Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#31 Bericht door JohanS » donderdag 14 februari 2008, 13:31

Mart schreef:
Jim schreef:ben er meerdere keren doorheen gereden maar wat is er in boeddha's naam te doen in hua hin?

het enige wat me opviel was dat er meer gepensioneerden rondwandelen dan in een gemiddeld nederlands bejaarden tehuis..
Dat zou ik ook graag willen weten :lol:
Veel restaurants, terrasjes, heel veel verkeer, een leuk winkelcentrum, goede hotels, de beste buiten de stadskern.

Nachtleven :mrgreen:

Het is de naam, die nu veelvuldig wordt misbruikt. Op het grondgebied van Cha-am geven de project ontwikkelaars, veelal een naam in combinatie met Hua Hin.

Ca 17 jaar geleden was Hua Hin nog een leuke visserplaats en nu ?????? bijna volgebouwd.
Ik heb de laatste 10 jaar Hua Hin ook zien uitgroeien en veel drukker worden maar dit is toch overal, we kunnen dit nergens tegenhouden. In Hua Hin vind ik het nog steeds leuk en relax en zeker niet te vergelijken met Pattaya.
Geef eens andere plaatsen die volgens jullie dan wel nog het bezoeken waard zijn.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#32 Bericht door JohanS » donderdag 14 februari 2008, 13:47

Nog een webpagina met veel info over en rond Hua Hin.
Voor de eerste maal bezoeker goede info.

http://www.jramida.blogspot.com/

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#33 Bericht door Jim » vrijdag 15 februari 2008, 09:59

het gaat er niet zo zeer om of hua hin een bezoek waard is.
natuurlijk is 't een bezoek waard.

maar zeg nou zelf, zou jij er op huwelijksreis naar toe gaan?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#34 Bericht door JohanS » vrijdag 15 februari 2008, 10:26

Jim schreef:het gaat er niet zo zeer om of hua hin een bezoek waard is.
natuurlijk is 't een bezoek waard.

maar zeg nou zelf, zou jij er op huwelijksreis naar toe gaan?
Ik begrijp echt niet waarom, veel is afhankelijk van welk hotel je kiest; maar ieder zijn mening.
bv : Het volgende hotel, ok het is duur maar je spreek over een huwelijks reis, wij hebben het vorig jaar even gaan bekijken en het is fantastisch mooi en luxueus. Een perfecte huwelijksreis locatie vind ik. Dit is wel in Chaam maar het als voorbeeld bedoeld. http://www.pacificinthotels.com/gp/sov.html

Geef me eens een paar voorbeelden welke plaatsen je dan wel zou uitkiezen. Het kan zowel mezelf als andere hier op het forum alleen maar slimmer maken.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#35 Bericht door Jim » vrijdag 15 februari 2008, 11:16

ik kan er niet veel pfoto's van cha'am op vinden maar thailand kennende zal het zeker zeer luxueus en zeer mooi zijn.

het gaat mij meer hier om
Wij vonden het zonde om vrij ver te reizen om dan ganse dagen op een strand te vertoeven en constant gebonden te zijn aan het resort (dan konden we even goed naar Spanje of Cyprus of zo gaan)

(..)

In die 15 dagen is er aldus voldoende tijd voor afwisselend uitstappen te ondernemen en zalig nietsdoen in ons luxeresort

(..)

We zijn alleszins van plan om er het beste van te maken en zijn nu eenmaal niet zo "idyllische bounty-stranden" gebonden mensen ...
tja, dan kan je in principe ook wel gewoon in bangkok blijven of doe dan chiang mai of zo.
veel meer te doen en te zien als in hua hin.
vergis je ook niet in de afstanden.
cha'am - hua hin is een pleuris end op de brommert.
1 of 2 keer is nog wel te doen maar als je dat elke dag doet is de lol er snel af.

persoonlijk vind ik koh chang het meest romantische plekje in thailand.
ik moet wel eerlijk toegeven dat ik sinds de tsunami niet meer op phi phi ben geweest maar dat was ook erg mooi.
krabi is helemaal te gek om met een auto doorheen te toeren.
heel veel mooie plekjes.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#36 Bericht door JohanS » vrijdag 15 februari 2008, 11:33

Jim schreef:ik kan er niet veel pfoto's van cha'am op vinden maar thailand kennende zal het zeker zeer luxueus en zeer mooi zijn.

het gaat mij meer hier om
Wij vonden het zonde om vrij ver te reizen om dan ganse dagen op een strand te vertoeven en constant gebonden te zijn aan het resort (dan konden we even goed naar Spanje of Cyprus of zo gaan)

(..)

In die 15 dagen is er aldus voldoende tijd voor afwisselend uitstappen te ondernemen en zalig nietsdoen in ons luxeresort

(..)

