Tips hotel Koh Phangan?

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
RemV
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 17
Lid geworden op: maandag 15 september 2008, 08:33

Tips hotel Koh Phangan?

#1 Bericht door RemV » donderdag 09 oktober 2008, 16:31

Hallo,

Ik ga van 11 november t/m 14 november naar Koh Phangan. Heeft iemand tips voor een goed hotel/resort? Hoeft niet heel cheap te zijn en liefst op loopafstand van de full moon party 8-) En is het nodig om vooraf te reserveren?

14 november rond 23.30h vlieg ik overigens weer terug van Bangkok naar NL. Is de route Koh Phangan - Bangkok in een dag te doen? Of kan ik beter al de 13e richting Bangkok vertrekken?

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Tips hotel Koh Phangan?

#2 Bericht door Edje » donderdag 09 oktober 2008, 16:38

Het is te doen, maar wil je bewusteloos in NL aankomen adviseer ik het niet.
Vertrek gewoon een dag eerder van Koh Phangan, hetgeen jezelf al aanhaalt.
Groetjes; Edje

RemV
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 17
Lid geworden op: maandag 15 september 2008, 08:33

Re: Tips hotel Koh Phangan?

#3 Bericht door RemV » donderdag 09 oktober 2008, 16:59

Punt is dat ik de 12e full moon party wil meemaken en dus niet heel vroeg op de 13e wil vertrekken. In dat geval is het misschien handig om een late check out te doen op de 13e en dan met het vliegtuig vanaf Samui naar Bangkok te gaan? Of gaat er ook een nachttrein naar Bangkok?

Inge62
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 88
Lid geworden op: maandag 25 juni 2007, 22:27

Re: Tips hotel Koh Phangan?

#4 Bericht door Inge62 » donderdag 09 oktober 2008, 17:18

Er gaat een nachttrein van Surattani naar Bkk Dat betekend dat je met de ferry vanaf koh Paghnan naar don sak moet en dan met de bus naar het trein station.
Ik heb dit in augustus zo gedaan de dag na de full moon party. De boot was heel erg vol en dan bedoel ik iedereen die mee wilde werd er op geperst. (Al eens een thaise pickup gezien? Hoeveel Thai passen erin?) :?
Bij aankomst in don sak moet je in de volgestouwde stapel bagage de jouwe zien te vinden (de 3 rugzakken van ons lagen ergens onderop) en er kwamen konstand mensen roepen dat de bus naar het station NU weg zou rijden. Uiteindelijk na een eeuwigheid konden we bij onze bagage. We konden nog net mee met de bus en de trein haalden we op het nippertje.... Wij hadden nog 3 dagen Bkk voor de boeg dus het niet halen van de trein zou geen ramp betekend hebben.
Maak zelf je keuze zou ik zeggen.
Veel plezier in Thailand!

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Tips hotel Koh Phangan?

#5 Bericht door Ben » donderdag 09 oktober 2008, 17:46

RemV schreef:Punt is dat ik de 12e full moon party wil meemaken en dus niet heel vroeg op de 13e wil vertrekken. In dat geval is het misschien handig om een late check out te doen op de 13e en dan met het vliegtuig vanaf Samui naar Bangkok te gaan? Of gaat er ook een nachttrein naar Bangkok?
http://www.bangkokair.com/
PG190 21:30 samui BKK 22:35 Airbus 319
PG192 22:00 samui BKK 23:05 Airbus 319

Met de boot naar Samui en vliegveld een goed uur tel op 1.5 uur van te voren incheck dus als je om 5 uur uit je nest komt op de 13e kan je nog makkelijk naar BKK en neem je een leuk hotelleke in BKK ff laten verwennen ergen op 14 en dan met frisse moed naar Suvarnabhumi airport :D

RemV
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 17
Lid geworden op: maandag 15 september 2008, 08:33

Re: Tips hotel Koh Phangan?

