50+ emigratie mbv WAO-uitkering

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: 50+ emigratie mbv WAO-uitkering

#46 Bericht door Luc » woensdag 14 mei 2008, 13:38

Joostje,
We zijn al wel in de 21 ste eeuw...
Zelfs in Thailand ....als je een beetje redelijk personeel in je huishouden wil hebben betaal je daarvoor.
Mijn ex. heeft al jaren een driver, opzichter, rekeningbetaler ,kleine werkjes uitvoerder en een beetje de linkerhand van haar.
Spreekt alleen Thais, als nodig staat hij altijd klaar ,maar hij heeft normaal elke week 1 dag verlof en werkt normaal 9 uur per dag,
Onder Thaïen geregd dus geen taksen enz....15000 bath.
Ik heb een tuinman ,heeft een huisje in de tuin ,betaalt geen water of electriciteit,
is ook al 54 werkt niet hard (+- 3 uur /per dag)
zijn aanwezigheidspremie...5500 bath.
Kokkin 7-/8000 Bath een goede huishoudster (niet stelen ,weten wat te doen enz...) ook 7-/8000 Bath + eten.
Buiten detoeristencentra's zal de prijs goedkoper zijn, maar wat gaan die komen doen ?????

Het weer is prachtig.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: 50+ emigratie mbv WAO-uitkering

#47 Bericht door RuudThai » woensdag 14 mei 2008, 14:53

Luc schreef:Joostje,
We zijn al wel in de 21 ste eeuw...
Zelfs in Thailand ....als je een beetje redelijk personeel in je huishouden wil hebben betaal je daarvoor.
Kokkin 7-/8000 Bath een goede huishoudster (niet stelen ,weten wat te doen enz...) ook 7-/8000 Bath + eten.
Buiten detoeristencentra's zal de prijs goedkoper zijn, maar wat gaan die komen doen ?????
Duur personeel heb je, Luc!
Wij betalen - en dat durf ik zonder blikken of blozen te zeggen - onze huishoudster/nanny 3000 baht per maand + kost en kleding en inwoning. Zij slaapt hier dus en is in principe altijd aanwezig. Maar als ze naar huis (in het buurdorp) wil om een dagje of zo te verblijven
dan regelen we dat.
Met deze beloning/regeling is ze uiterst tevreden.
In haar dorp (en ook ons dorp) is ze spekkoper met zo'n regeling. Er zijn zat mensen die het met een stuk minder moeten doen.

Groet,
Ruud

joostje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: dinsdag 13 mei 2008, 20:27

Re: 50+ emigratie mbv WAO-uitkering

#48 Bericht door joostje » woensdag 14 mei 2008, 16:57

Ik heb me reeds verdiept in het Thaise ziektenkostenstelsel en de voorwaarden/premies van enkele ziektenkostenverzekeraars bekeken. In zijn algemeenheid genomen zal ik minder premie betalen als ik nu doe maar zullen bestaande kwaaltjes niet verzekerd zijn; medicatie hiervoor is echter relatief goedkoop en verslechtering van mijn conditie zal geen hogere ziektekosten met zich meebrengen. Een warmer klimaat zal overigens naar verwachting een positieve invloed hebben op mijn klachten waardoor emigratie ook financieel gezien een positieve invloed op mijn ziektekosten zal hebben. Bedankt voor de info!

joostje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: dinsdag 13 mei 2008, 20:27

Re: 50+ emigratie mbv WAO-uitkering

#49 Bericht door joostje » woensdag 14 mei 2008, 17:17

Dus voor 60 euro heb ik een fulltime huishoudster, geweldig!!! (waarschijnlijk leeft Luc in de 23e eeuw...) Dan neem ik er ook maar meteen een tuinman en een privé-chauffeur bij!
Hoeveel kost een beetje fatsoenlijke auto in Thailand? Ik las dat import tamelijk prijzig is maar dat Aziatische wagens daarentegen spotgoedkoop moeten zijn?

