Welk hotel

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
JuPa
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: donderdag 14 augustus 2008, 15:11

Welk hotel

#1 Bericht door JuPa » donderdag 14 augustus 2008, 16:01

Hoi allemaal,
Over een jaar heb ik een bruiloft in Bangkok. Nu wil ik me vanwege m'n gezond al vroeg goed voorbereiden.
In hoeverre zijn jullie bekend met hotels in Bangkok? Ik maak namelijk gebruik van een rolstoel en lig daarbij ook nog vrij veel in bed. Ik zoek dus een hotel of leuk appartement voor minimaal een maand (waarschijnlijk in het najaar) wat gezellig en rolstoel toegankelijk is. Het liefst dus danig dat er een balkon of buitenplek gelijk vanaf m'n slaapkamer is en niet al te duur voor 2 personen.
Verder wil ik graag weten of de straten een beetje te doen zijn met een rolstoel en of er altijd winkels in de buurt van een hotel zijn. Hopelijk kan iemand me hier wat meer informatie over geven. JuPa

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: Welk hotel

#2 Bericht door willem » donderdag 14 augustus 2008, 21:08

een hotel voor met een rolstoel zou ik zogauw niet weten.maar de straten zullen af en toe toch wel eens probleem worden.het is daar niet zo gladjes als hier.neem wat vaker een taxi dan.kom je ook overal.
vroeger komt nooit meer terug.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Welk hotel

#3 Bericht door jumbo » vrijdag 15 augustus 2008, 02:23

Per definitie zijn alle hotels geschikt voor rolstoelers omdat de bagagetrolleys nu eenmaal ook naar binnen moeten....voor de rest zijn er liften e.d.
dus zoek een hotel uit op een van de beschikbare sites en stel dan je vragen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Re: Welk hotel

#4 Bericht door Nimnuan » vrijdag 15 augustus 2008, 12:02

jumbo schreef:Per definitie zijn alle hotels geschikt voor rolstoelers omdat de bagagetrolleys nu eenmaal ook naar binnen moeten....voor de rest zijn er liften e.d.
dus zoek een hotel uit op een van de beschikbare sites en stel dan je vragen
Ik weet niet hoe de situatie van JuPa is, maar je hebt in gewone hotels wel kans op (erg) kleine badkamers e.d. die moeten toch ook aangepast zijn? Dus niet per definitie geschikt.

Helaas Jupa, ik kan je er niet mee helpen, ik heb nog geen aangepaste kamers gezien, maar ik heb er ook nooit op gelet.
Inderdaad zijn de straten soms moeilijk begaanbaar voor rolstoelen.
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

jpjs
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 83
Lid geworden op: zondag 12 november 2006, 21:48

Re: Welk hotel

#5 Bericht door jpjs » zaterdag 16 augustus 2008, 16:59

Een hotel vinden dat ook geschikt is, cq ingericht is, voor iemand met een rolstoel zal nog wel lukken.. Maar zoals al eerder gezegd zal het verplaatsen in de stad zelf een heel stuk lastiger worden. Bangkok is absoluut een rolstoel-onvriendelijke stad.. Veel drempels en troittors, smalle doorgangen, etcetera. Laat staan dat je al makkelijk met de metro of skytrain kunt reizen.. Helaas wordt daar maar heel weining rekening mee gehouden.

neele
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: donderdag 24 april 2008, 10:26

Re: Welk hotel

#6 Bericht door neele » zaterdag 16 augustus 2008, 22:27

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er over nadacht toen ik in Juni in BKK was:
Deze stad is niet te doen met een rolstoel
Uberhaupt is heel Thailand volgens mij heel moeilijk.
Als je niet perse moet zou ik zeker niet in BKK gaan zitten. Volgens mij is dat vragen om een hele hoop frustraties.
Ik moest er aan denken wat openbaar vervoer betreft en dat omdat wij met een kinderwagen zaten. Alleen dan heb je het geluk dat je als twee lopende ouders af en toe kinderwagen en kind een trap op of af kan tillen of een boot in kan tillen.
Wat hotels betreft denk ik dat je bij de duurdere uitkomt.
Iemand anders zei al dat ze overal bagage naar boven kunnen laten gaan, maar die gaan vaak in geblindeerde liften. Lijkt me niet dat je daar met je rolstoel als mens in mag.
Verder zijn idd de badkamers vaak heel klein en in grote hotels is dat vaak anders.