#6 Bericht door RemV » donderdag 09 oktober 2008, 20:47

Dank allemaal, ik denk dat ik maar het vliegtuig pak 8-) Nu nog een hotel vinden :)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Tips hotel Koh Phangan?

#7 Bericht door Ben » vrijdag 10 oktober 2008, 06:38

RemV schreef:Dank allemaal, ik denk dat ik maar het vliegtuig pak 8-) Nu nog een hotel vinden :)
Boeken van te voren is op dit moment niet werkelijk nodig in sept daar geweest
tijdens fool moon meer dan plek genoeg in Haad Rin .
Verder zijn er tussen Haad Rin en Thong sala en in Thong sala voldoende gelegenheden voor te overnachten taxies rijden of en aan vervoer is er wel .

neele
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: donderdag 24 april 2008, 10:26

Re: Tips hotel Koh Phangan?

#8 Bericht door neele » vrijdag 10 oktober 2008, 09:59

Ik zou niet kiezen voor een hotel op loopafstand van de full moon party.
Het publiek dat er tegenwoordig op af komt is echt anders dan tien jaar geleden en als je het gevoel wilt hebben in het centrum van Torremolinos op straat te slapen (ik overdrijf graag), moet je dat doen.

Je moet weten dat overal op het eiland bootjes naar de Full moon varen en je daarna dus terug kan naar je paradijslijke strand.
Ikzelf zat in het Panviman resort aan de noordoost kant van het eiland.
Dit is een van de meest luxueuze resorts op het eiland dus ik weet niet of je dat zoekt maar ik heb echt genoten! Een geweldige luxe cottage met schitterend uitzicht, heerlijk eten en een supermooie omgeving.
Een prachtig strand met een hele relaxte sfeer iedere avond.
Het Panviman heeft zelf een superspeedboat die je naar de full moon kan brengen (onderhandelen over de prijs!!!) maar op het grote strand zijn nog veel meer aanbieders die goedkoper en langzamer gaan.
Overigens is er aan dit strand ook goedkopere acco hoor!

Wat betreft terug naar BKK. Wij hebben de laatste dagen op Samui gezeten in een heel comfortabel hotel. Daar een late check out. Om 09.00 gingen we naar het vliegveld, om 22.00 vlogen we met de laatste vlucht naar BKK en om 02.00 door vanaf BKK naar Amsterdam. Scheelt ook weer die hoge vertrek belasting in BKK. Op Samui betaal je minder.

Veel plezier op Phangan!!!

Gebruikersavatar
Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 516
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2006, 19:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

Re: Tips hotel Koh Phangan?

#9 Bericht door Denhakke » vrijdag 10 oktober 2008, 10:06

neele schreef:
Scheelt ook weer die hoge vertrek belasting in BKK. Op Samui betaal je minder.
Ik dacht dat deze tegenwoordig in het ticket inbegrepen was? Wij hebben vorig jaar toch geen belasting meer moeten betalen op de luchthaven.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Tips hotel Koh Phangan?

#10 Bericht door Ben » vrijdag 10 oktober 2008, 10:15

Denhakke schreef:
neele schreef:
Scheelt ook weer die hoge vertrek belasting in BKK. Op Samui betaal je minder.
Ik dacht dat deze tegenwoordig in het ticket inbegrepen was? Wij hebben vorig jaar toch geen belasting meer moeten betalen op de luchthaven.

Correct sinds feb officieel

RemV
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 17
Lid geworden op: maandag 15 september 2008, 08:33

Re: Tips hotel Koh Phangan?

#11 Bericht door RemV » vrijdag 10 oktober 2008, 10:18

neele schreef:Ik zou niet kiezen voor een hotel op loopafstand van de full moon party.
Het publiek dat er tegenwoordig op af komt is echt anders dan tien jaar geleden en als je het gevoel wilt hebben in het centrum van Torremolinos op straat te slapen (ik overdrijf graag), moet je dat doen.

