favoriete stad

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: favoriete stad

#16 Bericht door Luc » woensdag 19 maart 2008, 14:41

En ......PATTAYA ...????

Waarom al die negatieve dingen over het land waar je zo graag wilt wonen.
Je leeft normaal niet echt in een land ,maar een streek een wijk een buurt.
Is het daar voor jouw goed vertoefen, is de kous af.
Je dichte omgeving is het belangrijkste ,de rest is de ver van je bed show.
Je weet zelf hoe groot dit land is ....b.v.b als ge in elke provincie 1 week gaat doorbrengen ben je 1.5 jaar bezig om rond te komen, hoeveel jaar elk dorp ??
Het weer is prachtig.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: favoriete stad

#17 Bericht door JohanS » woensdag 19 maart 2008, 15:11

Ik benader dit topic van het standpunt; waar zou ik later willen wonen voor langere tijd (+/- 6 maanden per jaar).
En voor is dat niet Bangkok. Misschien in isaan maar dan alleen in combinatie met bv Chaam of ergens in Pranburi.
Ik ben er nog helemaal niet uit maar er is nog tijd genoeg en dat is ook het plezante eraan.
Het moet ook niet echt 1 plaats zijn het kunnen er gerust meerdere zijn die voor de afwisseling kunnen zorgen.

En laat ons wel aanvaarden dat iedereen hierin een andere keus zal hebben, maar goed zo.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: favoriete stad

#18 Bericht door carpediem » woensdag 19 maart 2008, 15:56

Min of meer bij toeval ben ik in Chantaburi gaan wonen. Bevalt me hier goed.
Strand 10 km.
Provinciehoofdstad 12 km.
Bkk 250km.
Koh Chang 70 km.
Alles dus redelijk in de buurt.
Chantaburi is een vrij welvarende provincie.
De stad heeft alles; veel restaurant, disco's. Live muziek, bioscoop, Robinson en Tesco.

Mis af en toe wel de echte grote stad; Bkk dus. Je stapt in de taxi, metro of skyline en je kunt kiezen wat je wil.
Denk er soms aan een appartementje in Bkk te huren als 2e huis.
Ga nu wel regelmatig naar Bkk maar voel me in die hotels daar niet echt goed.

Toen ik ging kijken waar ik wilde wonen was wel de voorwaarde, dicht in de buurt van de zee .

In de Isaan zou ik nooit willen wonen, vooral niet op het platteland. Ik word altijd depressief .

Heb wel dromen gehad om daar ergens in de middle of nowhere te zitten; een prachtig stuk land aan een eigen groot meer, een prachtig uitzicht op de heuvels, mooie zonsondergangen enz.

Ben nu gelukkig in mijn Chantaburi
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: favoriete stad

#19 Bericht door JohanS » woensdag 19 maart 2008, 17:43

Ik begrijp wat je bedoeld carpediem maar in de isaan moet je niet altijd in the middle of nowhere zitten.
In de rand van een grotere stad bv Ubon kan het ook best leuk zijn.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: favoriete stad

#20 Bericht door dutch » donderdag 20 maart 2008, 01:50

Voor mij is het Nakhon Ratchasima ook wel Korat genaamd.
Ik kom er al sinds de eind jaren '70 en heb de veranderingen gedurende deze decennia op de voet gevolgd.
Er is voldoende aan wat een modern mens nodig heeft.
The Mall-Klang plaza 1 en Klang plaza 2; Tesco Lotus,The big C,Makro en een redelijk groot centrum met vele winke(tjes)straten.
Vele ziekenhuizen waaronder Bangkok Hospital Ratchasima en St Mary's beiden zeer goed toegangkelijk voor buitenlanders.Eigen immigratiedienst!
Goede infrastructuur en faciliteiten als universiteiten,stadions,dierentuin.Veel goedkoper als bijv.de toeristen plaatsen.
Er schijnt nachtleven te zijn maar dat is niet iets waarover ik met kennis kan schrijven ;)
Sinds kort is er ook een taxi dienst zodat men niet alleen meer afhankelijk is van tuktuks en fiets taxies.Deze laatsten zie je langzaam verdwijnen.
Zelf woon ik op een kwartier afstand van deze stad en ben daar zeer tevreden met mijn gepensioeneerd bestaan.Heb voor voldoende woonruimte (vlak vloers) gezorgd om niet een benauwd opgesloten gevoel te hebben.Plaatselijke markt wordt regelmatig bezocht en de mensen vinden het nog steeds leuk om een thais sprekende farang daar te hebben rondlopen.
Geen behoefte aan de hectische grote stad,zelfs niet voor een dagtoertje :D
Als je perse de zee nodig hebt ,moet je hier niet komen.Als dat niet nodig is ,is het hier aan de rand van de Isaan ,goed vertoeven.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: favoriete stad