Wat betreft je vraag over winkels in de buurt van hotels:
Soms wel en soms niet.
Ligt er aan wat je voor winkels bedoelt.
BKK heeft niet het soort winkels zoals wij hier maar dat wist je waarschijnlijk al.

In Juni zaten wij in het Mariott en daar zat een aphotheek aan de overkant en wat toeristische winkeltjes maar dat was het dan ook echt.
Wel was je met de boot binnen de korste keren in het centrum maar daar kan je volgens mij dan weer niet op met een rolstoel.

Ik hoop dat anderen positievere berichten voor je hebben!

(Bedenk me wel opeens dat een vriend van me ooit in rolstoel naar Egypte ging en ALLES heeft gezien. Maar die had wel een heel clubje mensen bij zich die hem de piramides opdroegen etc..)

JuPa
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: donderdag 14 augustus 2008, 15:11

Re: Welk hotel

#7 Bericht door JuPa » zondag 17 augustus 2008, 07:14

Alvast allemaal bedankt voor deze berichten. Gelukkig heb ik nog bijna een jaar om te zoeken, maar begrijp dus dat ik in de duurdere catogorie moet kijken. Ik kan me binnenshuis wel wat bewegen, maar geen grote afstanden lopen en in de douche moet in ieder geval anders een tuinstoel/krukje passen om op te zitten.

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: Welk hotel

#8 Bericht door willem » zondag 17 augustus 2008, 09:13

in het royal benja hotel hadden ze wel een redelijk ruime badkamer.maar met een rolstoel daar in de omgeving is toch wel een probleempje.overdag zou het nog wel gaan,maar na 7 uur in de avond is het al moeilijk als je gewoon kunt lopen.een beetje schuivelen.het troittor is dan vol met kraampjes van mensen die van alles verkopen.wel heel gezellig,maar ik zie je nog niet met je rolstoel daar tussen rijden.dat wil je ook niet.
vroeger komt nooit meer terug.

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

Re: Welk hotel

#9 Bericht door Mystic » zondag 17 augustus 2008, 14:29

JuPa schreef:Alvast allemaal bedankt voor deze berichten. Gelukkig heb ik nog bijna een jaar om te zoeken, maar begrijp dus dat ik in de duurdere catogorie moet kijken. Ik kan me binnenshuis wel wat bewegen, maar geen grote afstanden lopen en in de douche moet in ieder geval anders een tuinstoel/krukje passen om op te zitten.
Een krukje is snel gevonden in BKK (je gaat er toch ook bekenden opzoeken? laat hun van te voren een tuinstoeltje of krukje kopen op de markt), en anders even vragen in een hotel, ik kan me voorstellen dat een bad ook geen uitkomst voor je is, een ruime (inloop) douche wel
Een goed hotel heeft eigenlijk altijd een lift, in en uit het hotel komen, moet geen problemen opleveren.
Verder heel veel doen met een taxi, en shoppen in de grote winkelcentra,
Daar zijn liften, is het koel (airco) er is veel ruimte, je kunt er lekker eten,
Openbaar vervoer, en "gewoon" de stad even doorrollen met je wheelie gaan moeilijk zijn, aan de andere kant zijn er mogelijkheden genoeg voor jou, met een beetje hulp en creativiteit is het vast heel goed te doen!
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

Re: Welk hotel

#10 Bericht door henkypenky » maandag 01 september 2008, 17:00

.... als ik jou was ging ik lekker een maandje naar hua-hin , in een aangepast vakantiehuisje

http://www.gehandicapten.com/Thailand/gehandicapten.htm

en enkel die twee of drie dagen rond de bruiloft ( per minibusje - aangpast ) naar bangkok in een luxe hotel met een aangepaste kamer zoals bijvoorbeeld in het
swissotel

http://www.swissotel.com/EN/Destination ... escription

kan me niet voorstellen dat je dan veel problemen gaat hebben :)

bekijk de links maar eens en dan : veel plezier !
live and let live !

