Inburgeringstoets = discriminatie

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 445
Lid geworden op: zaterdag 08 maart 2008, 09:57

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#16 Bericht door sombat » woensdag 12 november 2008, 06:59

okay dutch ieder zijn mening, ik zie echter voor de persoon in kwestie meer toekomst als die engels kan spreken.
maar regels zijn regels. neem nou een simpele kantoor baan daar vragen ze zeker of je engels kan. nederlands is voor latere zorg de persoon in kwestie zal dit vanzelf leren als die in nederland dat iedere dag hoort ook gaan spreken.
ik moet de persoon in nederland nog tegenkomen welke mij verstaanbaar thais kan leren nu draai ik de rollen even om.
je kan dat niet leren in een ander land in een korte tijd.

ik dacht dat in zuid afrika toch ook wel slaven werden gehouden om voor de rijke nederlandse ere boeren de stront te ruimen. en mogelijk als MEER NOI dienden. onze OBAMA is het voorbeeld. ;)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#17 Bericht door jumbo » woensdag 12 november 2008, 08:27

Pieter schreef:Een van de woorden die het internationaal opgeleverd heeft is het puur Nederlandse woord Apartheid

Trouwens die slaven die werden gewoon gekocht van West Afrikaanse Stammen; een praktijk die al ver voor ons door het Midden-oosten werd uitgevoerd (zie ook de bijbel trouwens)

Gezien congo is er niet veel veranderd sinds zien in de moraal van die mensen zelf
(altijd dat gezeik over slaven enzo)

Maar nederlands leren is niks mis mee ; maar een partner leert iemand het meeste en gewoon doen is het beste dus in het buitenland NL leren is naturlijk kwats.

Niemand kan mij uitleggen waarom een Jap die naar NL komt geen NL moet leren.
Die kunnen soms (vaak) zelfs geen engels


gewoon een mening

Pieter
dat kan hem liggen aan het feit dat het een expat op werk uitgestuurd betreft, dan gelden andere regels...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#18 Bericht door perry » woensdag 12 november 2008, 14:06

Dus als je op een Thaise of een andere Nationaliteit verliefd wordt dan moet je eerst of wel een hele goede Baan hebben of de lotto winnen want anders kun je het wel schudden.

Financieel kun je het bijna niet betalen om je liefde naar Nederland te halen.

Ja oke de Meeste Thaise zijn arm maar voordat je ze in Nederland hebt Ben jij het ook. :|
Werk om te leven leef niet om te werken.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#19 Bericht door Wereldvreemd » woensdag 12 november 2008, 21:45

jumbo schreef: dat kan hem liggen aan het feit dat het een expat op werk uitgestuurd betreft, dan gelden andere regels...
Dank je de koekoek. Dus niet. Het geldt niet alleen voor expats maar voor alle Japanners. Er zijn diverse landen met zo'n uitzondering en dan hebben we het nog niet eens over de krommigheid binnen de EU waarbij een Roemeen met alleen kennis van het Roemeens ook in Nederland kan blijven.
- -

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#20 Bericht door carpediem » woensdag 12 november 2008, 23:11

Niet visumplichtig voor een visum van 3 maanden:
(Niet MVV plichtig met x)

Andorra
Argentinië
Australië x
Begie x
Brazilië
Brunei
Bulgarije x
Canada x
Chili
Costa Rica
Cyprus x
Denemarken x
Duitsland (Bondsrepubliek) x
El Salvador
Estland x
Finland x
Frankrijk x
Griekenland x
Guatemala
Honduras
Hongarije x
Ierland x
Israël
Italië x
Japan x
Kroatie
Letland x
Liechtenstein x
Litouwen x
Maleisië
Malta x
Mexico x
Monaco
Nicaragua
Nieuw-Zeeland x
Noorwegen x
Oostenrijk x
Panama
Paraguay
Polen x
Portugal x
Roemenië x
San Marino
Singapore
Slovenië x
Slowakije x
Spanje x
Tsjechië x
Uruguay
Vaticaanstad
Venezuela
Verenigd Koninkrijk x
Verenigde Staten van Amerika x
IJsland x
Zweden x
Zwitserland x
Zuid-Korea x


Ministerie van Buitenlandse Zaken
Internet: http://www.minbuza.nl

Waarom Thailand niet? Waar is Nederland bang voor? Wie maakt deze regels?
Op welke partij moet je kiezen om dat te veranderen?
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#21 Bericht door jumbo » donderdag 13 november 2008, 03:11

Wereldvreemd schreef:
jumbo schreef: dat kan hem liggen aan het feit dat het een expat op werk uitgestuurd betreft, dan gelden andere regels...
Dank je de koekoek. Dus niet. Het geldt niet alleen voor expats maar voor alle Japanners. Er zijn diverse landen met zo'n uitzondering en dan hebben we het nog niet eens over de krommigheid binnen de EU waarbij een Roemeen met alleen kennis van het Roemeens ook in Nederland kan blijven.

