trouwen in thailand op zijn thais

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: trouwen in thailand op zijn thais

#46 Bericht door Mart » dinsdag 14 september 2010, 13:25

Een ID card en een bewijs van ongehuwd zijn, that's all :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: trouwen in thailand op zijn thais

#47 Bericht door Ben » dinsdag 14 september 2010, 16:02

Mart schreef:Een ID card en een bewijs van ongehuwd zijn, that's all :o
Op sommige Amphurs is dit niet voldoende .

Zij Neemt mee ID Kaart (Geldig),Geboorte bewijs , Bewijs van ongehuwd zijn, En een inschrijvingsbewijs woonadres adres ,(bauwe Boekje)kopie kan .

Het woonadres kan in bv Udon Thani zijn maar je kan dan ook in BKK trouwen .
Je kan nl op elke Amphur trouwen .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: trouwen in thailand op zijn thais

#48 Bericht door prajak » dinsdag 14 september 2010, 16:49

Als ik dit zo lees, waarom wil je nog trouwen ?

De opmerking over het erfrecht klopt denk ik niet. Het is niet afhankelijk van waar je bent ingeschreven maar waar je feitelijk woont. Woon je feitelijk buiten NL dan treedt NL terug. Let wel, alleen op het terrein van het erfRECHT. Niet op het terrein van het successierecht. Graaien is een onderdeel van de kultuur; hou daar rekening mee.

Maak een testament, daar is hier al veel over neergepend.

Sinsot ? Als ik straks trouw met mijn dame die nu 52 is ? Krijg ik dan geld toe ? Potverdrie, dat zou mazzel zijn. Maar het is nog lang niet zo ver.

Trouw maar met een Chinese. Dan betaalt HAAR familie de sinsot.

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: trouwen in thailand op zijn thais

#49 Bericht door menan » woensdag 15 september 2010, 02:46

Moet zij zich dan niet melden op het Thaise consulaat?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: trouwen in thailand op zijn thais

#50 Bericht door Ben » woensdag 15 september 2010, 03:18

menan schreef:Moet zij zich dan niet melden op het Thaise consulaat?


Men kan het op bijna elke Amphur online uitprinten .
ID kaart tonen en vragen naar een verklaring dat men nooit gehuwd is geweest .
Je aanstaande heeft niets met een consulaat van doen .

Door domheid luiheid van personeel op vele Amphurs wordt je vaak weggestuurd naar somewhere in BKK of zelfs naar de geboorteplaats :D

Voet bij stuk houden en anders wat peper erbij :idea:

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: trouwen in thailand op zijn thais

#51 Bericht door menan » woensdag 15 september 2010, 03:37

Hoef die verklaring dan niet vertaald te worden in het Engels en bij de Thaise consulaat gestempeld te worden?
Want zoals ik het nu begrijp, heb ikzelf wel de plicht mij te melden bij het Thaise consulaat met de Thaise vertaling van mijn 'certificatie of capacity...', maar hoeft mijn a.s alleen maar een singelverklaring (in het Thais) op te halen. En dan na het huwelijk weer even zo goed diezelfde verklaring weer inleveren bij de amphur samen met mijn Thaise vertaling van de 'Certificate of capacity?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: trouwen in thailand op zijn thais

#52 Bericht door Ben » woensdag 15 september 2010, 03:45

menan schreef:Hoef die verklaring dan niet vertaald te worden in het Engels en bij de Thaise consulaat gestempeld te worden?
Want zoals ik het nu begrijp, heb ikzelf wel de plicht mij te melden bij het Thaise consulaat met de Thaise vertaling van mijn 'certificatie of capacity...', maar hoeft mijn a.s alleen maar een singelverklaring (in het Thais) op te halen. En dan na het huwelijk weer even zo goed diezelfde verklaring weer inleveren bij de amphur samen met mijn Thaise vertaling van de 'Certificate of capacity?

Als men in Thailand wil trouwen dienen alle documenten in het Thais te zijn .

Zij krijgt alle documenten in het Thais aangeleverd dus een vertaling is niet nodig .

Jou documenten en haar documenten staan los van elkaar jou documenten zijn in een voor de Thaise wet een vreemde taal ,Daarom moeten jou documenten gelegaliseerd /vertaald worden .
Jij hebt idd die plicht ZIJ niet .

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: trouwen in thailand op zijn thais

#53 Bericht door Mart » woensdag 15 september 2010, 05:20

Ben schreef:
Mart schreef:Een ID card en een bewijs van ongehuwd zijn, that's all :o
Op sommige Amphurs is dit niet voldoende .