We zijn alleszins van plan om er het beste van te maken en zijn nu eenmaal niet zo "idyllische bounty-stranden" gebonden mensen ...
tja, dan kan je in principe ook wel gewoon in bangkok blijven of doe dan chiang mai of zo.
veel meer te doen en te zien als in hua hin.
vergis je ook niet in de afstanden.
cha'am - hua hin is een pleuris end op de brommert.
1 of 2 keer is nog wel te doen maar als je dat elke dag doet is de lol er snel af.

persoonlijk vind ik koh chang het meest romantische plekje in thailand.
ik moet wel eerlijk toegeven dat ik sinds de tsunami niet meer op phi phi ben geweest maar dat was ook erg mooi.
krabi is helemaal te gek om met een auto doorheen te toeren.
heel veel mooie plekjes.
Ben absoluut akoord met Krabi en omgeving, vooral van de eilanden heb ik de mooiste herinneringen.
Maar het zuidenwas voor de huwelijkreisgangers reeds snel afgeschreven door te grote afstand, dus heb ik er niet meer op ingegaan.
Zijn er romantischer plekken dan Hua Hin, natuurlijk maar ik heb mijn beste vakantie inde streek van Hua Hin door gebracht.
Wanneer je in Hua Hin verblijft moet je eens de moeite doen om richting Pranburi te rijden, gewoon een prachtige streek met veel bezienwaardigheden en nog geen overvol toeristische plek met toch de nodige goede hotels. Veel Thaise toeristen en wat minder farangs. Dit jaar gaan we terug die richting uit en ik kan al niet meer wachten. Het is er nog zeer rustig en relax. Het blijft allemaal zo persoonlijk dat het een discussie is zonder einde en dat hoeft ook helemaal niet.


Indien je wilt kan je dit gemakkelijk (met auto) vanaf Hua Hin of Chaam doen.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#37 Bericht door Jim » vrijdag 15 februari 2008, 14:47

ik wil sowieso de volgende keer weer naar ranong dus misschien is 't wel een goed idee om dan in pranburi een tussenstop in te lassen ipv cha'am.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Zaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 135
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 00:52
Locatie: Zaandam

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#38 Bericht door Zaan » vrijdag 13 februari 2009, 16:50

3 jaar geleden in Hua Hin geweest en vond dat geen succes.
Wat een saai dorp is dat. Oke de avondmarktjes zijn aardig maar dat is het dan ook.
Het centrum is met een handje vol winkels ook saai kan je beter naar de shoppingmall (Tesco)
Enige leuke aan Hua Hin vonden wij de Wat Khao Lad (Monkey Temple).

Dus samenvattend als huwelijksreis naar onze (2 dertigers) mening geen aanrader...

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#39 Bericht door JohanS » vrijdag 13 februari 2009, 19:12

Zaan schreef:3 jaar geleden in Hua Hin geweest en vond dat geen succes.
Wat een saai dorp is dat. Oke de avondmarktjes zijn aardig maar dat is het dan ook.
Het centrum is met een handje vol winkels ook saai kan je beter naar de shoppingmall (Tesco)
Enige leuke aan Hua Hin vonden wij de Wat Khao Lad (Monkey Temple).

Dus samenvattend als huwelijksreis naar onze (2 dertigers) mening geen aanrader...
Deze discussie is één jaar oud, de tortelduifjes zijn waarschijnlijk allang terug thuis.
Ze mogen wel eens laten weten hoe het was.

Zaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 135
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 00:52
Locatie: Zaandam

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#40 Bericht door Zaan » zondag 22 februari 2009, 11:03

JohanS schreef: Deze discussie is één jaar oud, de tortelduifjes zijn waarschijnlijk allang terug thuis.
Ze mogen wel eens laten weten hoe het was.
:D :D :D

Geweldig, ik was vast net wakker...

(zou nog kunnen ook, had toen nachtdienst)

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#41 Bericht door Mart » zondag 22 februari 2009, 14:03

JohanS schreef:
Ik begrijp echt niet waarom, veel is afhankelijk van welk hotel je kiest; maar ieder zijn mening.
bv : Het volgende hotel, ok het is duur maar je spreek over een huwelijks reis, wij hebben het vorig jaar even gaan bekijken en het is fantastisch mooi en luxueus. Een perfecte huwelijksreis locatie vind ik. Dit is wel in Chaam maar het als voorbeeld bedoeld. http://www.pacificinthotels.com/gp/sov.html
Waarschijnlijk zijn ze allang op huwelijksreis geweest, maar voor de nieuwe ondernemers :roll: even het volgende.
De verwijzing van Johan klopt niet.
Vanaf de eerste paal tot de openstelling heb ik de bouw kunnen volgen, aangezien we op nog geen 5 minuten loopafstand detijds woonde.
Persoonlijk zou ik er wel een 3 tal dagen willen vertoeven, voor de broodnodige rust na een lange trip. Het hotel ligt direct aan de boulevard, het is er rustig en het strand is ????? heerlijk ( wij missen het periodiek ) Ofschoon Johan grote voorstander is van Hua Hin is het beslist geen plaats om romatisch uit eten te gaan, de buitenlanders hebben dat allang verpest, want alles moet vlug ...vlug...vlug.. en liefst zo goedkoop mogelijk.
Ten zuiden van Hua Hin zijn nog vele leuke gebieden.

