Nederlands leren in Thailand

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
theom
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: vrijdag 07 april 2006, 11:27
Locatie: zevenaar

Nederlands leren in Thailand

#1 Bericht door theom » woensdag 26 december 2007, 01:19

Ik ben voor mijn vriendin op zoek naar iemand die haar kan helpen met haar studie Nederlands (voorbereidende inburgeringscursus). Mijn vriendin woont in Kalasin en het zou dan ook zeer prettig zijn als er iemand is die haar kan helpen en die ook nog eens in de buurt van Kalasin woont. Khon Kaen of Roi Et kan qua afstand ook wel. Over de vergoeding worden we het wel eens.

Theo

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Nederlands leren in Thailand

#2 Bericht door RuudThai » donderdag 27 december 2007, 03:30

theom schreef:Ik ben voor mijn vriendin op zoek naar iemand die haar kan helpen met haar studie Nederlands (voorbereidende inburgeringscursus). Mijn vriendin woont in Kalasin en het zou dan ook zeer prettig zijn als er iemand is die haar kan helpen en die ook nog eens in de buurt van Kalasin woont. Khon Kaen of Roi Et kan qua afstand ook wel. Over de vergoeding worden we het wel eens.

Theo
Beste Theo,

Wij wonen wat verder weg, iets boven Sakon Nakhon, maar daar valt wel een mouw aan te passen door haar bijv. een paar keer een weekendje te laten komen.
Mijn vrouw en dochter van 12 hebben ruim 4 jaar in Nederland gewoond. Mijn vrouw heeft de inburgeringscursus gevolgd en haar NT2 certificaat gehaald. En onze dochter heeft die jaren op school gezeten en spreekt helemaal perfect Nederlands. We hebben ook nog alle cursusmateriaal.
Dus dit zou een mogelijkheid zijn als er niemand dichterbij iets voor haar kan doen.
Ik hoor het wel.

Groet,
Ruud

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Nederlands leren in Thailand

#3 Bericht door RuudThai » zondag 10 februari 2008, 14:12

Hmmm, zeker te ver weg.....
't Was toch een aardig aanbod van ons waarvoor we ook niets hoeven te hebben, maar geen reactie :oops:

Groet,
Ruud

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Nederlands leren in Thailand

#4 Bericht door Jim » zondag 10 februari 2008, 20:23

theom schreef:Ik ben voor mijn vriendin op zoek naar iemand die haar kan helpen met haar studie Nederlands (voorbereidende inburgeringscursus). Mijn vriendin woont in Kalasin en het zou dan ook zeer prettig zijn als er iemand is die haar kan helpen en die ook nog eens in de buurt van Kalasin woont. Khon Kaen of Roi Et kan qua afstand ook wel. Over de vergoeding worden we het wel eens.

Theo
Thai Naar Nederland ISBN 978-90-74963-01-5 is wel een goed boek.

ik zou er wel haast achter zetten want per 15 maart 2008 wordt het niveau verhoogd naar A1 en daar ben je wel een jaartje of wat mee bezig als je dat in thailand moet gaan leren.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Nederlands leren in Thailand

#5 Bericht door carpediem » dinsdag 12 februari 2008, 15:33

RuudThai schreef:
theom schreef:Ik ben voor mijn vriendin op zoek naar iemand die haar kan helpen met haar studie Nederlands (voorbereidende inburgeringscursus). Mijn vriendin woont in Kalasin en het zou dan ook zeer prettig zijn als er iemand is die haar kan helpen en die ook nog eens in de buurt van Kalasin woont. Khon Kaen of Roi Et kan qua afstand ook wel. Over de vergoeding worden we het wel eens.

Theo
Beste Theo,

Wij wonen wat verder weg, iets boven Sakon Nakhon, maar daar valt wel een mouw aan te passen door haar bijv. een paar keer een weekendje te laten komen.
Mijn vrouw en dochter van 12 hebben ruim 4 jaar in Nederland gewoond. Mijn vrouw heeft de inburgeringscursus gevolgd en haar NT2 certificaat gehaald. En onze dochter heeft die jaren op school gezeten en spreekt helemaal perfect Nederlands. We hebben ook nog alle cursusmateriaal.
Dus dit zou een mogelijkheid zijn als er niemand dichterbij iets voor haar kan doen.
Ik hoor het wel.

