MVV wat moet je doen?

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jintje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: zaterdag 01 maart 2008, 02:16

MVV wat moet je doen?

#1 Bericht door jintje » donderdag 15 mei 2008, 18:31

Hai iedereen,

Afgelopen jaar ben ik getrouwd met mijn vrouw we zijn nu ongeveer 2 jaar samen.
We willen in Thailand wonen maar op dit moment wil ik hier nog wat werken. Dus wil ik mijn vrouw hierheen halen maar misschien voor +- een jaar of 5 en in de tussentijd gaan we toch wel vaak naar thailand. Is t mogelijk om haar hier voor een bepaalde tijd hierheen te halen? Dat toeriste visum is eigenlijk niks. 3 Maanden hier en dan weer 3 maanden daar, gek eigenlijk. Ik kan daar wel 3 maanden blijven even t land uit en meteen weer terug. En waar zou je een klacht kunnen indienen ofzo want ik vind dat eigenlijk niet kunnen als je getrouwd bent en dan niet kan samenzijn. in tegenstelling tot bv amerika enzo die zonder iets te hoeven doen het land binnenkomen. Alvast bedankt!

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: MVV wat moet je doen?

#2 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 15 mei 2008, 22:12

jintje schreef:Hai iedereen,

Afgelopen jaar ben ik getrouwd met mijn vrouw we zijn nu ongeveer 2 jaar samen.
We willen in Thailand wonen maar op dit moment wil ik hier nog wat werken. Dus wil ik mijn vrouw hierheen halen maar misschien voor +- een jaar of 5 en in de tussentijd gaan we toch wel vaak naar thailand. Is t mogelijk om haar hier voor een bepaalde tijd hierheen te halen? Dat toeriste visum is eigenlijk niks. 3 Maanden hier en dan weer 3 maanden daar, gek eigenlijk. Ik kan daar wel 3 maanden blijven even t land uit en meteen weer terug. En waar zou je een klacht kunnen indienen ofzo want ik vind dat eigenlijk niet kunnen als je getrouwd bent en dan niet kan samenzijn. in tegenstelling tot bv amerika enzo die zonder iets te hoeven doen het land binnenkomen. Alvast bedankt!
Behalve dat je terug in Nederland bent, heb je blijkbaar ook weer beschikking over een PC. 8-)

Back to topic:
Klachten indienen is schier onmogelijk. Als je iets wilt bereiken dan kun je het beste net over de grens gaan wonen in Belgie of Duitsland. Door mazen in de Europese wetgeving heb je dan minder problemen.
Het MVV stelt niet veel voor, maar is vooral duur en tijdrovend. Op http://www.buitenlandsepartner.nl vind je meer informatie.

Succes,
- -

jintje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: zaterdag 01 maart 2008, 02:16

Re: MVV wat moet je doen?

#3 Bericht door jintje » maandag 19 mei 2008, 22:02

Ik heb vrienden in buitenland zoals engeland. Als ik daar zou kunnen en mag wonen kan ik dan gewoon in Nederland blijven maar op papier in engeland wonen of is dit een gekke vraag in dat geval sorry en iedergeval bedankt zal zeker kijken op die website

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: MVV wat moet je doen?

#4 Bericht door Jim » dinsdag 20 mei 2008, 00:20

dat kan wel, maar 't mag niet.

adak is 't pas strafbaar als je gepakt wordt ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: MVV wat moet je doen?

#5 Bericht door Wereldvreemd » dinsdag 20 mei 2008, 20:37

Jim schreef:dat kan wel, maar 't mag niet.

adak is 't pas strafbaar als je gepakt wordt ;)
Als het uitsluitend op papier is dan gaat de vlieger niet op. Maar er valt natuurlijk een mouw aan te passen. Als je bijvoorbeeld ieder weekend er verblijft dan is het alsof je door de weeks in de kost bent en in het weekend thuis.....

