Ambassade Bangkok - orignele documenten of kopieen via email

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
TingTongTheo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: maandag 14 juli 2008, 13:24

Re: Ambassade Bangkok - orignele documenten of kopieen via email

#16 Bericht door TingTongTheo » zondag 24 augustus 2008, 16:40

Wereldvreemd schreef:Eigenlijk is het zo dat je contract nog minimaal een jaar moet voortduren op het moment van aanvraag.
Dat is wat ik schreef, en in de meeste gevallen gaat het dan ook om een contract voor onbepaalde de tijd.

Het bellen met de ambassade kan positief werken indien er vragen en onduidelijkheden zijn. In principe weten ook de baliemedewerkers wat de voorwaarden zijn. Uiteindelijk zal de KVV verklaring worden ondertekend door een Nederlandse vertegenwoordiger, deze controleert en ondertekent alle aanvragen.

Nogmaals wanneer er sprake is van een eerlijke en duurzame relatie zal toekenning van KVV geen probleem zijn als er aan alle voorwaarden wordt voldaan.

Theo
zwijgen is veelzeggend...

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Ambassade Bangkok - orignele documenten of kopieen via email

#17 Bericht door Loe » zondag 24 augustus 2008, 19:49

Sorry ttt,

"Nogmaals wanneer er sprake is van een eerlijke en duurzame relatie zal toekenning van KVV geen probleem zijn als er aan alle voorwaarden wordt voldaan."

Ik denk dat dit ook onzin is. Lees de ellende maar eens op de site van de buitenlandse Partner. Meer dan de helft wordt in eerste instantie afgewezen op "vestigingsgevaar" dit is gewoon het ontmoedigings beleid van onze regering en volledige willekeur van de ambassade. De Dame aan loket 2 staat er zelfs voor bekend. Deze situatie was wel drie jaar geleden, dus misschien is het inmiddels wel verbeterd, dat weet ik niet.

voor wat betreft de MVV aanvraag het je wel gelijk: indien de papieren in orde zijn zal het vaak worden toegewezen.

groetjes Loe

TingTongTheo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: maandag 14 juli 2008, 13:24

Re: Ambassade Bangkok - orignele documenten of kopieen via email

#18 Bericht door TingTongTheo » zondag 24 augustus 2008, 20:55

Loe schreef:Sorry ttt,

"Nogmaals wanneer er sprake is van een eerlijke en duurzame relatie zal toekenning van KVV geen probleem zijn als er aan alle voorwaarden wordt voldaan."

Ik denk dat dit ook onzin is. Lees de ellende maar eens op de site van de buitenlandse Partner. Meer dan de helft wordt in eerste instantie afgewezen op "vestigingsgevaar" dit is gewoon het ontmoedigings beleid van onze regering en volledige willekeur van de ambassade. De Dame aan loket 2 staat er zelfs voor bekend. Deze situatie was wel drie jaar geleden, dus misschien is het inmiddels wel verbeterd, dat weet ik niet.

voor wat betreft de MVV aanvraag het je wel gelijk: indien de papieren in orde zijn zal het vaak worden toegewezen.

groetjes Loe
Beste Loe,

Het is absoluut geen onzin. Ook ik ben lid van buitenlandse partner, en daar zijn helaas schrijnende gevallen te lezen, maar ook wij hebben zowel het KVV als MVV doorlopen, en beide zonder problemen. Het belangrijkste is je houden aan de wetgeving en het doorlopen van de procedure en daarbij zorgen dat alle documenten op orde zijn, dan zal er in vrijwel alle gevallen het visum worden verstrekt. Vervelend om te zeggen, maar naar mijn idee zijn in veel gevallen bij afwijzing sommige documenten niet in orde of wordt er een niet volledig dossier ingeleverd.

Vestigingsgevaar is en blijft een hekel punt. Bij een KVV kan dit worden ondervangen door bijvoorbeeld eigendomspapieren van je partner te overleggen bij de ambassade. Mijn vriendin had toendertijd geen eigendom, werk, etc. waardoor vestigingsgevaar groot was. Wij hebben dit ondervangen door een zinsnede in de uitnodigingsbrief als 'ik zal er op toezien dat mijn partner dd weer terug zal keren naar Thailand'.

Als je zorgt dat alle documenten op orde hebt bij aanvraag en er sprake is van een aantoonbare duurzame relatie dan zal er toekenning plaatsvinden.

Theo
zwijgen is veelzeggend...

