Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Stevo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: dinsdag 29 januari 2008, 18:28

Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#1 Bericht door Stevo » vrijdag 01 februari 2008, 10:31

Wij zijn volop bezig onze huwelijksreis te plannen en beginnen hoe dan ook met 3 nachten Bangkok waarna we een strandoord opzoeken. Ik vroeg al het één en ander na over Phuket omdat dit ons een uitgelezen locatie lijkt om diverse excursies te doen (ook als het weer wat zou tegenzitten). Anderzijds hoorden en lazen we al dat het weer af en toe toch een spelbreker kan zijn en we hadden graag toch veel zon gehad.

Nu lazen we dat Hua Hin een treffelijk klimaat zou hebben in de periode augustus en eigenlijk ook een aangename locatie zou zijn: we zouden verblijven in het Let's Sea Hua Hin Al Fresco resort, dat ligt bij Khao Takiab en dus niet echt in het centrum.

Zelf zouden we enkel een kamer met ontbijt reserveren om 's avonds niet al te gebonden te zijn aan het hotel (uiteraard eten we er wellicht één of meerdere keren, de restaurants schijnen er goed te zijn) en in het centrum of de omgeving iets te gaan eten (met Tuk-Tuk of taxi)

Wat denken jullie: een aanrader of niet ?

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#2 Bericht door JohanS » vrijdag 01 februari 2008, 11:20

Ik ben een groot liefhebber van Hua Hin.
Kamer met ontbijt is meer dan voldoende omdat er zoveel eetgelegenheden zijn in Hua Hin dat het juist een plezierig onderdeel is om 'savonds een leuk restaurantje uit te zoeken.
Je vind alle soorten en smaken van zeer goedkoop tot duur, aan u de keus.

Khao Takiab is aangenaam met veel hotels, hou er wel rekening bij dat wandelen tot het centrum van Hua Hin toch wat te ver is, je zal steeds soort van taxisritje moeten verzorgen.

Hia Hin is ook zeer gezellig om 's avonds rond te wandelen, met de avond markt met vele winkeltjes maar ook weer vele restaurants. Indien je wat foto's wil zien van zowel Hua Hin als Khao Takiap kijk dan even op onze Thailand website.
http://www.Thaitravel.tk

Indien je meer detail vragen hebt zal ik proberen meer info te geven.

Stevo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: dinsdag 29 januari 2008, 18:28

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#3 Bericht door Stevo » vrijdag 01 februari 2008, 11:26

Bedankt voor het snelle antwoord !

Heb je echte aanraders voor restaurants of zo (wij zijn verzot op de Thaise keuken) en is het te vertrouwen om op dergelijke avondmarkt iets te eten zonder daarna ziek te worden ...

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#4 Bericht door JohanS » vrijdag 01 februari 2008, 11:35

Stevo schreef:Bedankt voor het snelle antwoord !

Heb je echte aanraders voor restaurants of zo (wij zijn verzot op de Thaise keuken) en is het te vertrouwen om op dergelijke avondmarkt iets te eten zonder daarna ziek te worden ...
We hebben al meerdere keren op de avondmarkt zeer lekker gegeten en nog nooit ziek geworden. Je moet geen schrik hebben voor voedsel te eten in Thailand dat langs de straat aan kleine kraampjes verkocht wordt. Het is steeds hygienisch.
Je moet dat wat zelf beoordelen maar tot nu toe nog geen slechte ervaringen mee gehad.

Ik ken meerdere goede restaurant in Hua Hin maar het probleem is dat ik geen namen ken.
Je moet niet steeds de duurdere en mooiere restaurants uitkiezen. Probeer eens een restaurant waar veel Thai komen eten.

VB : Er is een klein restaurant op een hoek in een van de winkelstraten. De keuken is op straat.
Het is een open gebouw met zeer oude muren en meubels, maar het eten is er fantastisch.
Het is open van 18 uur tot 22 - 23 uur, en steeds moet je er wachten om een plaatsje te bemachtigen, om 22 uur is bijna alles uitverkocht. de baas is een oudere man die alleen nog zijn personeel via een microfoon instructies geeft.
Het is buiten lekker eten ook nog een kleine attractie als nieuwkomer.
Wij kunnen hier toch echt van genieten.

