waar naar toe in juni?

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
liesdries
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 10 december 2007, 20:29

waar naar toe in juni?

#1 Bericht door liesdries » maandag 10 december 2007, 20:38

Hallo,
In juni gaan wij met 2 kinderen van 2 en 4 jaar naar Thailand. Een vriend van ons woont in Hua Hin. Daar gaan we eerst 2 weken naar toe. De laatste week willen we afzakken naar het zuiden om een week te relaxen. We zijn op zoek naar een kleinschalig kindvriendelijk resort op 1 van de eilanden.
Wie kan me vertellen op welk eiland het in juni goed weer is. Want we waren aan het kijken naar eilanden in de Amandan zee, maar nu las ik op het forum dat je in juni beter naar de oostkust kan gaan? Welke mooie kleine rustige eilanden kennen jullei daar?
En wie weet een leuk resort?

Groeten, Lisette

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

#2 Bericht door Kees » maandag 10 december 2007, 21:09

Sorry hoor, maar de reis naar Thailand is voor menig volwassene al een beproeving. Persoonlijk zou ik dat zulke jonge kinderen niet aan willen doen. Maar ja, je zal zelf wel weten wat je kinderen aan kunnen.
Ben nog nooit in juni in Thailand geweest, maar weet wel dat het in die periode van het jaar nogal erg warm kan zijn en dat met twee van die kleine kinderen :?

Maar als jullie gaan een hele fijne vakantie en veel plezier.

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#3 Bericht door khonkaen » dinsdag 11 december 2007, 00:26

beste kees,
weet jij het verschil tussen een volwassene en een meerderjarige ?
wee je ook dat elke maatschappij een comfortabele business klasse heeft ?
in juni is het ook niet 'erg' warm, dat is april..
en aan de stranden met een zeewindje valt het allemaal wel mee..

dus.liesdries ga lekker met vakantie en ten oosten van samui zijn nog wat eilandjes met kleine resorts.. kindvriendelijk zijn ze overal in thailand

willem
niets is perfect en niets is blijvend

Manos
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 217
Lid geworden op: dinsdag 05 juli 2005, 11:55

#4 Bericht door Manos » dinsdag 11 december 2007, 05:57

Zou ook Samui, ko Panang, Ko Tao kiezen en wees gerust de Thai zijn overal gek op kinderen.

Gebruikersavatar
Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 516
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2006, 19:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

#5 Bericht door Denhakke » dinsdag 11 december 2007, 09:03

Kees schreef:Sorry hoor, maar de reis naar Thailand is voor menig volwassene al een beproeving. Persoonlijk zou ik dat zulke jonge kinderen niet aan willen doen. Maar ja, je zal zelf wel weten wat je kinderen aan kunnen.
Ben nog nooit in juni in Thailand geweest, maar weet wel dat het in die periode van het jaar nogal erg warm kan zijn en dat met twee van die kleine kinderen :?

Maar als jullie gaan een hele fijne vakantie en veel plezier.
Mijn dochter is 5 jaar en is dit jaar reeds voor de zevende maal mee naar Thailand geweest telkens voor meer dan 3 weken, zonder enig probleem. Geef eens een goede reden waarom je niet met kinderen naar Thailand zou gaan.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#6 Bericht door Ben » dinsdag 11 december 2007, 09:36

Thailand is kindvriendelijk
reizen met kinderen maar dan met mate langer op een plek geen enkel probleem .

Let wel op het zonnetje met ze en in de slaapkamer met de airco
die wil nogal eens roet in het eten gooien van menig vacantieganger
niet direct onder de koude stroming maar stel hem zo in dat ze er geen
last van hebben en het toch lekker is .

De koude ijsdrankjes die heel erg koud kunnen zijn ook niet zo goed .

maar voldoende drinken is erg belangrijk .

fijne vac .

Falcon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 282
Lid geworden op: dinsdag 03 april 2007, 08:21

#7 Bericht door Falcon » dinsdag 11 december 2007, 13:09

Laat je niet ontmoedigen door Kees.
Ik snap zijn bedenkingen niet.

Zelf heb ik 2 kinderen (nu 1 en 4 jaar) en we gaan elk jaar naar Thailand. Reizen dan in 1 maand tijd aardig wat af. Dit zonder wat voor problemen dan ook.

Thailand en de Thai zelf zijn hartstikke kindvriendelijk. Wat de zon betreft....in juni wordt die al wat minder, maar blijf gewoon goed smeren en laat ze wellicht een petje dragen.

Wat betreft een mooi rustig eiland.....probeer Koh Chang eens.
Sabaai sabaai

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

#8 Bericht door Corinne » dinsdag 11 december 2007, 13:18

Falcon schreef:Laat je niet ontmoedigen door Kees.
Ik snap zijn bedenkingen niet.

Zelf heb ik 2 kinderen (nu 1 en 4 jaar) en we gaan elk jaar naar Thailand. Reizen dan in 1 maand tijd aardig wat af. Dit zonder wat voor problemen dan ook.

Thailand en de Thai zelf zijn hartstikke kindvriendelijk. Wat de zon betreft....in juni wordt die al wat minder, maar blijf gewoon goed smeren en laat ze wellicht een petje dragen.

Wat betreft een mooi rustig eiland.....probeer Koh Chang eens.
Ik snap zijn bedenkingen wel, heel goed zelfs. Maar mensen die zelf kinderen hebben denken daar heel anders over.
En zoals Kees schrijft, het is zijn persoonlijke mening. Ik moet er niet aan denken om met zo'n dreinend en zeurend kind uren lang in een vliegtuig te moeten gaan zitten, en dan is de vakantie nog niet eens echt begonnen. :lol:
Uiteraard zijn niet alle kindertjes zo, nee de meeste passen zich prima aan.

