favoriete stad

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 445
Lid geworden op: zaterdag 08 maart 2008, 09:57

Re: favoriete stad

#31 Bericht door sombat » vrijdag 21 maart 2008, 02:43

Heer SOMBAT.
Had U een werkvergunning ????


dan moet ik je weer verzoeken om GOED te lezen wat ik schreef. mijn ZWAGER.

trouwens die werkvergunning is onzin alles staat op een andere naam dan mijzelf. mocht je echt bisness hebben dan zou je er aan moeten gaan denken bijv als je gaat importeren en of exporteren dan zou zo iets nodig zijn . voor dit soort kruimel werk geef je ambtenaar 200 bath om een biertje te drinken.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: favoriete stad

#32 Bericht door Ben » vrijdag 21 maart 2008, 04:33

sombat schreef:Heer SOMBAT.
Had U een werkvergunning ????


dan moet ik je weer verzoeken om GOED te lezen wat ik schreef. mijn ZWAGER.

trouwens die werkvergunning is onzin alles staat op een andere naam dan mijzelf. mocht je echt bisness hebben dan zou je er aan moeten gaan denken bijv als je gaat importeren en of exporteren dan zou zo iets nodig zijn . voor dit soort kruimel werk geef je ambtenaar 200 bath om een biertje te drinken.
Nou ik lees het wel jij weet waar Abraham de mosterd haalt
:mrgreen:

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: favoriete stad

#33 Bericht door Luc » vrijdag 21 maart 2008, 05:27

Hoop echt dat hier niemand door aangevallen of zich niet gerespecteerd door voelt......
Daar moet ik Sombat dan toch eens gelijk in geven....
Daarbij ook, werkverguning of niet, een stok om te slagen vind elke Thaise beambte of instantie heus wel hoor....als hij wil....
Werkvergunnig dekt je dan ook maar bij heel specifieke handelingen die bij die werkverguning zijn gegeven.
Ik heb het vroeger nog geschreven dat b.v.b. een buitenlands vriend of iemand anders (niet familie) in uw eigen wagen vervoeren.. mag als buitenlander NIET...en zo zijn er nog een hoop prulletjes.....meegaan naar de markt ?? voor persoonlijk gebruik wel ,...voor aankopen zakelijk niet ...plus dan nog de verschillende interpretaties van de ambtenaren op de verschillende bureautjes van de verschillende instanties.
Dan krijg je zowat X tot de 38 ste macht...voor degene die mij begrijpen....of...
dan kan het wel eens zijn dat een mogelijke onmogelijkheid of een onmogelijke mogelijkheid de "echte"waarheid word op dat moment.
Hier ga ik direkt reactie op krijgen van - ja maar daar reageren de instanties toch niet allemaal op ....dat is juist....
zelfs ik weet, dat ik nog verre ,van al het mogelijke of onmogelijke, hier heb meegemaakt ....MAAR ,het moet je maar overkomen...en denk hier zeker nooit ..dat kan niet....of niet met mij...ha,ha,ha...
Als ze elke buitenlander die in overtreding gaat , b.v.b. OOK in de fout zijn tegenover hun homeland , straffen of buitenzetten....
-ze hebben daar een uitkering, pensioen en hebben hier een zaak (zonder dat dat homeland dat weet)- mensen echt buitentrappen die hier al een hele tijd zitten met een toeristvisa (gelijk ik nu de laatste paar jaar,... werk helemaal niet maar zelfs dan mag het niet echt...)...enz...
.... dan denk ik niet dat buiten de echte 14- dagen-toerist er hier veel buitenlanders zouden rondlopen.
Wie hier nooit iets wettelijks verkeerd doet....is juist dood of er toch scherp tegen !!
Het zou veel beter zijn i.p.v. elkaar op zo'n punten wat aan te vallen zich als buitenlanders te verrenigen en tegen veel van die punten een gezamelijke stem te laten horen en ze proberen te laten veranderen.
Maar nee,.... iedere buitenlander is hier individueel en één voor één worden ze vroeg , laat of regelmatig gemolken of gekl...t.
Van b.v.b. de buitenlanders die in Nederland en België verblijven zouden wij hier als buitenlanders nog heel veel kunnen leren.
Die hebben NOOIT, nog belange niet, al "onze" regeltjes aanvaard en hebben nu al héél veel voor hun voor elkaar gekregen...die "gasten" in onze landen.
Het weer is prachtig.

ericsson
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 253
Lid geworden op: maandag 19 december 2005, 10:51
Locatie: Belgie

