Het meest vernielende virus ooit

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Bericht
Auteur
Falcon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 282
Lid geworden op: dinsdag 03 april 2007, 08:21

#16 Bericht door Falcon » woensdag 07 november 2007, 22:48

Perry, bedankt voor de goede bedoeling.

Het is echter, zoals vele hier al hebben verwoord, een HOAX`.

Bij een Hoax is het de bedoeling van de makers om zoveel mogelijk ontvangers te bereiken. Vaak trachten ze dit met de vraag om het door te sturen aan: iedereen die je kent/al je contactpersonen/tenminste 25 vrienden....enz enz

Er zijn inderdaad verschillende soorten hoax mails.
Voorbeelden die hier nog niet zijn genoemd:
-de aansporing om een zogenaamd virusbestand te verwijderen van je harde schijf. Dit is dan juist een bestand wat je nooit moet verwijderen omdat dat juist problemen geeft. Windows heeft het nodig om goed te functioneren.
-een kettingbrief die "geluk" geeft als je hem aan zoveel mogelijk mensen doorstuurt

De enige manier om deze ellendige mailings te voorkomen is door iedereen van wie je dergelijke berichten krijgt, en het dus geloven, op de hoogte brengen van het onzingehalte. Dit zodat ze het de volgende keer gelijk verwijderen.

Nogmaals bedankt voor de waarschuwing Perry.
Sabaai sabaai

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#17 Bericht door perry » donderdag 08 november 2007, 04:20

Kijk ik kreeg deze mail van een zeer goede vriend dus waar of niet waar dat kan ik zo ook niet beoordelen in iedergeval je moet opassen wat je opend en deze leek serieus genoeg om hem te vermelden en wat er in nederland rond gaat dat weet ik niet want ik woon hier.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

#18 Bericht door joepattaya » donderdag 08 november 2007, 05:42

Ach Perry, ik denk maar zo: de volgende keer heb jij zoiets van: "Ik waarschuw mooi niet meer" en laat de boel de boel.
Je hebt je best gedaan toch?

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#19 Bericht door perry » donderdag 08 november 2007, 05:48

joepattaya schreef:Ach Perry, ik denk maar zo: de volgende keer heb jij zoiets van: "Ik waarschuw mooi niet meer" en laat de boel de boel.
Je hebt je best gedaan toch?
Ind Joep ik doe niks meer ik lees alleen nog maar en zorg dat ik te vreten heb en de rest van dat klootjes volk hier kan de pot op letterlijk en figuurlijk.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

#20 Bericht door joepattaya » donderdag 08 november 2007, 05:53

perry schreef:
joepattaya schreef:Ach Perry, ik denk maar zo: de volgende keer heb jij zoiets van: "Ik waarschuw mooi niet meer" en laat de boel de boel.
Je hebt je best gedaan toch?
Ind Joep ik doe niks meer ik lees alleen nog maar en zorg dat ik te vreten heb en de rest van dat klootjes volk hier kan de pot op letterlijk en figuurlijk.
Ach niet zo sip joh, mai pen rai!! Ben je trouwens nog geslaagd met je vrachtautootje??

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

#21 Bericht door Luc » donderdag 08 november 2007, 06:06

perry schreef:
joepattaya schreef:Ach Perry, ik denk maar zo: de volgende keer heb jij zoiets van: "Ik waarschuw mooi niet meer" en laat de boel de boel.
Je hebt je best gedaan toch?
Ind Joep ik doe niks meer ik lees alleen nog maar en zorg dat ik te vreten heb en de rest van dat klootjes volk hier kan de pot op letterlijk en figuurlijk.
Toch vind ik dat Perry wel goed heeft gedaan ,hij dacht daar andere mensen een dienst mee te bewijzen.
Bedankt Perry, baat het niet ,schaden zeker niet...
het weer is prachtig.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#22 Bericht door perry » donderdag 08 november 2007, 06:51

Luc schreef:
perry schreef:
joepattaya schreef:Ach Perry, ik denk maar zo: de volgende keer heb jij zoiets van: "Ik waarschuw mooi niet meer" en laat de boel de boel.
Je hebt je best gedaan toch?
Ind Joep ik doe niks meer ik lees alleen nog maar en zorg dat ik te vreten heb en de rest van dat klootjes volk hier kan de pot op letterlijk en figuurlijk.
Toch vind ik dat Perry wel goed heeft gedaan ,hij dacht daar andere mensen een dienst mee te bewijzen.
Bedankt Perry, baat het niet ,schaden zeker niet...
het weer is prachtig.
Zo is dat Luc alleen sommigen hier denken de wijsheid in pacht te hebben helaas is dat niet zo ik weet ook niet alles maar ik leer nog iedere dag bij.