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Ambassade Bangkok - orignele documenten of kopieen via email

#19 Bericht door Loe » zondag 24 augustus 2008, 22:33

Beste Theo,

Ik kan uiteraard niet voor anderen spreken, maar mijn dossier was meer dan volledig in de Nederlandse en Engelse Taal en ook hetzelfde zinnetje in de uitnodigingsbrief en toch afgewezen wegen vestigingsgevaar, dus zeg nu niet dat dan alles goed komt.
Sterker nog mijn broer was toendertijd in bangkok, heeft toen een onderhoud aangevraagd met de consul en tussen de regels door heeft deze de hele situatie ook toegegeven. Het is gewoon ontmoedigingsbeleid. Je kunt dan twee dingen doen bezwaar maken je krijgt dan altijd gelijk maar het duurt wel meer dan 6 maanden :roll: .

Voor de MVV aanvraag staat meer zwart op wit en kunnen het wapen "vestigingsgevaar niet gebruiken"

Maar ja laten wij blij zijn dat we deze problemen achter ons hebben :P

groetjes Loe

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Ambassade Bangkok - orignele documenten of kopieen via email

#20 Bericht door marceziani » zaterdag 30 augustus 2008, 18:38

Bij mij was de kvv een fluitje van een cent, maar ik had er wel voor gezorgd dat alle benodigde documenten aanwezig waren en ben zelf meegegaan naar de ambassade. Misschien heeft dat geholpen, misschien niet. Vestigingsgevaar was er niet, want mijn vriendin is vorige week teruggekeerd naar Thailand om voor haar zoontje te zorgen. Geboorteakte hadden we wel bij ons, maar daar is niet om gevraagd bij de aanvraag van de kvv. Van alle documenten had ik originelen en kopieën meegenomen. Enkele uren na ons bezoek aan de ambassade kregen we al een telefoontje dat mijn vriendin het visum op kon halen.

Geheel los daarvan staat er op de site van BP inderdaad de nodige ellende te lezen. Bij een aantal gevallen zal het dossier inderdaad niet compleet zijn geweest of bestaan er twijfels over de inhoud van bepaalde documenten of brieven. En wellicht zou er sprake kunnen zijn van vermoedens. Dan kan het in sommige gevallen wel eens makkelijk zijn om een aanvraag af te wijzen i.v.m. vestigingsgevaar.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ambassade Bangkok - orignele documenten of kopieen via email

#21 Bericht door jumbo » maandag 01 september 2008, 05:51

TingTongTheo schreef:[

Als je zorgt dat alle documenten op orde hebt bij aanvraag en er sprake is van een aantoonbare duurzame relatie dan zal er toekenning plaatsvinden.

Theo
daar zit hem vaak de kneep, en daar 'selecteren' ze ook op, en iemand 2 ker per jaar zien id niet echt een duurzame relatie, wel 'duur' wellicht, maar weinig 'saam'
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Ambassade Bangkok - orignele documenten of kopieen via email

#22 Bericht door Wereldvreemd » maandag 01 september 2008, 07:52

jumbo schreef: daar zit hem vaak de kneep, en daar 'selecteren' ze ook op, en iemand 2 ker per jaar zien id niet echt een duurzame relatie, wel 'duur' wellicht, maar weinig 'saam'
Duurzame relatie? Ik heb me destijds echt afgevraagd hoe ze dat willen beoordelen. Er zijn er genoeg die er een extra-tje op na houden buiten mevrouw of meneer om, een zogeheten "friend with special benefits".

Er zijn er ook genoeg die regelmatig een parenclub bezoeken of iets dergelijks. Is dat het kenmerk van een duurzame relatie?

De IND kan afwijzen op de grond van duurzame relatie, maar het is niet echt te motiveren.
- -

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ambassade Bangkok - orignele documenten of kopieen via email

#23 Bericht door jumbo » maandag 01 september 2008, 10:00

Wereldvreemd schreef:
jumbo schreef: daar zit hem vaak de kneep, en daar 'selecteren' ze ook op, en iemand 2 ker per jaar zien id niet echt een duurzame relatie, wel 'duur' wellicht, maar weinig 'saam'
Duurzame relatie? Ik heb me destijds echt afgevraagd hoe ze dat willen beoordelen. Er zijn er genoeg die er een extra-tje op na houden buiten mevrouw of meneer om, een zogeheten "friend with special benefits".

Er zijn er ook genoeg die regelmatig een parenclub bezoeken of iets dergelijks. Is dat het kenmerk van een duurzame relatie?

De IND kan afwijzen op de grond van duurzame relatie, maar het is niet echt te motiveren.

Ik denk aan de hand van de dikke; als in lang bestaand???
En hoe vaak lees je niet dat de dame in kwestie toch andere gedachten had over de relatie?? Dus ik vind de redenering niet eens zo slecht, beter als een inkomstenbepaling.
Me dunkt als je al een tijdje getrouwd bent dat het wat eenvoudiger gaat, zeker om duurzaam aan te kunnen tonen, maar daar hebben de meesten geen tijd voor....
ik lees toch meestal het woord vriendin...

