Voorstellen

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Voorstellen

#1 Bericht door carpediem » vrijdag 16 mei 2008, 05:20

Heb het idee dat weinig nieuwe leden van dit forum zich nog voorstellen.
het is heel prettig als er een nieuw forumlid is om een beetje te weten met wie je van doen hebt.
Op sommige forums is het min of meer verplicht je voor te stellen, anders wordt er niet gereageerd op je inbreng.
Niet dat ik een voorstander ben van verplichtingen, maar een cultuur dat voorstellen erbij hoort lijkt me wel zinnig.
Ook dat voorstellen op onderwerp voorstellen plaatsvind zodat je makkelijk even kunt opzoeken met wie je van doen hebt, voordat je een reactie geeft.
Dus mogelijk kunnen we nieuwe leden toch wat meer attenderen om zich even voor te stellen.
Zal ook mogelijk wrevel tussen forumleden kunnen voorkomen.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Voorstellen

#2 Bericht door jumbo » vrijdag 16 mei 2008, 05:31

Ik vond ook dat Joostje zich eerst moet voorstellen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Voorstellen

#3 Bericht door Ben » vrijdag 16 mei 2008, 05:54

jumbo schreef:Ik vond ook dat Joostje zich eerst moet voorstellen

Die heeft geen tijd is aan het googlen :D :mrgreen:

heisa
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2008, 12:12

Re: Voorstellen

#4 Bericht door heisa » vrijdag 16 mei 2008, 13:26

Aangezien ik mij vorige week pas heb aangemeld en mij nog niet heb voorgesteld.... :oops: Bij deze:

Forumnaam: heisa
Echte naam: Guido
Leeftijd: 30
Woonplaats: Rotterdam
Beroep: Vestigingsmanager

In 2000/2001 een wereldreis gemaakt van 7 maanden naar australie en nieuw zeeland om vervolgens 2 jaar later weer op pad te gaan voor een half jaar (reizen is verslavend). Tijdens de 2e reis een rond de wereld ticket gekocht en de laatste maand van deze reis in Thailand doorgebracht (Hat Yai, Krabi en omgeving, BKK, Noorden en Koh Phangan). Sindsdien kom ik ieder jaar minimaal 1x in Thailand en me vaste stek is Koh Phangan. Heb heel wat landen mogen bezoeken de afgelopen jaren maar Thailand is echt het land wat de meeste aantrekkingskracht op mij heeft (cultuur, mensen, klimaat, natuur, manier van leven, etc). Daarom 2 jaar terug al het besluit genomen om grond te kopen op Phangan voor het bouwen van een huis. Dit jaar gaat het dan eindelijk gebeuren en dit forum is daarbij zeer handig! :lol:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Voorstellen

#5 Bericht door dutch » vrijdag 16 mei 2008, 14:04

Welkom Heisa en bedankt voor de informatie.
Echter.....iedereen hier zal benieuwd zijn hoe jij grond ga kopen??
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Voorstellen

#6 Bericht door carpediem » vrijdag 16 mei 2008, 14:10

Dit is nou wat ik bedoel dat je even weet in het kort wie bij de naam past. Maakt het communiceren wat gemakkelijker.
Welkom op het forum.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Voorstellen

#7 Bericht door Ben » vrijdag 16 mei 2008, 14:13

dutch schreef:Welkom Heisa en bedankt voor de informatie.
Echter.....iedereen hier zal benieuwd zijn hoe jij grond ga kopen??
Waarschijnlijk met geld , kopen kan altijd dutch .
Dan nog ergens parkeren , huis erop ben je al een heel eind .
Dan nog de accounting en de balasting .
En een inkomen zou daarbij wel leuk zijn , waar het ook vandaan moge komen .
:D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Voorstellen

#8 Bericht door dutch » vrijdag 16 mei 2008, 14:18

Ik kan ook grond kopen maar...niet op mijn eigen naam.
Ben dus wel benieuwd :)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Voorstellen

#9 Bericht door Ben » vrijdag 16 mei 2008, 14:29

dutch schreef:Ik kan ook grond kopen maar...niet op mijn eigen naam.
Ben dus wel benieuwd :)

Wat dacht je van een andere NAAM co,.ltd. :D

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Voorstellen

#10 Bericht door dutch » vrijdag 16 mei 2008, 14:34

Ja,OK maar gezien de levensgeschiedenis van ons nieuwe lid die de helft van zijn volwassen leven heeft rondgetrokken(overigens een prima idee hoor!),is er behalve lotto winnen( :D ) of een zilveren lepel in de mond,weinig tijd om kapitaal te vergaren.
Maar misschien kan hij ons zelf daarover informeren?(uiteraard op vrijblijvende basis)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Voorstellen