Re: favoriete stad

#34 Bericht door ericsson » maandag 05 mei 2008, 19:39

Udon Thani 8-) , is een studentenstad, goeie sfeer, niet TE groot, je vindt er zowat alles, weinig criminaliteit of prostitutie e.d
Bangkok is een goeie plaats om te bezoeken, niet om lang te blijven, iets te verstikkend en te druk, wel leuke stad bij nader inzicht en veel te beleven...
chok dee

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: favoriete stad

#35 Bericht door Borat » maandag 05 mei 2008, 20:34

Luc,

zolang jij in halve zinnen en met veel ................spreekt zal niemand jouw boodschap volledig begrijpen. :lol:

behalve natuurlijk dat het weer prachtig is

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

Re: favoriete stad

#36 Bericht door Mystic » zaterdag 10 mei 2008, 16:33

Hmmm ken (nog) niet zoveel steden in Thailand, maar BKK is wel een van mijn favo steden in de wereld, leuker dan Barca, Parijs, Miami, NY..... bijna net zo tof als Grunn, maar haalt het niet bij Amsterdam, als ik het uitspreek krijg ik al de rillingen, Krungthep is cool!
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: favoriete stad

#37 Bericht door joepattaya » zondag 11 mei 2008, 03:17

JohanS schreef:
jumbo schreef:
JohanS schreef:Ik lees hier veel van Bangkok, Chiang Mai, de grote steden met veel lawaai en polutie.
Ik ben juist op zoek naar rust en kalmte, daarom ben ik nog geen saaie pier maar het drukke leven heb ik nu iedere dag en iedere keer als in in Thailand ben dan geniet ik het meetst van de rustige en kalme plaatsen.

Dat kan in Amnat Charoen zijn in de Isaan alhoewel het zeker geen mooie en bruisende stad is, maar het is zeker de mooie kuststreek van pranburi en neem Chaam er ook maar bij.
Zo heeft ieder zijn voorkeuren, wel opvallend dat we allemaal in Thailand onze gading vinden; dat is wat echt zo mooi is aan dit land.
Voor ieders wat wils.
Dan kan je nog wat leren Johan
Ik woon in Bangkok, zo rustig als maar kan, 10-15 minuten van het vliegveld en weinig tot geen polutie....of politie :D
Mijn nieuw te bouwen onderkomen ligt nog iets verder weg, in the middle of nowhere, maar nog steeds Bangkok....geen verkeer, geen lawaai, puur natuur
Maar ik zit wel met 40 minuten in het gebruis

J
OK, Bangkok is meer dan het drukke centrum; maar wanneer we over Bangkok spreken is toch het beeld van een overvolle stad die bij mij naar boven komt. Er zijn zeker rustige plaatsen in de rand van Bangkok, maar goed ook.
Maar het is niet mij ding, maar goed dat smaken verschillen of we zaten echt allemaal op een hoopje. :D
Nou Johan en Jumbo,
vertel mij nou eens wat ik als het -centrum- van Bangkok mag beschouwen. Vraag me dat al jaren af en zelfs de Thai kunnen me geen antwoord op die vraag geven.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: favoriete stad

#38 Bericht door JohanS » zondag 11 mei 2008, 09:08

Ik weet het ook niet en dat is een van de redenen dat het geen echte stad lijkt.
Het is zoals Los Angeles, die heeft ook geen centrum en dat maakt het moeilijk om dit een goede stad te vinden.
Het zijn verschillende buurten die samen gegroeid zijn. Daar zijn wel zeer goede en gezellige buurten bij maar de som is geen aantrekkelijke stad.

Maar ieder zijn mening hoor ik vind Bangkok geen mooie of gezellige stad.
Het is beton, smog en verkeer op een hoop geworpen.

Zijn er mooie plaatsen in Bangkok, Ja natuurlijk
Zijn er toffe buurten in Bangkok, Ja natuurlijk.
enz enz
Maar op gebied van aantrekkelijke wereldsteden staat ze voor mij niet in de top tien.