En soms lopen we hier achter op Nederland wat betreft Mails en dergelijke dus schaden zal het zeker niet alleen wat als het waar is wat ze schrijven dan wat dan??? hoe vaak krijg je niet een E card met uitnodigingen zeker 90% opend deze mails.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

#23 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 08 november 2007, 07:39

Niet zo mopperen Perry, en ik kan het mis hebben hoor, maar ik denk dat jij net zo goed tot het klootjesvolk hoort, net als ik trouwens.
Aan de gebruikte bewoordingen moest ik toch weer even terugdenken aan een ander draadje waarin gesproken werd over een keukenboer. :oops:

De goede bedoeling was duidelijk.

m.vr.gr.
Wout.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#24 Bericht door Ben » donderdag 08 november 2007, 08:12

Krijg dagelijks vele Mails binnen op div E mails .

Wat of wie ik niet ken weg ermee

Waarschuwen voor iets kan nooit geen kwaad of het nu wel of niet waar is doet niet tezake eenieder voorzich is kan zelf bepalen wat hij /zij ermee doet .

Een Chinees stond met zijn fiets voor een grote hangbrug over een ravijn een op een groot bord vooraan de brug stond niet meer dan
1 persoon met fiets tegelijk de brug te passeren.

Moet kunnen dacht de Chinees met zijn fiets hij fietste aan
en bij aankomst op het midden van de brug braken de touwen en strorte met brug en al het ravijn in.

En tijden het vallen dacht de Chinees ik was toch alleen met mijn fiets
en bij het bereiken van de grond realiseerde hij zich waarom de brug het begaf .

Een gewaarschuwd man telt voor 2 :lol: :lol:

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#25 Bericht door JohanS » donderdag 08 november 2007, 08:31

Ben schreef:Krijg dagelijks vele Mails binnen op div E mails .

Wat of wie ik niet ken weg ermee

Waarschuwen voor iets kan nooit geen kwaad of het nu wel of niet waar is doet niet tezake eenieder voorzich is kan zelf bepalen wat hij /zij ermee doet .

Een Chinees stond met zijn fiets voor een grote hangbrug over een ravijn een op een groot bord vooraan de brug stond niet meer dan
1 persoon met fiets tegelijk de brug te passeren.

Moet kunnen dacht de Chinees met zijn fiets hij fietste aan
en bij aankomst op het midden van de brug braken de touwen en strorte met brug en al het ravijn in.

En tijden het vallen dacht de Chinees ik was toch alleen met mijn fiets
en bij het bereiken van de grond realiseerde hij zich waarom de brug het begaf .

Een gewaarschuwd man telt voor 2 :lol: :lol:
Ik volg u wel maar het probleem met sommige van deze waarschuwingsmails is dat ze zelf spam zijn of virussen bevatten waardoor dat je met de beste bedoeling de spammer juist geeft wat hij wil. Zijn mail (virus) zo veel mogelijk versprijden.
Het hele probleem van spam en virussen is ook een probleem van leren omgaan mat email. een eerste regel is open geen mail indien je de afzender niet kent, ook indien het verleidelijk is om hem toch te openen.

Hier op het werk hebben we een zeer sterke EXTERNE spam filter laten installeren (alle mail worden gescreent extern vooralleer ze naar ons toe gezonden worden) dit werkt zeer goed en de spam is met zeker 90 % gedaald. Het is natuurlijk geen gratis service maar het is het zeker waard.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#26 Bericht door JohanS » donderdag 08 november 2007, 08:44