joostje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: dinsdag 13 mei 2008, 20:27

Re: 50+ emigratie mbv WAO-uitkering

#50 Bericht door joostje » woensdag 14 mei 2008, 18:29

Sorry Luc, was maar een grapje... Waarschijnlijk woont Luc in een duurder deel van Thailand maar 8000 bath is toch nog maar 160 euro, geen geld voor een man/vrouw personeel.
Het is ongelofelijk dat ik in Thailand als een God kan leven voor een in Nederland iets meer dan modaal inkomen, bruto/netto maakt natuurlijk ook wel een verschil maar dan nog.

Ook de huizenprijzen zijn onwaarschijnlijk laag, alleen weet ik niet of het verstandig is om een huis te kopen waar je de grond niet van bezit, maar dat probleem lost zich waarschijnlijk vanzelf op als ik in Thailand een partner vind waarmee ik t.z.t. in het huwelijk kan treden. Het vinden van een partner zal niet zo moeilijk zijn maar de juiste lijkt me een heel ander verhaal, maar dat geldt natuurlijk overal ter wereld, ben hier ook al twee keer gehuwd geweest...

Nu nog even zoeken wat ik voor een autootje kwijt ben maar ik denk dat mijn keuze al vast staat, lijkt allemaal te mooi om waar te zijn! En dan te bedenken dat ik eerst naar Spanje wou verhuizen waar je twee ton voor een twee-slaapkamer apartementje kwijt bent en het leven net zo duur is als in Nederland...

Bedankt voor jullie input!

joostje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: dinsdag 13 mei 2008, 20:27

Re: 50+ emigratie mbv WAO-uitkering

#51 Bericht door joostje » woensdag 14 mei 2008, 18:54

Ik geloof dat ik gek wordt: een Nissan X-Trail voor 10 mile..... :shock:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 50+ emigratie mbv WAO-uitkering

#52 Bericht door Ben » woensdag 14 mei 2008, 19:06

joostje schreef:Ik geloof dat ik gek wordt: een Nissan X-Trail voor 10 mile..... :shock:


Niet om het een of ander joostje .
idd te mooi om waar te zijn WAKE UP :D

joostje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: dinsdag 13 mei 2008, 20:27

Re: 50+ emigratie mbv WAO-uitkering

#53 Bericht door joostje » woensdag 14 mei 2008, 19:26

Dit is echt allemaal te mooi om waar te zijn! Ik realiseer me nu dat als ik hier mijn huis hier verkoop ik in Thailand stinkend rijk ben! Alsof je de lotto hebt gewonnen...

Maar er zal ook vast wel een keerzijde van de medaille zijn....

Graag zou ik van jullie vernemen wat voor vreselijks me allemaal nog te wachten staat in Thailand!

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: 50+ emigratie mbv WAO-uitkering

#54 Bericht door Duiker » donderdag 15 mei 2008, 00:01

Joostje, nog los van hetgeen je beschrijft, wanneer dingen te mooi zijn om waar te kunnen zijn, dan zijn ze meestal ook niet waar. En ik veronderstel dat dat in Thailand ook zo is.

Verder krijg ik het gevoel dat je nog veel leergeld gaat betalen. Pas dus goed op, en informeer je voordat je dingen koopt. Vooral een huis.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: 50+ emigratie mbv WAO-uitkering

