eigen zaak visum 3 maanden

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
vogel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: donderdag 27 maart 2008, 17:37

eigen zaak visum 3 maanden

#1 Bericht door vogel » donderdag 27 maart 2008, 18:08

ik wil mjin vriendin voor 3 maanden naar nederland halen ik heb een eigen zaak moet je dan ook 1.5 jaar al voor jezelf werken of is dat alleen bij mvv aanvraag weet iemand hier antwoord op. alvast bedankt

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: eigen zaak visum 3 maanden

#2 Bericht door Jim » donderdag 27 maart 2008, 18:22

als je garant wilt staan wel.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

vogel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: donderdag 27 maart 2008, 17:37

Re: eigen zaak visum 3 maanden

#3 Bericht door vogel » donderdag 27 maart 2008, 18:25

Jim schreef:als je garant wilt staan wel.
ik ben nu 13 maanden bezig zullen ze daar moeilijk over doen?

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: eigen zaak visum 3 maanden

#4 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 27 maart 2008, 19:31

vogel schreef:ik wil mjin vriendin voor 3 maanden naar nederland halen ik heb een eigen zaak moet je dan ook 1.5 jaar al voor jezelf werken of is dat alleen bij mvv aanvraag weet iemand hier antwoord op. alvast bedankt
Als je garant wilt staan voor je vriendin tbv een vakantievisum moet je jouw accountant vragen om een verklaring omtrent jouw inkomen. Die verklaring kun je gebruiken tbv de ambassade om aan te tonen dat je voldoende inkomsten hebt om garant te staan voor een vakantievisum.
Als je bedragen overmaakt van jouw bedrijf naar je prive rekening om alle prive lasten te betalen, dan kun je die bankafschriften ook eventueel laten zien.
Live your dream, don't dream your life.

vogel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: donderdag 27 maart 2008, 17:37

Re: eigen zaak visum 3 maanden

#5 Bericht door vogel » donderdag 27 maart 2008, 19:45

Wouter_Udon schreef:
vogel schreef:ik wil mjin vriendin voor 3 maanden naar nederland halen ik heb een eigen zaak moet je dan ook 1.5 jaar al voor jezelf werken of is dat alleen bij mvv aanvraag weet iemand hier antwoord op. alvast bedankt
Als je garant wilt staan voor je vriendin tbv een vakantievisum moet je jouw accountant vragen om een verklaring omtrent jouw inkomen. Die verklaring kun je gebruiken tbv de ambassade om aan te tonen dat je voldoende inkomsten hebt om garant te staan voor een vakantievisum.
Als je bedragen overmaakt van jouw bedrijf naar je prive rekening om alle prive lasten te betalen, dan kun je die bankafschriften ook eventueel laten zien.
inkomen is er genoeg ik vraag mij alleen af of ze niet moeilijk doen over die 18 maanden.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: eigen zaak visum 3 maanden

#6 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 27 maart 2008, 19:55

vogel schreef:
Wouter_Udon schreef:
vogel schreef:ik wil mjin vriendin voor 3 maanden naar nederland halen ik heb een eigen zaak moet je dan ook 1.5 jaar al voor jezelf werken of is dat alleen bij mvv aanvraag weet iemand hier antwoord op. alvast bedankt
Als je garant wilt staan voor je vriendin tbv een vakantievisum moet je jouw accountant vragen om een verklaring omtrent jouw inkomen. Die verklaring kun je gebruiken tbv de ambassade om aan te tonen dat je voldoende inkomsten hebt om garant te staan voor een vakantievisum.
Als je bedragen overmaakt van jouw bedrijf naar je prive rekening om alle prive lasten te betalen, dan kun je die bankafschriften ook eventueel laten zien.
inkomen is er genoeg ik vraag mij alleen af of ze niet moeilijk doen over die 18 maanden.
Ik denk niet dat ze moeilijk zullen gaan doen over die termijn. Als je inkomsten kunt aantonen via een accountantsverklaring dan moet het m.i. mogelijk zijn om op basis daarvan garant te staan voor een vakantievisum.
Als je het echt zeker wilt weten dan moet je de ambassade in BKK bellen om een nadere uitleg.
Succes.
Live your dream, don't dream your life.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: eigen zaak visum 3 maanden

#7 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 27 maart 2008, 21:01

18 maanden is aan de korte kant, want normaliter wordt erom drie jaaropgaves gevraagd van de zelfstandige.

