Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
moamed
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 68
Lid geworden op: dinsdag 25 maart 2008, 09:41

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#16 Bericht door moamed » dinsdag 25 maart 2008, 09:49

ik denk dat sombat bedoeld de IND in plaats van de vreemdelngen politie. de ambasade stuurt de boel door bij twijfel. als de boel door sturen kan het inderdaad een hele lange geschiedenis worden. de vreemdelingen politie die komt later kijken. als je vriendin in holland is dan moet je je melden bij de vreemdelingen politie, vaak zeer vervelende personen. en di gasten komen ook nog eens kijken als je vriendin weer weg is om te chekken of ze werkelijk weg is op je opgegeven adres.
als je iemand uitnodigt en je hebt al eens een keer een misstap begaan(met justitie in aanmerking) dan kan het zijn dat het hele feest niet dooorgaat.

sombat zit er niet zo ver naast als sommige mensen dat doen voorkomen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#17 Bericht door jumbo » dinsdag 25 maart 2008, 10:32

[quote="moamed"
als je iemand uitnodigt en je hebt al eens een keer een misstap begaan(met justitie in aanmerking) dan kan het zijn dat het hele feest niet dooorgaat.[/quote]


Vreemd is dat toch dat je als 'bekende van de politie' niet dezelfde voordelen hebt als burgers die zich wel aan de regels houden, erg vreemd....

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

kanyarat
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: vrijdag 01 juni 2007, 11:25

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#18 Bericht door kanyarat » dinsdag 25 maart 2008, 10:52

Waar de laatste 2 berichten over gaan is mij niet helemaal duidelijk!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#19 Bericht door jumbo » woensdag 26 maart 2008, 02:26

kanyarat schreef:Waar de laatste 2 berichten over gaan is mij niet helemaal duidelijk!
Voor mij net zo duister als de vraag van de OP :D

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

moamed
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 68
Lid geworden op: dinsdag 25 maart 2008, 09:41

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#20 Bericht door moamed » woensdag 26 maart 2008, 11:33

:mrgreen: zo duister is mijn antwoord niet. als je wat op je kerfstok hebt en of de persoon welke naar holland moet dan heb je een probleem. de vraagstelling was doet de ambasade moeilijk bij een aanvraag. zo ver ik het weet kan het lang duren maar bij sommmige schijnt het geen probleem te zijn.

wat ik wil zeggen is dat het niet altijd gladjes hoeft te verlopen.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#21 Bericht door perry » woensdag 26 maart 2008, 14:15

moamed schreef::mrgreen: zo duister is mijn antwoord niet. als je wat op je kerfstok hebt en of de persoon welke naar holland moet dan heb je een probleem. de vraagstelling was doet de ambasade moeilijk bij een aanvraag. zo ver ik het weet kan het lang duren maar bij sommmige schijnt het geen probleem te zijn.

wat ik wil zeggen is dat het niet altijd gladjes hoeft te verlopen.
Als je wat op je Kerfstok hebt dan is dat volkomen terecht dat ze het weigeren.

Als je een normaal verleden hebt zoals de meeste hier dan is er niks aan de hand zo niet ja dan is het helaas pindakaas. :)
Werk om te leven leef niet om te werken.

moamed
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 68
Lid geworden op: dinsdag 25 maart 2008, 09:41

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#22 Bericht door moamed » donderdag 27 maart 2008, 03:32

:oops: niet mee ens . al eens een keer betrokken geweest bij een vechtpartij jarennnnnnnnnnnnn geleden. zo,n delict heeft natuurlijk geen drol te makenj met als je je vrouw naar holland wilt halen. als zo,n delict uit het verre verleden je met dit soort zaken blijft achtervolgen dan zet ik mijn vraagtekens of se wet wel deugt.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#23 Bericht door jumbo » donderdag 27 maart 2008, 04:53

Ik was in mijn studententijd portier in een discotheek.....genoeg meegemaakt en omdat het toen nog geen geaccepteerde functie was vaak genoeg opgepakt als ik er weer eens een paar buiten had 'gezet' :P
Heeft niks geen effect gehad om mijn toch niet misselijke carriere en ook niet op reizen of mijn dame naar Nederland halen.
Een strafblad is wat anders als een (terugkerend) incident

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#24 Bericht door Ben » donderdag 27 maart 2008, 06:54

jumbo schreef:Ik was in mijn studententijd portier in een discotheek.....genoeg meegemaakt en omdat het toen nog geen geaccepteerde functie was vaak genoeg opgepakt als ik er weer eens een paar buiten had 'gezet' :P
Heeft niks geen effect gehad om mijn toch niet misselijke carriere en ook niet op reizen of mijn dame naar Nederland halen.
Een strafblad is wat anders als een (terugkerend) incident

J
Al doet men 100 keer aangifte tegen je dat komt niet in de boeken
Alleen bij een veroordeling negatief dan heb je een strafblad .

En dan gaat het om criminele wet

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#25 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 27 maart 2008, 07:51

Ben schreef:
jumbo schreef:Ik was in mijn studententijd portier in een discotheek.....genoeg meegemaakt en omdat het toen nog geen geaccepteerde functie was vaak genoeg opgepakt als ik er weer eens een paar buiten had 'gezet' :P
Heeft niks geen effect gehad om mijn toch niet misselijke carriere en ook niet op reizen of mijn dame naar Nederland halen.
Een strafblad is wat anders als een (terugkerend) incident

J
Al doet men 100 keer aangifte tegen je dat komt niet in de boeken
Alleen bij een veroordeling negatief dan heb je een strafblad .