De seafood restaurants op de piers zijn dan van een heel ander kaliber. Lekker seafood maar zeker wat duurder.
Je hebt vanaf de pier een mooi zicht op het strand Hua Hin. Misschien wat commerciëel maar toch te moeite om een avond te genieten (best wel een romantische plaats).

Stevo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: dinsdag 29 januari 2008, 18:28

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#5 Bericht door Stevo » vrijdag 01 februari 2008, 11:57

Kun je me dan eens een richtprijs geven wat een diner 's avonds kosten mag (verschil avondmarkt en romantisch restaurant) ?
Ik vind bijna nergens echt restaurantprijzen terug maar weet dat erg lekker eten eigenlijk spotgoedkoop kan zijn in Thailand (vrienden van ons gingen al naar Bangkok en Phuket)

Mooie site trouwens !

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#6 Bericht door JohanS » vrijdag 01 februari 2008, 12:16

Stevo schreef:Kun je me dan eens een richtprijs geven wat een diner 's avonds kosten mag (verschil avondmarkt en romantisch restaurant) ?
Ik vind bijna nergens echt restaurantprijzen terug maar weet dat erg lekker eten eigenlijk spotgoedkoop kan zijn in Thailand (vrienden van ons gingen al naar Bangkok en Phuket)

Mooie site trouwens !
Moeilijke vraag want ik sta daar echt niet bij stil. Het is vooral afhankelijk waar, wat je eet en hoeveel.
Wij eten zeer graag seafood en dat is duidelijk duurder.
De prijs is in verhouding met het restaurant; aan de kraampjes is het spotgoedkoop (vb 100 THB, kan minder), op de avondmarkt en de kleine restaurants zijn wat duurder (vb 300-400 thb per persoon). De duurdere restaurants gaan daar boven. Het eten is normaal gezien steeds goed en aan een goede prijs.
Ik ben niet zo goed in het onthouden van prijzen in restaurants er zullen hier wel andere forumgangers zijn die hier juister op kunnen antwoorden.
Persoonlijk is de prijs voor mij van minder belang (het is steeds goedkoop vergeleken met de Belgische prijzen), het eten en de omgeving van het restaurant geven de doorslag.
Dat kan een onnozel kraampje langs de weg zijn of bv het Savoey Seafood Restaurant in Patong Phuket.
Het hangt af waar ik die avond trek in heb.

Smakelijk

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#7 Bericht door Mart » vrijdag 01 februari 2008, 13:19

Waarde bruidegom en bruid,
Als je een verblijf in dit prachtige Let's Sea Hua Hin Al Fresco resort hebt geboekt, gelet op de prijs, zou ik me maar niet zo druk maken over al die goedkope aanbiedingen.
Uiteraard is Hua Hin een heerlijk stadje, met veel zeer goede restaurants, en ach wat kost het in vergelijking met van de Valk ?
Het resort heeft een perfect restaurant, verder heb je nog Hilton, Sofitel, Hyatt, Evason, Anantara, Marriot.
Een aanrader, Brunch op zondagmorgen in het Dusit hotel, grondgebied Cha-am.

En bij een huwelijks reis niet te veel tijd besteden aan rondlopen, dat kan over 5 jaar ook nog.

Fijn verblijf in Hua Hin.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#8 Bericht door JohanS » vrijdag 01 februari 2008, 13:23

Mart schreef:Waarde bruidegom en bruid,
Als je een verblijf in dit prachtige Let's Sea Hua Hin Al Fresco resort hebt geboekt, gelet op de prijs, zou ik me maar niet zo druk maken over al die goedkope aanbiedingen.
Uiteraard is Hua Hin een heerlijk stadje, met veel zeer goede restaurants, en ach wat kost het in vergelijking met van de Valk ?
Het resort heeft een perfect restaurant, verder heb je nog Hilton, Sofitel, Hyatt, Evason, Anantara, Marriot.
Een aanrader, Brunch op zondagmorgen in het Dusit hotel, grondgebied Cha-am.

En bij een huwelijks reis niet te veel tijd besteden aan rondlopen, dat kan over 5 jaar ook nog.

