phuket..welk strand?? goed hotel??

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ahel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: dinsdag 29 januari 2008, 13:17

phuket..welk strand?? goed hotel??

#1 Bericht door ahel » dinsdag 29 januari 2008, 13:40

hallo..

Ik ga in april voor de eerste keer naar thailand..eerst een rondreis maken van 16 dagen en daarna een weekje uitrusten aan het strand..
ik wil erg graag naar phuketvoor de strandverlenging,maar ben aan het twijfelen of het kata of karon beach wordt???patong lijkt me veel te druk namelijk..tips???
Verder ben ik nu een hotel aan het uizoeken,ben op zoek naar een beetje luxer resort..niet te luxe natuurlijk,maar een 4/5 sterrenhotel. Heb gekeken in kata beach voor kata beach,alpina phuket nalina resort & spa,katathani resort,sawasdee,andaman cannacia resort en in katon beach voor movenpick resort en spa,woraburi phuket resort,the access resort and villa's...
Ik vind het heel moeilijk om een hotel uit te zoeken,er is zoveel keus en op elke beoordelingssite(holidaycheck,zoover enz..) zijn de beoordelingen weer anders..hebben jullie tips of weten jullie of een van de hotels die ik net heb opgenoemd heel goed zijn???ik hoor het heel graag..

gr Anke

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: phuket..welk strand?? goed hotel??

#2 Bericht door JohanS » dinsdag 29 januari 2008, 16:37

ahel schreef:hallo..

Ik ga in april voor de eerste keer naar thailand..eerst een rondreis maken van 16 dagen en daarna een weekje uitrusten aan het strand..
ik wil erg graag naar phuketvoor de strandverlenging,maar ben aan het twijfelen of het kata of karon beach wordt???patong lijkt me veel te druk namelijk..tips???
Verder ben ik nu een hotel aan het uizoeken,ben op zoek naar een beetje luxer resort..niet te luxe natuurlijk,maar een 4/5 sterrenhotel. Heb gekeken in kata beach voor kata beach,alpina phuket nalina resort & spa,katathani resort,sawasdee,andaman cannacia resort en in katon beach voor movenpick resort en spa,woraburi phuket resort,the access resort and villa's...
Ik vind het heel moeilijk om een hotel uit te zoeken,er is zoveel keus en op elke beoordelingssite(holidaycheck,zoover enz..) zijn de beoordelingen weer anders..hebben jullie tips of weten jullie of een van de hotels die ik net heb opgenoemd heel goed zijn???ik hoor het heel graag..

gr Anke
Ik dacht hier reeds op geantwoord te hebben maar het kan in de conversie verloren zijn gegaan.
Patong : Veel te druk en veel te veel lawaai naar onze goesting. Ook geen goed strand.
Kata en Karon : Zijn beide leuk, Ik vind het strand bij Karon leuker omdat het vrij is van gebouwen en je kan er mooie lange wandelingen op maken.

Vorig jaar zijn we in karon geweest in het Woraburi Hotel. Zeer mooi hotel met een mooi groot zwembad.
Tip : neem een kamer met directe access op het zwembad, echt plezierig.
Goed hotel met goede service en zeer vriendelijk personeel, vooral de receptie heeft ons goed geholpen. ( hotel was bijna vol en wij hadden geen reservatie maar toch aan al onze wensen voldoen ).
Onmiddelijk naast het hotel zijn er diverse winkeltjes en goede kleine restaurantje (vergeet het zijstraatje niet dat naar het 'OLD Phuket Hotel' gaat). Ook Karon zelf ligt op een klein minuutje wandelen van het hotel.

Heerlijke tijd gehad, ik wou dat ik er nu terug was.

http://www.thaitravel.tk



Kijk even op onze website er staan diverse foto's van dit hotel.

ahel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: dinsdag 29 januari 2008, 13:17

Re: phuket..welk strand?? goed hotel??