Nogmaals het is mijn persoonlijke mening en omdat ze verschillend is van de mening van andere vullen we elkaar mooi aan.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: favoriete stad

#39 Bericht door jumbo » zondag 11 mei 2008, 10:21

Misschien moet je de vraag anders stellen Joe en dan vragen naar downtown?? :P
Sukhumvit, Rama 1 en Silom Sathorn kan je als het centrum beschouwen en alle sois die daaraan vast plakken.
Andere buurten waar het druk is/kan zijn, zijn Rachadapisek, Lat Prao en Pahonyothin
En dan heb je het gebied van het Victorymonument nog

Ikzelf woon aan de rand, valkbij het vliegveld en ik mag zeggen dat ik me gelukkig prijs met zo een kalme buurt / wijk.
En dat kennen de meeste toeristen of zelfs de 'kenners' op dit forum kennelijk niet omdat voor hun Bangkok ophoudt waar de hoogbouw stopt....Bangkok is omvang zo groot als de provincie Utrecht maar de meesten komen niet verder als downtown en een riviertocht
Neem de fietstoeren die door onze landgenoten worden georganiseerd, mag aannemen dat die ook door rustige, mooie gebieden gaan

Ik ben laatst de rivier over gestoken en dan kom je door Pink Lao, geweldig mooi gebied vergelijkbaar met groen en dergelijke met de wijk waar ik woon.
Als je dus in downtown Bangkok blijft hangen dan zul je Bangkok nooit leren kennen.

Maar goed, ik denk dat de meesten hier niet komen om van de rust in bangkok te genieten, er moet geshopt worden en gestapt en kwasi cultureel gedaan worden in het paleis en de vele tempels. En dan zegt men; Grote stad, maar wel erg druk...hahaha
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: favoriete stad

#40 Bericht door JohanS » zondag 11 mei 2008, 12:30

jumbo schreef:Misschien moet je de vraag anders stellen Joe en dan vragen naar downtown?? :P
Sukhumvit, Rama 1 en Silom Sathorn kan je als het centrum beschouwen en alle sois die daaraan vast plakken.
Andere buurten waar het druk is/kan zijn, zijn Rachadapisek, Lat Prao en Pahonyothin
En dan heb je het gebied van het Victorymonument nog

Ikzelf woon aan de rand, valkbij het vliegveld en ik mag zeggen dat ik me gelukkig prijs met zo een kalme buurt / wijk.
En dat kennen de meeste toeristen of zelfs de 'kenners' op dit forum kennelijk niet omdat voor hun Bangkok ophoudt waar de hoogbouw stopt....Bangkok is omvang zo groot als de provincie Utrecht maar de meesten komen niet verder als downtown en een riviertocht
Neem de fietstoeren die door onze landgenoten worden georganiseerd, mag aannemen dat die ook door rustige, mooie gebieden gaan

Ik ben laatst de rivier over gestoken en dan kom je door Pink Lao, geweldig mooi gebied vergelijkbaar met groen en dergelijke met de wijk waar ik woon.
Als je dus in downtown Bangkok blijft hangen dan zul je Bangkok nooit leren kennen.

Maar goed, ik denk dat de meesten hier niet komen om van de rust in bangkok te genieten, er moet geshopt worden en gestapt en kwasi cultureel gedaan worden in het paleis en de vele tempels. En dan zegt men; Grote stad, maar wel erg druk...hahaha
In augustus ben ik opnieuw in Bangkok en wilde deze keer in het noordelijk deel een hotel zoeken.
Ik dacht aan het Sofitel dat aan drie parken gelegen is. Ik heb een ander bericht hierover geschreven.
Is dit een rustige buurt of zit ik hier nog steeds in het drukke toeristische Bangkok.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: favoriete stad

#41 Bericht door jumbo » maandag 12 mei 2008, 02:13

JohanS schreef:
In augustus ben ik opnieuw in Bangkok en wilde deze keer in het noordelijk deel een hotel zoeken.
Ik dacht aan het Sofitel dat aan drie parken gelegen is. Ik heb een ander bericht hierover geschreven.
Is dit een rustige buurt of zit ik hier nog steeds in het drukke toeristische Bangkok.[/quote]


Dat is Pahonyothin/Lat Prao, zeg maar het derde centrum, goede shopping mogelijkheden en restaurants, aardige parken maar alleen om te wandelen, wel Chatuchak om de hoek en daar kan je op weekdagen lekker rustig rondscharrelen, niet alle stands open, maar een behoorlijk aantal wel

Pakkret en Ko Kret om de hoek, riviertochtje en Nonthaburi waar het ook rustig kan zijn
Het hotel, niet verkeerd overigens, zit aan de central gekoppeld, prima bar en restaurants
Begane grond Central aan Pahonyothin een leuk terras/barretje voor de inwendige mens
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: favoriete stad

#42 Bericht door JohanS » maandag 12 mei 2008, 07:22

jumbo schreef:
JohanS schreef:
In augustus ben ik opnieuw in Bangkok en wilde deze keer in het noordelijk deel een hotel zoeken.
Ik dacht aan het Sofitel dat aan drie parken gelegen is. Ik heb een ander bericht hierover geschreven.
Is dit een rustige buurt of zit ik hier nog steeds in het drukke toeristische Bangkok.

