favoriete stad

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
longneck
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: maandag 10 maart 2008, 11:15

favoriete stad

#1 Bericht door longneck » maandag 10 maart 2008, 11:27

Wat is jullie favoriete stad in thailand en waarom?

Dus meer een vraag voor de mensen die al heel wat steden gezien hebben in los.

Of waarom ben je in een bepaalde plaats je eigen gaan settelen.

Zelf reis ik veel door thailand, van noord tot zuid. Heb de meeste plaatsen wel gezien. Woon zelf in Maesot(mae rim). Elke week tweemaal naar sukothai en wan ching.

Maar ook vaak naar sekou.

Vroeg me het zomaar af; zie op onze weg van maesot naar wan ching best wel veel buitenlanders, vooral in de omgeving van sukothai. Niet dat maesot nu zo'n mooie plek is maar die richting uit is het echt een dorre boel en alleen maar koeien (afgezien van de parken dan).

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: favoriete stad

#2 Bericht door jumbo » dinsdag 11 maart 2008, 02:53

Bangkok, de rest zijn dorpen

Zwoel, zinderend, bruisend en tegelijk een dorp op zijn smalst als je de moeite neemt van Sukhumvit en Silom af te gaan

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: favoriete stad

#3 Bericht door Mart » dinsdag 11 maart 2008, 04:02

Ben ik blij dat ik in het " dorp " CHA-AM woon, al 15 jaar :lol: en binnenkort naar een "gehucht " verhuis.

Kijk als je nog moet of wil werken moet je wel in de stad gaat wonen :mrgreen:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

longneck
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: maandag 10 maart 2008, 11:15

Re: favoriete stad

#4 Bericht door longneck » dinsdag 11 maart 2008, 04:55

beetje anders m'n vraag formuleren.

Wat is er mooi en niet zo mooi aan de plaats waar je nu woont.

Bangkok is bruisend en zinderend zolang je je niet op de weg bevindt.

Cha am is op z'n mooist 's morgens vroeg,vooral aan strand als de locale vissers met handnetten bezig zijn.
Minder is dat overdakte terras van parasols.
(maar nog altijd beter dan hua blanes)

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: favoriete stad

#5 Bericht door JohanS » dinsdag 11 maart 2008, 08:41

Mart schreef:Ben ik blij dat ik in het " dorp " CHA-AM woon, al 15 jaar :lol: en binnenkort naar een "gehucht " verhuis.

Kijk als je nog moet of wil werken moet je wel in de stad gaat wonen :mrgreen:
Blijf je kort rond Cha-am ?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: favoriete stad

#6 Bericht door jumbo » dinsdag 11 maart 2008, 09:20

longneck schreef:beetje anders m'n vraag formuleren.

Wat is er mooi en niet zo mooi aan de plaats waar je nu woont.

Bangkok is bruisend en zinderend zolang je je niet op de weg bevindt.
Daarom stelde ik dat je dus niet op de weg maar ernaast moet kijken
Bangkok is in veel opzichten een uit zijn krachten en te snel gegroeide stad. De skyline staat in schril contrast met het gemiddeld besteedbaar vermogen van zijn inwoners en is een tegenstelling van de soms onbereikbare achterstraten.....dus wil je het oude (en misschien wel echte) Bangkok zien en daarvan genieten dan moet je van de paden af en de lanen in.....

Maar ik vind beide kanten wel mooi, ik geniet van het levendige en van het stille of dat nou in het centrum is of aan de rand van.
Pak de fiets en je snapt het...ga op stap en je snapt dat ook...

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Maikel
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: maandag 23 april 2007, 07:23
Locatie: Toerist uit Belgie
Contacteer:

Re: favoriete stad

#7 Bericht door Maikel » dinsdag 11 maart 2008, 17:19

Zonder twijfel is dat Krungthep ( alias Bangkok)
Ik hou enorm van die stad, de oude feeks heeft alles en ik verveel me er nooit ( wat soms wel het geval is, in bijvoorbeeld Chiangmai )
One day I fly away

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 346
Lid geworden op: zondag 03 april 2005, 15:53
Locatie: Zeeland/Chiangmai

Re: favoriete stad

#8 Bericht door Bart » dinsdag 18 maart 2008, 11:49

Voor mij ongetwijfeld CM maar wel met regelmaat een feestje bouwen in BKK!

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: favoriete stad

#9 Bericht door JohanS » dinsdag 18 maart 2008, 12:14

Ik lees hier veel van Bangkok, Chiang Mai, de grote steden met veel lawaai en polutie.
Ik ben juist op zoek naar rust en kalmte, daarom ben ik nog geen saaie pier maar het drukke leven heb ik nu iedere dag en iedere keer als in in Thailand ben dan geniet ik het meetst van de rustige en kalme plaatsen.

Dat kan in Amnat Charoen zijn in de Isaan alhoewel het zeker geen mooie en bruisende stad is, maar het is zeker de mooie kuststreek van pranburi en neem Chaam er ook maar bij.
Zo heeft ieder zijn voorkeuren, wel opvallend dat we allemaal in Thailand onze gading vinden; dat is wat echt zo mooi is aan dit land.
Voor ieders wat wils.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: favoriete stad

#10 Bericht door jumbo » woensdag 19 maart 2008, 02:56

JohanS schreef:Ik lees hier veel van Bangkok, Chiang Mai, de grote steden met veel lawaai en polutie.
Ik ben juist op zoek naar rust en kalmte, daarom ben ik nog geen saaie pier maar het drukke leven heb ik nu iedere dag en iedere keer als in in Thailand ben dan geniet ik het meetst van de rustige en kalme plaatsen.