#3 Bericht door ahel » dinsdag 29 januari 2008, 16:51

oke dankjewel voor het antwoord..is toch altijd fijner om het te horen van iemand die er al geweest is..echt hele mooie foto's,heb ze net bekeken..heb echt zin om te vertrekken,maar helaas nog ff wachten..dankjewel

gr anke

Biertje
kenner
kenner
Berichten: 111
Lid geworden op: maandag 26 februari 2007, 20:29

Re: phuket..welk strand?? goed hotel??

#4 Bericht door Biertje » dinsdag 29 januari 2008, 18:18

Ik ben het met Johan eens. ik ben er begin Januari geweest, Karon Beach is prachtig, Kata beach is al iets drukker. Patong niet geweldig, wel super druk. Je hebt er nog een aantal stranden waar het goed toeven is, bv. Surin beach en Kamela beach.

Succes, Rene

ahel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: dinsdag 29 januari 2008, 13:17

Re: phuket..welk strand?? goed hotel??

#5 Bericht door ahel » dinsdag 29 januari 2008, 18:26

okeej dan..dan wordt het karon beach..dankjwel :D

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: phuket..welk strand?? goed hotel??

#6 Bericht door stevenl » woensdag 30 januari 2008, 04:51

OK, ik zal het een beetje moeilijker voor je maken: ik vind Kata Beach leuker dan Karon. Karon Beach ligt helemaal open en direct aan de weg, terwijl Kata Beach veel beschutter ligt, met bomen langs de hele lengte van het strand en achter de bomen een klein weggetje vrijwel zonder verkeer.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: phuket..welk strand?? goed hotel??

#7 Bericht door JohanS » woensdag 30 januari 2008, 08:38

stevenl schreef:OK, ik zal het een beetje moeilijker voor je maken: ik vind Kata Beach leuker dan Karon. Karon Beach ligt helemaal open en direct aan de weg, terwijl Kata Beach veel beschutter ligt, met bomen langs de hele lengte van het strand en achter de bomen een klein weggetje vrijwel zonder verkeer.
Je kan ook doen zoals wij; je verblijft in Karon en ja maakt een prachtige strand wandeling naar Kata, of je neemt een van de vele mogelijkheden om niet te voet te moeten gaan.
Heerlijke wandeling.
In karon heb je ook nog een beetje terug aan het strand het mövenpick hotel zeer modern, mooi, nieuw; ik weet geen prijzen maar het zal niet zo goedkoop zijn, maar indien je iets meer wilt is dit een mooie bestemming.

Tchau
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: woensdag 24 oktober 2007, 11:26
Locatie: Provincie Lampang

Re: phuket..welk strand?? goed hotel??

#8 Bericht door Tchau » woensdag 30 januari 2008, 11:03

stevenl schreef:
OK, ik zal het een beetje moeilijker voor je maken: ik vind Kata Beach leuker dan Karon. Karon Beach ligt helemaal open en direct aan de weg, terwijl Kata Beach veel beschutter ligt, met bomen langs de hele lengte van het strand en achter de bomen een klein weggetje vrijwel zonder verkeer.


Je kan ook doen zoals wij; je verblijft in Karon en ja maakt een prachtige strand wandeling naar Kata, of je neemt een van de vele mogelijkheden om niet te voet te moeten gaan.
Heerlijke wandeling.
In karon heb je ook nog een beetje terug aan het strand het mövenpick hotel zeer modern, mooi, nieuw; ik weet geen prijzen maar het zal niet zo goedkoop zijn, maar indien je iets meer wilt is dit een mooie bestemming.
Helemaal met stevenl eens. Je kan het ook omdraaien en vanuit Kata een wandeling naar Karon maken.
Qua Patet Orbis (As far as the world extends)

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: phuket..welk strand?? goed hotel??

