Inburgeringstoets = discriminatie

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#46 Bericht door Harm » donderdag 02 april 2009, 19:43

jomel17 schreef:Update..
Had een mailtje gestuurd naar de ambassade met het verzoek of mijn vrouw misschien voor 25-4 examen kon doen?
Kreeg als antwoord dat er een opzegging voor 15-4 (songkran) was gekomen,of ik interesse had in die datum?
Gelijk gebeld en datum vastgezet nu hopen dat Chayapha in 1x slaagt dan volgende ochtend papieren inleveren voor MVV.
:idea: Groeten Jos

Ik wil je niet ontmoedigen maar dan begint het wachten pas

Zodra je de papieren met (vertaalde + gelegaliseerde) bewijzen hebt ingeleverd kun je min. 3 mnd wachten voor je antwoord krijgt
Ga de papieren zelf brengen, op een door de weekse dag, krijg je gelijk het bewijs dat je ze hebt ingeleverd ( in de bus doen in het weekend gaat niet want ze hebben geen brievenbus in dat gebouw gemaakt)
Vraag als je er bent gelijk naar de rest van de vragenformulieren.
Als er namelijk iets niet duidelijk is dan krijg je pas na 3 mnd de vraag de rest van de papieren in te vullen.
En moet je dus opnieuw wachten.
Vul ze in en stuur ze op met bewijs zoals foto's ed.
Zodra de papieren zijn goedgekeurd begint de aanslag op je portemonaie ( euro 920,=) voordat je lief naar NL mag komen.
Vraag bij het afhalen van het visum om een C+D visum anders mag ze de eerste 90 dagen NL niet uit, kun je haar dus b.v. dus ook niet met LTU laten komen.
Zodra ze in NL is en je haar gaat inschrijven bij de gemeente begint de volgende wachtperiode en ook de volgende aanslag op je portemonaie ( inschrijving gem. gratis, maar IND weet je te vinden euro 188,=)

Als je uitzicht hebt op goedkeuring visa laat haar dan een tbc test ondergaan in LOS, heeft ze tbc ( hoop het niet voor haar), maar dan zijn de medicijnen in elk geval vele malen goedkoper als in NL
De kosten van de medicijnen en het kuren komen namelijk voor jouw rekening.

Mocht je meer vragen hebben dan hoor ik het wel
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#47 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 02 april 2009, 21:41

future expat schreef: Ik wil je niet ontmoedigen maar dan begint het wachten pas

Zodra je de papieren met (vertaalde + gelegaliseerde) bewijzen hebt ingeleverd kun je min. 3 mnd wachten voor je antwoord krijgt
Waar tover jij deze informatie vandaan? Vorig jaar (juni) waren wij met 5 weken klaar.... De termijn die jij noemt is niet het minimum maar het maximum.
future expat schreef:Ga de papieren zelf brengen, op een door de weekse dag, krijg je gelijk het bewijs dat je ze hebt ingeleverd ( in de bus doen in het weekend gaat niet want ze hebben geen brievenbus in dat gebouw gemaakt). Vraag als je er bent gelijk naar de rest van de vragenformulieren.
Hoe krijg je dit voor elkaar? Als je vriendin/vrouw het visum aanvraagt bij de ambassade, dan krijg je een compleet pakket toegestuurd (binnen een week!). Dit vul je volledig in, doet er de nodige toelichtingen bij en verstuurd het.
future expat schreef:Als er namelijk iets niet duidelijk is dan krijg je pas na 3 mnd de vraag de rest van de papieren in te vullen. En moet je dus opnieuw wachten.
Waarom word jij zo gestrafd? Heb je een paar veroordeling te pakken of zo?
future expat schreef:Zodra de papieren zijn goedgekeurd begint de aanslag op je portemonaie ( euro 920,=) voordat je lief naar NL mag komen.
En hier is het bewijs, eerst een advies aangevraagd. Dat is de oorzaak van je lange wachten. Advies aanvragen zijn er voor mensen die niet zeker van hun zaak zijn.
future expat schreef:Vraag bij het afhalen van het visum om een C+D visum anders mag ze de eerste 90 dagen NL niet uit, kun je haar dus b.v. dus ook niet met LTU laten komen.
Als je vriendin een visum aanvraagt bij de ambassade, dan adviseren ze haar automatisch dit te nemen. Tenminste zo ging het bij ons.
future expat schreef:Als je uitzicht hebt op goedkeuring visa laat haar dan een tbc test ondergaan in LOS, heeft ze tbc ( hoop het niet voor haar), maar dan zijn de medicijnen in elk geval vele malen goedkoper als in NL
De kosten van de medicijnen en het kuren komen namelijk voor jouw rekening.
Bij mij was het ziekenhuisbezoek in Nederland geheel gratis. IND betaalde vrolijk de rekening. Als ze in Thailand een werkgever had, dan is de kans groot dat ze al ieder jaar röntgen-foto's liet maken op kosten van werkgever. De kans op TBC is hoger in Thailand, maar de controle is er wel.
future expat schreef:Mocht je meer vragen hebben dan hoor ik het wel
Als ik hem was, zou ik jou niet teveel vragen want jij hebt toch wel een afwijkende ervaring.
- -

