Voorstellen

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Voorstellen

#16 Bericht door dutch » zaterdag 17 mei 2008, 07:37

Bedankt voor de informatie.Ik kan nu het een en ander plaatsen.
Die nieuwsgierigheid valt wel mee hoor, er is nu eenmaal een soort voorlichtingsfunktie in dit forum voor bestaande en aanstaande emigranten :lol:
Nu dit bekend is zou het ook kunnen dat je wat meer gerichtte adviezen zou kunnen ontvangen van mensen die je voor zijn gegaan.
Succes met je onderneming,je zult het nodig hebben.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 445
Lid geworden op: zaterdag 08 maart 2008, 09:57

Re: Voorstellen

#17 Bericht door sombat » zaterdag 17 mei 2008, 11:25

:lol: je zal schrikken wanneer je de prijs per m2 van die grond hoort. kho pangan is 1 van de duurste eilanden van thailand. ik ben er niet zeker van of je grond kunt kopen. weet 1 ding dat er al tig buitenlanders zijn ingeluist met valse koopactes en hun centen nooit hebben weergezien.

aan hippies geen gebrek op kho pangan en aan joints ook niet en zelfs nederlandse shag.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Voorstellen

#18 Bericht door Ben » zaterdag 17 mei 2008, 12:44

sombat schreef::lol: je zal schrikken wanneer je de prijs per m2 van die grond hoort. kho pangan is 1 van de duurste eilanden van thailand. ik ben er niet zeker van of je grond kunt kopen. weet 1 ding dat er al tig buitenlanders zijn ingeluist met valse koopactes en hun centen nooit hebben weergezien.

aan hippies geen gebrek op kho pangan en aan joints ook niet en zelfs nederlandse shag.


Een chanoot kan je checken van voor tot achter .

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Voorstellen

#19 Bericht door jumbo » zondag 18 mei 2008, 03:15

heisa schreef:
Jullie zijn gelukkig ook helemaal niet nieuwsgierig.. ;) Een buitenlander in Thailand mag idd geen grond bezitten maar een Thais bedrijf (Thai Private Company Limited) wel dus zal er een bedrijf moeten worden opgestart. Nadeel is dat je als buitenlander in dit bedrijf niet de volledige zeggenschap kan krijgen, omdat het merendeel (51% of meer) in Thaise handen (aandeelhouders) moet zijn. Zover ik weet is het wel mogelijk om een constructie hierin toe te passen, zodat je dit kan afdekken en dus wel de meeste zeggenschap hebt. Momenteel ben ik nog op zoek naar een goede advocaat die mij hierbij kan helpen/adviseren.
Preferente en concurrente aandelen is de technische term hiervoor plus jezelf aanstellen als enig gemachtigde en managing director.....
Er zijn andere manieren om land zeker te stellen zonder een co.,ltd en al de te verwachten amendementen in deze vorm naast de fiscale en andere verplichtingen en de 'te' transparante manier van opzet voor het controlerend apparaat
Laat je beter als nu voorlichten hierover, je neemt te makkelijk aan dat een co.,ltd de oplossing is er zitten meer haken en ogen aan
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Soi 24
Expat
Expat
Berichten: 310
Lid geworden op: maandag 02 juni 2008, 20:53
Locatie: Nongprue, Banglamung

Re: Voorstellen

#20 Bericht door Soi 24 » woensdag 03 september 2008, 16:09

In deze topic wordt besproken dat maar eens wat meer forumleden zich moeten voorstellen. Laat ik dan maar eens het goede voorbeeld geven.

Ik (Soi 24) hobbel al een half jaartje mee op dit forum, een periode waarin ik mij vooral aan het orienteren ben geweest op (parttime) vestiging in Thailand. Inmiddels is het zover, ik heb samen met mrs Soi 24 een appartement betrokken in Bangna Trad (Bangkok). Het ligt in de bedoeling om voorlopig afwisselend 2 maanden in Nederland en dan weer twee maanden in Bangna te wonen.

Afhankelijk van het verloop der dingen ga ik mijn verplichtingen in NL langzaam afbouwen en steeds meer in Thailand zijn. En ik wil natuurlijk graag mijn ervaringen en vraagstukken met jullie delen. Het is mijn indruk dat er nogal wat Isaan-mannen op dit forum zitten en dat Jumbo vanuit Lat Krabang zo'n beetje de enige Bangkok-correspondent is, dus het kan geen kwaad als er wat meer geluid vanuit Bangkok komt.

Ik verblijf voorlopig gewoon op een toeristenvisum en blijf maar eens even NL als mijn financiele en fiscale basis houden. Gezien de leeftijd van het Staatshoofd (en zijn daarmee samenhangende overlijdenskans) en de huidige politieke chaos lijkt het erop dat er nog lang veel onduidelijkheden over de toekomst blijven en wat de impact daarvan op de expats zal zijn. Maar ik volg jullie ervaringen met de Thaise autoriteiten op allerlei vlakken met grote belangstelling, want vroeger of later zal ik daar ook wel mee te maken krijgen.
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Voorstellen

#21 Bericht door Ben » zaterdag 06 september 2008, 05:12

Soi 24 schreef:In deze topic wordt besproken dat maar eens wat meer forumleden zich moeten voorstellen. Laat ik dan maar eens het goede voorbeeld geven.

