Snelle ambassade

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Falcon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 282
Lid geworden op: dinsdag 03 april 2007, 08:21

Re: Snelle ambassade

#16 Bericht door Falcon » woensdag 22 juli 2009, 09:10

Het onderwerp prikkelt me op dit moment.

Een goede vriend van me heeft voor zijn werk een half jaar in Thailand gezeten.
Je raad het al, ja hij heeft daar een vriendin opgelopen.

Nu alweer even terug in Nederland heeft hij een vakantievisum aangevraagd. Alle papperassen geregeld en opgestuurd.
Maandag 13 juli gaat ze naar de ambassade, levert alles in en vertrekt met de belofte dat ze die week nog, een antwoord mag verwachten. Ze zal dan worden gebeld.

De vrijdag erna heeft ze nog niets vernomen dus besluit ze zelf maar even te bellen (dit ivm haar vluchtreservering). Nadat er uiteindelijk werd opgenomen werd haar gezegd dat ze niet hoeft te bellen, maar vanzelf gebeld wordt. Het verhaal van 1 week wordt niet meer genoemd. Nu is het woensdag en is ze nog steeds niet gebeld.

Ik heb ook nog even gekeken op de website van de ambassade en daar zeggen ze zelf ook dat een antwoord 3 tot 5 werkdagen op zich laat wachten.

Is dit nu iets waar hij zich zorgen over moet gaan maken, of is dit gebruikelijk, en moeten ze gewoon geduldig afwachten?
Sabaai sabaai

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Snelle ambassade

#17 Bericht door marceziani » woensdag 22 juli 2009, 09:40

Normaal gesproken beslist de ambassade over de visumaanvraag en duurt het maar een paar dagen.
Mijn vriendin werd zelfs tot twee keer toe op de dag van de aanvraag al gebeld met de mededeling dat het in orde was, om maar even aan te geven hoe snel het kan gaan. De ambassade kan de aanvraag echter doorsturen naar de Visadienst van de IND in Nederland en dan kan er wel één of twee maanden overheen gaan, als het niet langer is. Ik weet niet precies hoe lang het in dat geval gaat duren, maar ik zou even navragen bij de ambassade of de aanvraag wellicht is doorgestuurd naar de Visadienst in NL. Je kan dan gelijk de reden vragen waarom dat gebeurd is. Ik zou geen andere reden kunnen verzinnen waarom het zo lang duurt.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Falcon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 282
Lid geworden op: dinsdag 03 april 2007, 08:21

Re: Snelle ambassade

#18 Bericht door Falcon » woensdag 22 juli 2009, 09:53

Laten ze dat dan niet uit zichzelf weten als dat gebeurt?
Ze zit nu een beetje loos in Bangkok te wachten terwijl ze anders gewoon weer terug kan naar haar familie om daar te wachten. Ik zou op zijn minst dan wel verwachten dat ze het fatsoen hadden om it even door te geven.
Sabaai sabaai

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Snelle ambassade

#19 Bericht door Mart » woensdag 22 juli 2009, 11:22

Falcon, jammer voor je vriend, maar als het langer dan 3 werkdagen duurt, mag hij wel gaan twijfelen aan het WAAROM. Hij is echt niet de eerste die alle kosten al heeft betaald, en dame lief ......... ?

Geef hem het advies om een email te zenden naar de Nl. Amb in BKK.
Mijn ervaring is dat een email nagenoeg nog de zelfde dag wordt beantwoord.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Falcon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 282
Lid geworden op: dinsdag 03 april 2007, 08:21

Re: Snelle ambassade

#20 Bericht door Falcon » woensdag 22 juli 2009, 12:46

Bedankt voor de reacties.

Mart,
Behalve de kosten van de aanvraag (€60) heeft hij nog niets betaald. Wat dat betreft is er geen risico.
Zal hem aanraden een e-mail te sturen inderdaad. Proef ik nu twijfel over de eerlijkheid van de dame in kwestie? Denk jij dat ze al wel een antwoord heeft gehad? Ikzelf kan dat niet beoordelen, ken haar niet namelijk.

