Walking street Pattaya

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Maikel
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: maandag 23 april 2007, 07:23
Locatie: Toerist uit Belgie
Contacteer:

#31 Bericht door Maikel » vrijdag 26 oktober 2007, 00:08

Heeft Phuket / Patong Beach géén walkingstreet ? ( Bangla rd)
Heeft mijn geliefde Bangkok géén Patpong(s) street of een Soi Cowboy ?
En heeft Ko Samui ook geen buurtje?
In Hua Hin, was links aan de restaurant row ook een begin van deze activiteit te bemerken. Is er dan niks te zien van het rosse gedoe in Chiang Mai ?
Of men het wil of niet, ook dit is Thailand.

Wat me op dit forum al vaker opviel is de aversie naar Pattaya. Er is blijkbaar over Pattaya niks goed te vermelden, enkel te hekelen. Als Videomaster daar nu een neutrale reportage aan heeft gewijd, en er een waaier van foto’s en er bedenkingen aan koppelde, dan zie ik niet in waarom men hem via de Pattaya / Esan story ook maar iets moet aanwrijven.
Alle expats kennen de walletjes van Amsterdam, de Belgen hebben ook hun buurtjes. Rome en de rest van de wereld ook.
Wat is het verschil ? Een groot verschil, het is in Thailand minder goor, dus sympathieker. Noem het Thai style, sanoek of het land van een glimlachende ATM.

Gewijzigd met toevoeging van het woordje - dus- om sympathieker te accentueren en los te koppelen van het woord goor. :wink:
Laatst gewijzigd door Maikel op vrijdag 26 oktober 2007, 03:22, 1 keer totaal gewijzigd.
One day I fly away

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#32 Bericht door dutch » vrijdag 26 oktober 2007, 00:30

quote
Wat me op dit forum al vaker opviel is de aversie naar Pattaya. Er is blijkbaar over Pattaya niks goed te vermelden, enkel te hekelen. Als Videomaster daar nu een neutrale reportage aan heeft gewijd, en er een waaier van foto’s en er bedenkingen aan koppelde, dan zie ik niet in waarom men hem via de Pattaya / Esan story ook maar iets moet aanwrijven.
unquote

Er wordt niets aangewreven hoor!
Alleen dat het wat uitgekauwd onderwerp is dat het laatste half jaar al met regelmaat op het forum verschenen is.
Zie:
Steden:Pattaya change the fun met 66 antwoorden en 2527 bekeken.
Diversen:Slechte ervaringen Pattaya met 61 antwoorden en 3469 bekeken.

En......
quote
Wat is het verschil ? Een groot verschil, het is in Thailand minder goor, sympathieker. Noem het Thai style, sanoek of het land van een glimlachende ATM.
unquote

Een wat naieve manier om tegen de prostitutie hier in Thailand aan te kijken. :cry:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#33 Bericht door jumbo » vrijdag 26 oktober 2007, 01:54

Ik blijf het te simpel vinden om Pattaya te omschrijven door Walking Street eruit te lichten, duidelijk gebrek aan kennis over Pattaya......
En dan ook nog de verkeerde algemene informatie verschaffen......waar overigens niemand op reageert........

Dus komt het weer neer op het sensatie gehalte van het onderwerp en ja, dat is uitgekauwd zoals alles hier uitgekauwd wordt met voor- en tegenstanders......

Het lijkt er meer meer op dat we wel mogen zeggen; goh wat leuk, maar dat kritiek (opbouwend of niet) niet geplaats mag worden....

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#34 Bericht door perry » vrijdag 26 oktober 2007, 05:42

Wat is dit nu weer voor een flauwe kul walking street is nog lang niet de echte Buurt ik mag er graag komen aapjes kijken pilsje drinken wat is daar mis mee.

Oud nieuws of niet het Hoort bij Pattaya en je het het in Hua hin in Phuket en meerdere plaatsen en zo wat.

Ieder onderwerp is Nieuws en niks is uitgekauwd anders kunnen we beter dit forum sluiten.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

#35 Bericht door Corinne » vrijdag 26 oktober 2007, 07:57

jumbo schreef:Ik blijf het te simpel vinden om Pattaya te omschrijven door Walking Street eruit te lichten, duidelijk gebrek aan kennis over Pattaya......
En dan ook nog de verkeerde algemene informatie verschaffen......waar overigens niemand op reageert........

Dus komt het weer neer op het sensatie gehalte van het onderwerp en ja, dat is uitgekauwd zoals alles hier uitgekauwd wordt met voor- en tegenstanders......