In verband met het reizen worden daarom meestal Duitsland en Belgie genomen voor deze wijze van immigreren. Er worden zelfs goedkope huurhuizen in Oost-Duitsland aangeboden om toch zo voordelig mogelijk van deze regeling gebruik te maken. Alleen heeft Oost-Duitsland wel een slechte naam op het gebied van mensen met een tintje......

Ik raad je aan een paar dagen te gaan snuffelen op de website van buitenlandsepartner.nl. Hier vind je het beste advies.
- -

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Re: MVV wat moet je doen?

#6 Bericht door max » woensdag 21 mei 2008, 14:36

jintje schreef:Hai iedereen,

Afgelopen jaar ben ik getrouwd met mijn vrouw we zijn nu ongeveer 2 jaar samen.
We willen in Thailand wonen maar op dit moment wil ik hier nog wat werken. Dus wil ik mijn vrouw hierheen halen maar misschien voor +- een jaar of 5 en in de tussentijd gaan we toch wel vaak naar thailand. Is t mogelijk om haar hier voor een bepaalde tijd hierheen te halen? Dat toeriste visum is eigenlijk niks. 3 Maanden hier en dan weer 3 maanden daar, gek eigenlijk. Ik kan daar wel 3 maanden blijven even t land uit en meteen weer terug. En waar zou je een klacht kunnen indienen ofzo want ik vind dat eigenlijk niet kunnen als je getrouwd bent en dan niet kan samenzijn. in tegenstelling tot bv amerika enzo die zonder iets te hoeven doen het land binnenkomen. Alvast bedankt!

Beste Jintje,

Het enige wat je kan doen is dus de beruchte mvv aanvraag. Niet heel erg ingewikkeld, maar erg tijdrovend, en zoals wereldvreemd het al schreef het kost geld.

Om de MVV op te starten moet je vrouw eerst inburgeringsexamen doen op de Nederlandse ambassade in Bangkok, kosten 350 euro.

Het examen bestaat uit 2 delen: Kennis van Nederland en het tweede deel uit kennis Nederlandse taal. Voor kennis van Nederland heeft minbuza een boek + cd ontwikkeld, kosten ca. 60 euro. Voor kennis der Nederlandse taal is veel materiaal op de digitale highway te vinden. De Thaishop in Amsterdam heeft ook een paar aardige boeken in de winkel liggen. Ook zou je vrouw in Nederland of Bangkok (tegen soms woekerprijzen) op Nederlandse les kunnen gaan. Maar als je vrouw over tijd, redelijke intelligentie en ijzeren discipline beschikt zou ze het met zelfstudie kunnen doen, mijn vriendin is het ook gelukt.

Pas na slagen van het inburgeringsexamen kan er een MVV aanvraag gedaan worden (kosten 830 euro). Hiervoor hebben jullie een flink aantal documenten nodig:

kopie laatste 3 loonstroken
Kopie arbeidsovereenkomst bij vast dienstverband
Werkgeversverklaring
Bewijs van dat er premie en belasting betaald wordt door mijn werkgever (van UWV bij aanstelling voor 2005, anders Eerste Dag Melding)
Kopie Loonbelastingverklaring
Kopie alle bladzijden van je paspoort en kopie alle bladzijden paspoort van je vrouw
kopie examen Inburgering of ander cerficicaat nederlandse taal of nt2 certificaat (zie hiervoor bijv. op de verblijfswijzer van de IND)
Internationaal Formul A geboorte akte
Internationaal Formul B Huwelijksakte
Kopie Trouwboekje
Afschrift van GBA dat jullie huwelijk is geregistreerd
Uitreksel GBA met verblijfadres en gezinssamenstelling

Ik denk dat dit ongeveer wel het lijstje is voor de MVV aanvraag.

Hoewel ik het onrecht helemaal begrijp, en zelf ervaar (we zijn dan nog wel niet getrouwd) heeft een klacht indienen bij wie dan ook heeft geen enkele zin, de enige weg is braaf de mvv procedure opstarten of te kiezen voor bijv. de zg. België-route.

Max
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”