Zij Neemt mee ID Kaart (Geldig),Geboorte bewijs , Bewijs van ongehuwd zijn, En een inschrijvingsbewijs woonadres adres ,(bauwe Boekje)kopie kan .

Het woonadres kan in bv Udon Thani zijn maar je kan dan ook in BKK trouwen .
Je kan nl op elke Amphur trouwen .
Lees eerst een goed de volgende pagina,

http://www.netherlandsembassy.in.th/Pro ... n_Thailand
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: trouwen in thailand op zijn thais

#54 Bericht door menan » woensdag 15 september 2010, 06:00

Mijn a.s. heeft gebeld met de amphur waar ze staat ingeschreven. Daar vertelde ze haar dat ze alleen een id nodig heeft + een kopie van het blauwe boekje, om te trouwen, omdat ze nog nooit gerouwd is geweest en ze op de dag zelf in het bestand kijken. Ze kan op elke amphur trouwen. Aldus de amphur.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: trouwen in thailand op zijn thais

#55 Bericht door Ben » woensdag 15 september 2010, 06:48

menan schreef:Mijn a.s. heeft gebeld met de amphur waar ze staat ingeschreven. Daar vertelde ze haar dat ze alleen een id nodig heeft + een kopie van het blauwe boekje, om te trouwen, omdat ze nog nooit gerouwd is geweest en ze op de dag zelf in het bestand kijken. Ze kan op elke amphur trouwen. Aldus de amphur.


Dat zei ik :D :D

marcel28
kenner
kenner
Berichten: 96
Lid geworden op: zondag 13 januari 2008, 12:16
Locatie: Korat-SoengSang

Re: trouwen in thailand op zijn thais

#56 Bericht door marcel28 » zondag 19 september 2010, 19:28

Let er wel op dat als je nog in Nederland staat ingeschreven ten tijde van je Thaise huwelijk (dat was bij mij toen nog het geval) dat je dan verplicht bent dat huwelijk ook aan te geven bij de burgelijke stand van de gemeente waar je staat ingeschreven

NONSENS !!

Ik ben in April getrouwd (amphur) en heb dan dus ook mijn Thais trouwakte.Met eem kopie van deze akte
KUN je het ook geldig maken in Nederland (den Haag),echter behoeft niet !!
Indien je dit niet doet binnen 6 maanden dan ben je voor de Nederlandse wet Niet getrouwd.Voor de Thaise wet blijf je wel getrouwd.
Mijn vrouw wonend in Thailand heeft nu ook een nieuw paspoort met mijn achternaam.

Wat betreft Sinsod.
Uiteraard beslis je zelf,maar is afhankelijk van status vrouw-Familie.Mijn vrouw was al getrouwd geweest en heeft een kind en heeft geen opleiding.Ik heb een sinsod gegeven van slechts 20.000 baht en de kosten betaald van klein feestje.Verder betaal ik 6000 baht per maand aan Papa en Mama.Thats all.
Er zijn armen en rijken,armen omarmen,rijken bereiken..help de armen door ze te bereiken

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: trouwen in thailand op zijn thais

#57 Bericht door Jim » zondag 19 september 2010, 20:21

marcel28 schreef:Let er wel op dat als je nog in Nederland staat ingeschreven ten tijde van je Thaise huwelijk (dat was bij mij toen nog het geval) dat je dan verplicht bent dat huwelijk ook aan te geven bij de burgelijke stand van de gemeente waar je staat ingeschreven

NONSENS !!

Ik ben in April getrouwd (amphur) en heb dan dus ook mijn Thais trouwakte.Met eem kopie van deze akte
KUN je het ook geldig maken in Nederland (den Haag),echter behoeft niet !!
Indien je dit niet doet binnen 6 maanden dan ben je voor de Nederlandse wet Niet getrouwd.Voor de Thaise wet blijf je wel getrouwd.
mja, en dat mag dus niet.
je kan nu in nederland een ongehuwd verklaring halen terwijl je al getrouwd bent en daarmee bigamie (wat strafbaar is) plegen.

en maak je geen illusies, ook voor de nederlandse wet ben je nu getrouwd.
dus ik hoop dat je de huwelijkse voorwaarden goed hebt geregeld.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: trouwen in thailand op zijn thais

#58 Bericht door Wouter_Udon » zondag 19 september 2010, 20:36

Jim schreef:
marcel28 schreef:Let er wel op dat als je nog in Nederland staat ingeschreven ten tijde van je Thaise huwelijk (dat was bij mij toen nog het geval) dat je dan verplicht bent dat huwelijk ook aan te geven bij de burgelijke stand van de gemeente waar je staat ingeschreven

NONSENS !!

