Conversie ?

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Conversie ?

#1 Bericht door JohanS » maandag 21 januari 2008, 09:35

Hoe zit het met de conversie ?
Die meldingstekst blijft er maar staan, dat is nu reeds bijna een week?

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

#2 Bericht door Corinne » maandag 21 januari 2008, 10:59

Geplaatst: Vrijdag 18 Januari 2008, 16:46 Onderwerp: De conversie loopt nog steeds

--------------------------------------------------------------------------------

De ruim 4000 fora welke door XSBB worden geconverteerd loopt nog steeds. De conversie van kleinere fora gaan binnen enkele seconden, de grotere fora tot wel 45 minuten! Dit is dus een tijdrovende zaak, en zal in ieder geval het hele weekend duren.

De conversie gaat per forum, wanneer dit forum wordt geconverteerd is niet duidelijk. Dit kan al gebeurd zijn, of moet nog gebeuren. Op het moment dat er wordt gestart met de conversie van dit forum worden alleen berichten geconverteerd die op dat moment op het forum (en dus database) zijn opgeslagen. Berichten die na de start van conversie worden geplaatst worden NIET in de conversie opgenomen, en zullen dus verloren gaan.

Mijn verzoek is om alleen essentiële berichten te plaatsen.

Pas na de totale conversie van alle fora worden de koppelingen gewijzigd. De gele bericht balk zal dan niet meer zichtbaar zijn.

Onze excuses voor dit ongemak.

Chang

Dus.............................. :wink:

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

#3 Bericht door Wouter_Udon » maandag 21 januari 2008, 12:38

Volgens Chang moeten er ruim 4000 forums worden overgezet.
En zoals ik als schreef in een ander draadje zijn we dus met een laag gemmiddelde van 10 minuten per forum een kleine maand bezig.
Zelfs als het overzetten maar 5 minuten per forum kost, duurt het altijd nog zo'n 14 dagen.......... :cry:
Ik hoop trouwens dat het een beetje eerder gereed is.
Live your dream, don't dream your life.

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

#4 Bericht door Chang » maandag 21 januari 2008, 15:51

Over de status van de conversie heb ik helaas geen zicht op. Donderdagmiddag is er gestart met conversie. Zaterdagochtend stond de teller op 20%, dit was inclusief een serverstoring. Een schatting maakt dat de teller nu op 60% zal staan, maar het is koffiedik kijken wat ik doe. Ik hoop later deze dag nog informatie over de status te ontvangen.

Helaas moet ik ook wachten en kan ik geen invloed uitoefenen over de snelheid van de conversie. Ik hoop net als ieder ander dat het geen weken gaat duren.

Nogmaals mijn excuses.

Chang

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”