Je moet weten dat overal op het eiland bootjes naar de Full moon varen en je daarna dus terug kan naar je paradijslijke strand.
Ikzelf zat in het Panviman resort aan de noordoost kant van het eiland.
Dit is een van de meest luxueuze resorts op het eiland dus ik weet niet of je dat zoekt maar ik heb echt genoten! Een geweldige luxe cottage met schitterend uitzicht, heerlijk eten en een supermooie omgeving.
Een prachtig strand met een hele relaxte sfeer iedere avond.
Het Panviman heeft zelf een superspeedboat die je naar de full moon kan brengen (onderhandelen over de prijs!!!) maar op het grote strand zijn nog veel meer aanbieders die goedkoper en langzamer gaan.
Overigens is er aan dit strand ook goedkopere acco hoor!

Wat betreft terug naar BKK. Wij hebben de laatste dagen op Samui gezeten in een heel comfortabel hotel. Daar een late check out. Om 09.00 gingen we naar het vliegveld, om 22.00 vlogen we met de laatste vlucht naar BKK en om 02.00 door vanaf BKK naar Amsterdam. Scheelt ook weer die hoge vertrek belasting in BKK. Op Samui betaal je minder.

Veel plezier op Phangan!!!
Dank! Idd misschien wel een betere optie om een nacht langer te blijven ipv een nacht Bangkok als ik toch al met het vliegtuig terug ga, die laatste dag Bangkok zou ik toch weinig nuttigs meer doen denk ik.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Tips hotel Koh Phangan?

#12 Bericht door Borat » zaterdag 11 oktober 2008, 16:22

zorg wel dat je van te voren een bootticket van Phangan naar samui koopt en niet op het laatste moment. Heb meegemaakt dat de boot vol zit en dan moet je gewoon een dag wachten, lullig als je dan net je vliegtuig mist. :cry:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Tips hotel Koh Phangan?

#13 Bericht door Ben » zaterdag 11 oktober 2008, 18:12

Borat schreef:zorg wel dat je van te voren een bootticket van Phangan naar samui koopt en niet op het laatste moment. Heb meegemaakt dat de boot vol zit en dan moet je gewoon een dag wachten, lullig als je dan net je vliegtuig mist. :cry:

Boot vol dan neem je toch zo'n longtail kost iets meer maar een dag wachten is niet nodig .

heisa
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2008, 12:12

Re: Tips hotel Koh Phangan?

#14 Bericht door heisa » maandag 20 oktober 2008, 12:43

RemV schreef:Hallo,

Ik ga van 11 november t/m 14 november naar Koh Phangan. Heeft iemand tips voor een goed hotel/resort? Hoeft niet heel cheap te zijn en liefst op loopafstand van de full moon party 8-) En is het nodig om vooraf te reserveren?

14 november rond 23.30h vlieg ik overigens weer terug van Bangkok naar NL. Is de route Koh Phangan - Bangkok in een dag te doen? Of kan ik beter al de 13e richting Bangkok vertrekken?
Is te doen alleen wel ff je schema goed plannen:

Boot van Samui naar Phangan gaat om 13.30uur dus zorg dat je een vlucht hebt die voor 12.30uur land, zodat je de boot kan halen. Je kan dan binnen 3 uur vanuit Bkk op Phangan zitten. Geldt ook voor de terugweg en boor gaat om 11.00uur in de ochtend. Is de Seatran en deze komt aan vlakbij de luchthaven op Samui (10 min rijden met taxi).

Maar weet je het zeker dat je zo dicht mogelijk bij de fullmoonparty/haad rin wilt zitten? Mijn insteek is altijd drukte kan ik opzoeken.... Ga lekker aan de oost of westkust zitten op 1 van de mooise stranden ipv het drukke en toeristische haad rin waar iedere avond gefeest wordt... of je moet hier van houden uiteraard... gewoon een scooter huren voor ca. 200 baht per dag en je kan het hele eiland rond.

zie ook http://www.phangan.info om accomodatie te boeken.

Veel plezier.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”