Wat is nou een goede site om een luxe hotel te boeken?

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
neele
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: donderdag 24 april 2008, 10:26

Wat is nou een goede site om een luxe hotel te boeken?

#1 Bericht door neele » donderdag 15 mei 2008, 16:25

Ik ben bekend met de site's van Sawadee en Asiansooms.com.
Die rekenen echter vaak veel geld voor mijn dochter van drie die, als we bij het hotel zelf boeken gratis is.
Bij de hotels zelf komt er echter weer 17% boven op en die rekenen die sites weer niet.

Ik kom ook sites tegen die goedkoper zijn maar twijfel aan de betrouwbaarheid (oa lasy stay.com)

Als ik via bv Greenwood boek rekenen die echt een bak geld voor mijn spruit die 12 kilo weegt en niets eet.
Met z'n tweetjes zou ik daar goedkoper uit zijn.

Wat is wijsheid?
Over twee weken vliegen we al en ik heb nog geen hotel geboekt in Bangkok.

Voor tips over goede luxe hotels met kind ben ik ook erg ontvankelijk by the way....
Peninsula is tot nu toe goed bevallen maar heeft de prijzen echt angstaanjagend hoog gemaakt (€270 per nacht) en lijkt me niet zo leuk met een kind.

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: Wat is nou een goede site om een luxe hotel te boeken?

#2 Bericht door willem » donderdag 15 mei 2008, 17:44

lijkt mij het beste dat je er vooraf nix over vertelt.gewoon meenemen en dan daar terplaatse met het hotel overleggen.weigeren zullen ze je niet.alleen een kleine vergoeding voor het eten zullen ze je berekenen.maar altijd minder dan dat je er vooraf voor moet betalen.gewoon proberen.
vroeger komt nooit meer terug.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Wat is nou een goede site om een luxe hotel te boeken?

#3 Bericht door jumbo » vrijdag 16 mei 2008, 02:11

Niet boeken, hoeft helemaal niet in deze tijd en zeker niet bij de luxere=duurderee hotels
Rond het Peninsula heb je er nog meer in die prijsklasse overigens
Als je meer als 100 USD betaald heb je een aardige locatie in Bangkok
Zelf zou ik de bekendere ketens eens nagaan op het internet daarin zijn veel mogelijkheden en als je vaak komt dan heeft bijvoorbeeld Accor (Novotel/Sofitel) een prima puntenplan met opwaarderen etc.. Marriot is nooit vekeerd en ook aan de rivier en de Sheratons eveneens
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Wat is nou een goede site om een luxe hotel te boeken?

#4 Bericht door dutch » vrijdag 16 mei 2008, 03:10

Gewoon lid worden van de diverse hotel ketens (Sheraton-Hilton-Dusit-Hyat-Holliday Inn)
Je hebt dan korting-gratis upgrading etc
Toen ik nog veelvuldig "op route" was regelde ik mijn zaakjes met het hotel zelf via internet en mijn persoonlijke wensen waren aldaar bekend.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat is nou een goede site om een luxe hotel te boeken?

#5 Bericht door JohanS » vrijdag 16 mei 2008, 10:18

jumbo schreef:Niet boeken, hoeft helemaal niet in deze tijd en zeker niet bij de luxere=duurderee hotels
Rond het Peninsula heb je er nog meer in die prijsklasse overigens
Als je meer als 100 USD betaald heb je een aardige locatie in Bangkok
Zelf zou ik de bekendere ketens eens nagaan op het internet daarin zijn veel mogelijkheden en als je vaak komt dan heeft bijvoorbeeld Accor (Novotel/Sofitel) een prima puntenplan met opwaarderen etc.. Marriot is nooit vekeerd en ook aan de rivier en de Sheratons eveneens
Ik ging ook steeds maar een hotel binnenwandelen en kwam tot de slotsom dat ik meetstal (niet altijd) meer betaalde dat op de internetsite (bv sawadee).
Wij gaan steeds in het Thaise laagseizoen juli en augustus.
Ook dit jaar ga ik de meetste hotels op voorhand boeken want anders heb ik veel minder hotel voor hetzelfde bedrag.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Wat is nou een goede site om een luxe hotel te boeken?