Het lijkt er meer meer op dat we wel mogen zeggen; goh wat leuk, maar dat kritiek (opbouwend of niet) niet geplaats mag worden....

J
Nou Beste Jumbo dat is toch echt zwaar overtrokken. Videomaster zet hier en daar zonder bijbedoelingen wat topics neer. Goh opeens gaat het over Pattaya walking street en de slapende honden worden wakker.
En uitgekauwde onderwerpen die zijn er inderdaad genoeg en daar blijven ook maar reacties opkomen. Onbegrijpelijk.
Ik lees elke dag het forum, doe ik al heel lang. Reageren doe ik haast nooit want meestal denk ik ach wat kan mij het ook schelen.

En als je het te simpel vind om Pattaya te omschrijven door de walking street eruit te lichten......dan zou ik zeggen kom maar op wat met wel juist is! Jij hebt er dus meer kennis van? Misschien kan je er een leuke topic over neerzetten met wat fotootjes?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#36 Bericht door jumbo » vrijdag 26 oktober 2007, 08:20

Corinne schreef: Nou Beste Jumbo dat is toch echt zwaar overtrokken. Videomaster zet hier en daar zonder bijbedoelingen wat topics neer. Goh opeens gaat het over Pattaya walking street en de slapende honden worden wakker.
En uitgekauwde onderwerpen die zijn er inderdaad genoeg en daar blijven ook maar reacties opkomen. Onbegrijpelijk.
Ik lees elke dag het forum, doe ik al heel lang. Reageren doe ik haast nooit want meestal denk ik ach wat kan mij het ook schelen.

En als je het te simpel vind om Pattaya te omschrijven door de walking street eruit te lichten......dan zou ik zeggen kom maar op wat met wel juist is! Jij hebt er dus meer kennis van? Misschien kan je er een leuke topic over neerzetten met wat fotootjes?
Ik heb al aangegeven wat er allemaal al fout stond in conclusies getrokken daar Videomaster en door personen als jou voor zoete koek aangenomen.
Dat stoort me eigenlijk het meest en dat gaf ik ook aan naast dat het onderwerp met niet aanspral......maar daar schijnt niemand zich aan te storen.....nou ja zoete koek kan ook lekker zijn...

Ik geef met ook niet uit voor 'seniore reisleider' en ik heb echt wel wat anders te doen dan allerlei bekende locaties opnieuw te gaan redigeren, maar als je de zoekfunctie (bovenaan de pagina) leert gebruiken kom je wel een aantal stukken over Pattaya tegen......met of zonder mijn persoonlijke bevindingen.

Net als jij je het recht toeeigend om al of niet geirriteerd te reageren of schouderophalend jezelf af te wenden hebben anderen het recht om commentaar te geven, daarvoor is het een openbaar forum

Verder kan je mijn commentaren negeren, ook zoete koek aannemen of gewoon jezelf weer schouderophalend afwenden.


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

#37 Bericht door Corinne » vrijdag 26 oktober 2007, 09:57

En dat geld evengoed voor jou :lol:

Totender
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: zaterdag 08 april 2006, 10:19
Locatie: 3970/BE

#38 Bericht door Totender » vrijdag 26 oktober 2007, 10:00

Gisteren zag ik voor het eerst een post van Videomaster in het onderwerp Thaise keuken. Wel ik vind dit een prachtig initiatief!

Nu zie ik dit... Hoe kortzichtig zijn sommige anciens/expats hier om dan over 1 item over walking street ineens te beginnen klagen. Aan de rest van de onderwerpen te zien is het Videomaster echt niet te doen om een bepaald onderwerp (=werkelijkheid) van Pattaya eruit te lichten.

Ik zou zeggen, doe zo voort Videomaster, leuk om te lezen EN te zien.
Get Rich or Die Tryin'

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#39 Bericht door jumbo » vrijdag 26 oktober 2007, 10:26

Je leest het niet goed Totender althans niet mijn kritiek op foutieve informatie terwijl het onderwerp al vaak genoeg en zo te zien niet vaak genoeg in behandeld
De Amerikanen, bleke buitenlander (de indiers, afrikanen en andere kleurlingen gemakshalve vergetend) hebben het weer gedaan, onshculdige boerenmeisjes worden door hun ouders hierheen gestuurd, maar de groep voornoemd blijft hoofschuldige, complete lulkoek, prostitutie was er al ver voor Vietnam en nu nog steeds is de hoofdmoot voor de localen en Japanners...

Ik snap niet dat er zo makkelijk over foutieve informatie verstrekking wordt heengekeken, misschien dat de foto's of iets anders de ogen verblindt :P :P
parce que les yeux anciens sonts troubles??

