Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 554
Lid geworden op: vrijdag 06 februari 2009, 06:09

Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#1 Bericht door marinusmali » donderdag 19 februari 2009, 11:42

Na alles denk ik goed te hebben doorgelezen van de diverse forums op dit gebied, heb ik toch weer een vraagje om u bezig te houden…..


Ik ben uitgeschreven uit Nederland maar heb gewoon een Nederlands Pasport.

Ik ben nu 3 jaar in Thailand en getrouwd voor de Thaise wet en wil eigenlijk mijn vrouw Nederland laten zien en delen van Europa.

Niemand in Nederland staat dus garant voor haar, want ik sta garant voor haar.
Ik kan bij mijn vrienden logeren die dat leuk vinden en wat ik ook vind.

Kan ik dus makkelijk zonder problemen een visa voor mijn vrouw aanvragen voor 3 maanden zonder teveel problemen te krijgen?

M.Mali

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#2 Bericht door Mart » donderdag 19 februari 2009, 13:04

Helaas zijn de regeltjes anders dan je denkt.
Je bent uitgeschreven in Nederland en kan derhalve niet garant staan voor je vrouw, dus je heb toch een garantsteller nodig.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#3 Bericht door Jim » donderdag 19 februari 2009, 13:41

of jullie moeten aantonen dat ze voldoende geld heeft voor het verblijf in nederland.
dat is 35 euro per dag.
kweet alleen niet of dit dan per persoon moet zijn aangezien jij een nederlands paspoort hebt.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#4 Bericht door Geert S » donderdag 19 februari 2009, 14:06

Eenvoudigste is echt om iemand in Nederland te vinden die garant wil staan. Er moet ook een officiele uitnodigingsbrief tevoorschijn komen, afgestempeld in het gemeentehuis van de plaats waar jullie heen gaan, etc, etc.

Ik zit in dezelfde situatie (ook uitgeschreven uit NL) en ben al diverse keren samen met vrouw en kinderen naar NL geweest zonder enig probleem, maar hebben steeds vrienden/kennissen/familie zo'n uitnodiging en garantie-verklaring laten maken, dat werkt verreweg het eenvoudigste.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#5 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 19 februari 2009, 18:18

Geert heeft het bij het juiste eind. Vraag een vriend om zichzelf garant te stellen.

Toch denk ik dat je met een goed schrijven en aantoonbare financiele middelen het ook kunt redden. Beetje gelikt schrijven doet wonderen. 8-)
- -

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#6 Bericht door Mart » vrijdag 20 februari 2009, 03:20

Wereldvreemd schreef:Geert heeft het bij het juiste eind. Vraag een vriend om zichzelf garant te stellen.

Toch denk ik dat je met een goed schrijven en aantoonbare financiele middelen het ook kunt redden. Beetje gelikt schrijven doet wonderen. 8-)
Geen JA of NEEN spelletje. :roll:

Wacht maar op een antwoord van een deskundige met ervaring :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#7 Bericht door jumbo » vrijdag 20 februari 2009, 03:28

Als je uitgeschreven bent uit Nederland en Thailand je nieuwe huis is kan je gewoon zelf het bekende garantieformulier invullen, wordt soms gevraagd soms niet.
Het wordt uiteraard eenvoudiger als je wat inkomstenbewijzen of voldoende financiele middelen kunt aantonen en je trouwvergunning ed gewoon zoveel mogelijk bewijzen van inkomsten en relatie.

Zo heb ik het meerdere malen gedaan, nooit een garantiesteller in NL gebruikt anders dan de allereerste keer toen we voor 3 maanden op vakantie gingen om het water eens te testen in NL.
De keren erna nooit een probleem gehad
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#8 Bericht door Geert S » vrijdag 20 februari 2009, 04:15

jumbo schreef: Zo heb ik het meerdere malen gedaan, nooit een garantiesteller in NL gebruikt anders dan de allereerste keer toen we voor 3 maanden op vakantie gingen om het water eens te testen in NL.
De keren erna nooit een probleem gehad
Uit het oorspronkelijke bericht begrijp ik dat dit de eerste keer is dat ze samen Nederland gaan bezoeken. De eerste keer willen ze wel eens wat moeilijker doen bij de ambassade, de daarop volgende keren gaat het veel simpeler, althans dat was onze ervaring ('s Ochtends papieren afgeleverd en 's middags had je al antwoord).

Ik wil je direct geloven dat het kan zonder dat er iemand in Nederland garant staat, maar als je de keuze hebt is het volgens mij veel eenvoudiger en simpeler om even iemand in Nederland te vragen zo'n formulier te ondertekenen, zeker als het de eerste keer is. ALS de ambassade het plots op hun stuipen krijgt kunnen ze de hele procedure makkelijk een maand of langer ophouden en dat is het gewoon niet waard, waarom zou je het risico nemen als het niet echt hoeft...