Groet,
Ruud
Een heel mooi aanbod en kan dus niet begrijpen dat Theo niet beleeft genoeg is om even te reageren.
pluk de dag (carpediem)

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Nederlands leren in Thailand

#6 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 12 februari 2008, 16:14

Jim schreef:
theom schreef:Ik ben voor mijn vriendin op zoek naar iemand die haar kan helpen met haar studie Nederlands (voorbereidende inburgeringscursus). Mijn vriendin woont in Kalasin en het zou dan ook zeer prettig zijn als er iemand is die haar kan helpen en die ook nog eens in de buurt van Kalasin woont. Khon Kaen of Roi Et kan qua afstand ook wel. Over de vergoeding worden we het wel eens.

Theo
Thai Naar Nederland ISBN 978-90-74963-01-5 is wel een goed boek.

ik zou er wel haast achter zetten want per 15 maart 2008 wordt het niveau verhoogd naar A1 en daar ben je wel een jaartje of wat mee bezig als je dat in thailand moet gaan leren.
Dat is niet juist.
Zie deze link: http://www.vrom.nl/pagina.html?id=35077

Het wordt wel moeilijker maar het niveau blijft hetzelfde: minimaal A1.
Wat er gedaan wordt is dat de grens zakken/slagen omhoog wordt gehaald, dat betekent dus dat er meer vragen goed moeten worden beantwoord om te kunnen slagen.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Nederlands leren in Thailand

#7 Bericht door Jim » dinsdag 12 februari 2008, 17:22

dat staat allemaal nog niet vast.
Komende week, waarschijnlijk op dinsdag wordt in de tweede kamer onverwacht gesproken over deze aanpassing. er komt dan ook een stemming over een voorstel van het CDA ( een regeringspartij) om de ingangsdatum van de verzwaring van het toelatingsexamen niet op 15 maart maar op staande voet te laten ingaan. ook zal dan ter sprake komen dat de minister een volgende ( serieuzere) verzwaring zal voorstellen. Het is niet zeker wat de waarde is van de eerdere beloftes. Dat geldt niet alleen dit geval van speedy joy, maar ook andere gevallen. De minister zal als argument kunnen aanvoeren dat voorlopig de norm om te slagen A1-min blijft. De latere verzwaring brengt de norm echt een stuk hoger, namelijk naar niveau A1.

bron
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Nederlands leren in Thailand

#8 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 12 februari 2008, 17:44

Jim schreef:dat staat allemaal nog niet vast.
Komende week, waarschijnlijk op dinsdag wordt in de tweede kamer onverwacht gesproken over deze aanpassing. er komt dan ook een stemming over een voorstel van het CDA ( een regeringspartij) om de ingangsdatum van de verzwaring van het toelatingsexamen niet op 15 maart maar op staande voet te laten ingaan. ook zal dan ter sprake komen dat de minister een volgende ( serieuzere) verzwaring zal voorstellen. Het is niet zeker wat de waarde is van de eerdere beloftes. Dat geldt niet alleen dit geval van speedy joy, maar ook andere gevallen. De minister zal als argument kunnen aanvoeren dat voorlopig de norm om te slagen A1-min blijft. De latere verzwaring brengt de norm echt een stuk hoger, namelijk naar niveau A1.

bron
Ik houd me maar vast aan de websites van de IND en het ministerie van VROM i.p.v. de website voor buitenlandse partners. En het IND en VROM zijn kristalhelder: per 15 maart wordt het ingevoerd.
Bovendien was jij diegene die hier mee kwam zonder enig voorbehoud en nu staat het volgens jou nog allemaal niet vast?
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Nederlands leren in Thailand

#9 Bericht door Jim » dinsdag 12 februari 2008, 18:21

yup, het staat idd niet vast dat het echt per 15 maart verzwaard gaat worden.
het kan wat maanden schelen.
de kans is iig groot genoeg om het allemaal maar niet te gaan afwachten.

A1 niveau halen in thailand is praktisch onmogelijk.

btw, dit is de eerste keer dat ik de woorden kristal helder en IND in de zelfde zin zie staan :)
Ella Vogelaar meldde gisteren tijdens een algemeen overleg in de Tweede Kamer over het inburgeringsexamen buitenland dat zij graag (!) het examen moeilijker wil maken. Zij pleitte uitdrukkelijk voor een snelle invoering van het niveau A1 als nieuwe norm voor dit toelatingsexamen voor Nederland. Een dergelijke verzwaring zal enorme gevolgen hebben voor mensen die een buitenlandse partner hebben gevonden. Het examen op de ambassade wordt binnenkort dus veel moeilijker. Vogelaar voorziet wel wat juridische bezwaren. Aan de andere kant wil zij gelden beschikbaar krijgen om faciliteiten te kunnen bieden aan de nieuwe immigranten. Wat voor faciliteiten dat zullen zijn liet zij onvermeld.

