Met schade en schande

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

#91 Bericht door Luc » zondag 14 oktober 2007, 16:19

Beste Mart en belangstellende
Eerst iets wat proberen recht te zetten.
Ik schrijf hier over toestanden en zaken die ik hier over de periode dat ik hier in Pattaya woon (meer dan 5000 dagen) heb gezien, geobserveerd en onderkent (ook soms persoonlijk meegemaakt) heb.
Die grote mail heeft maar heel gedeeltelijk betrekking op mij of mijn persoonlijke gebeurtenissen.
Ikzelf ben hier nooit getrouwd geweest.
Ik ben naar Thailand op reis beginnen komen eind jaren 80 begin 90.
Even ook al antwoorden op Mart : in die tijd waren er echt nog niet veel buitenlanders die hier al lange tijd woonde.
Informatie was er veel minder en nog heel rose.
Internet was er hier niet en zelfs in Europa was dat ook nog niet zo erg aan de orde.
Ik ben hier komen wonen in 94 bij mijn Thaise vriendin en haar drie kinderen.
Ze werkte niet in horeca - toen niet...
Zij word dit jaar 50 en is al meer dan drie jaar grootmoeder.
Die relatie heeft geduurd van 94 - 2006.
Het laatste jaar en een half wonen wij apart.
We zien elkaar nog regelmatig maar dat is voor andere redens.
Mijn relatiebreuk heeft niet echt met Thailand te maken.
Mijn verschillende hospitalisaties ,veel geld , (toch in mijn ogen) speelt er een rol in en de middle-age crisis van mijn ex. die nu aan iedereen wil laten zien dat ze nog jonge falangen aankan.
Nu meer wat antwoorden op de mail van Mart :
met mannen 35 -up bedoel ik mannen van 35 en ouder 40-50-60-70....
Ik heb ook aangehaald dat de groep langblijvers nu meer en meer mannen zijn die ook in hun thuisland niet actief zijn ...op rust, of werkloos, of ziekenkasgeld trekken.
Vroeger in mijn gasthouse 96-97-98- kwamen er elke dag minstens 10-15 buitenlanders die hier voor firma's werkte.
Twee jaar na de crisis waren de meeste ontslagen en tot nu is het niet meer terug gekomen.
Over de Thaise wetgeving wil ik ook nog een klein woordje kwijt :
Mart ,buigzame wetten kunt ge niet leren of respecteren omdat ze voor iedereen verschillend kunnen zijn.
Echte investeerders....ja die hebben andere bronnen voor advies..en soms trekken die zelfs aan het korste eindje.
Met falang is niets persoonlijks mee bedoeld maar veel thaien denken er zo over.
LOENG = nonkeltje , ook oudere bediende,oudere man.
Meer op de buiten als een man al jaren voor en met dezelfde familie werkt noemen de andere hem LOENG.
Ambassade komt echt niet zo snel tussen hoor ....Ze zullen u wel een adres geven van een advocaat.
Goede dingen ervaar ik hier zelfs nu nog maar die pak je mee .
Slechte ervaringen ,moet je proberen te vermijden, kruisen soms je pad en kunnen veel schade en pijn veroorzaken.
Het is ook daarvoor dat het veel belangrijker is dat die aan de orde komen.
Ik was vroeger ,met vakanties en van 94 tot 2005 gemiddeld 15 uur per dag onder mensen.
Door wat te te laten bouwen en met wat ik van 98-tot 2005 heb gedaan ben ik heel veel in contact geweest met Thaien uit bijna alle lagen van de bevolking .(in Pattaya)
Ik speelde ook 4 x per week darts...wat heeft dat er mee te maken ?
Dat je bijna iedere dag in andere zaken komt en andere mensen, expats , verschillende nationaliteiten tegen komt en zo ook andere gedachten hoort en veel ziet.
Voor de rest had ik toezicht op mijn zaak (afdakje met 30 barren onder) en zag veel wat er rond me heen gebeurde.
Ik ben spijtig genoeg met nog een handjevol andere bij de dino's van Pattaya.
Dat is een uitstervend ras.
De meerderheid die rond mijn tijd, begin 90 -2000 zich hebben komen vestigen in Pattaya zitten al jaren terug thuis.
Die hoor je niet.
De oudere die er toen kwamen met hun pensioen zijn merendeels al overleden.
Wat er hier ook op het forum altijd doordruppeld....: lomp, verkeerd, niet nagedacht, som nam na....er word altijd direkt op de man geschoten.
Ik weet wel, moest hetzelfde met een vrouw of met zo'n massa vrouwen ergens op de wereld gebeuren dat de reakties helemaal anders zouden zijn.
Zekers onder de vrouwen en de hoop jonge koene ridders die zouden klaar staan om de vrouwen te beschermen...(ha,ha)
Tja wie is hier de jager en wie de gans ???
Wat dit weer heeft te maken met Cambodia ????
Aan de reakties te zien denk ik dat er echt heel weinigen begrijpen wat ik daar wil doen...
Mart, ik denk, dat je echt denkt dat ik een totaal getormeteerd geval ben...
Houden zo ....het weer is prachtig.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#92 Bericht door Mart » zondag 14 oktober 2007, 18:00