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#9 Bericht door jumbo » vrijdag 20 februari 2009, 05:31

Geert S schreef:
jumbo schreef: Zo heb ik het meerdere malen gedaan, nooit een garantiesteller in NL gebruikt anders dan de allereerste keer toen we voor 3 maanden op vakantie gingen om het water eens te testen in NL.
De keren erna nooit een probleem gehad
Uit het oorspronkelijke bericht begrijp ik dat dit de eerste keer is dat ze samen Nederland gaan bezoeken. De eerste keer willen ze wel eens wat moeilijker doen bij de ambassade, de daarop volgende keren gaat het veel simpeler, althans dat was onze ervaring ('s Ochtends papieren afgeleverd en 's middags had je al antwoord).

Ik wil je direct geloven dat het kan zonder dat er iemand in Nederland garant staat, maar als je de keuze hebt is het volgens mij veel eenvoudiger en simpeler om even iemand in Nederland te vragen zo'n formulier te ondertekenen, zeker als het de eerste keer is. ALS de ambassade het plots op hun stuipen krijgt kunnen ze de hele procedure makkelijk een maand of langer ophouden en dat is het gewoon niet waard, waarom zou je het risico nemen als het niet echt hoeft...
Ik heb het gevoel dat ik geen risico neem, dat het juist zo eenvoudig is als wat, gegeven dat je hier een inkomen hebt. Ik teken zelf de garantieverklaring wat niet eens zou moeten f hoeven.

Lees ik dan Pieter zijn verhaald dan is het wel vreemd juist omdat ze al eerder een visa hebben verstrekt wat juist weer mijn argument is om geen oponthoud te hebben met de aanvraag van dat moment. Het is geen kwestie van geluk met een terugkerende aanvraag, die zou juist eenvoudiger af te handelen moeten zijn. Als dan de ambassadeur er nog tussen moet komen :shock: :shock:
Ik vind het meer een last om vrienden/familie om allerlei gegevens te moeten vragen over afstand, maar iedereen heeft zo zijn eigen complexiteiten.

Note; Ik weet niet of hoogte van inkomen er mee te maken heeft, maar wel de compleetheid van de aanvraag met alle relevante documenten. Wellicht dat je vriend zijn status wat overdrijft?? :P :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#10 Bericht door Mart » vrijdag 20 februari 2009, 06:27

Jumbo, jij woont en WERKT hier en dan is het een andere situatie.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#11 Bericht door Pieter » vrijdag 20 februari 2009, 06:37

jumbo schreef: Note; Ik weet niet of hoogte van inkomen er mee te maken heeft, maar wel de compleetheid van de aanvraag met alle relevante documenten. Wellicht dat je vriend zijn status wat overdrijft?? :P :P
Nou Jumbo ik weet zeker wat hij minimaal per maand krijgt.
Hij is mijn directe baas of zoiets en heeft meer dan ik en ik weet wat ik krijg per maand.
Hij heeft 4 jaar geleden een leuk huisje gekocht bij LadPrao voor 8 miljoen en rijdt in een nieuwe Camry
Het probleem is dat hij niet zoals sommige ambenarenbaantjes zijn vakantie al 2 maanden van te voren kan plannen
Hij gaat elk jaar op vakantie naar NL voor 2 weken meer kan niet want zijn vrouw werkt ook.
Vorig jaar dus moeilijk moeilijk terwijl het jaar daarvoor was het visum gratis en geen probleem.

Ik werk ook hier en heb dat probleem niet omdat mijn vrouw ook een NL paspaart heeft.
Maar ik werk met meerdere nl-ers in BKK en echt al kom je al 10 jaar elk jaar met dezelfde vrouw soms verzinnen ze weer wat nieuws.

Wat als een van je ouders plotseling overlijd .. Kan je alleen omdat in die korte tijd een visum gewoon niet te regelen is.
Lekker sociaal land dat NL. En maar hopen op meer Peroxide Parlementsleden


Pieter

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#12 Bericht door jumbo » vrijdag 20 februari 2009, 08:15

Pieter schreef:
jumbo schreef: Note; Ik weet niet of hoogte van inkomen er mee te maken heeft, maar wel de compleetheid van de aanvraag met alle relevante documenten. Wellicht dat je vriend zijn status wat overdrijft?? :P :P
Nou Jumbo ik weet zeker wat hij minimaal per maand krijgt.
Hij is mijn directe baas of zoiets en heeft meer dan ik en ik weet wat ik krijg per maand.
Hij heeft 4 jaar geleden een leuk huisje gekocht bij LadPrao voor 8 miljoen en rijdt in een nieuwe Camry
Het probleem is dat hij niet zoals sommige ambenarenbaantjes zijn vakantie al 2 maanden van te voren kan plannen
Hij gaat elk jaar op vakantie naar NL voor 2 weken meer kan niet want zijn vrouw werkt ook.
Vorig jaar dus moeilijk moeilijk terwijl het jaar daarvoor was het visum gratis en geen probleem.