Het was ook maar een suggestie
Hoe dat is opgezet heb ik geen idee van voor mij net zo goed een raadsel als voor anderen hier
Duidelijk is dat men Thaise partners in een bepaalde categorie plaats waarin vestiging zonder inkomsten een gevaar is, dat zal ook te maken hebben met het scheidingsratio vermoed ik...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#22 Bericht door soulwy » donderdag 13 november 2008, 13:46

Ik snap de hele discussie niet, over wel of niet de taal spreken van het land waar je woont. Het lijkt me zo klaar als een klontje. De vreemde moet zich (willen) aanpassen aan de heersende omgangsvormen, en daar hoort taal ook bij. Het geeft zoveel voordelen voor de nieuwkomer, gaat gewoon makkelijker om een onderdeel te vormen van een groep.

En ja pech, Nederland heeft een inburgeringstoets, dat zijn de spelregels, en die heeft elk land. Dat de Nederlander geen inburgeringstoets in Thailand moet doen is mij een raadsel ;) Want deze brengt misschien wel geld binnen, maar kan wel nadelige invloed hebben op bestaande cultuur en sfeer enz. Dus ik zou zeggen: Thailand! Voer inburgeringscursus in voor den Hollander!
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#23 Bericht door Harm » donderdag 13 november 2008, 14:00

Ben het met je eens soulwy
Alleen als je dan je inburgeringstoets hebt gedaan kan dan aub dat achterljke systeem van visa ( runs) ook eens afgelopen zijn. Geef de falang gewoon toestemming om hier te (blijven) wonen als hij zijn inburgerigscursus met goed gevolg heeft afgesloten.

Overigens heeft mijn vriendin gisteren examen voor haar inburgeringscursus NL gedaan en is in 1 x geslaagd zonder hiervoor naar school te zijn geweest gewoon gestudeerd met hetgeen internet te bieden heeft. Ze is geslaagd met 97 en 36 punten dus nu op naar de IND voor de vervolg ellende.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#24 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 13 november 2008, 14:09

future expat schreef: Overigens heeft mijn vriendin gisteren examen voor haar inburgeringscursus NL gedaan en is in 1 x geslaagd zonder hiervoor naar school te zijn geweest gewoon gestudeerd met hetgeen internet te bieden heeft. Ze is geslaagd met 97 en 36 punten dus nu op naar de IND voor de vervolg ellende.
Dat klinkt als een slagingspercentage voor inburgeringsexamen Buitenland. Dat is nog een hele lange weg voor het vervolg
- -

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#25 Bericht door jumbo » vrijdag 14 november 2008, 01:34

soulwy schreef:Ik snap de hele discussie niet, over wel of niet de taal spreken van het land waar je woont. Het lijkt me zo klaar als een klontje. De vreemde moet zich (willen) aanpassen aan de heersende omgangsvormen, en daar hoort taal ook bij. Het geeft zoveel voordelen voor de nieuwkomer, gaat gewoon makkelijker om een onderdeel te vormen van een groep.

En ja pech, Nederland heeft een inburgeringstoets, dat zijn de spelregels, en die heeft elk land. Dat de Nederlander geen inburgeringstoets in Thailand moet doen is mij een raadsel ;) Want deze brengt misschien wel geld binnen, maar kan wel nadelige invloed hebben op bestaande cultuur en sfeer enz. Dus ik zou zeggen: Thailand! Voer inburgeringscursus in voor den Hollander!
Het gaat in Thailand meestal om ouderen, daar is het leervermogen veelal sterk afgenomen of nihil :P aan de andere kant hebben ze zat tijd om het te leren.
Dat snappen de Thai dus hebben ze een ander criteria neergelegd; inkomsten.
Naar mijn mening een beter criteria gezien de omstandigheden en de redelijke uniekheid van de Thaise taal en directe invloed op de economie...
Business language is hier engels dus engels zou voor werkomstandigheden beter zijn, het Nederlandse systeem is behept met de nederlandse taal als hoofdmoot dus lijkt de motivatie om Nederlands te moeten leren om de arbeidsmarkt op te gaan niet verkeerd.
Zijn er uebrhaupt andere landen waar je de moedertaal moet beheersen voor je voor een vestigingsvergunning in aanmerking komt???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#26 Bericht door dutch » vrijdag 14 november 2008, 01:58

Vlak voordat ik Indonesie verliet (2004) was er sprake van verplicht leren van Bahasa Indonesia voor alle daar werkende buitenlanders.
Ik meen gelezen te hebben dat het inderdaad nu als voorwaarde bij het verlenen van werkvergunning is opgenomen.

Ben het overigens met je laatste bericht eens jumbo :)
Laatst gewijzigd door dutch op vrijdag 14 november 2008, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 445
Lid geworden op: zaterdag 08 maart 2008, 09:57

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#27 Bericht door sombat » vrijdag 14 november 2008, 03:39

dus engels zou voor werkomstandigheden beter zijn, het Nederlandse systeem is behept met de nederlandse taal als hoofdmoot dus lijkt de motivatie om Nederlands te moeten leren om de arbeidsmarkt op te gaan niet verkeerd


dit is je eigen situatie, slaat nergens op jumbo. jehebt zat buitenlanders in holland welke net als jij daar voor business/export zitten en de hele dag niet anders spreken als engels.