Fijn verblijf in Hua Hin.
Het zou zonde zijn om naar Thailand te gaan en in je Hotel te blijven zitten.
Gezellig in destad rondlopen en zoeken naar een fijn restaurantje of cafeetje kan toch perfect romantisch zijn.
Het zijn juist deze ervaringen die je steeds zal herinneren.

Inderdaad, je hotel is van een hoge categorie en prijzig en je zal hier perfect kunnen genieten maar vergeet toch niet af en toe eens op pad te gaan anders kan je net zo goed in een luxe hotel kort bij gaan daarvoor moet je niet naar Thailand.

jpjs
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 83
Lid geworden op: zondag 12 november 2006, 21:48

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#9 Bericht door jpjs » vrijdag 01 februari 2008, 15:54

Persoonlijk vind ik dat Hui Hin inderdaad een betere keuze is dan Phuket.. Het is een relaxte maar ook gezellige stad met voldoende activiteiten in de avond. Het strand is erg lang en heerlijk om over te wandelen. Qua restaurants heb je meer dan voldoende keuze in Hua Hin.. De visrestaurants op die pier vond ik altijd erg goed (okay, iets duurder maar in vergelijking met NL nog steeds goedkoop).

Let's Sea is ook een erg leuk resort. Wij zijn vaker daar in de "open air" pub geweest. Mooi uitzicht over het strand en zee. Ligt wel wat uit het centrum van Hua Hin dus je zult aangewezen zijn op een taxi.

Stevo schreef: Nu lazen we dat Hua Hin een treffelijk klimaat zou hebben in de periode augustus en eigenlijk ook een aangename locatie zou zijn: we zouden verblijven in het Let's Sea Hua Hin Al Fresco resort, dat ligt bij Khao Takiab en dus niet echt in het centrum.

Zelf zouden we enkel een kamer met ontbijt reserveren om 's avonds niet al te gebonden te zijn aan het hotel (uiteraard eten we er wellicht één of meerdere keren, de restaurants schijnen er goed te zijn) en in het centrum of de omgeving iets te gaan eten (met Tuk-Tuk of taxi)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#10 Bericht door Jim » zaterdag 02 februari 2008, 08:07

op een of andere manier komt hua hin niet bij me op als ik aan een huwelijksreis denk.
persoonlijk zou ik kiezen voor koh chang, phi phi of desnoods samui.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#11 Bericht door Mart » zaterdag 02 februari 2008, 15:18

Jim schreef:op een of andere manier komt hua hin niet bij me op als ik aan een huwelijksreis denk.
persoonlijk zou ik kiezen voor koh chang, phi phi of desnoods samui.
PHI PHI en KOH CHANG ja maar beslist niet Samui. En HUA HIN, leuk voor een vacantie ganger maar niet voor een huwelijksreis. Maar ja ??? wat wil je tijdens een huwelijks reis, rust of drukte :?: :|
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#12 Bericht door Jim » zaterdag 02 februari 2008, 20:52

romantische plekjes lijkt me het belangrijkste.
voor drukte hoef je bangkok niet uit ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Stevo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: dinsdag 29 januari 2008, 18:28

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#13 Bericht door Stevo » zondag 03 februari 2008, 09:27

uiteindelijk hebben we gisteren beslist zoals aangegeven in dit topic, een bounty-achtig verlaten eiland is goed voor drie à vier dagen dachten we, we trekken er graag eens op uit overdag en 's avonds en dan moet er toch iets te vinden zijn van restaurants en zo, Phuket was ons te druk, dan maar Hua Hin (ook mede door het betere weer), bedankt voor jullie bijdrages

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#14 Bericht door JohanS » zondag 03 februari 2008, 09:38

Wij wensen je een fantastische vakantie/Huwelijksreis.
Laat nog eens wat van je horen wanneer je terug bent.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#15 Bericht door Jim » zondag 03 februari 2008, 10:01

Stevo schreef:een bounty-achtig verlaten eiland is goed voor drie à vier dagen dachten we, we trekken er graag eens op uit overdag en 's avonds en dan moet er toch iets te vinden zijn van restaurants en zo, Phuket was ons te druk, dan maar Hua Hin (ook mede door het betere weer), bedankt voor jullie bijdrages
toch begrijp ik het phuket (je zal wel patong bedoelen) was te druk dus dan maar hua hin niet.
2 totaal onvergelijkbare plaatsen naar mijn idee.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Steden”