Waarde Luc,

Ik ben dit onderwerp begonnen om meer openheid te verkrijgen, cq informatie te verschaffen aan zijn die nog aan de vooravond staan.

Ik woonde al in Thailand voor 1990, dus ..... en ik leef nog steeds.
Ik begrijp je verhaal 100% en begrijp het heel goed, maar er zijn andere dorpen en steden in Thailand.
Pattaya is een magneet en vele willen dat ook wel eens beleven, maar om er te wonen, iets te beginnen ????
Nu daar ook nog veel aktiviteiten bijkomen, van mensen achter het ijzeren gordijn, is een waarschuwing wel op zijn plaats.

Ik hoop voor jou dat je de woorden / uitspraak van Wim Kan een feit zullen worden en dat iedere dag de zon weer op mag gaan in je persoonlijk leven.

Het was beslist niet mijn intentie om jou persoonlijk aan te vallen, en vind derhalve jouw inzending bijzonder waardevol

Met groet
Mart
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

#93 Bericht door Luc » zondag 14 oktober 2007, 18:47

Mart ik heb me nooit aangevallen gevoelt.
zeker niet echt door u.
Met het wat rechtzetten, bedoel ik mee , dat ik denk dat er verschillende forumleden denken dat alles dat ik nu schrijf altijd op mijn nek terecht gekomen is.
Al een geluk niet.
Ik heb wel een paar aardige dingen meegemaakt maar heb ze hier nog niet verteld.
Deze hebben niets met relatieproblemen of cultuurverschilen te maken.
Hetgeen ge er wel kunt in terug vinden is dat ge zelfs na lange tijd nog nare dingen kunt meemaken.
Wat ik ook niet begrijp....
Is Pattaya zo anders dan Hua Hin, Puket of andere plaatsen in Thailand waar buitenlanders en Thaien elkaar tegenkomen ?
Ik weet dat vele Thaien die hier problemen krijgen ,schulden ,iemand opgelicht enz...
gewoon naar de volgende toeristische plaats opschuiven en een paar jaar later ,als ze een hele toer hebben gemaakt ,weer opduiken in Pattaya.
Waar ge ook wel gelijk in hebt dat ge in Pattaya niet alleen moet uitkijken voor Thaien maar ook meer en meer voor het Europees gespuis.
Geen grote criminele, die kwamen vroeger, wel nu meer voor de prulleman en zwerfpaal.
Nog eens herhalen ,waar ik het minste schade heb van ondervonden (tot nu toe ) zijn de taxidrivers, de werkende meisjes, de barpotjes, de restaurants, de hoteletjes....enz...
Wat ik wel weet dat het grootste leed en schade meestal word opgelopen in de innercirkel...
Ook waar wij als Europeaan niet direkt aan denken dat het daar ook kan, bvb : de tandarts, de bankdirecteur, politie, gerecht...
Mensen die je na jaren (moet) of vertrouwt.
Het is schade maar ik vind er niet de minste schande aan.
Ik denk wel dat er een hele hoop er wel beschaamd over zijn en er daarom niet durven over schrijven.
Mischien houden ze zich zelfs voor dat het niet met hen gebeurd is...
Neen MIJN meisje niet...
Neen , jongens de meeste meisjes zijn ONS meisje.
Gelijk wij ook heel ons leven zo ontzettend monogaam zijn geweest....
Het weer is prachtig.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#94 Bericht door dutch » maandag 15 oktober 2007, 02:17