Ik ben in April getrouwd (amphur) en heb dan dus ook mijn Thais trouwakte.Met eem kopie van deze akte
KUN je het ook geldig maken in Nederland (den Haag),echter behoeft niet !!
Indien je dit niet doet binnen 6 maanden dan ben je voor de Nederlandse wet Niet getrouwd.Voor de Thaise wet blijf je wel getrouwd.
mja, en dat mag dus niet.
je kan nu in nederland een ongehuwd verklaring halen terwijl je al getrouwd bent en daarmee bigamie (wat strafbaar is) plegen.

en maak je geen illusies, ook voor de nederlandse wet ben je nu getrouwd.
dus ik hoop dat je de huwelijkse voorwaarden goed hebt geregeld.
Dan heb je gelijk de reden waarom je verplicht bent het huwelijk ook in NL aan te geven.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: trouwen in thailand op zijn thais

#59 Bericht door Gardensafari » zondag 19 september 2010, 21:54

marcel28 schreef:Let er wel op dat als je nog in Nederland staat ingeschreven ten tijde van je Thaise huwelijk (dat was bij mij toen nog het geval) dat je dan verplicht bent dat huwelijk ook aan te geven bij de burgelijke stand van de gemeente waar je staat ingeschreven

NONSENS !!

Ik ben in April getrouwd (amphur) en heb dan dus ook mijn Thais trouwakte.Met eem kopie van deze akte
KUN je het ook geldig maken in Nederland (den Haag),echter behoeft niet !!
Indien je dit niet doet binnen 6 maanden dan ben je voor de Nederlandse wet Niet getrouwd.Voor de Thaise wet blijf je wel getrouwd.
Mijn vrouw wonend in Thailand heeft nu ook een nieuw paspoort met mijn achternaam.

Wat betreft Sinsod.
Uiteraard beslis je zelf,maar is afhankelijk van status vrouw-Familie.Mijn vrouw was al getrouwd geweest en heeft een kind en heeft geen opleiding.Ik heb een sinsod gegeven van slechts 20.000 baht en de kosten betaald van klein feestje.Verder betaal ik 6000 baht per maand aan Papa en Mama.Thats all.

Als je als Nederlander NIET in Nederland woont, is het niet verplicht het huwelijk te registreren, zie hier:

http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... ouwen.html

Huwelijk registreren

Als u in Nederland woont, is het verplicht om het huwelijk te registreren in de gemeentelijke basisadministratie (GBA). Het is aan te raden om uw buitenlandse huwelijksakte ook in te schrijven in het huwelijksregister van de gemeente Den Haag, afdeling Landelijke Taken. Het voordeel hiervan is dat u dan altijd snel en gemakkelijk een uittreksel of afschrift van de akte kunt opvragen.


Nu de genoemde bigamie. Volgens mij, maar ik kon het niet zo gauw terugvinden, is het zo, dat als je al lang in het buitenland woont, je wel een bewijs van ongehuwd zijn in Nederland kunt opvragen, maar dat zo'n bewijs wordt afgegeven tot en met datum emigratie. Er staat zo iets als dat de overheid verklaart dat meneer of mevrouw huppeldepup op datum X (de officiële emigratiedatum) ongehuwd was. Uiteraard is dat anders als een huwelijksakte is geregistreerd in Den Haag na de emigratiedatum.

Overigens is volgens mij de conclusie van Marcel28 dat als je het huwelijk niet binnen zes maanden meldt, je voor de Nederlandse wet ongetrouwd bent pertinent NIET WAAR.
Als je in Thailand wettelijk trouwt, dus met alle Nederlandse papieren die erbij horen, dan ben je ook voor de Nederlandse wet echt wel getrouwd! Als je niet in Nederland woont, hoef je het echter niet te melden, maar dat is wat anders.
En als je in Thailand niet op huwelijkse voorwaarden bent gehuwd, ben je het in Nederland ook niet!
Zelfs als je terugkeert naar Nederland om te scheiden, heb je nog steeds een huwelijksboedel (de gemeenschap) en gaat scheiden moeizaam en geld kosten!
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: trouwen in thailand op zijn thais

#60 Bericht door yandre » maandag 20 september 2010, 03:59

mijn vraag je trouwt in thailand je bent niet verplicht te registren
in nederland want je woont in thailand .
uit geschreven in nederland
het staat niet in het huwelijks register in nederland
dan begrijp ik nog niet dat ik dan ook oficeel gehuwd ben
voor de nederlandse wet???

en bij scheiding dat gaat dacht ik in thailand op de ampur
als je het beide eens bent dacht ik wel eens gehoord te hebben
:o

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”