Wel weer een gedoe zeg. Wat een moeilijk iets over niets meer dan een vakantie. De persoon in kwestie wilt haar niet naar Nederland halen, want heeft daar een baan aangeboden gekregen die hij gaat accepteren.
Sabaai sabaai

Falcon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 282
Lid geworden op: dinsdag 03 april 2007, 08:21

Re: Snelle ambassade

#21 Bericht door Falcon » donderdag 23 juli 2009, 12:39

E-mail is gestuurd, gister al.
Uiteraard heeft hij vandaag geen antwoord mogen ontvangen..... :roll:
Sabaai sabaai

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Snelle ambassade

#22 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 23 juli 2009, 21:09

Dit is de eerste keer dat ik dit lees/hoor. Normaal komt de reactie echt binnen 3 dagen, ook als de beslissing negatief is. Doorsturen naar de IND is voor toeristenvisum ongebruikelijk omdat de ambassade voldoende bevoegdheden heeft.

Ik zou zelf bellen met de visumafdeling. Even in de ochtenduren een kwartier voor nemen en dan heb je snel een antwoord. Als het goed is, heeft de mrs. een dossiernummer.

Succes,
- -

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Snelle ambassade

#23 Bericht door Mart » vrijdag 24 juli 2009, 00:46

Falcon schreef:E-mail is gestuurd, gister al.
Uiteraard heeft hij vandaag geen antwoord mogen ontvangen..... :roll:
:roll: Dus, is er wel een aanvraag gedaan, dan heeft de dame een kaartje gekregen met een nummer er op, maar ja als er geen kaartje is, lopen ze op de ambassade nog steeds te zoeken 8-)
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

paisan
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 115
Lid geworden op: zondag 10 mei 2009, 04:04

Re: Snelle ambassade

#24 Bericht door paisan » vrijdag 24 juli 2009, 03:27

Dit is de eerste keer dat ik dit lees/hoor. Normaal komt de reactie echt binnen 3 dagen, ook als de beslissing negatief is. Doorsturen naar de IND is voor toeristenvisum ongebruikelijk omdat de ambassade voldoende bevoegdheden heeft



Nope, het is de normale gang van zaken. doorsturen naar de IND is aan de orde van de dag ook al zijn alle pappieren soms dik in orde. het is een beetje plagerij om mensen te ontmoedigen iemand naar holland te halen. en dan kan het toch zo maar 5 maanden wachten worden en 300 keer bellen waarvan je er 2 keer doorheen komt.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Snelle ambassade

#25 Bericht door Harm » vrijdag 24 juli 2009, 13:56

paisan schreef:Dit is de eerste keer dat ik dit lees/hoor. Normaal komt de reactie echt binnen 3 dagen, ook als de beslissing negatief is. Doorsturen naar de IND is voor toeristenvisum ongebruikelijk omdat de ambassade voldoende bevoegdheden heeft



Nope, het is de normale gang van zaken. doorsturen naar de IND is aan de orde van de dag ook al zijn alle pappieren soms dik in orde. het is een beetje plagerij om mensen te ontmoedigen iemand naar holland te halen. en dan kan het toch zo maar 5 maanden wachten worden en 300 keer bellen waarvan je er 2 keer doorheen komt.

Paisan, het spijt me dat U altijd negatieve reacties oproept bij ambtdragers ( zowel Nl als Thaise) missschien ligt dat toch aan uw attitude jegens deze mensen
Ik heb niets dan lof voor de mensen die op de ambassade werken
Ik (wij) hebben de ambassade inmiddels 4 x nodig gehad en er werd goed en grondig werk afgeleverd door deze mensen
Het ontmoedigen en pesten ( plagen) zoals u optekend totaal niet meegemaakt
Maar daar moet ik bij aantekenen dat we gewoon alle papieren voorhanden hadden zoals gevraagd.
We hadden zelfs meer papieren bij ons als werd gevraagd en konden op die manier snel duidelijkheid verschaffen als er bij deze ambtenaren een vraag opkwam die niet direct gerelateerd was aan de aanvraag of anders zins waarvoor we op de ambassade waren.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Snelle ambassade