Ik werk ook hier en heb dat probleem niet omdat mijn vrouw ook een NL paspaart heeft.
Maar ik werk met meerdere nl-ers in BKK en echt al kom je al 10 jaar elk jaar met dezelfde vrouw soms verzinnen ze weer wat nieuws.

Wat als een van je ouders plotseling overlijd .. Kan je alleen omdat in die korte tijd een visum gewoon niet te regelen is.
Lekker sociaal land dat NL. En maar hopen op meer Peroxide Parlementsleden


Pieter
Niet erg voordelig dan als hij alles hier verdient......geen expat planning...maar dat terzijde
Een huis van 8 mio en een Camry geven geen status.... je bent gewoon een klant bij de ambassade en je dient je spullen voor elkaar te hebben, dan heb je net als ik nooit een probleem (gratis advies was dat) Het visum is nooit gratis overigens....

De NL ambassade heeft voor geval van overlijden van een familielid een speciale spoedbehandeling voor Thaise echtgenotes en vriendinnen.....pure praktische ervaring

Je moet je wat beter vooraf informeren voordat je dergelijke dingen waarmee je klaarblijkelijk onbekend bent op het forum zet
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#13 Bericht door Geert S » vrijdag 20 februari 2009, 08:34

jumbo schreef: De NL ambassade heeft voor geval van overlijden van een familielid een speciale spoedbehandeling voor Thaise echtgenotes en vriendinnen.....pure praktische ervaring
Dat wist ik ook niet, had me ook al wel eens afgevraagd hoe je dan zou moeten handelen...

Maar moet toegeven dat ik op zich niets geen slechte ervaringen heb met de NL Ambassade, alle verhalen die je altijd hoort ten spijte, visum-aanvraag liep alle keren reuze soepel en razendsnel afgehandeld. Je moet tegenwoordig apart even een afspraak maken (althans zo was het afgelopen oktober) maar voor de rest was het 's ochtends papieren inleveren en 's middags was alles al goedgekeurd en binnen twee dagen had je je paspoort terug met visum. Papieren zelf kun je denk ik binnen een paar dagen voor elkaar hebben als je even snel doorpakt, zoveel werk is het ook weer niet, maar hele 'presentatie' maakt wel een groot verschil, zorg dat je alles netjes bij elkaar en compleet hebt, dat is het halve werk.

Het verhaal (...) ging dat de medewerk(st)er aan de balie bij het in ontvangst nemen van de papieren al een kruisje kan zetten als de persoon in kwestie overdreven nerveus of onzeker of 'verkeerd' over komt, maak je (of je vrouw) een kalme en professionele indruk dan heb je minder kans op problemen. Maar goed, nogmaals, da's een verhaal...

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#14 Bericht door Wereldvreemd » vrijdag 20 februari 2009, 11:26

Pieter schreef: Dan heb je geluk gehad.
Een vriend woont al 8 jaar in Thailand heeft een huis hier en verdient meer dan de premier hier . Zijn thaise vrouw (officieel getrouwd) hebben soms wel en soms niet problemen . Laatste keer ging het bijna fout omdat ja er moest een uitnodiging uit NL aan te pas komen en pas door een briefje van de toenmalige ambassadeur (die we wel kennen) kon het toch nog geregeld worden.... (elk jaar verzinnen ze weer wat anders)

Ik heb nog wel 20 verhalen maar je bent aan de goden (ze denken zelf ook dat ze dat zijn) overgeleverd
Pieter
Verhalen dat de ambassade zo moeilijk is, blijven me verbazen. Ze willen nog wel eens de regels erg strak intepreteren, maar normaliter kun je het vervolgens nog corrigeren, desnoods met een simpel faxje.

Als de ambassadeur nodig was, dan was die aanvraag gewoon niet goed ingediend. Eerst regels doornemen, dan aanvraag indienen. Als je gewoon een visum gaat aanvragen, zonder de regels na te gaan dan kun je gedonder verwachten.
- -

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#15 Bericht door marceziani » vrijdag 20 februari 2009, 13:56

Hier ook weinig problemen. Twee keer een toeristenvisum binnen enkele dagen geregeld. Ook bij vragen aan de ambassade altijd binnen één dag een e-mailtje terug. Dus van mij geen klachten.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”