Het is een beetje krom want de gemiddelde werknemer verandert makelijker van baan, dan dat een zelfstandige zijn inkomen ineens in elkaar ziet storten, maar goed "the law is the law" volgens Judge Dred. :mrgreen:

Je kunt dus altijd voor informatie de ambassade bellen en precies datgene opsturen wat zij aanraden. Is altijd goed. Als dan niet lukt, overweeg anders om een familielid garant te laten staan.

Succes.
- -

vogel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: donderdag 27 maart 2008, 17:37

Re: eigen zaak visum 3 maanden

#8 Bericht door vogel » donderdag 27 maart 2008, 21:04

Wereldvreemd schreef:18 maanden is aan de korte kant, want normaliter wordt erom drie jaaropgaves gevraagd van de zelfstandige.

Het is een beetje krom want de gemiddelde werknemer verandert makelijker van baan, dan dat een zelfstandige zijn inkomen ineens in elkaar ziet storten, maar goed "the law is the law" volgens Judge Dred. :mrgreen:

Je kunt dus altijd voor informatie de ambassade bellen en precies datgene opsturen wat zij aanraden. Is altijd goed. Als dan niet lukt, overweeg anders om een familielid garant te laten staan.

Succes.
ja maar het gaat hier om 3 maanden en niet mvv of geld dat dan ook?

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: eigen zaak visum 3 maanden

#9 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 27 maart 2008, 21:20

vogel schreef:ja maar het gaat hier om 3 maanden en niet mvv of geld dat dan ook?
Mijn ervaring is dat de ambassade in Bangkok redelijk soepel was/is bij toeristenvisum, maar je moet wel overtuigend overkomen. De ambassade zal namelijk gaan vragen naar je voorlopige aanslag over 2007... Het is nu eind maart, dus de kans dat je dat al goed op orde hebt, is gering evenals het jaarverslag van de accountant. Heb je deze twee al? Nou dan ben je goed op weg.

Het kan helpen als je bijvoorbeeld je firma recentelijk in een BV hebt omgezet. Dan geniet je tenslotte een vast inkomen van je firma en je toont eigenlijk ook aan een solide firma te hebben.

Raadpleeg zekerheidshalve ook http://www.buitenlandsepartner.nl
- -

vogel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: donderdag 27 maart 2008, 17:37

Re: eigen zaak visum 3 maanden

#10 Bericht door vogel » donderdag 27 maart 2008, 21:28

Wereldvreemd schreef:
vogel schreef:ja maar het gaat hier om 3 maanden en niet mvv of geld dat dan ook?
Mijn ervaring is dat de ambassade in Bangkok redelijk soepel was/is bij toeristenvisum, maar je moet wel overtuigend overkomen. De ambassade zal namelijk gaan vragen naar je voorlopige aanslag over 2007... Het is nu eind maart, dus de kans dat je dat al goed op orde hebt, is gering evenals het jaarverslag van de accountant. Heb je deze twee al? Nou dan ben je goed op weg.

Het kan helpen als je bijvoorbeeld je firma recentelijk in een BV hebt omgezet. Dan geniet je tenslotte een vast inkomen van je firma en je toont eigenlijk ook aan een solide firma te hebben.

Raadpleeg zekerheidshalve ook http://www.buitenlandsepartner.nl
ja dat heb ik allebij aldus ik denk dat het wel goed zitvolgende week weet ik het

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”