Van mij mag overigens iedereen een visum toegewezen vragen die er om vraagt, maar ik vind ook best wel dat er bepaalde drempels moeten zijn en anders gewoon de garanties omhoog krikken om schijnhuwelijken te voorkomen alsmede vestiging zonder 'vergunning' dmv een proeftijd van 3-5 jaar in te brengen....zo niet dan de jongedame of jongeheer retour op kosten van de partner...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Ambassade Bangkok - orignele documenten of kopieen via email

#24 Bericht door Jim » maandag 01 september 2008, 10:56

3-5 jaar in onzekerheid leven of je mag blijven maar wel verplicht worden nederlands te leren en indien je werkt ook belasting moeten afdragen. Doe mij maar de EU regels ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Ambassade Bangkok - orignele documenten of kopieen via email

#25 Bericht door Wereldvreemd » maandag 01 september 2008, 11:18

jumbo schreef:Me dunkt als je al een tijdje getrouwd bent dat het wat eenvoudiger gaat, zeker om duurzaam aan te kunnen tonen,
Gezien het aantal scheidingen zegt trouwen niet zo bijster veel over de duurzaamheid. Sommige huwelijken halen de eerste maand niet eens....
jumbo schreef:maar daar hebben de meesten geen tijd voor....
ik lees toch meestal het woord vriendin...
Mensen die jarenlang samenwonen hebben het normaal over vriendin, ik weet niet of dat komt door gebrek aan tijd of dat dat een bewust keuze is.
- -

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Ambassade Bangkok - orignele documenten of kopieen via email

#26 Bericht door Loe » maandag 01 september 2008, 12:32

Als je iemand laat overkomen, sta je al 5 jaar garant. Voor mij mogen ze dit uitbreiden naar 10 jaar, als ze maar die onzin van "vestigingsgevaar" achterwege laten.

Eerder heb ik verteld: hoe eerlijker je bent hoe minder kans op toewijzing. Ik wil dit even nader toelichten.

Wanneer je iemand eerst 3 maandjes kennis wil laten maken met Nederland, omdat je nog niet weet of je vriend(in) zich wel in Nederland gunt en dit eerlijk verteld, wordt het meestal afgewezen met als reden "vestigingsgevaar". je wilt dus alles legaal doen en wordt toch afgestraft.
Wanneer je iemand illigaal naar Nederland wilt laten komen, dan boek je eerst een reis bij een reisbureau voor 2 of drie weekjes en je krijgt zonder meer een visa. Of je vriend(in) dan teruggaat hebben ze helemaa geen controle.
Daaraan kun je zien dat het beleid gestoeid is op tegenwerking en niet op normale gronden.

groetjes Loe

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ambassade Bangkok - orignele documenten of kopieen via email

#27 Bericht door jumbo » dinsdag 02 september 2008, 01:58

Wereldvreemd schreef:
jumbo schreef:maar daar hebben de meesten geen tijd voor....
ik lees toch meestal het woord vriendin...
Mensen die jarenlang samenwonen hebben het normaal over vriendin, ik weet niet of dat komt door gebrek aan tijd of dat dat een bewust keuze is.
Of een kwestie van tijd.....

Jim, de zekerheidsvorm ligt aan het halen van deze periode, indien dat lukt dan zonder meer de vestiging zonder verdere toestanden
Belastingbetalen moet iedereen en doet bijna iedereen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Ambassade Bangkok - orignele documenten of kopieen via email

#28 Bericht door Jim » dinsdag 02 september 2008, 16:19

jumbo schreef: Jim, de zekerheidsvorm ligt aan het halen van deze periode, indien dat lukt dan zonder meer de vestiging zonder verdere toestanden
Belastingbetalen moet iedereen en doet bijna iedereen
dat klinkt heel redelijk.

aan de andere kant betekent het wel dat de BP de eerste 3,5 jaar totaal geen rechten heeft.

dat vind ik dan weer erg onredelijk.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Ambassade Bangkok - orignele documenten of kopieen via email

#29 Bericht door weten » dinsdag 02 september 2008, 20:35

jumbo schreef:
Wereldvreemd schreef:
jumbo schreef:maar daar hebben de meesten geen tijd voor....
ik lees toch meestal het woord vriendin...
Mensen die jarenlang samenwonen hebben het normaal over vriendin, ik weet niet of dat komt door gebrek aan tijd of dat dat een bewust keuze is.
Of een kwestie van tijd.....

Jim, de zekerheidsvorm ligt aan het halen van deze periode, indien dat lukt dan zonder meer de vestiging zonder verdere toestanden
Belastingbetalen moet iedereen en doet bijna iedereen
Ik Woon nu 29 jaar samen houden van heeft toch niets te maken met getrouwd zijn, tijd?

Wat ik geleerd heb is dat als je echt van elkaar houd dat trouwen total geen bevestiging is van altijd, ik niet weten.
altijd: tijd?
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”