wat voor relatie moet je hebben?

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

wat voor relatie moet je hebben?

#1 Bericht door weten » vrijdag 28 maart 2008, 09:30

kan iemand mij uileggen hoe het zit met welke relatie je moet hebben met degene die je mee wil nemen moet je elkaar langer kennen of iets dergelijks. Volgens mij heb ik alles op orde.
Inkomen genoeg garantverklaring loonstroken bankafschrift. Werkgeversverklaring bij terugkomst gewoon weer aan de slag. Weet alleen niet hoe een uitnodiginsbrief te schrijven.
Op het stadhuis noemen ze het ook een uitnodiging maar volgens mij is dat niet genoeg als ik op net forum lees.Ik reis zelf af naar Thailand ik wil er n.l wel bijzijn lijkt me beter
gr.Weten
Laatst gewijzigd door weten op vrijdag 28 maart 2008, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: wat voor relatie

#2 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 28 maart 2008, 09:38

weten schreef:kan iemand mij uileggen hoe het zit met welke relatie je moet hebben met degene die je mee wil nemen moet je elkaar langer kennen of iets dergelijks. Volgens mij heb ik alles op orde.
Inkomen genoeg garantverklaring loonstroken bankafschrift. Werkgeversverklaring bij terugkomst gewoon weer aan de slag. Weet alleen niet hoe een uitnodiginsbrief te schrijven.
Op het stadhuis noemen ze het ook een uitnodiging maar volgens mij is dat niet genoeg als ik op net forum lees.Ik reis zelf af naar Thailand ik wil er n.l wel bijzijn lijkt me beter
gr.Weten
Welke relatie je hebt om een vakantievisum aan te vragen maakt totaal niet uit.
De uitnodigingsbrief is meer een garantverklaring zoals je zelf al zegt. In jouw brief aan de ambassade leg je uit welke relatie je hebt en waarom je hem/haar naar Nederland wil laten komen: Cultuur en/of natuur van Nederland etc.
Vervolgens verklaar je in die brief dat je garant staat voor alle kosten die gemoeid zijn met het verblijf in NL en terugkeer naar Thailand en dat je tevens garandeerd en er op toe zult zien dat die persoon ook daadwereklijk terugkeert.
Wat ook helpt is een werkgeversverklaring van de persoon die NL gaat bezoeken dat die weer aan de slag gaat na terugkeer. Dit alles om het mogelijk vestigingsgevaar zo klein mogelijk te laten zijn.
Succes met de aanvraag
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: wat voor relatie

#3 Bericht door Jim » vrijdag 28 maart 2008, 09:47

weten schreef:kan iemand mij uileggen hoe het zit met welke relatie je moet hebben met degene die je mee wil nemen moet je elkaar langer kennen of iets dergelijks.
hoe langer je elkaar kent, hoe groter de kans op vestigingsgevaar ;)
volgens mij maakt 't niet zoveel uit hoe kort je elkaar kent.
Weet alleen niet hoe een uitnodiginsbrief te schrijven.
lieve ambassade,

na X keer met ms. xxx vakantie te hebben gevierd in thailand wil ik haar graag uitnodigen voor een vakantie in nederland om haar voor te stellen aan mijn familie en haar kennis te laten maken met de nederlandsche cultuur.

met vriendelijke hoogachtendheid,

doegie
Op het stadhuis noemen ze het ook een uitnodiging maar volgens mij is dat niet genoeg als ik op net forum lees.
er moet iig op staan dat je voor 4.500 euro garant staat.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: wat voor relatie moet je hebben?

#4 Bericht door weten » vrijdag 28 maart 2008, 09:53

Bedankt voor je reactie Kan die brief in het nederlands en de formulieren die je in moet vullen
zijn die in het nederlands. En is er op internet zo'n formulier te vinden? En kan iemand mij de juiste volgorde uileggen heeft het zin om de Thaise ambasade te bellen of spreken ze daar alleen Thais.
Gr.Weten
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: wat voor relatie moet je hebben?

#5 Bericht door Jim » vrijdag 28 maart 2008, 09:56

hier kan je het schengenvisum aanvraagformulier downloaden.
http://www.minbuza.nl/binaries/pdf/reiz ... erland.pdf

de uitnodigingsbrief mag in het nederlands.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: wat voor relatie moet je hebben?

#6 Bericht door Ben » vrijdag 28 maart 2008, 10:41

weten schreef:Bedankt voor je reactie Kan die brief in het nederlands en de formulieren die je in moet vullen
zijn die in het nederlands. En is er op internet zo'n formulier te vinden? En kan iemand mij de juiste volgorde uileggen heeft het zin om de Thaise ambasade te bellen of spreken ze daar alleen Thais.
Gr.Weten

De Ambassade bellen kan en die verwijzen je allleen naar de website
en die is duidelijk genoeg om alles uit te vissen .

Je vult het Shengen visa in uitnidigingsbrief garantverklaring
paspoort pasfoto's documenten huiseigendom werk of dergelijk voor aantonen
terug te keren naar Thailand ivm vestigingsgevaar .