Business language is hier engels : IN THAILAND JUMBOwat dacht je van export naar china dat gebeurd in veel gevallen in het chinees.
en als iemand nou ergens gaat werken waar de gehele dag thais in je horen klinkt. ik ken zat zeeeeeer grote bedrijven waar toch thais de taal is we zijn hier immers in thailand. probeer maar eens als hollander een willekeurige grote jongen(bedrijf) te bellen terwijl je engels spreekt, zeeer problematisch . het is toch echt thais wat hier eerst.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#28 Bericht door jumbo » vrijdag 14 november 2008, 04:05

sombat schreef:dus engels zou voor werkomstandigheden beter zijn, het Nederlandse systeem is behept met de nederlandse taal als hoofdmoot dus lijkt de motivatie om Nederlands te moeten leren om de arbeidsmarkt op te gaan niet verkeerd


dit is je eigen situatie, slaat nergens op jumbo. jehebt zat buitenlanders in holland welke net als jij daar voor business/export zitten en de hele dag niet anders spreken als engels.

Business language is hier engels : IN THAILAND JUMBOwat dacht je van export naar china dat gebeurd in veel gevallen in het chinees.
en als iemand nou ergens gaat werken waar de gehele dag thais in je horen klinkt. ik ken zat zeeeeeer grote bedrijven waar toch thais de taal is we zijn hier immers in thailand. probeer maar eens als hollander een willekeurige grote jongen(bedrijf) te bellen terwijl je engels spreekt, zeeer problematisch . het is toch echt thais wat hier eerst.
Sombat je hele bericht geeft aan dat je weinig realiteits zin hebt en weinig internationale zaken ervaring. Ik zou zeggen zoek de vacature- en recruitment sites eens op een kleine 50 na allemaal in het Engels.....een paar in het Thai en geen in het Chinees
Uteraard refereer ik met mijn post aan multinationals en export bedrijven en niet naar de somtam tent bij jou op de hoek of je moo baan winkeltje waar jij je (klaarblijkelijk teveel) lao kao koopt of het winkelcentrum waar je voor een duppie op de eerste rang naar het thai boxen wil kijken.
95% van de op Thailand gerichte en in Thailand gebouwde websiten voor bedrijven (ook waar Thai de voertaal is) zijn gericht op Engels...

Als toevoeging nog het volgende, we hadden het over buitenlanders die hierheen komen in vergelijking tot buitenlanders die naar Nederland komen en waarom er een taal referentie wordt gevraagd voor degenen die naar Nederland willen komen.
Buitenlanders hier worden nagenoeg uitsluitend bij MNC's aagenomen of export gerichte Thaise bedrijven danwel bedrijven die op een nationaal nivo de MNC's willen bedienen.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 445
Lid geworden op: zaterdag 08 maart 2008, 09:57

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#29 Bericht door sombat » vrijdag 14 november 2008, 04:21

die 95% welke engels/thaise websites hebben ,heb je die al wel eens gebeld?

95% VAN WAT JIJ AANGEEFT SPREEKT NIET TOT ZEER SLECHT ENGELS. wil jij je verstaanbaar maken in thailand dan moet je thais kunnen spreken. op email/fax verkeer in het engels wordt zeeeeeer gering gerageerd. verstuur je de shit in het thais dan heb je zo reactie. dit moet genoeg zeggen toch.


:) toch een goeie van jou om die thai box westrijden weer aan te halen. dit was een andere topic jumbo we kunnen het er nog wel eens weer over hebben.


trouwens een goeie zaakom ALLE buitenlanders welke werkzaam zijn in thailand te VERPLICHTEN tot het spreken van thais.niet thais spreken direkt het land verlaten. ik denk dat het daneen stuk rustiger word metde farrang.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#30 Bericht door jumbo » vrijdag 14 november 2008, 05:28

sombat schreef:die 95% welke engels/thaise websites hebben ,heb je die al wel eens gebeld?

95% VAN WAT JIJ AANGEEFT SPREEKT NIET TOT ZEER SLECHT ENGELS. wil jij je verstaanbaar maken in thailand dan moet je thais kunnen spreken. op email/fax verkeer in het engels wordt zeeeeeer gering gerageerd. verstuur je de shit in het thais dan heb je zo reactie. dit moet genoeg zeggen toch.


:) toch een goeie van jou om die thai box westrijden weer aan te halen. dit was een andere topic jumbo we kunnen het er nog wel eens weer over hebben.


trouwens een goeie zaakom ALLE buitenlanders welke werkzaam zijn in thailand te VERPLICHTEN tot het spreken van thais.niet thais spreken direkt het land verlaten. ik denk dat het daneen stuk rustiger word metde farrang.
Sombat ik denk dat je gelijk hebt....
maar ik denk dat jij ze zelf nooit hebt gebeld, maar hooguit een bank (locaal) of UBC achtige instelling (voor de locale markt).
Ik ben het met je eens over de taal, maar dan zeker voor de overigen ook omdat die meer met de Thaise taal te maken krijgen

Ik spreek nagenoeg geen woord Thai op mijn werk uitgezonderd vergaderingen op productienivo....anderen die in Thailand werken???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”