#21 Bericht door jumbo » donderdag 20 maart 2008, 03:34

sombat schreef:bangkok hoe verzin je het, je staat uren vast in het verkeer. het stinkt er naar uitlaatgassen. en het barst er van de criminelen. het ligt er aan wat je zelf wilt. waar ben je naar op zoek? rust? hoeren? natuur?.

werk als je dat zoekt, dan is dat meestal net buiten bangkok, daar zitten de grote jongens met hun industrie.

als je wilt weten hoe ik over bangkok denk dan moet je bij youtube in tikken jules deelder en dan het fragment beluisteren Pleuris amsterdam/ de ziekte van hedel. zo denk ik over bangkok. een pleuris stad.

korat dat is beter.
Hoe verzin ik het, ik denk dat hoe verzin jij het hier beter op zijn plaats is.
Dit bericht geeft aan, zoals in eerdere berichten van je, dat je weinig op de hoogte bent van wat er in Thailand gebeurt en je duidelijk niet op je plaats bent hier
Je kent Bangkok overduidelijk niet en in dat perspectief komt je opmerking wel erg dom over.
Het is niet slim om zo 'met een aan zekerheid grenzende overtuiging' over onderwerpen te schrijven waar, naar uit je bericht blijkt, geen ruk of anders ruim onvoldoende van af weet.

Uiteraard mag je best je mening delen, maar doe dat dan met enige vorm van controle, zelfbewustzijn en respect voor anderen

J
Laatst gewijzigd door jumbo op donderdag 20 maart 2008, 03:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: favoriete stad

#22 Bericht door dutch » donderdag 20 maart 2008, 03:41

Dit topic heet: Mijn favoriete stad.
Dus niet.......welke plaats haat ik het meest!Daarvoor moet je een ander topic openen :D
Ik mijn zegje gedaan over Korat en ben compleet niet geinterresserd waarom anderen het een rotstad zouden vinden. Ik lees graag waarom andere steden weer de favoriet zijn van anderen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 445
Lid geworden op: zaterdag 08 maart 2008, 09:57

Re: favoriete stad

#23 Bericht door sombat » donderdag 20 maart 2008, 03:55

:mrgreen: tot nu toe is korat toch favoriet.

bangkok hoe verzin je het. NIET OP DE HOOGTE?. moest *** 4 jaar lang iedere dag naar bangkok. als je daar niet moet wezen dan moet je daar niet voor je plezier naar toe gaan.

korat zoo goed voor je rust, the mall relaxt een biertje drinken. het nachtleven is hier ook goed, niet bang om een klap in je nek te krijgen als je alleen in een donker steegje loopt.

geefffffffffffff mij maar korat , dat is beter dan bangkok
geefffffffffffff mij maar korat , met zijn mokems paradijsssssssssssssss.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: favoriete stad

#24 Bericht door jumbo » donderdag 20 maart 2008, 03:57

sombat schreef::mrgreen: tot nu toe is korat toch favoriet.

