nummer 13, dus nu voorzichtig worden. :roll: :roll: :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Tabien baan

#12 Bericht door Khon Neua » zaterdag 30 mei 2009, 15:17

Je kan als nederlander wel een huis kopen maar niet de grond.

maar aanvraag van een geel tabiaan baan is als inschrijven in het GBA probeer eerst eens met een tolk te informeren welke documenten er nodig zijn . Mocht er moelijk gedaan worden of geweigerd worden je te helpen kun je altijd nog met een Advocaat veder gaan kijken.
Mitmig schreef:Sorry had ik nog niet gezien dat dit bericht hier al gepasseerd is, maar Khon Neu, ik neem aan dat Ana en haar man nederlanders zijn, of het allemaal zo makkelijk gaat zoals jij hier weergeeft!!! Bij mijn weten (verbeter mij als ik fout zit) kan ik als nederlander, geen huis kopen, en officieel (dus geen door de mazen van de wet constucties) de eigenaar zijn, maar nogmaals mischien zit ik fout!!!

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

Re: Tabien baan

#13 Bericht door Mitmig » zaterdag 30 mei 2009, 16:45

KHon Neu allemaal heel onzeker die constructies, de grond dan, die moet je leasen, en wat als na 30 jaar de eigenaar van de grond zegt wegwezen jij farang, weg huis. Allemaal van die roze zonnebril reacties uit nederland, geloof mij Khon Neu ze zijn de farang moe hier, de toerist farang is welkom, maar de farang die hier komt wonen is al niet meer zo welkom als de farang denkt dat hij is!!!

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Tabien baan

#14 Bericht door Khon Neua » zaterdag 30 mei 2009, 21:01

Er zijn meerdere ( betere ) mogelijkheden buiten leasen maar daar is in ander topics al uitgebreid over gesproken .

laten we het weer bij de tabiaan baan houden

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”