Ik (Soi 24) hobbel al een half jaartje mee op dit forum, een periode waarin ik mij vooral aan het orienteren ben geweest op (parttime) vestiging in Thailand. Inmiddels is het zover, ik heb samen met mrs Soi 24 een appartement betrokken in Bangna Trad (Bangkok). Het ligt in de bedoeling om voorlopig afwisselend 2 maanden in Nederland en dan weer twee maanden in Bangna te wonen.

Afhankelijk van het verloop der dingen ga ik mijn verplichtingen in NL langzaam afbouwen en steeds meer in Thailand zijn. En ik wil natuurlijk graag mijn ervaringen en vraagstukken met jullie delen. Het is mijn indruk dat er nogal wat Isaan-mannen op dit forum zitten en dat Jumbo vanuit Lat Krabang zo'n beetje de enige Bangkok-correspondent is, dus het kan geen kwaad als er wat meer geluid vanuit Bangkok komt.

Ik verblijf voorlopig gewoon op een toeristenvisum en blijf maar eens even NL als mijn financiele en fiscale basis houden. Gezien de leeftijd van het Staatshoofd (en zijn daarmee samenhangende overlijdenskans) en de huidige politieke chaos lijkt het erop dat er nog lang veel onduidelijkheden over de toekomst blijven en wat de impact daarvan op de expats zal zijn. Maar ik volg jullie ervaringen met de Thaise autoriteiten op allerlei vlakken met grote belangstelling, want vroeger of later zal ik daar ook wel mee te maken krijgen.

Welkom in de buurt :D :D

Ben

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: Voorstellen

#22 Bericht door soulwy » zaterdag 06 september 2008, 19:08

Eigenlijk zou dan het handigst zijn als elk nieuw lid een nieuwe topic opent met zijn naam als onderwerp. Want nu moet je eerst scrollen scrollen scrollen, zoeken zoeken zoeken, om iemand s voorsteltekst te lezen.
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

sukhothai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: maandag 10 maart 2008, 20:33

Re: Voorstellen

#23 Bericht door sukhothai » dinsdag 16 september 2008, 17:22

Kijk al een aantal maanden mee op dit leuke forum en zal mij dus nu even voorstellen :oops:

Forumnaam: Sukhothai
Naam: Marcel
Woonplaats: Groningen
Leeftijd:40 jaar
Getrouwd met een lieve thaise vrouw en samen een dochter van bijna 3 jaar.
Je kan wel raden uit welke provincie mijn vrouw komt (sukhothai dus).
Ons huis staat in het geboorte dorp van mijn vrouw ongeveer 20 auto minuten van de stad Sukhothai.
We hebben het huis 2 jaar geleden laten bouwen door een lokale thaise aannemer.(was niet makelijk om een goeie te vinden)
In januari gaan we 6 weken naar thailand en hopelijk zijn we nog net zo tevreden over de aannemer als toen het huis net klaar was.
Wij zijn niet bij het bouwen aanwezig geweest (alleen bij het hijen) en konden in 4 termijnen betalen. Laatste en grootste deel zelf betaald nadat ik het zelf heb bekeken.

Gr Sukhothai

ncoucke
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 11 februari 2008, 20:23

Re: Voorstellen

#24 Bericht door ncoucke » dinsdag 25 november 2008, 23:04

Beste Forumlezers,

Ik volg al sinds enkele maanden jullie web-site en nu surf ik er praktisch iedere dag op,dat zegt genoeg :o ...

Effe voorstellen voor je post is natuurlijk een vorm van beleefdheid dus bij deze :roll:

Ben een 36 jarige ( jonge man ) uit Belgie-ziek zelfstandig uit de streek van Brugge-Oostende met voorliefde voor Thailand sinds anno 2000 ( wegens privé redenen daar op vakantie geweest met vrienden om bepaalde dingen te vergeten en me erover te zetten ).
En ik wist meteen, dat is het hof van eden.De mensen zijn openhartig vriendelijk,het klimaat is er toppie de cultuur en het geloof is er smile and be nice om niet van de keuken te spreken ofc kortom ik ben op de verkeerde plaats geboren ....nee toch nie.

Ben daar intussen minimum jaarlijks 1 maal geweest,dacht 12 x.

Zoals velen ben er ook verliefd geweest en teleurgesteld geweest,maar ben sinds 1.5 jaar nu samen met Oum uit de provincie Loi ( Paakow ).
Alles gaat prima,en in begin december komt Oum voor de tweede keer bij me thuis.Ben zelf al 2 x bij haar thuis gaan logeren. Als alles goed gaat gaan we trouwen eind maart begin april,ik ga dan zelf voor 6 weken daarheen.

Bij deze Nino,

Heb wel een vraagje maar zal die in de gepaste topic plaatsen.

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”