Dat kan in Amnat Charoen zijn in de Isaan alhoewel het zeker geen mooie en bruisende stad is, maar het is zeker de mooie kuststreek van pranburi en neem Chaam er ook maar bij.
Zo heeft ieder zijn voorkeuren, wel opvallend dat we allemaal in Thailand onze gading vinden; dat is wat echt zo mooi is aan dit land.
Voor ieders wat wils.
Dan kan je nog wat leren Johan
Ik woon in Bangkok, zo rustig als maar kan, 10-15 minuten van het vliegveld en weinig tot geen polutie....of politie :D
Mijn nieuw te bouwen onderkomen ligt nog iets verder weg, in the middle of nowhere, maar nog steeds Bangkok....geen verkeer, geen lawaai, puur natuur
Maar ik zit wel met 40 minuten in het gebruis

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 445
Lid geworden op: zaterdag 08 maart 2008, 09:57

Re: favoriete stad

#11 Bericht door sombat » woensdag 19 maart 2008, 03:54

bangkok hoe verzin je het, je staat uren vast in het verkeer. het stinkt er naar uitlaatgassen. en het barst er van de criminelen. het ligt er aan wat je zelf wilt. waar ben je naar op zoek? rust? hoeren? natuur?.

werk als je dat zoekt, dan is dat meestal net buiten bangkok, daar zitten de grote jongens met hun industrie.

als je wilt weten hoe ik over bangkok denk dan moet je bij youtube in tikken jules deelder en dan het fragment beluisteren Pleuris amsterdam/ de ziekte van hedel. zo denk ik over bangkok. een pleuris stad.

korat dat is beter.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: favoriete stad

#12 Bericht door Jim » woensdag 19 maart 2008, 08:01

sombat schreef: korat dat is beter.
kloppend hart van de isaan? :D

thailand is een mooi land maar voor de mooiste steden moet je toch echt in europa zijn.

praag, barcelona, stockholm en.... korat :):):)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: favoriete stad

#13 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 19 maart 2008, 08:03

Jim schreef:
sombat schreef: korat dat is beter.
kloppend hart van de isaan? :D

thailand is een mooi land maar voor de mooiste steden moet je toch echt in europa zijn.

praag, barcelona, stockholm en.... korat :):):)
Korat in Europa zou niet gek zijn, hoef ik niet zo lang in het vliegtuig te zitten. :mrgreen:
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: favoriete stad

#14 Bericht door JohanS » woensdag 19 maart 2008, 09:11

jumbo schreef:
JohanS schreef:Ik lees hier veel van Bangkok, Chiang Mai, de grote steden met veel lawaai en polutie.
Ik ben juist op zoek naar rust en kalmte, daarom ben ik nog geen saaie pier maar het drukke leven heb ik nu iedere dag en iedere keer als in in Thailand ben dan geniet ik het meetst van de rustige en kalme plaatsen.

Dat kan in Amnat Charoen zijn in de Isaan alhoewel het zeker geen mooie en bruisende stad is, maar het is zeker de mooie kuststreek van pranburi en neem Chaam er ook maar bij.
Zo heeft ieder zijn voorkeuren, wel opvallend dat we allemaal in Thailand onze gading vinden; dat is wat echt zo mooi is aan dit land.
Voor ieders wat wils.
Dan kan je nog wat leren Johan
Ik woon in Bangkok, zo rustig als maar kan, 10-15 minuten van het vliegveld en weinig tot geen polutie....of politie :D
Mijn nieuw te bouwen onderkomen ligt nog iets verder weg, in the middle of nowhere, maar nog steeds Bangkok....geen verkeer, geen lawaai, puur natuur
Maar ik zit wel met 40 minuten in het gebruis

J
OK, Bangkok is meer dan het drukke centrum; maar wanneer we over Bangkok spreken is toch het beeld van een overvolle stad die bij mij naar boven komt. Er zijn zeker rustige plaatsen in de rand van Bangkok, maar goed ook.
Maar het is niet mij ding, maar goed dat smaken verschillen of we zaten echt allemaal op een hoopje. :D

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: favoriete stad

#15 Bericht door Mart » woensdag 19 maart 2008, 14:24

Inderdaad, toeristen gaan naar die plaatsen waar al die andere toeristen ook gaan. Als je 5 jaar in BKK hebt gewoond, en de weg weet, dan weet je beter. BKK is een heerlijke stad om te wonen en te leven. BKK is groter dan de provincie Utrecht, en wat een forum lid schreef over stank en werken, die weet niet waarover hij schrijft, mogelijk heeft hij eens iets gehoord.
Expats werken niet op industrie gebieden, maar wel in het bruisend hart van BKK, en verdienen daar altijd een goede boterham.
In Bangkok is alles te vinden wat men zoekt, werk, natuur, cultuur en natuurlijk het uitgaansleven, want dat is normaal voor een Thai, dus ook voor een Expat. Toeristen die de weg niet weten, blijven dus binnen een beperkte cirkel.
Dat is niet alleen voor BKK. Veel die CM bezoeken blijven ook in een bepaalde cirkel en weten bv de Makro niet te vinden. En dan Hua Hin en Cha-am.
De een zegt Cha-am is een dooie stad, geef mij maar Hua Hin.
Als je de weg niet weet, en er een beetje doelloos gaat wandelen, en de rest van de dag op het strand zit, kan je geen oordeel geven over een bepaalde stad.
Korat, leuk-aardig, maar ook daar als je de weg niet weet, is het net als overal in Thailand.

TF'rs onderzoek alles en behoud het goede, en geen geef adviezen over de Nederlandse nachtburgemeester van Rotterdam, want die artiest komt ook alleen maar voor ..... :mrgreen: en zegt dan dingen die je ook kunt horen en zien op Veronica en SBB6.

Waarom al die negatieve dingen over het land waar je zo graag wilt wonen. :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Steden”