#11 Bericht door Ben » vrijdag 16 mei 2008, 14:38

dutch schreef:Ja,OK maar gezien de levensgeschiedenis van ons nieuwe lid die de helft van zijn volwassen leven heeft rondgetrokken(overigens een prima idee hoor!),is er behalve lotto winnen( :D ) of een zilveren lepel in de mond,weinig tijd om kapitaal te vergaren.
Maar misschien kan hij ons zelf daarover informeren?(uiteraard op vrijblijvende basis)

Ik wist dat we hier uitkwamen nu weer het woord aan heisa uiteraard vrijblijvend .

heisa
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2008, 12:12

Re: Voorstellen

#12 Bericht door heisa » vrijdag 16 mei 2008, 16:20

de grond ga ik idd kopen met geld :lol: daarnaast ben ik idd een aantal keer naar het buitenland geweest maar heb dit gedaan toen ik nog thuis woonde (dus kon makkelijk sparen). Momenteel woon ik op mezelf (koopflat) en als ik naar thailand vertrek neem ik me overwaarde mee. Daarnaast heb ik geen verkeerde baan, heb geen tophypotheek en heb geen hoge eisen (grote auto, Tv, etc), omdat ik mijn geld liever op een andere manier (Thailand) besteed. Wat als voordeel heeft dat ik dus ook nog per maand een bedrag opzij kan zetten om te sparen. De grond en gedeelte van het huis in Thailand koop ik van me gespaarde geld en een schenking die ik vanuit de family heb ontvangen (ik weet het "wat een goudvink"). ;) Wel wil ik eraan toevoegen dat het huis wat ik ga bouwen niet de westerse luxe zal hebben, omdat op de 1e plaats mijn voorkeur er niet naar uitgaat en op de 2e plaats dat mijn budget ook niet zo toereikend is dat ik mezelf dit kan veroorloven. Maar mijn mening is ook dat je niet voor de luxe naar Thailand gaat maar voor de mensen, klimaat, het leven, natuur/omgeving, cultuur etc. Je kan het tenslotte zo gek maken als je zelf wilt. Dit jaar ga ik de grond kopen, zodat ik volgend jaar kan beginnen met de bouw van het huis.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Voorstellen

#13 Bericht door Jim » zaterdag 17 mei 2008, 00:04

je weet dat je geen grond mag bezitten?
dat komt er in je verhaal namelijk niet helemaal uit.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Voorstellen

#14 Bericht door dutch » zaterdag 17 mei 2008, 03:18

Ook niet helemaal duidelijk is het feit of heisa hier permanent gaat blijven ,Ik neem aan van wel omdat hij zijn flat gaat verkopen.
En inderdaad Jim,ook dat grond kopen (in wiens naam?) is nog onduidelijk.
Op welke basis(visum) denkt hij dit te kunnen doen.
PS.Hoop niet dat de vragen TE agressief overkomen want dat is niet de bedoeling ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

heisa
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2008, 12:12

Re: Voorstellen

#15 Bericht door heisa » zaterdag 17 mei 2008, 07:09

dutch schreef:Ook niet helemaal duidelijk is het feit of heisa hier permanent gaat blijven ,Ik neem aan van wel omdat hij zijn flat gaat verkopen.
En inderdaad Jim,ook dat grond kopen (in wiens naam?) is nog onduidelijk.
Op welke basis(visum) denkt hij dit te kunnen doen.
PS.Hoop niet dat de vragen TE agressief overkomen want dat is niet de bedoeling ;)
Jullie zijn gelukkig ook helemaal niet nieuwsgierig.. ;) Een buitenlander in Thailand mag idd geen grond bezitten maar een Thais bedrijf (Thai Private Company Limited) wel dus zal er een bedrijf moeten worden opgestart. Nadeel is dat je als buitenlander in dit bedrijf niet de volledige zeggenschap kan krijgen, omdat het merendeel (51% of meer) in Thaise handen (aandeelhouders) moet zijn. Zover ik weet is het wel mogelijk om een constructie hierin toe te passen, zodat je dit kan afdekken en dus wel de meeste zeggenschap hebt. Momenteel ben ik nog op zoek naar een goede advocaat die mij hierbij kan helpen/adviseren.

Mijn doel is om op Phangan te gaan wonen en werken als duikinstructeur. Niet een eigen duikschool maar in dienst bij een duikschool. Daarnaast zal ik om de 1,5/2 jaar voor ca. 6 maanden teruggaan naar Ned, omdat ik mijn huidge baan in Ned ook op projectbasis kan uitvoeren. Even geld verdienen en weer snel terug naar Thailand, want zit liever onderwater dan op kantoor :) Misschien bevalt dit totaal niet en blijf ik definitief in Thailand. De toekomst zal het zeggen.

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”