perry schreef:
joepattaya schreef:Ach Perry, ik denk maar zo: de volgende keer heb jij zoiets van: "Ik waarschuw mooi niet meer" en laat de boel de boel.
Je hebt je best gedaan toch?
Ind Joep ik doe niks meer ik lees alleen nog maar en zorg dat ik te vreten heb en de rest van dat klootjes volk hier kan de pot op letterlijk en figuurlijk.
Perry, de antwoorden die ik geschreven heb zijn absoluut niet persoonlijk bedoeld. Ik heb dagelijks met de problematiek van spam te maken en weet zeer goed waar de problemen zitten. Het is gewoon ook een stuk opleiding naar de gebruikers dat van belang is. Ik druk hier ( werk ) bij de gebruikers erop dat alle waarschuwingsmails niet mogen worden doorgezonden omdat dit alleen maar het probleem groter maakt.
Wereldwijd is 80 % van alle mailverkeer ongewenste mail, indien dit de eerst volgende jaren gaat kan dalen dan zal het professioneel mail verkeer in zware problemen komen en niet meer gebruikt kunnen worden.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#27 Bericht door perry » donderdag 08 november 2007, 08:57

JohanS schreef:
perry schreef:
joepattaya schreef:Ach Perry, ik denk maar zo: de volgende keer heb jij zoiets van: "Ik waarschuw mooi niet meer" en laat de boel de boel.
Je hebt je best gedaan toch?
Ind Joep ik doe niks meer ik lees alleen nog maar en zorg dat ik te vreten heb en de rest van dat klootjes volk hier kan de pot op letterlijk en figuurlijk.
Perry, de antwoorden die ik geschreven heb zijn absoluut niet persoonlijk bedoeld. Ik heb dagelijks met de problematiek van spam te maken en weet zeer goed waar de problemen zitten. Het is gewoon ook een stuk opleiding naar de gebruikers dat van belang is. Ik druk hier ( werk ) bij de gebruikers erop dat alle waarschuwingsmails niet mogen worden doorgezonden omdat dit alleen maar het probleem groter maakt.
Wereldwijd is 80 % van alle mailverkeer ongewenste mail, indien dit de eerst volgende jaren gaat kan dalen dan zal het professioneel mail verkeer in zware problemen komen en niet meer gebruikt kunnen worden.
Daarom heb ik hem ook niet doorgestuurd maar gekopieert en hier geplaats want het kan net zo goed waar zijn wat ze schrijven en een E card openen de meesten nogal snel daarom.
Werk om te leven leef niet om te werken.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#28 Bericht door marceziani » donderdag 08 november 2007, 18:05

Perry, neem mijn reacties niet al te persoonlijk op. Mijn reacties teruglezende had ik mij wellicht wat milder uit kunnen en moeten drukken, mijn excuses daarvoor.

Ik heb tot op heden nog nooit een viruswaarschuwing via de mail ontvangen die op waarheid berustte. Als er al sprake is van een officiële viruswaarschuwing van bijvoorbeeld Symantec of McAfee, dan gebeurt dat altijd via de media en niet via de mail.

Ik maak pakweg 10 jaar gebruik van e-mail. Ik krijg privé en zakelijk zo verschrikkelijk veel spam en hoaxen binnen, dat het voor mij onbegonnen werk is om op elk spammailtje te reageren. En vaak is het ook onverstandig om te reageren of om je af te melden via een bepaalde link, omdat de afzender dan weet dat jouw e-mailadres een bestaand adres is. Jouw e-mailadres kan vervolgens weer eenvoudig verkocht worden, samen met honderdduizenden andere e-mailadressen en de spam wordt hiermee alleen maar erger. Er zijn namelijk DVD's in de omloop met honderden bestaande e-mailadressen erop. Dit soort DVD's zorgen voor een enorme hoeveelheid spam.

De hoax in deze topic heb ik afgelopen week negen keer ontvangen op twee verschillende e-mailadressen. Ik denk dat hier een taak voor de overheid of voor het bedrijfsleven ligt om e-mailgebruikers op een juiste manier te informeren over de omgang met e-mail.

'Stuur dit mailtje binnen een kwartier door naar zeven personen en je zult geluk hebben. Wel doen, verbreek deze ketting niet'.... Ik druk op slechts één knop als ik zoiets binnenkrijg en dat is niet 'doorsturen' maar 'delete'. :wink:

Zet geen e-mailadressen met hyperlinks op je website. Er is software in de omloop die voortdurend websites afzoekt naar e-mailadressen om vervolgens deze e-mailadressen te verkopen. Zie eerdergenoemde DVD's. Meld je zo weinig mogelijk aan op allerlei nieuwsbrieven. Stuur en reageer op zo weinig mogelijk e-cards. Een e-card van een wereldwijd bekend bedrijf als Hallmark zal wellicht nog geen kwaad kunnen, maar e-cards van onbekende vage bedrijfjes kunnen zorgen voor een veelvoud aan onbedoelde spam. Het bedrijfje heeft bij het versturen van een e-card namelijk alweer twee e-mailadressen te pakken.