Volgende week dinsdag zal in de Tweede Kamer bij een extra ingelast plenair debat over deze kwestie worden gesproken over deze verandering. Ook zal dan een stemming plaatsvinden over een acute verandering binnen het examen waardoor het huidige A1-min niveau moeilijker te halen zal worden. Die verzwaring van de norm was voorzien voor 15 maart, maar het CDA pleitte voor onmiddellijke verzwaring.

De eerste verzwaring zal dus uiterlijk op 15 maart plaatsvinden, maar misschien eerder. Per wanneer de verzwaring tot niveau A1 zal plaatsvinden is nog niet bekend, maar misschien dat daarover ook binnenkort duidelijkheid zal komen. Verschillende partijen wilden die tweede verzwaring ook op zeer korte termijn.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Nederlands leren in Thailand

#10 Bericht door Phuket Dragon » dinsdag 12 februari 2008, 18:34

En doe je de BE route en keer je terug na een zeg 6 maanden in NL hoef je partner helemaal niet in te burgeren, hoe krom kan het zijn.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Nederlands leren in Thailand

#11 Bericht door Jim » dinsdag 12 februari 2008, 21:02

sterker nog, je partner mag helemaal niet inburgeren.

de oudkomers gaan voor, dan de nieuwkomers en dan de niet inburgeringsplichtigen.
die laatsten moeten het overigens allemaal zelf betalen ook.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Nederlands leren in Thailand

#12 Bericht door jodokus » dinsdag 12 februari 2008, 22:39

Phuket Dragon schreef:En doe je de BE route en keer je terug na een zeg 6 maanden in NL hoef je partner helemaal niet in te burgeren, hoe krom kan het zijn.
Kan je mij uitleggen hoe dat werkt?

J.
Toch wel...

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Nederlands leren in Thailand

#13 Bericht door Mart » woensdag 13 februari 2008, 04:41

RuudThai schreef:Hmmm, zeker te ver weg.....
't Was toch een aardig aanbod van ons waarvoor we ook niets hoeven te hebben, maar geen reactie :oops:

Groet,
Ruud
Ik heb hem per PB ingelicht dat wij medio april 2008 naar Kalasin verhuizen en hem tevens een gratis aanbod gedaan. Maar ook geen reactie :oops:

Mogelijk is hij de roze bril verloren ;)
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Nederlands leren in Thailand

#14 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 13 februari 2008, 08:21

Mart schreef:
RuudThai schreef:Hmmm, zeker te ver weg.....
't Was toch een aardig aanbod van ons waarvoor we ook niets hoeven te hebben, maar geen reactie :oops:

Groet,
Ruud
Ik heb hem per PB ingelicht dat wij medio april 2008 naar Kalasin verhuizen en hem tevens een gratis aanbod gedaan. Maar ook geen reactie :oops:

Mogelijk is hij de roze bril verloren ;)
Of hij vindt het bij nader inzien toch niet zo'n goed idee dat zijn vriendin iets leert van vreemde mannen. :D
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Nederlands leren in Thailand

#15 Bericht door Jim » woensdag 13 februari 2008, 08:24

jodokus schreef:
Phuket Dragon schreef:En doe je de BE route en keer je terug na een zeg 6 maanden in NL hoef je partner helemaal niet in te burgeren, hoe krom kan het zijn.
Kan je mij uitleggen hoe dat werkt?

J.
in het kort heeft het te maken met het brax arrest en richtlijn 2004/38/EG wat inhoudt dat een familielid (ouders, echtgeno(o)t(e), kind) van een gemeenschapsonderdaan geen visumplicht heeft en zonder allerlei rare eisen (inburgeringscursussen e.d.) een verblijfsvergunning moet krijgen van het EU gastland.

een burger van de unie (iedereen met EU paspoort) is pas gemeenschapsonderdaan nadat hij gebruik heeft gemaakt van zijn gemeenschapsrechten waaronder vrij verkeer van mensen en goederen in de EU.

voor de lange versie moet je dit even lezen.

het gaat overigens allemaal niet zo makkelijk meer.
nederland, belgie en duitsland hebben afspraken gemaakt om het mensen zo moeilijk mogelijk te maken.

iedereen wordt geacht de wet te kennen en zich daar aan te houden behalve de overheden zelf als het ze niet uitkomt.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”