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#48 Bericht door Harm » donderdag 02 april 2009, 22:18

Vanwaar deze felle reactie werelvreemd, ik kan alleen maar vertellen hoe het mij/ons is vergaan

Ik heb op 8 december 2008 mijn aanvraag afgegeven, op 27 febr mocht ik vernemen dat ze mocht komen
Visum was in 1 week geregeld

Het complete pakket?? kon ik zelf aanvragen en daarna wachten totdat het werd bezorgd. Invullen met alle papieren die ik mee had genomen uit Thailand en daarna zelf bezorgd om door mij al genoemde reden.

Wellicht heb jij een paar veroordelingen achter de rug, ik heb een schoon strafblad.

Ik doe graag het zekere voor het onzekere. Als ik op andere fora lees dat men soms tot wel 8 !!! mnd moet wachten, doe ik het liever zoals de IND dat wenst.

C+ D visum werd niet automatisch gegeven, moest ze zelf om vragen, ze moest zelfs verklaren waarom ze dit visum wilde ( ze vloog met LTU op Dusseldorf)

Mijn vriendin heeft een eigen 7/11 zaak en is dus niet gecontroleerd op tbc vanuit een werkgever.
Voor uw info er is eea veranderd bij de ind.
Het bijgevoegde blad voor de GGD is niet langer geldig. Er moet nu een apart (3) toestemmings formulier ingevuld worden waarbij je je verplicht om de test te ondergaan.

Tot slot vraag ik mij af waarom ik een afwijkende mening heb, ik heb alleen verteld hoe het mij/ons is vergaan. Dat jij een andere ervaring (misschien betere ???????) hebt is gunstig voor jou. Wat niet wil zeggen dat iedereen die ervaring van jou gaat hebben.

Als het onderschrift in je epistel overeen zou moeten komen met hetgeen je verteld zou ik dat onderschrift wijzigen,
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 445
Lid geworden op: zaterdag 08 maart 2008, 09:57

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#49 Bericht door sombat » vrijdag 03 april 2009, 03:42

Als je uitzicht hebt op goedkeuring visa laat haar dan een tbc test ondergaan in LOS


wat raar ALLEEN laten testen op TBC .


mischien heeft ze ook klompvoeten :?: of een open rug :?: :mrgreen:


het lijkt wel een APK keuring, alleen keuren op tbc en dan is ie goedgekeurd, :D

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#50 Bericht door Jim » vrijdag 03 april 2009, 06:05

klompvoeten of een open rug zijn niet besmettelijk ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 445
Lid geworden op: zaterdag 08 maart 2008, 09:57

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#51 Bericht door sombat » vrijdag 03 april 2009, 06:31

dat is nooit bewezen. het kan bij eventuele geboorte van kinderen erfelijk zijn.

zie je ze al lopen met al die boggels en dikke voeten daar in holland :D :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#52 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 03 april 2009, 07:18

sombat schreef:Als je uitzicht hebt op goedkeuring visa laat haar dan een tbc test ondergaan in LOS


wat raar ALLEEN laten testen op TBC .