En dan gaat het om criminele wet
Verdwijnt dat strafblad niet na een aantal jaren? Ik dacht na een jaar of 10.
Live your dream, don't dream your life.

dalton
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: zaterdag 22 maart 2008, 11:43
Locatie: ban had ( noi)

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#26 Bericht door dalton » donderdag 27 maart 2008, 09:09

welke website??
Mart schreef:
sombat schreef:mijn ervaring hiermee zijn slecht. de ambasade dat kan een lange geschiedenis worden. die kunnen je aanvraag doorsturen naar denhaag naar de vreemdelingen dienst. en dat is helemaal een zooitje tuig daar. kan maanden duren gaat daar maar vanuit . vervolgens sturen die vreemdelingendienst je een hele zooi aan vragen formulieren toe. bellen helpt niet je staat zo 2 uur in de wacht en niemand die je maar ook eens normaal helpt(ze weten het niet en of nooit). zelf proberen die zooi te bespoedigen werkt in je tegendeel je gaat ze dan iriteren en dat willen ze niet.

nogmaals dit is mijn ervaring , mogelijk zijn er andere verhalen met betere ervaring.
Mijn ervaring is geheel anders en zelfs goed te noemen. De medewerkers van de ambassade doen hun werk en checken of aan de gestelde eisen wordt/is voldaan.
Het is allemaal te lezen op de website.
Als alle papieren, zoals reeds eerder gemeld in orde zijn, en men gaat op maandag naar de ambassade. Woensdagmorgen kan men dan bellen, en als er geen bezwaren zijn, dan kan donderdag het visum worden afgehaald, maar dan wel even een ticket en een reisverzekering tonen.
Een opmerking over niet wit geld zou ik maar achter wegen laten.
Laat gewoon iemand die wel gewoon in loondienst is een garantie verklaring afgeven en ook 3 maandslips inleveren.
Gerommel met wel checks enz enz maakt de kans van een langere weg op afhandeling.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#27 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 27 maart 2008, 09:15

dalton schreef:welke website??
Mart schreef:
sombat schreef:mijn ervaring hiermee zijn slecht. de ambasade dat kan een lange geschiedenis worden. die kunnen je aanvraag doorsturen naar denhaag naar de vreemdelingen dienst. en dat is helemaal een zooitje tuig daar. kan maanden duren gaat daar maar vanuit . vervolgens sturen die vreemdelingendienst je een hele zooi aan vragen formulieren toe. bellen helpt niet je staat zo 2 uur in de wacht en niemand die je maar ook eens normaal helpt(ze weten het niet en of nooit). zelf proberen die zooi te bespoedigen werkt in je tegendeel je gaat ze dan iriteren en dat willen ze niet.

nogmaals dit is mijn ervaring , mogelijk zijn er andere verhalen met betere ervaring.
Mijn ervaring is geheel anders en zelfs goed te noemen. De medewerkers van de ambassade doen hun werk en checken of aan de gestelde eisen wordt/is voldaan.
Het is allemaal te lezen op de website.
Als alle papieren, zoals reeds eerder gemeld in orde zijn, en men gaat op maandag naar de ambassade. Woensdagmorgen kan men dan bellen, en als er geen bezwaren zijn, dan kan donderdag het visum worden afgehaald, maar dan wel even een ticket en een reisverzekering tonen.
Een opmerking over niet wit geld zou ik maar achter wegen laten.
Laat gewoon iemand die wel gewoon in loondienst is een garantie verklaring afgeven en ook 3 maandslips inleveren.
Gerommel met wel checks enz enz maakt de kans van een langere weg op afhandeling.
http://www.netherlandsembassy.in.th/
Live your dream, don't dream your life.

dalton
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: zaterdag 22 maart 2008, 11:43
Locatie: ban had ( noi)

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#28 Bericht door dalton » donderdag 27 maart 2008, 09:18

Okie schreef:Waarom geld sturen??????/

Je kan gewoon borg voor haar staan en je moet aantonen dat je voldoende inkomen hebt, dit dmv 3 salaris strookjes, dacht dat dat 1380 euro netto per maand was, kun je terug vinden op de site van de ambassade. Uitnodigingsbrief erbij met het hoe en waarom jullie haar uitnodigen en kopie van het paspoort van de garant steller. Zij heeft een paspoort en 2 pasfotoos nodig en geld voor het visum. Als het visum verleend is zorgen voor een reis verzekering en ticket. Voor haar is het goed dat zij kan aantonen dat ze terug keert naar Thailand dit dmv eventueel een werkgeversverklaring of schoolgaande kinderen etc etc.

Okie
welke ambasade???

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#29 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 27 maart 2008, 09:45

dalton schreef:
Okie schreef:Waarom geld sturen??????/

Je kan gewoon borg voor haar staan en je moet aantonen dat je voldoende inkomen hebt, dit dmv 3 salaris strookjes, dacht dat dat 1380 euro netto per maand was, kun je terug vinden op de site van de ambassade. Uitnodigingsbrief erbij met het hoe en waarom jullie haar uitnodigen en kopie van het paspoort van de garant steller. Zij heeft een paspoort en 2 pasfotoos nodig en geld voor het visum. Als het visum verleend is zorgen voor een reis verzekering en ticket. Voor haar is het goed dat zij kan aantonen dat ze terug keert naar Thailand dit dmv eventueel een werkgeversverklaring of schoolgaande kinderen etc etc.

Okie
welke ambasade???
Beetje nadenken kan geen kwaad hoor.
Aangezien Okie als woonplaats Purmerend opgeeft zal het wel de NL ambassade zijn denk ik!!!
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#30 Bericht door Jim » donderdag 27 maart 2008, 10:06

al;s je niet weet waar je in thailand een toeristenvisum voor nederland moet aanvragen is het mss een beter idee om http://www.thaiconnection.nl in te schakelen :D
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”