Eerste keer thailand

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Evi86
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: dinsdag 12 februari 2008, 13:01

Eerste keer thailand

#1 Bericht door Evi86 » dinsdag 12 februari 2008, 13:06

Ik ga van de zomer met mijn vriend voor het eerst naar Thailand. Wij willen in Bankok beginnen, vervolgens naar het noorden afreizen en in het zuiden op een eiland eindigen. We hebben alleen nog heel veel moeite om te kiezen naar welk eiland we nu precies willen. We hebben gehoord dat Phuket tegenwoordig té toeristisch is geworden en dat Kho Phi Phi heel mooi is. Hebben jullie nog tips naar welk eiland wij het beste kunnen gaan en of daar een goede verbinding vanaf is vanaf bijvoorbeeld chang mai met het vliegtuig of met de trein. Of zou je dan weer via Bangkok moeten?
Ben benieuwd naar jullie reactie!
Dikke xuz Evi

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Eerste keer thailand

#2 Bericht door marceziani » dinsdag 12 februari 2008, 13:24

Phuket is een schitterend eiland en zeker de moeite waard. Je zou jezelf de vraag moeten stellen: vind ik het erg als een bepaalde plaats toeristisch is? Ik vind het zo makkelijk om te zeggen: 'Phuket slaan we over, want dat is tè toeristisch'. Daarmee doe je dit mooie eiland te kort.

Verder is het de vraag waar jullie zelf van houden. Hou je van zon, zee en strand of van stappen? Hou je van cultuur, het bezoeken van tempels, hou je van mooie natuur? Voor ieder is in Thailand wat te vinden. Ik hou zelf van een beetje van alles....
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

Re: Eerste keer thailand

#3 Bericht door Okie » dinsdag 12 februari 2008, 15:19

Vanaf Chiang Mai kun je rechtstreeks vliegen naar Phuket en Koh Samui. Voor alle twee de bestemmingen geldt dat er slechts 1 vlucht per dag is. Dus boeken zodra je de datums en bestemming weet.

Verder kan je natuurlijk via Bangkok reizen waar je veel en veel meer mogelijkheden hebt. Hou dan wel rekening met de luchthaven waar je op aan vliegt en van welke je vertrekt.

Okie

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Eerste keer thailand

#4 Bericht door JohanS » dinsdag 12 februari 2008, 15:42

Phuket is zeer Toeristisch en druk indien je in Patong blijft.
Maar op Karon en of Kata Beach is het zeker niet te druk, zeker niet in Juli/Augustus.
Je kan er echt tot rust komen en het is een goede uitval basis om de rest van het eiland te bezoeken.

Indien je zeer mooie eilanden wilt bezoeken is misschien Krabi, Aonang Beach een nog beter uitvalbasis.

Ik vond persoonlijk Koh Phi Phi wat overroepen, het is mooi maar wij zijn om mooiere eilandjes geweest.
Het voordeel van Koh Phi Phi is dat het een wat groter eiland is waardoor er ook hotel zijn waar je dus kan overnachten.

Veel plezier.

ericsson
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 253
Lid geworden op: maandag 19 december 2005, 10:51
Locatie: Belgie

Re: Eerste keer thailand

#5 Bericht door ericsson » woensdag 13 februari 2008, 15:58

JohanS schreef: Ik vond persoonlijk Koh Phi Phi wat overroepen, het is mooi maar wij zijn om mooiere eilandjes geweest.
Het voordeel van Koh Phi Phi is dat het een wat groter eiland is waardoor er ook hotel zijn waar je dus kan overnachten.

Veel plezier.
Tiens raar, vond ik juist niet overroepen, heeft een fantastische baai, prachtig helder water, parelwitte stranden, prachtig viewpoint, heel lekker eten enzz dus voor mij is het wel heel moeilijk nog mooier te zijn, indien je spreekt over toerisme en drukte ok, stoort mij ook, veel te druk en je ziet dat Phi Phi aan het "verkommeren" is zeker in vergelijking met vroeger, de landtong stond vol palmbomen, nu nog een paar! (niet door tsunami maar hotelbouw)
chok dee

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Eerste keer thailand

#6 Bericht door JohanS » woensdag 13 februari 2008, 19:44

ericsson schreef:
JohanS schreef: Ik vond persoonlijk Koh Phi Phi wat overroepen, het is mooi maar wij zijn om mooiere eilandjes geweest.
Het voordeel van Koh Phi Phi is dat het een wat groter eiland is waardoor er ook hotel zijn waar je dus kan overnachten.

Veel plezier.
Tiens raar, vond ik juist niet overroepen, heeft een fantastische baai, prachtig helder water, parelwitte stranden, prachtig viewpoint, heel lekker eten enzz dus voor mij is het wel heel moeilijk nog mooier te zijn, indien je spreekt over toerisme en drukte ok, stoort mij ook, veel te druk en je ziet dat Phi Phi aan het "verkommeren" is zeker in vergelijking met vroeger, de landtong stond vol palmbomen, nu nog een paar! (niet door tsunami maar hotelbouw)
I rest my case !

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”