mischien heeft ze ook klompvoeten :?: of een open rug :?: :mrgreen:


het lijkt wel een APK keuring, alleen keuren op tbc en dan is ie goedgekeurd, :D
Het onderzoek naar een open rug of klompvoeten gebeurd automatisch en onbewust. :mrgreen: :o
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#53 Bericht door RuudThai » vrijdag 03 april 2009, 07:57

sombat schreef:dat is nooit bewezen. het kan bij eventuele geboorte van kinderen erfelijk zijn.
Erfelijkheid is iets héél anders dan besmettelijkheid, daar hoef je echt geen arts voor te zijn om dat te weten, sombat!

Mijn vrouw moest binnen een paar maanden na haar vestiging (2002) in Nederland een tbc-test doen bij de GGD. Dat was gratis. Haar meegekomen dochter van toen 6 hoefde die test niet te doen. Merkwaardig!

Groet,
Ruud

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#54 Bericht door jomel17 » vrijdag 03 april 2009, 09:37

Heren ...en Sombat....
Bedankt weer voor de uitvoerige informatie.
Wordt er nog met water ed gegooid op de 15de en 16de in BKK,Mart?
Wij blijven gelijk 1 nacht in BKK omdat het examen om 13.00 uur is en de MVV-aanvraag alleen smorgens op afspraak kan.
Ja Sombat..afspraak is gemaakt(online)
Future expat ik heb op de site van IND en BP gelezen dat de maximale termijn 3 maanden is maar bedankt voor de waarschuwing.
Duimen jullie voor ons op de 15de om 13.00?
Alvast bedankt;Chayapha en Jos
หลงรัก

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#55 Bericht door Mart » vrijdag 03 april 2009, 13:32

Jos, als je weer in KK zal ik je een keer opzoeken met een flesje drinkwater :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#56 Bericht door jomel17 » vrijdag 03 april 2009, 15:33

Mart,je bent altijd welkom ook zonder water :P
หลงรัก

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 445
Lid geworden op: zaterdag 08 maart 2008, 09:57

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#57 Bericht door sombat » zaterdag 04 april 2009, 04:41

Heren ...en Sombat....
Bedankt weer voor de uitvoerige informatie


geen dank ik help graag.


trouwens is die onzin van de laatste tijd (TBC tests) mijn vrouw al tig keer in holland geweest en nog nooit is hier over gesproken en of geadviseerd dit te doen.

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#58 Bericht door Geert S » zaterdag 04 april 2009, 05:43

sombat schreef: trouwens is die onzin van de laatste tijd (TBC tests) mijn vrouw al tig keer in holland geweest en nog nooit is hier over gesproken en of geadviseerd dit te doen.
Nee, het staat alleen bij een aanvraag voor een MVV, als je op vakantie (zoals wij met het gezin ook al diverse keren gedaan hebben) naar Nederland komt op een 3 maanden visum dan is het niet nodig. Feitellijk volslagen idioot natuurlijk, maar kennelijk lever je alleen besmettingsgevaar op als je langer dan 3 maanden wilt blijven...

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#59 Bericht door jomel17 » zaterdag 04 april 2009, 05:45

Voor een kvv wordt er niet naar tbc gekeken maar mijn vrouw wil tot aan mijn pensioen (7jaar) in Holland komen wonen en werken.
Dan wordt er idd gecheckt op tbc.
Zou een Thaise die 3 maanden op bezoek is in Holland die ziekte niet kunnen overbrengen??? :geek:
หลงรัก

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#60 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 04 april 2009, 10:42

jomel17 schreef:Voor een kvv wordt er niet naar tbc gekeken maar mijn vrouw wil tot aan mijn pensioen (7jaar) in Holland komen wonen en werken.
Dan wordt er idd gecheckt op tbc.
Zou een Thaise die 3 maanden op bezoek is in Holland die ziekte niet kunnen overbrengen??? :geek:
Niet alleen een Thaise..... :roll:
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”