Dat is Pahonyothin/Lat Prao, zeg maar het derde centrum, goede shopping mogelijkheden en restaurants, aardige parken maar alleen om te wandelen, wel Chatuchak om de hoek en daar kan je op weekdagen lekker rustig rondscharrelen, niet alle stands open, maar een behoorlijk aantal wel

Pakkret en Ko Kret om de hoek, riviertochtje en Nonthaburi waar het ook rustig kan zijn
Het hotel, niet verkeerd overigens, zit aan de central gekoppeld, prima bar en restaurants
Begane grond Central aan Pahonyothin een leuk terras/barretje voor de inwendige mens[/quote]

Bedankt Jumbo, dat was zowat de bevestiging die ik zocht.
Augustus is nog even maar ik zal binnenkort dan maar boeken, ik verwacht dat het een buurt van Bangkok is die mij meer ligt.

foureyes
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 72
Lid geworden op: donderdag 26 juli 2007, 14:34

Re: favoriete stad

#43 Bericht door foureyes » zondag 01 juni 2008, 20:57

Vandaag hoorde ik van mijn nicht die op Koh Samui woont dat Cha-Am het Benidorm van Thailand is. Veel hoogbouw, schreef ze. Is dat waar? Een andere vriendin gaat binnenkort in Hua Hin wonen omdat ze het een levendige stad vindt. Cha-Am is doods volgens haar. Hoe zit dat nou? Mijn man en ik waren van plan eind dit jaar naar Cha-Am te gaan. We zoeken rust. Zeker geen Benidorm-toestanden.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: favoriete stad

#44 Bericht door Ben » zondag 01 juni 2008, 21:24

foureyes schreef:Vandaag hoorde ik van mijn nicht die op Koh Samui woont dat Cha-Am het Benidorm van Thailand is. Veel hoogbouw, schreef ze. Is dat waar? Een andere vriendin gaat binnenkort in Hua Hin wonen omdat ze het een levendige stad vindt. Cha-Am is doods volgens haar. Hoe zit dat nou? Mijn man en ik waren van plan eind dit jaar naar Cha-Am te gaan. We zoeken rust. Zeker geen Benidorm-toestanden.

Cha am is zeker geen benidorm zelf Hua Hin nog niet
chaweng is in elk geval in het hoogseisoen drukker en voller en meer benidorm
dan de andere 2 will je rust Cha Am.

Tov Hua Hin is Cha Am veel rustiger buiten het hoogseisoen is het er heel erg rustig.

Eind van het jaar is Cha am goed te doen en je kan nog altijd een 20 km verderop naar Hua Hin .

zo zit dat

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: favoriete stad

#45 Bericht door JohanS » maandag 02 juni 2008, 09:13

Ben schreef:
foureyes schreef:Vandaag hoorde ik van mijn nicht die op Koh Samui woont dat Cha-Am het Benidorm van Thailand is. Veel hoogbouw, schreef ze. Is dat waar? Een andere vriendin gaat binnenkort in Hua Hin wonen omdat ze het een levendige stad vindt. Cha-Am is doods volgens haar. Hoe zit dat nou? Mijn man en ik waren van plan eind dit jaar naar Cha-Am te gaan. We zoeken rust. Zeker geen Benidorm-toestanden.

Cha am is zeker geen benidorm zelf Hua Hin nog niet
chaweng is in elk geval in het hoogseisoen drukker en voller en meer benidorm
dan de andere 2 will je rust Cha Am.

Tov Hua Hin is Cha Am veel rustiger buiten het hoogseisoen is het er heel erg rustig.

Eind van het jaar is Cha am goed te doen en je kan nog altijd een 20 km verderop naar Hua Hin .

zo zit dat
Chaam en benidorm zijn absoluut uitersten. Niet te vergelijken.
Ik denk dat hier plaatst namen doorelkaar worden gegooid.
Chaam is rustig met een mooi strand en nog wel echt de Thaise sfeer, zeker in het weekend wanneer vele Thais met hun familie naar Chaam afzakken.
Zelf Hua Hin dat veel drukker is dan Chaam is nog steeds tof en fijn om in rond te wandelen zeker geen Benidorm toestanden.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”