garantverklaring M47

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
AadW
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: vrijdag 15 december 2006, 19:08

garantverklaring M47

#1 Bericht door AadW » woensdag 16 april 2008, 20:00

Garantverklaring bij de gemeente gehaald en uitnodigingsbrief.
Op de uitnodigingsbrief kan ik naast mijn vriendin ook haar dochter invullen,geen probleem.
Op de garantverklaring is dit niet mogelijk,moet ik voor mijn dochter een aparte garantverklaring halen,invullen en laten legaliseren?(de gemeente hier loopt binnen..)

graag advies,bvd aadw

howlaannitnoi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 13:21

Re: garantverklaring M47

#2 Bericht door howlaannitnoi » donderdag 17 april 2008, 12:30

Aad,

Sommige gemeenten hebben eigen formulieren ontwikkeld om een uitnodigingsbrief of garantverklaring op te stellen. In de gemeente waar ik zelf woon zijn er zelfs helemaal geen formulieren en mag je deze zelf "bedenken". Het gaat er om dat zowel in de uitnodiging als garantverklaring (die overigens ook vaak gecombineerd worden) de juiste informatie staat.
Zelf heb ik altijd een uitnodigingsbrief geschreven met een apparte garantverklaring (volgens het format van M47). In één garantverklaring en ook de uitnodiging kun je dan ook meerdere personen noemen. Als het vriendin met dochter betreft lijkt het me zelf beter om dat te doen.
De kosten van het legaliseren vallen in mijn gemeente mee, 2,50 Euro. Omdat de brieven zelf zijn opgesteld vraag ik wel altijd om een mooie stempel van de gemeente zelf op de brieven. Mijn vriendin (nu mijn vrouw en wonend in Nederland) is namelijk de eerste keer door een onervaren Thaise ambassademedewerkster in Bangkok naar huis gezonden omdat de papieren niet officieel zouden zijn (zij was waarschijnlijk gewend aan fraaie voorgedrukte standaardformulieren van andere gemeenten). De medewerkster van de ambassade gaf later meteen toe dat dit niet terecht was en dat het gaat om de inhoud van de uitnodiging en garantverklaring. En natuurlijk een correcte legalisatie!
Misschien kun je in overleg met de gemeente de garantieverklaring dus zelf aanvullen met een extra naam of zelf een formulier maken.

Groeten, Adrie
Mensen zouden veel langzamer moeten luisteren

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: garantverklaring M47

#3 Bericht door Ben » donderdag 17 april 2008, 13:43

http://www.thai-info.net/netherlands/garantvk.htm


Hier een voorbeeld let wel dit is niet de officiele site van de Ambassade
maar het is een voorbeeld en evt te gebruiken laat het wel voor de zekerheid op de gemeente afstempelen desnoods 2 als zij geen formulier hebben .

Anders sturen ze je mogelijk terug voor een stempel .

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”