Hierbij de juiste link naar het
Grand Pacific Sovereign Resort & Spa Cha-am
http://www.sovereignresortandspa.com/ en
http://www.hotelthailand.com/chaam/grandpacific/
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#42 Bericht door JohanS » maandag 23 februari 2009, 12:39

Mart schreef:
JohanS schreef:
Ik begrijp echt niet waarom, veel is afhankelijk van welk hotel je kiest; maar ieder zijn mening.
bv : Het volgende hotel, ok het is duur maar je spreek over een huwelijks reis, wij hebben het vorig jaar even gaan bekijken en het is fantastisch mooi en luxueus. Een perfecte huwelijksreis locatie vind ik. Dit is wel in Chaam maar het als voorbeeld bedoeld. http://www.pacificinthotels.com/gp/sov.html
Waarschijnlijk zijn ze allang op huwelijksreis geweest, maar voor de nieuwe ondernemers :roll: even het volgende.
De verwijzing van Johan klopt niet.
Vanaf de eerste paal tot de openstelling heb ik de bouw kunnen volgen, aangezien we op nog geen 5 minuten loopafstand detijds woonde.
Persoonlijk zou ik er wel een 3 tal dagen willen vertoeven, voor de broodnodige rust na een lange trip. Het hotel ligt direct aan de boulevard, het is er rustig en het strand is ????? heerlijk ( wij missen het periodiek ) Ofschoon Johan grote voorstander is van Hua Hin is het beslist geen plaats om romatisch uit eten te gaan, de buitenlanders hebben dat allang verpest, want alles moet vlug ...vlug...vlug.. en liefst zo goedkoop mogelijk.
Ten zuiden van Hua Hin zijn nog vele leuke gebieden.

Hierbij de juiste link naar het
Grand Pacific Sovereign Resort & Spa Cha-am
http://www.sovereignresortandspa.com/ en
http://www.hotelthailand.com/chaam/grandpacific/
Toch nog even op reageren.
Sorry voor foute link maar vorig jaar was dit wel juist.
Geef eens een voorbeeld waar je dan wel romantisch kan gaan uit eten, dan kan ik dit in Augustus eens gaan testen.

Laat ons toch niet vergeten dat hoe romantisch een huwelijksreis ook is, het is het koppel dat dit zelf maakt.
Zelf een klein straat restaurantje kan dan romantisch zijn.
Ieder heeft gelukkig ook zijn eigen idee hierover.
Over de streek ten zuiden van Hua Hin zijn we het eens, de streek van Pranburi blijft een van onze geliefkoosde plaatsen in Thailand maar nu verval ik in herhaling.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#43 Bericht door Jim » maandag 23 februari 2009, 12:55

als we het toch over ten zuiden van hua hin hebben ;)
is er iemand al naar ranong geweest?

ik ben er vorig jaar in hoog tempo doorheen geracet op weg naar phuket, maar ik vond het een erg mooi gebied.
ook heb ik er 0 toeristen gezien, wat ook wel 's fijn is.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#44 Bericht door Mart » maandag 23 februari 2009, 14:12

Jim schreef:als we het toch over ten zuiden van hua hin hebben ;)
is er iemand al naar ranong geweest?

ik ben er vorig jaar in hoog tempo doorheen geracet op weg naar phuket, maar ik vond het een erg mooi gebied.
ook heb ik er 0 toeristen gezien, wat ook wel 's fijn is.
Ja Jim ik, maar dat is tig jaren geleden toen ik nog regelmatig een visarun moest doen.
Heel vroeg weg en heel laat weer thuis, niets van het stadje gezien :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Lirios
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: zaterdag 29 november 2008, 09:55
Locatie: Flevoland

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#45 Bericht door Lirios » donderdag 05 maart 2009, 15:24

JohanS schreef:
Jim schreef:het gaat er niet zo zeer om of hua hin een bezoek waard is.
natuurlijk is 't een bezoek waard.

maar zeg nou zelf, zou jij er op huwelijksreis naar toe gaan?
Ik begrijp echt niet waarom, veel is afhankelijk van welk hotel je kiest; maar ieder zijn mening.
bv : Het volgende hotel, ok het is duur maar je spreek over een huwelijks reis, wij hebben het vorig jaar even gaan bekijken en het is fantastisch mooi en luxueus. Een perfecte huwelijksreis locatie vind ik. Dit is wel in Chaam maar het als voorbeeld bedoeld. http://www.pacificinthotels.com/gp/sov.html

Geef me eens een paar voorbeelden welke plaatsen je dan wel zou uitkiezen. Het kan zowel mezelf als andere hier op het forum alleen maar slimmer maken.
Bedoel je de Grand Pacific? Prachtig hotel. Daar niet van. Maar de boulevard en het strand daar, dat is in een woord "dismal".
Cha-Am vind ik totaal niet geschikt voor een huwelijksreis. Vooral in het weekend is het een hellhole.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”