de zee in januari

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hammie47
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 24
Lid geworden op: woensdag 04 juli 2007, 21:48

de zee in januari

#1 Bericht door hammie47 » maandag 17 maart 2008, 08:18

Ik heb het plan om in januari naar Zuid Thailand te gaan. Ik denk aan beide kusten (west en oost).
Een grote reis operator (Fox) voert deze reis niet in januari "omdat de zee dan te wild is voor de vaak kleine bootjes".
Zou kunnen, maar de temperatuur in die periode is toch vaak het beste en andere operators hebben die reis wel in die periode (Kras). Hebben die dan geen last van die wilde zee?
Kortom: in hoeverre is de zee inderdaad nogal (te?) wild voor de bootjes die tussen de resp. eilanden varen?
Alles afwegende: wat zou dan de beste tijd zijn voor Zuid Thailand?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: de zee in januari

#2 Bericht door jumbo » dinsdag 18 maart 2008, 02:21

De zee is inderdaad wat wilder in die tijd en er staat een koele wind.
Het is min of meer lente dan en voor mij persoonlijk een heerlijke tijd, maar het strand vind ik dan te fris door de wind, zelfs in Februari nog.

Maart is beter, ook kwa temperatuur, April en Mei nog warmer en daardoor al drukker

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: de zee in januari

#3 Bericht door stevenl » dinsdag 18 maart 2008, 03:50

Westkust: vanaf Mei kan de zee wat wilder worden, Golf van Thailand: kan van November t/m April wilder zijn.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: de zee in januari

#4 Bericht door jumbo » dinsdag 18 maart 2008, 08:15

stevenl schreef:Westkust: vanaf Mei kan de zee wat wilder worden, Golf van Thailand: kan van November t/m April wilder zijn.
Check Steven, ik had het uiteraard over mijn plekkies aan de golf

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: de zee in januari

#5 Bericht door stevenl » dinsdag 18 maart 2008, 08:21

Check Steven, ik had het uiteraard over mijn plekkies aan de golf
Begrijp ik, maar ik weet niet of de OP weet dat het weer aan de ene kant van Thailand anders kan zijn dan aan de andere kant.

hammie47
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 24
Lid geworden op: woensdag 04 juli 2007, 21:48

Re: de zee in januari

#6 Bericht door hammie47 » dinsdag 18 maart 2008, 19:16

Als OP zijnde zeg ik: ja, ik weet dat er verschil is tussen de west en oost kust, maar niet precies, WAT die verschillen zijn. Is in zoverre ook minder van belang, omdat de reis die ik op het oog heb, BEIDE kusten bezoekt.
Als het zo is dat januari wat aan de koele kant is en ook wat meer wind op zee, zou ik kunnen kiezen tussen b.v. november en maart. Wat zou dan de beste keus zijn?
En ja: "koel". Dat is dan zeker naar begrippen van iemand die daar woont? Ik zou zelf al blij zijn met ca. 25 graden hoor........alleen in een bootje op een wilde zee, daar zit ik niet op te wachten...

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: de zee in januari

#7 Bericht door Ben » dinsdag 18 maart 2008, 20:38

hammie47 schreef:Als OP zijnde zeg ik: ja, ik weet dat er verschil is tussen de west en oost kust, maar niet precies, WAT die verschillen zijn. Is in zoverre ook minder van belang, omdat de reis die ik op het oog heb, BEIDE kusten bezoekt.
Als het zo is dat januari wat aan de koele kant is en ook wat meer wind op zee, zou ik kunnen kiezen tussen b.v. november en maart. Wat zou dan de beste keus zijn?
En ja: "koel". Dat is dan zeker naar begrippen van iemand die daar woont? Ik zou zelf al blij zijn met ca. 25 graden hoor........alleen in een bootje op een wilde zee, daar zit ik niet op te wachten...

Met een reisorganisatie geen probleem in Nov en Maart alleen is het op de eilandjes
wel rustig .

Koel is het voor de expats idd brrrrrrrrrr
25 graden is het altijd wel overdag

Maart , het is al aardig over de 30 overdag de nachten niet ver eronder in.
En ik kan me bijna niet voorstellen dat in het hoogseisoen Jan er geen boten gaan .

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: de zee in januari

#8 Bericht door stevenl » woensdag 19 maart 2008, 03:11

En ik kan me bijna niet voorstellen dat in het hoogseisoen Jan er geen boten gaan
Inderdaad, gaan gewoon het hele jaar door.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”