bangkok hoe verzin je het. NIET OP DE HOOGTE?. moest *** 4 jaar lang iedere dag naar bangkok. als je daar niet moet wezen dan moet je daar niet voor je plezier naar toe gaan.
Je geeft dus aan dat je 4 jaar in Bangkok bent geweest en het nog steeds niet kent, dat is erg jammer voor jou..... Zeker alleen in het 'culturele centrum' geweest

hehehe

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 445
Lid geworden op: zaterdag 08 maart 2008, 09:57

Re: favoriete stad

#25 Bericht door sombat » donderdag 20 maart 2008, 09:10

nee waar ik was daar moest je echt uitkijken. op de markt namelijk om vis te verkopen.
mogelijk zijn het niet deze plaatsen waar jij altijd naar toe gaat. maar geloof me op mijn blauwe ogen het is daar niet altijd save. veel gezien en ook meegemaakt wat dat betreft.
vaak tegen blinkend staal aan moeten kijken als je begrijpt wat ik bedoel. dat was dan ook de reden dat ik mijn zwager aangespoord heb om te stoppen met bangkok enkel en alleen omdat je daar je leven niet veillig was. als ze weten als je als blanke daar goede zaken doet dan kun je d,r op wachten.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: favoriete stad

#26 Bericht door Mart » donderdag 20 maart 2008, 09:23

Heer SOMBAT.
Had U een werkvergunning ???? :mrgreen:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: favoriete stad

#27 Bericht door soulwy » donderdag 20 maart 2008, 10:02

dutch schreef:Dit topic heet: Mijn favoriete stad.
Dus niet.......welke plaats haat ik het meest!Daarvoor moet je een ander topic openen
:D
Ik mijn zegje gedaan over Korat en ben compleet niet geinterresserd waarom anderen het een rotstad zouden vinden. Ik lees graag waarom andere steden weer de favoriet zijn van anderen.
Hahaha... :D

Liefde en haat, zo dicht bij elkaar... ;)
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

khon_tamruat_ban
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: donderdag 15 november 2007, 19:49
Locatie: in Th = Isan , In NL = regio Brabant zuid oost Limburg Noord

Re: favoriete stad

#28 Bericht door khon_tamruat_ban » donderdag 20 maart 2008, 19:29

mijn favoriete stad ?
amphur muang Udon Thani

het blijft toch mijn echte HEIMAT :D

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: favoriete stad

#29 Bericht door Ben » donderdag 20 maart 2008, 20:16

sombat schreef:nee waar ik was daar moest je echt uitkijken. op de markt namelijk om vis te verkopen.
mogelijk zijn het niet deze plaatsen waar jij altijd naar toe gaat. maar geloof me op mijn blauwe ogen het is daar niet altijd save. veel gezien en ook meegemaakt wat dat betreft.
vaak tegen blinkend staal aan moeten kijken als je begrijpt wat ik bedoel. dat was dan ook de reden dat ik mijn zwager aangespoord heb om te stoppen met bangkok enkel en alleen omdat je daar je leven niet veillig was. als ze weten als je als blanke daar goede zaken doet dan kun je d,r op wachten.

Blinkend staal kan je ook over je zelf afroepen :o

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Re: favoriete stad

#30 Bericht door Nimnuan » donderdag 20 maart 2008, 22:45

Ben schreef:
sombat schreef:nee waar ik was daar moest je echt uitkijken. op de markt namelijk om vis te verkopen.
mogelijk zijn het niet deze plaatsen waar jij altijd naar toe gaat. maar geloof me op mijn blauwe ogen het is daar niet altijd save. veel gezien en ook meegemaakt wat dat betreft.
vaak tegen blinkend staal aan moeten kijken als je begrijpt wat ik bedoel. dat was dan ook de reden dat ik mijn zwager aangespoord heb om te stoppen met bangkok enkel en alleen omdat je daar je leven niet veillig was. als ze weten als je als blanke daar goede zaken doet dan kun je d,r op wachten.

Blinkend staal kan je ook over je zelf afroepen :o
En ook in elke stad.
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Plaats reactie

Terug naar “Steden”