#9 Bericht door JohanS » woensdag 30 januari 2008, 11:12

Tchau schreef:
stevenl schreef:
OK, ik zal het een beetje moeilijker voor je maken: ik vind Kata Beach leuker dan Karon. Karon Beach ligt helemaal open en direct aan de weg, terwijl Kata Beach veel beschutter ligt, met bomen langs de hele lengte van het strand en achter de bomen een klein weggetje vrijwel zonder verkeer.


Je kan ook doen zoals wij; je verblijft in Karon en ja maakt een prachtige strand wandeling naar Kata, of je neemt een van de vele mogelijkheden om niet te voet te moeten gaan.
Heerlijke wandeling.
In karon heb je ook nog een beetje terug aan het strand het mövenpick hotel zeer modern, mooi, nieuw; ik weet geen prijzen maar het zal niet zo goedkoop zijn, maar indien je iets meer wilt is dit een mooie bestemming.
Helemaal met stevenl eens. Je kan het ook omdraaien en vanuit Kata een wandeling naar Karon maken.
Natuurlijk het is een persoonlijke keuze ik heb graag dat het strand gedeelte heel open is en dat je vanaf de straat het strand en de zee kan zien, dit is perfect in Karon maar Kata heeft dan weer andere troeven.

palaga1240
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 141
Lid geworden op: dinsdag 07 februari 2006, 15:39
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: phuket..welk strand?? goed hotel??

#10 Bericht door palaga1240 » donderdag 31 januari 2008, 14:27

vorig jaar heb ik de tip van manuel (volgens mij?!?!) gekregen om naar Laem Singh Beach te gaan, echt prachtig! Het was er toen vrij rustig en het is een soort baai, met links rotsen en rechts palmen, met ligstoelen (50Bht voor de hele dag incl. drankje), echt geweldig mooi! Wij hadden toen zowat een privestrand voor onszelf!
1+1=3

ahel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: dinsdag 29 januari 2008, 13:17

Re: phuket..welk strand?? goed hotel??

#11 Bericht door ahel » donderdag 31 januari 2008, 16:04

mmmmmmmmm nu wordt het idd moeilijk..

movenpick resort heb ik idd ook voor gekeken..supermooi..maar das altijd eht probleem,alles ziet er op de foto's leuk uit..

als ik het goed begrijp is karon wat breder en meer open en kata wat meer begroeid enzo..
dat laem sing beach,welke hotels moet ik dan zoeken en waar ligt het precies??

ga nog maar een keer nadenken dan en aan de rest van de medereizigers vragen wat hun wensen zijn..

des te meer ik lees hier op dit forum des te meer zin ik krijg om te vertrekken..

bedankt voor jullie reacties..

gr anke

Gebruikersavatar
Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 516
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2006, 19:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

Re: phuket..welk strand?? goed hotel??

#12 Bericht door Denhakke » donderdag 31 januari 2008, 16:15

Als je naar laem singh beach wil gaan kan je beter een taxi regelen en daar een dagje naar toe trekken. Het is gelegen tussen Kamala en Surin beach maar heeft zelf geen hotels.

http://phuket.as/laemsingh.php

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: phuket..welk strand?? goed hotel??

#13 Bericht door JohanS » donderdag 31 januari 2008, 17:47

ahel schreef:mmmmmmmmm nu wordt het idd moeilijk..

movenpick resort heb ik idd ook voor gekeken..supermooi..maar das altijd eht probleem,alles ziet er op de foto's leuk uit..

als ik het goed begrijp is karon wat breder en meer open en kata wat meer begroeid enzo..
dat laem sing beach,welke hotels moet ik dan zoeken en waar ligt het precies??

ga nog maar een keer nadenken dan en aan de rest van de medereizigers vragen wat hun wensen zijn..

des te meer ik lees hier op dit forum des te meer zin ik krijg om te vertrekken..

bedankt voor jullie reacties..

gr anke
Vorig jaar in augustus het Movenpick gezien en het ziet er ook in het echt prachtig uit; het hotel maar ook de omgeving is goed en mooi.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”