JuPa
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: donderdag 14 augustus 2008, 15:11

Re: Welk hotel

#11 Bericht door JuPa » maandag 01 september 2008, 18:10

Bedankt allemaal voor de reacties, Ik ga het nog even op m'n gemak bekijken ook ivm de prijzen.
Henkypenky, ik vind €100,- per nacht een hoop geld voor een appartement helemaal voor daar. Als je na gaat dat ik voor 5 weken hotel HP in Turkije inclusief de reis voor 2 personen € 1500,- betaal. Ik ben nou eenmaal geen miljonair en de rest kost ook nog een kleine duit voor 2 man. Gelukkig heb ik nog even de tijd

Inge62
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 88
Lid geworden op: maandag 25 juni 2007, 22:27

Re: Welk hotel

#12 Bericht door Inge62 » maandag 01 september 2008, 20:21

Oriental Kwai Resort in Kanchanaburi is rolstoel vriendelijk. Het is een prachtig kleinschalig resort in een prachtige omgeving! En het is ook beslist geen 100 euro per nacht.

http://www.orientalkwai.com/index.php?l ... &Id=432077

Ik ben er 2 keer geweest met mijn kinderen en het was super!!

Als je wilt boeken moet je wel snel zijn want ik heb begrepen dat het heel erg goed loopt.

Groetjes,

inge

neele
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: donderdag 24 april 2008, 10:26

Re: Welk hotel

#13 Bericht door neele » dinsdag 02 september 2008, 12:48

Ik ben zelf ook in het Oriental Kwai geweest en vind het een absoluut geweldige plek.
Maar ik heb niet het idee dat het erg rolstoel vriendelijk was.
De deur naar de badkamer is een gewone deur waar je dan meteen een draai moet maken om onder de douche te komen.
Het restaurant is te bereiken via een trapje en ook de bungalows zijn een paar treetjes omhoog.
Als laatste: Zou je een maand buiten willen zitten terwijl je er verder niet veel kan?

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

Re: Welk hotel

#14 Bericht door henkypenky » dinsdag 02 september 2008, 15:44

JuPa schreef:Bedankt allemaal voor de reacties, Ik ga het nog even op m'n gemak bekijken ook ivm de prijzen.
Henkypenky, ik vind €100,- per nacht een hoop geld voor een appartement helemaal voor daar. Als je na gaat dat ik voor 5 weken hotel HP in Turkije inclusief de reis voor 2 personen € 1500,- betaal. Ik ben nou eenmaal geen miljonair en de rest kost ook nog een kleine duit voor 2 man. Gelukkig heb ik nog even de tijd
voor een huis met 3 slaapkamers , waarvan een badkamer geheel is aangepast inkl. til-lift , met een tuin en een zwembad , moderne keuken plus een inwonenede hulp/verzorgster ?
ik ken de prijzen zowel in thailand als europa omdat mijn vader zelf in een rolstoel zit , dus het is gemakkelijk te vergelijken en m.i. is de prijs okay . misschien niet bij bezettig van 2 personen , dat is wat anders , maar ik denk niet dat je iets vergelijkbaars zult vinden in bangkok , ofwel een de-luxe hotel . ik weet niet in hoeverre je nog mobiel bent maar zgn. aangepaste kamers en badkamers heb ik al het een en ander gezien in de afgelopen jaren in hotels .
vergelijken met turkije vind ik in dit geval ook niet eerlijk , want iedereen betaalt daar minder dan op andere zon-bestemmingen toch ?
maar ik hoop van harte dat je een goede keuze zult maken in elk geval . groet ! henk .
live and let live !

Inge62
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 88
Lid geworden op: maandag 25 juni 2007, 22:27

Re: Welk hotel

#15 Bericht door Inge62 » dinsdag 02 september 2008, 16:56

neele schreef:Ik ben zelf ook in het Oriental Kwai geweest en vind het een absoluut geweldige plek.
Maar ik heb niet het idee dat het erg rolstoel vriendelijk was.
De deur naar de badkamer is een gewone deur waar je dan meteen een draai moet maken om onder de douche te komen.
Het restaurant is te bereiken via een trapje en ook de bungalows zijn een paar treetjes omhoog.
Als laatste: Zou je een maand buiten willen zitten terwijl je er verder niet veel kan?
Er zijn 2 rolstoelvriendelijke cottages en het restaurant is tevens te bereiken via een rolstoelopgang naast de receptie.
Ik zat er vorige maand nog en heb het met eigen ogen gezien, tevens kan je de website er op na checken!

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”