Falcon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 282
Lid geworden op: dinsdag 03 april 2007, 08:21

#9 Bericht door Falcon » dinsdag 11 december 2007, 13:49

Hier was ik voor de 1e keer ook erg bang voor, maar die angst bleek gelukkig onterecht. Maar zelfs al zou de vliegreis tegenvallen....dan nog zou ik het er voor over hebben.

Liesdries,

Absoluut gaan.
Als je kinderen niet te eenkennig zijn zullen ze het fantastisch vinden.
Sabaai sabaai

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#10 Bericht door dutch » dinsdag 11 december 2007, 15:12

Falcon schreef:Hier was ik voor de 1e keer ook erg bang voor, maar die angst bleek gelukkig onterecht. Maar zelfs al zou de vliegreis tegenvallen....dan nog zou ik het er voor over hebben.

Liesdries,

Absoluut gaan.
Als je kinderen niet te eenkennig zijn zullen ze het fantastisch vinden.
Zouden je medepassagiers er ook zo over denken?
Ik heb in mijn leven een paar zeer onaangename reizen meegemaakt v.w.b. "dreinende kinderen" die te jong zijn om iets te begrijpen.Ook tot wanhoop van cabinepersoneel.
Ben zelf pas met mijn zoontje regelmatig gaan vliegen toen hij dit min of meer kon begrijpen .( 6-7 jaar)

Falcon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 282
Lid geworden op: dinsdag 03 april 2007, 08:21

#11 Bericht door Falcon » dinsdag 11 december 2007, 15:26

Of mijn medepassagiers er net zo over denken weet ik niet.
Ik heb mijn kinderen aardig onder controle, en als er dan toch nog mensen zijn die het vervelend vinden als er eventjes gezeur te horen valt....
Nee, daar kan ik me niet druk om maken. In ieder geval niet druk genoeg om van Thailand vandaan te houden.
Sabaai sabaai

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#12 Bericht door dutch » dinsdag 11 december 2007, 16:37

Vind je reactie toch enigszins egoistisch.
Ouders kunnen van hun eigen kinderen nu eenmaal meer verdragen als vreemden :wink:
12 uren op een toch enge ruimte...!!En jij mag ze dan redelijk onder controle hebben (vind je) maar er zijn anderen...........
Zoals gezegd,ik spreek uit ervaring en ik ben geen ouwe zeur.Toen niet en nu niet :)

Falcon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 282
Lid geworden op: dinsdag 03 april 2007, 08:21

#13 Bericht door Falcon » dinsdag 11 december 2007, 17:15

In zekere zin is het ook egoistisch, ben ik bewust van.
Maar toch gun ik mezelf en alle andere ouders van kroost onder de zes jaar een vakantie in Thailand. Kijk, dat de enige realistische manier om daar te geraken met het vliegtuig is, en dat een vliegtuig compleet afhuren met je gezinnetje veel te duur is, daar kunnen ouders ook niets aan doen. Het is en blijft nu eenmaal een openbaar vervoermiddel voor iedereen. Dat sommige mensen daar problemen mee is vanzelfsprekend....maar zeker niet terecht.

In mijn geval zou ik dus mijn schoonouders en familie hun kleinkinderen moeten onthouden de 1e pak em beet 6 jaar.

That is not gonna happen, en daar ben ik dan, zoals jij zegt, egoistisch in.
Sabaai sabaai

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#14 Bericht door dutch » dinsdag 11 december 2007, 17:30

Falcon schreef:In zekere zin is het ook egoistisch, ben ik bewust van.
Maar toch gun ik mezelf en alle andere ouders van kroost onder de zes jaar een vakantie in Thailand. Kijk, dat de enige realistische manier om daar te geraken met het vliegtuig is, en dat een vliegtuig compleet afhuren met je gezinnetje veel te duur is, daar kunnen ouders ook niets aan doen. Het is en blijft nu eenmaal een openbaar vervoermiddel voor iedereen. Dat sommige mensen daar problemen mee is vanzelfsprekend....maar zeker niet terecht.

In mijn geval zou ik dus mijn schoonouders en familie hun kleinkinderen moeten onthouden de 1e pak em beet 6 jaar.

That is not gonna happen, en daar ben ik dan, zoals jij zegt, egoistisch in.
OK,wij verschillen dus van mening hierover.
Praat er eens over met cabine personeel.Die kunnen er een boek over schrijven.Ik denk dat sommige mensen terecht kunnen klagen.
(ik heb mijn schoonmoeder naar Nederland gehaald toen ie nog te klein was :) )

Falcon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 282
Lid geworden op: dinsdag 03 april 2007, 08:21

#15 Bericht door Falcon » dinsdag 11 december 2007, 17:38

hahaha, het cabinepersoneel is niet van ze af te slaan.
Die zijn zo verlekkerd op halfbloedjes, das bijna niet normaal meer.
En echt niet alleen als de kids druk zijn, ook als ze rustig en stil zitten komen ze keer op keer langs om ze op te pakken en om met ze mee de cockpit in te gaan.

Afgelopen vakantie vlogen we wederom met China Airlines. Toevallig herkende wij een stewardes van het jaar ervoor (geloof me, die was zo mooi, die herken ik over 10 jaar ook nog wel...). Maar nog leuker was dat zij ons herkende dankzij de 2 kleine, met wie ze toen de hele tijd bezig waren.

Ik ben het met je eens dat er excessen zijn. Die ervaring heb ik ook en ik heb me daar toen ook aan geergerd. Maar desondanks hebben ze wel het recht om naar Thailand op vakantie te gaan. Zet gewoon een koptelefoon op of neem een flinke slaappil.
Sabaai sabaai

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”