Jammer dat de verhalen (en gewaardeerd hoor!) uit Pattaya e.d. de hoofdmoot vormen.
Misschien dat ook wel een groot deel van immigranten en werkenden die richting uit gaat?
Mijn ervaringen zijn veel anders en positiever.

Een huwlijk met een Thaise uit de middenklasse met universitaire opleiding.Ontmoet in een vliegtuig,hadden een plaatsje naast elkaar. :lol:
Geen traditionele familie,zakenmensen en alle broers en zussen hadden goede banen(advocaat-verpleegster-etc.)
28 jaar getrouwd geweest en zij is helaas te vroeg overleden.
Samen ons terdege voorbereid op ons "retirement" in Thailand en ons hier gevestigd in Korat,haar geboorteplaats en de stad die ik reeds 30 jaar door en door kende.

Wij hebben een eigen,zeer comfortabel huis en beiden een auto en een goed inkomen uit pensioenfondsen en AOW (over een paar maanden :lol: )

Onze interesses bestonden niet uit roken en drinken maar uit het creeren van een plaatselijke vriendenkring om te golfen,uit eten te gaan en thuis ontvangsten met een lekker hapje en drankje (meestal non-alcohol omdat de meesten geen alcohol drinken)

Ook ik zie om me heen zaken die niet bepaald vlekkeloos zijn maar vaak is dan de voorbereiding al niet 100% of wordt er maar een gok genomen.
Ik wil hiermee aangeven dat ook buiten de Pattaya scene e.d. vele zaken in Thailand redelijk aangenaam kunnen verlopen mits je eigen instelling daarop is aangepast.Ik heb mijn "hollandse" instelling van afspraken nakomen aangepast aan die van Thailand en handel in het verkeer als een Thai.Weinig ergernissen en genieten van de dingen waarvoor ik Thailand heb uitgekozen als mijn eindbestemming.

Jammer dat mijn grote liefde mij ontvallen is maar ook hier gaat het leven door.Heb een nieuwe partner gevonden van een totaal andere afkomst en dit brengt mij in contact met delen van deze maatschappij die ik nog niet eerder heb kunnen ontdekken.Niet allemaal even mooi en schrikbarende armoede en onwetendheid.

Voor alle a.s. expats geldt de noodzaak van een terdege voorbereiding en kennis van land en gewoontes en de ambitie om je daar aan aan te passen en te willen leren.Emigreren is niet op vakantie gaan :wink:

PS:natuurlijk besef ik dat het onderwerp:"Met schade en schande" heet!!

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#95 Bericht door Mart » maandag 15 oktober 2007, 07:33

dutch schreef: Mijn ervaringen zijn veel anders en positiever.

PS:natuurlijk besef ik dat het onderwerp:"Met schade en schande" heet!!
Dutch, vele hebben dit item gelezen en zullen het mogelijk blijven lezen, en daarom is het heel goed dat er ook positieve ervaringen worden gemeld.