#6 Bericht door Ben » vrijdag 16 mei 2008, 10:21

neele schreef:Ik ben bekend met de site's van Sawadee en Asiansooms.com.
Die rekenen echter vaak veel geld voor mijn dochter van drie die, als we bij het hotel zelf boeken gratis is.
Bij de hotels zelf komt er echter weer 17% boven op en die rekenen die sites weer niet.

Ik kom ook sites tegen die goedkoper zijn maar twijfel aan de betrouwbaarheid (oa lasy stay.com)

Als ik via bv Greenwood boek rekenen die echt een bak geld voor mijn spruit die 12 kilo weegt en niets eet.
Met z'n tweetjes zou ik daar goedkoper uit zijn.

Wat is wijsheid?
Over twee weken vliegen we al en ik heb nog geen hotel geboekt in Bangkok.

Voor tips over goede luxe hotels met kind ben ik ook erg ontvankelijk by the way....
Peninsula is tot nu toe goed bevallen maar heeft de prijzen echt angstaanjagend hoog gemaakt (€270 per nacht) en lijkt me niet zo leuk met een kind.
http://www.comethailand.com/

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Wat is nou een goede site om een luxe hotel te boeken?

#7 Bericht door jumbo » vrijdag 16 mei 2008, 10:24

JohanS schreef: Ik ging ook steeds maar een hotel binnenwandelen en kwam tot de slotsom dat ik meetstal (niet altijd) meer betaalde dat op de internetsite (bv sawadee).
Wij gaan steeds in het Thaise laagseizoen juli en augustus.
Ook dit jaar ga ik de meetste hotels op voorhand boeken want anders heb ik veel minder hotel voor hetzelfde bedrag.
Daar is een truckje voor, hotels kennen zgn. walk-in rates voor in de latere avonduren
Overdag ga je dus gewoon naar binnen en neem de boel op, als je dat nodig denkt te hebben bij een luxe hotel, 's-avonds laat boek je in......geen garantie voor, maar wel vaak succes

De sites geven vaak ex-prijzen aan....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat is nou een goede site om een luxe hotel te boeken?

#8 Bericht door JohanS » vrijdag 16 mei 2008, 10:25

jumbo schreef:
JohanS schreef: Ik ging ook steeds maar een hotel binnenwandelen en kwam tot de slotsom dat ik meetstal (niet altijd) meer betaalde dat op de internetsite (bv sawadee).
Wij gaan steeds in het Thaise laagseizoen juli en augustus.
Ook dit jaar ga ik de meetste hotels op voorhand boeken want anders heb ik veel minder hotel voor hetzelfde bedrag.
Daar is een truckje voor, hotels kennen zgn. walk-in rates voor in de latere avonduren
Overdag ga je dus gewoon naar binnen en neem de boel op, als je dat nodig denkt te hebben bij een luxe hotel, 's-avonds laat boek je in......geen garantie voor, maar wel vaak succes

De sites geven vaak ex-prijzen aan....
Bij sawadee zijn de prijzen steeds inclusief alle taxen en ontbijt.

waterstad
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: zaterdag 09 februari 2008, 17:31

Re: Wat is nou een goede site om een luxe hotel te boeken?

#9 Bericht door waterstad » zondag 27 juli 2008, 21:01

http://www.agoda.com/

Zeer duidelijke site en goede prijzen. De prijzen zijn via Agoda vaak een stuk lager dan via de site van het hotel zelf.
Leuk detail, je kan punten sparen voor extra korting of gratis overnachtingen. ( wij slapen in oktober lekker gratis in Bangkok ;) )
Regelmatig geboekt en nog nooit iets fout gegaan.

Phillostar
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 64
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 15:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wat is nou een goede site om een luxe hotel te boeken?

#10 Bericht door Phillostar » maandag 28 juli 2008, 12:10

waterstad schreef:http://www.agoda.com/

Zeer duidelijke site en goede prijzen. De prijzen zijn via Agoda vaak een stuk lager dan via de site van het hotel zelf.
Leuk detail, je kan punten sparen voor extra korting of gratis overnachtingen. ( wij slapen in oktober lekker gratis in Bangkok ;) )
Regelmatig geboekt en nog nooit iets fout gegaan.
Agoda is aantrekkelijk met zn vermelde overnachtingsprijzen van de hotels, maar bij het afronden van de reservering worden de extra kosten pas vermeld (per nacht en reserveringkosten). Ik heb daarom niet via hun geboekt omdat ik ze toch niet zo goedkoop vond.

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”