Asia Hotel Bangkok

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Phillostar
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 64
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 15:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Asia Hotel Bangkok

#1 Bericht door Phillostar » maandag 28 juli 2008, 14:27

Het laatste deel van m’n vakantie heb ik 6 dagen verbleven in het Asia Hotel Bangkok en ik was zeer tevreden over de accommodatie en de service. Een dag voor aankomst in Bangkok had ik via internet een reservering gedaan voor een deluxe kamer, alleen was deze op de dag zelf nog niet verwerkt. Gelukkig kon ik wel tegen het internet tarief (2150 baht) de kamer krijgen, want dit scheelt bijna de helft met het walk-in tarief (4100 baht). Een tip is dus om via hun eigen website te reserveren (met CC gegevens wordt vertrouwelijk omgegaan) of dit te doen via een hotel booking website.

Mijn laatste vakantiedagen in Bangkok wilde ik een hotelkamer hebben met wat luxe (lees ruimte) en een beetje zekerheid m.b.t. veilig achterlaten van m’n spullen op de kamer. En het hotel moest vrij centraal liggen voor het dagtrippen en shoppen. Voor het shoppen was het o.a. 1 halte met de BTS Sky train en dan was je op Siam square met alle shopping malls en drukke winkelstraatjes. Vanuit het hotel kan je zo op de sky train stappen, via de 1e verdieping is er een uitgang/ingang die zowat op het perron van Ratchatevi station uitkomt.

De service in het hotel is goed, bij aankomst werd m’n bagage door een bell boy uitgeladen en naar de kamer gebracht en het inchecken verliep probleemloos en snel. Ik kreeg in eerste instantie een kamer zonder internet aansluiting, ik was er vanuit gegaan dat dit standaard in alle kamers aanwezig zou zijn. Even een tripje op en neer naar de receptie en ik kon een andere kamer betreden met internet aansluiting.

De kamer was qua meubels wel wat gedateerd, het geïntegreerde bedieningspaneel naast het bed voor o.a. de airco dateerde uit de jaren 70. Maar de kamer was schoon, stonk niet muf (ramen kunnen niet open) en was lekker ruim. De kamer die ik eerst had toegewezen gekregen was hetzelfde qua meubilair alleen iets kleiner en had tapijtvloer en rook daardoor muf (ik zat op de rokers verdieping, de 9e). De airco hoef je niet perse aan te zetten want de kamers zijn koel, ik zette deze alleen aan als ik rookte. De kamer was verder voorzien van een kluisje, TV (met o.a. een movie channel), koelkastje, wat zit meubilair en een badkamer met badkuip. Het water wat uit de kraan komt bevat denkelijk teveel chloor want dat rook je als je aan het douchen was. Mijn kamer was aan de oostkant gelegen van het gebouw waar je last kan hebben van een afzuig installatie op een naast gelegen gebouw. Door het continue draaien van de vans hoor je een zwak blaas geluid in de kamer, vergelijkbaar met de airco (ik stoorde me er niet aan).

Het hotel heeft 4 restaurants maar qua prijs zijn ze duur en het eten was niet bijzonder lekker. Ik heb een avond in het Chinese restaurant als enige gezeten en 750 baht betaald voor een maaltijd waar je elders 300 baht voor betaald. Een voucher voor internet is ook zeer prijzig voor 24 uur gebruik betaal je 1000 baht, en dan moet je tevreden zijn met 30kbps download snelheid.

Afgezien van de hoge prijzen van de restaurants en internet gebruik kan ik het hotel aanraden om te verblijven (lang of kort). Het grote plus punt is toch dat je voor de deur de BTS station hebt en zo overal met het openbaar vervoer kan komen.

Hotel website: http://www.asiahotel.co.th

Hier nog wat foto’s van de kamer:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en hier al mn vakantie foto's,
http://www.xs4all.nl/~phillo/2008%20vak ... d%20small2

bluesparkle
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 27
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2007, 13:21
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Asia Hotel Bangkok

#2 Bericht door bluesparkle » dinsdag 29 juli 2008, 09:41

Is inderdaad een fijn hotel op een goede lokatie als je van shoppen houd.
Siam Square en MBK liggen een of enkele skytrain stations van dit hotel.

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”