#26 Bericht door Wereldvreemd » vrijdag 24 juli 2009, 18:13

paisan schreef:Nope, het is de normale gang van zaken. doorsturen naar de IND is aan de orde van de dag ook al zijn alle pappieren soms dik in orde. het is een beetje plagerij om mensen te ontmoedigen iemand naar holland te halen. en dan kan het toch zo maar 5 maanden wachten worden en 300 keer bellen waarvan je er 2 keer doorheen komt.
In alle voorgaande gevallen was het bij jou ook duidelijk dat het aan de aanvraag ligt. Ik weet niet welk telefoonnummer jij draait maar ik ga gelijk door naar de visumafdeling (let op: dit is een apart telefoonnummer).

Wat betreft het 5 maanden wachten: stuur je informatie eens naar de ombudsman en hou ons op de hoogte.
- -

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Snelle ambassade

#27 Bericht door Khon Neua » vrijdag 24 juli 2009, 21:03

paisan schreef:Dit is de eerste keer dat ik dit lees/hoor. Normaal komt de reactie echt binnen 3 dagen, ook als de beslissing negatief is. Doorsturen naar de IND is voor toeristenvisum ongebruikelijk omdat de ambassade voldoende bevoegdheden heeft



Nope, het is de normale gang van zaken. doorsturen naar de IND is aan de orde van de dag ook al zijn alle pappieren soms dik in orde. het is een beetje plagerij om mensen te ontmoedigen iemand naar holland te halen. en dan kan het toch zo maar 5 maanden wachten worden en 300 keer bellen waarvan je er 2 keer doorheen komt.
De eerste aanvraag word inderdaad wel eens doorgestuurd naar de ind . Overkwam ons ook op dat moment natuurlijk balen . Maar ik begrijp ook dat dit de manier is om te testen of mensen serieus zijn met de aanvraag en de relatie .

Heb met het nederlands personeel alleen goede ervaringen . Met het Thaise personeel wel 2 slechten ( niet vakkundig en neer kijkend ten op zichten van mijn partner. ) Overigens was het ander thaise personeel wel vriendelijk en behulpzaam.

Falcon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 282
Lid geworden op: dinsdag 03 april 2007, 08:21

Re: Snelle ambassade

#28 Bericht door Falcon » maandag 27 juli 2009, 13:42

Al dan niet verrassend, maar vandaag is zijn vriendin, na dus precies 2 weken, teruggebeld.
Ze kan het paspoort a.s. woensdag ophalen, inclusief visum.

Geen idee waarom het zo lang heeft moeten duren. Ach ja, hij blij, zij blij.
Echt snel is het dus niet geweest, maar ze hebben tenminste een positief antwoord ontvangen. Nu gaat ze nog even een verzekerng regelen en een ticket kopen en dan vliegen maar.

Hij had vrijdag wel gebeld, dus wellicht heeft dat geholpen. Bellen kon alleen tussen 13.00 en 16.00 (op dat nummer tenminste).
Sabaai sabaai

paisan
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 115
Lid geworden op: zondag 10 mei 2009, 04:04

Re: Snelle ambassade

#29 Bericht door paisan » dinsdag 28 juli 2009, 03:15

Ik heb niets dan lof voor de mensen die op de ambassade werken.


ook als ze je post niet aangetekend retour doen? en als het kwijt raakt je het tracknummer niet willen geven?. :oops:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Snelle ambassade

#30 Bericht door jumbo » dinsdag 28 juli 2009, 05:21

paisan schreef:Ik heb niets dan lof voor de mensen die op de ambassade werken.


ook als ze je post niet aangetekend retour doen? en als het kwijt raakt je het tracknummer niet willen geven?. :oops:
het begint mij ook op te vallen dat je met nagenoeg iedere instantie (bokspromotors, immigratiedienst, ambassade) problemen hebt, zou de hand in eigen boezem wellicht een oplossing zijn?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”