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#40 Bericht door dutch » vrijdag 26 oktober 2007, 10:28

Totender schreef:Gisteren zag ik voor het eerst een post van Videomaster in het onderwerp Thaise keuken. Wel ik vind dit een prachtig initiatief!

Nu zie ik dit... Hoe kortzichtig zijn sommige anciens/expats hier om dan over 1 item over walking street ineens te beginnen klagen. Aan de rest van de onderwerpen te zien is het Videomaster echt niet te doen om een bepaald onderwerp (=werkelijkheid) van Pattaya eruit te lichten.

Ik zou zeggen, doe zo voort Videomaster, leuk om te lezen EN te zien.
Heb -tig keren aangegeven dat ik zijn blog reuze interessant/goed vind.
Heb ook aangegeven waar de laatste twee keren al uitgebreid over het fenomeen Pattaya is gediscusieerd.Om het laatste ging het me eigenlijk. :wink:

Totender
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: zaterdag 08 april 2006, 10:19
Locatie: 3970/BE

#41 Bericht door Totender » vrijdag 26 oktober 2007, 11:19

jumbo schreef: .... misschien dat de foto's of iets anders de ogen verblindt :P :P
parce que les yeux anciens sonts troubles??

J
Zoiets zal het wel geweest zijn, is net een zon in mijn ogen. :p

Je hebt mss wel gelijk over vanwaar de prostitutie komt, maar ik had het gevoel dat een 'nieuwe' met goede bedoelingen het hier toch wel over zich heen kreeg, vandaar mijn steunbetuiging.

Ik kijk uit naar die reportage van JIM over Patpong! Zet wel even KNT en HERHALING in de titel, dan weet iedereen dat het over een reeds meermaals besproken onderwerp gaan.... ;-)
Get Rich or Die Tryin'

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#42 Bericht door dutch » vrijdag 26 oktober 2007, 13:05

Videomaster schreef:
dutch schreef:Je kan dit toch geen reisverhaal noemen.!
Het is weer het ouwe liedje over de bargirls in Pattaya.
Een dankbaar onderwerp op diverse fora.
Overigens op vele fora een "verboden" item vanwege de vele controverses die het oplevert en ik neig het daarmee eens te zijn.
Waarvoor mijn excuses voor het plaatsen van dit arikeltje.... ik zag nergens een topic staan over ervaringen/bedenkingen met expat's, dus leek dit me het juiste topic om dit artikeltje te plaatsen..... Dus, nogmaals sorry....waar staat de rest van dit oude liedje op dit forum, of dien ik te googlen?
Je hebt ditzelfde artikel OOK op een ander nederlands forum geplaatst ( 4 dagen geleden) en daar is de strijd in volle hevigheid losgebarsten of niet???
Vandaar o.a. ook mijn b.g. reactie.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#43 Bericht door jumbo » zaterdag 27 oktober 2007, 01:48

Na een dagje bezinning lijkt het er inderdaad op dat mijn reactie misschien wat overtrokken was, waarvoor mijn excuses naar Videomaster.
Uiteraard steun ik ook de unieke wijze waarop je je verslagen vastlegt, ik reageerde wellicht wat te fel op de inhoudelijkheid waar deze binnen de reacties op het forum ondergeschikt lijkt aan de funfactor van het geheel
Verder commentaar van mijn kant zal dan ook uitblijven

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#44 Bericht door perry » zaterdag 27 oktober 2007, 04:20

Wat is er nu mis met een Paar foto's van Pattaya en bijzonder de walking street zijn we nu allemaal heilige boontjes en nog nooit daar geweest als ik lees dat de strijd op een ander forum is losgebarsten dan moet ik daar hard om lachen.

En weet je waarom omdat er velen zijn die daar hun vrouw hebben leren kennen en daar wil niemand iets van weten want ze hebben ze allemaal in de winkel of op het Rijstveld gewerkt alleen de waarheid is anders :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Werk om te leven leef niet om te werken.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#45 Bericht door dutch » zaterdag 27 oktober 2007, 05:09

Er is niets mis met wat foto's en de daarbij geleverde commentaren alleen......ervaring leert dat op gegeven moment dit onderwerp "bargirls" uitloopt op welles-nietes en minder leuke discussies.
Bovendien wat let om een van de beide reeds eerder gevoerde Pattaya discussies (zoals vermeld) wederom te openen en verder te voeren.Je ziet dan dat alles reeds eerder is gezegd.

Discussie op andere forum is door moderator inmiddels gesloten wegens TE persoonlijke opmerkingen.

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”