Zo maar wat tips om spam te voorkomen.

Nogmaals Perry, ik begrijp je goede bedoelingen en mijn excuses als een en ander verkeerd is overgekomen.

Iedereen veel mailplezier toegewenst. :wink:
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#29 Bericht door marceziani » donderdag 15 november 2007, 23:45

We hebben er weer een. Deze is wel leuk bedacht op zich, maar inhoudelijk is het klinkklare onzin. Via de hotmail vandaag de volgende tekst binnengekregen:
Hoi! Ik stuur je dit bericht omdat ik dit bericht van iemand anders gekregen heb en ik dit ook wil dat mijn msn mannetje blauw wordt. Want vanaf 2008 moet je gaan betalen voor je MSN en e-mail accounts. Als je dit niet wil moet je dit bericht sturen naar minstens 18 mensen. Als je dat gedaan hebt wordt je MSN mannetje blauw. Dit is geen grap, lees zelf maar na op http://www.msn.be
Uiteraard klopt hier geen hout van.
Regelmatig krijgen we wel eens een mailtje aan in deze trend ...

hallo, ik stuur je dit bericht zodat mijn mannetje(poppetje) van msn blauw wordt ! Want vanaf de zomer 2007 zul je moeten betalen voor msn-messenger en je e-mail-accounts als je dit bericht niet naar teminste 18 van je contactpersonen stuurt. Dit is geen grap kijkzelf maar op http://www.msn.com. Wanneer je dit bericht naar 18 contactpersonen hebt gestuurd wordt je mannetje blauw ! Gelieve dit bericht niet gewoon door te sturen maar deze te kopieren of te plakken

en zo zijn er nog een aantal mails die regelmatig rondgestuurd worden over het feit dat je GSM's kan winnen, je zoveel gratis sms krijgt, dat je steun moet betuigen en geld doneren aan de papa met het zieke kind (is zelfs in het nieuws geweest, de mensen die het nummer hadden dat in de mail stond hadden zelfs geen dochter), dat hotmail gaat sluiten, dat ze geld gaan vragen, ... het zijn allemaal valse emails! Wees dus slim, en als je zo'n mail krijgt verwijder hem dan gewoon en stuur hem absoluut niet verder!

Om een overzicht te vinden van al die "valse" emails kan je hier terecht
Bron: http://www.aslpage.be/interactief/nieuws/190/
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

#30 Bericht door joepattaya » vrijdag 16 november 2007, 03:47

Marceziani,
jij bent klaarblijkelijk een expert en dus deze vraag:
Wat is nou eigenlijk [spam], hoe herken je [spam] of hoe herkent mijn leptopje [spam]?
Tuurlijk weet ik dat een emailtje betreffende "pharmacy", "enlargements" en "approved loans" spam-meeltjes zijn, maar hoe kom ik er aan en hoe kom ik er af?

Ik maak onder andere gebruik van een e-mail-account van mail.com en rapporteer trouw alle spam.........maar het wordt niet minder. Typisch eigenlijk, naarmate ik minder 'echte' mails ontvang, ontvang ik ook minder [spam] op dit account.

Nog een leuk voorbeeldje van een 'spam' meeltje: een goede kennis schreef me, dat Bill Gates zijn vermogen aan het verdelen gaat en dat hij iedere gebruiker van Windows mee laat delen. Het verzoek dus om de betreffende mail naar zo veel mogelijk (doch minimaal 9 personen) door te sturen. Je krijgt binnen een paar weken een cheque twv USD 204.00 en als voorbeeld werd een dame geciteerd die maar liefst USD 24000 had ontvangen.

Als antwoord heb ik naar de kennis maar gemeeld, dat ik nog steeds aan het wachten ben op mijn USD 204.00, naar aanleiding van dezelfde mail 2 jaar geleden.

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”