#55 Bericht door jumbo » donderdag 15 mei 2008, 02:18

joostje schreef:
Graag zou ik van jullie vernemen wat voor vreselijks me allemaal nog te wachten staat in Thailand!
andere Nederlanders en Belgen, je toekomstige vriend/vriendin, de immigratie mensen, je personeel, je huisbaas, je 'vrienden', het waardeloze koude weer in December, de korte dagen, de muskieten, voedselvergiftigingen, de luide muziek, het gevaarlijke verkeer, Songkrahn (volgens de senioren onder ons), bijna gebrek aan NL voedsel, geen krantje, te dure kabel,
het dubbele prijssyteem, te hoge rekeningen in bars en restaurants, die bedriegelijke glimlach, minder goed internet, je relatieve vereenzaming en verder nog alle leugenaars en bedriegertjes die je gaat tegenkomen in de komende tijd, om maar een paar dingetjes op te noemen die me te binnen schieten en op het forum zijn behandeld.
Effe de zoekfunctie gebruiken Joostje
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: 50+ emigratie mbv WAO-uitkering

#56 Bericht door dutch » donderdag 15 mei 2008, 02:40

Het lezen van de posten van joostje heeft mij doen besluiten het allemaal niet zo serieus te nemen :D
Of hij is ontzettend naief (en lui door het niet lezen van de reeds bestaande informatie) of hij is een "trolletje" :?:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: 50+ emigratie mbv WAO-uitkering

#57 Bericht door Geert S » donderdag 15 mei 2008, 03:08

dutch schreef:Het lezen van de posten van joostje heeft mij doen besluiten het allemaal niet zo serieus te nemen :D
Of hij is ontzettend naief (en lui door het niet lezen van de reeds bestaande informatie) of hij is een "trolletje" :?:
dat gevoel heb ik ook, niemand kan zo naief zijn.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: 50+ emigratie mbv WAO-uitkering

#58 Bericht door dutch » donderdag 15 mei 2008, 09:39

joostje schreef:Als ik ga stellen: "Dutch is iemand die er genoegen in schept om nieuwkomers op dit forum op een negatief-kritische manier te bejegenen en is bot en onbeschoft in zijn bewoordingen, of hij is iemand die het alleen maar goed meent en doet zijn best om mensen zo goed mogelijk te informeren (iets waar dit forum voor bedoeld is), dan hoef je je uiteraard niet aangesproken te voelen door dat eerste maar zal het geheel toch echt niet vriendelijk op je over te komen.

Duidelijk gebruik ik hier ook het woordje "of", ik denk dat de strekking wel duidelijk is en ik ben geenszins van plan om mij te excuseren, ik denk dat omgekeerd eerder aan de orde is!
Quote

Wellicht dat dit geïmporteerd wordt door sommige migranten zoals Dutch en ik denk dat de Thaise mensen, mede daarom, ook geen al te hoge pet op hebben van ons westerlingen en daarom ook alleen maar het geld willen zien dat we het land in brengen. Gedrag als dat van Dutch zal daar waarschijnlijk makkelijker geaccepteerd worden vanwege zijn status als 'rijke westerling', en een beetje onbeschoftheid hoort daar misschien ook wel bij, maar ik heb geen zin om me daar aan te conformeren, hier niet en daar niet!
unquote

Dit was o.a. je antwoord op mijn vraag of naief of een trolletje?
Door anderen posters ook betwijfeld dus.
Ik denk overigens dat ik mijn sporen op dit forum heb verdiend en dat hoeft niet in twijfel getrokken te worden door een nieuwkomer die weigert search funkties te gebruiken :lol:
Laatst gewijzigd door dutch op donderdag 15 mei 2008, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: 50+ emigratie mbv WAO-uitkering

#59 Bericht door carpediem » donderdag 15 mei 2008, 10:03

Laat joostje eerst maar is zelf wat informatie opzoeken o.a. dit forum en als zij/hij dat gedaan heeft over een weekje ofzo met gerichte vragen terugkomen.
Mogelijk kan ze dan misschien meer te weten komen hoe de meeste forumleden, waaronder Dutch, hier elkaar respectvol behandelen.
Ga maar is even lekker aan het werk en veel plezier.
pluk de dag (carpediem)

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: 50+ emigratie mbv WAO-uitkering

#60 Bericht door marceziani » donderdag 15 mei 2008, 10:26

Wat wordt bedoeld met 'trolletje'?
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”