Een vlucht reservering + evt verzekering ziektekosten

En daarmee gaat hij naar de Ambassade en als alles klopt en men is accoord kan hij
3 dagen later het visa ophalen .

koffers pakken ticket halen enz enz

in Nederland melden bij de vreemdelingen politie en fijne vac .

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: wat voor relatie

#7 Bericht door Ben » vrijdag 28 maart 2008, 11:34

lieve ambassade,

na X keer met ms. xxx vakantie te hebben gevierd in thailand wil ik haar graag uitnodigen voor een vakantie in nederland om haar voor te stellen aan mijn familie en haar kennis te laten maken met de nederlandsche cultuur.
met vriendelijke hoogachtendheid,
Afbeelding :D :oops: ;)

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: wat voor relatie moet je hebben?

#8 Bericht door marceziani » vrijdag 28 maart 2008, 11:44

Lieve ambassade,

Na twee enerverende nachten in Pattaya zijn wij op slag verliefd geworden op elkaar. Graag willen wij samen verder en wil ik haar kennis laten maken met het nachtleven in Nederland.

Met vriendelijke groet,
Joop Nachtegaal.
Alhoewel bovenstaande brief best geloofwaardig is, zal de kans op een toeristenvisum minimaal zijn. ;)
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: wat voor relatie moet je hebben?

#9 Bericht door weten » vrijdag 28 maart 2008, 11:56

Zie je het nou tis toch godsgeklaagd zal je uitnodigen Ben voor een rondje nedermoslimland.grinnik grinnik:
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

moamed
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 68
Lid geworden op: dinsdag 25 maart 2008, 09:41

Re: wat voor relatie moet je hebben?

#10 Bericht door moamed » zaterdag 29 maart 2008, 03:49

hoe langer je elkaar kent, hoe groter de kans op vestigingsgevaar
volgens mij maakt 't niet zoveel uit hoe kort je elkaar kent.


verdomd zou dat het zijn dat mijn vrouw iedere keer zolang moest wachten. toen ze de eerste keer naar holland ging waren wij al 3 jaar getrouwd. de andere 4 keren waren we dus nog langer gehuwd. mogelijk dat ze dachten dat wij in holland ons wilden vestigen. als dit werkelijk de reden zou zijn waarom het zo lang duurde voordat het licht op groen werd gezet dan deugt de wet niet.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: wat voor relatie moet je hebben?

#11 Bericht door Ben » zaterdag 29 maart 2008, 05:47

moamed schreef:hoe langer je elkaar kent, hoe groter de kans op vestigingsgevaar
volgens mij maakt 't niet zoveel uit hoe kort je elkaar kent.


verdomd zou dat het zijn dat mijn vrouw iedere keer zolang moest wachten. toen ze de eerste keer naar holland ging waren wij al 3 jaar getrouwd. de andere 4 keren waren we dus nog langer gehuwd. mogelijk dat ze dachten dat wij in holland ons wilden vestigen. als dit werkelijk de reden zou zijn waarom het zo lang duurde voordat het licht op groen werd gezet dan deugt de wet niet.

Blijf jij de volgende keer maar een buiten de Ambassade als je vrouw het visum aanvraagd wie weet gaat het dan sneller :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Ben op zaterdag 29 maart 2008, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: wat voor relatie moet je hebben?

#12 Bericht door perry » zaterdag 29 maart 2008, 09:06

Wie wil zich daar nu nog vestigen :mrgreen: :mrgreen: :D
Werk om te leven leef niet om te werken.

moamed
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 68
Lid geworden op: dinsdag 25 maart 2008, 09:41

Re: wat voor relatie moet je hebben?

#13 Bericht door moamed » zaterdag 29 maart 2008, 10:26

nee ik niet meer, zelfs mijn stoffelijke overschot als het zo ver is gaat daar niet naar terug.

Oliver
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: zondag 30 maart 2008, 13:39

Re: wat voor relatie moet je hebben?

#14 Bericht door Oliver » zondag 30 maart 2008, 16:03

weten schreef:Inkomen genoeg garantverklaring loonstroken bankafschrift. Werkgeversverklaring bij terugkomst gewoon weer aan de slag. Weet alleen niet hoe een uitnodiginsbrief te schrijven.
ik weet het nu niet meer, in een ander bericht schrijf je
inkomen van 1100 € pmnd
ik hoop niet dat je het inkomen van 1100 euro gaat opeven, dit ligt ver onder de inkomenseis van de garantverklaarder waardoor visum 100% wordt afgewezen

een uitnodiginsbrief is simpel, je onderbouwt in je brief waarom je hem of haar naar nederland wil halen voor een kvv (toeristenvisum), dit kan in het nederlands. dit heeft niets te maken met de garantverklaring die op het gemeentehuis wordt afgegeven.

met alle papieren gaat je partner naar de abassade in bkk, als alles klopt krijg je visum voor kort verblijf
sorry, ik heb last van xenosfobie

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”