Groet
Mart
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Thaijan
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: woensdag 14 november 2007, 00:10
Locatie: Bungkan

Met schade en schande

#96 Bericht door Thaijan » woensdag 14 november 2007, 01:16

Mart, bedankt voor het openen van dit topic...
Ik denk dat met name vrijgezelle (oudere) mannen die naar Thailand willen in ieder geval goed gewaarschuwd zijn wat hun kan overkomen voor zover mogelijk, ikzelf waardeer de reacties die hier geplaatst zijn...maar ik besef dat de kans minder is dat mij misschien ook iets kan overkomen in de toekomst.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Ik kan mij het beste vinden in de leefwijze van Carpediem en heb ongeveer dezelfde plannen voor de toekomst.
Ik wil het volgende even kwijt:
Vorig jaar ging ik ook uit verveling en nieuwsgierigheid eens kijken op zo'n datingsite, had mij geregistreerd in Juni 2006 en vond vrij snel een leuk vrouwtje, heb haar vrij snel in October 2006 ontmoet in Thailand en een erg leuke leerzame tijd gehad, zij zag het wel in mij zitten en het klikte wel goed. Eerst sliep ik in een hotel vlak om de hoek van haar ouderlijk huis.
Na 1 week mocht ik bij haar thuis slapen, wel in aparte slaapkamers volgens Thaise traditie. Hihi er is wel wat gebeurd maar niet thuis. Ik heb mij aangepast aan de leefstijl en weet nu ongeveer hoe men leeft in dat gezin, ook het Thaise eten was voortreffelijk, wij haalde eten of op de markt of gewoon op straat bij de talloze stalletjes. zij had gestudeerd en werkte gewoon thuis want pa en ma hadden een eigen winkel.
Financieel was zij OK en ik had en heb nooit de gedachte gehad dat ze eventueel op mijn geld uit was want ze wilde best wel een vaste relatie met een Farang. Ik heb haar echter eerlijk verteld dat ik op korte termijn niet naar Thailand kan emigreren en zei was ook eerlijk en vertelde mij dat ze in dezelfde periode een relatie had met een Australier, ook via internet. Zij heeft hem ook ontmoet nadat ik al lang terug was in Nederland. Het maakte mij niet veel uit want in mijn gedachten was zij niet de vrouw van mijn dromen en ik zou toch niet verder gaan met haar.
Dit wist ik al na 1 week, neem mij niet kwalijk maar ik vond het zo rot om het meteen af te kappen en misschien was ik egoistisch om toch willens en wetens gebruik te maken van de situatie en zodoende toch wat ervaring op te doen.
Nu is zij alleen in Duitsland bij haar familie, ach ja het zal wel.....of bij haar Duitse vriend....want normaal ging vaders met haar mee en nu is zij daar alleen.
Deze internet relatie heeft mij wel een fijne ervaring gegeven waar ik nooit spijt van zal hebben, ik heb wel mijn plannen bijgesteld.....
Mocht ik besluiten om te gaan emigreren wat ik zelf echt graag wil dan ga ik eerst naar Bangkok, regel daar een hotel en vandaar uit zoek ik een "echte woonplaats". Ik blijf op mijzelf en kom vroeg of laat in levende lijve vast wel mijn ware tegen, maar via internet dating doe ik niks meer, ik vind het risico te groot en vaak is het verloren tijd. Tuurlijk kun je geluk hebben dat je daar de ware vind maar ik verkies toch het levende lijve gebeuren :D want via de datingsite had mevrouw haar echte gewicht niet ingevuld....in plaats van een knappe strakke Thaise was zij wat lomp en fors haha om het zo maar uit te drukken, ehhh niet mijn type sorry.
Het draait natuurlijk om vertrouwen als je een relatie wil beginnen, het is al vermeld in dit topic...de meeste kans om je relatie te laten slagen is toch wel om met haar te leven, en dan niet voor 3 weken vakantie maar gewoon als je daar zelf woont.
Sorry voor mijn bijdrage wat niet echt te maken heeft met schade en schande, gelukkig was ik niet bedonderd...wel als ik echt verliefd was op haar.....

groetjes van Jan

peterd1961
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 265
Lid geworden op: zondag 30 april 2006, 07:03
Locatie: Pathum Thanee

#97 Bericht door peterd1961 » woensdag 14 november 2007, 06:25

Hoi Thaijan,

Ik vind jou bijdrage wel degelijk in dit topic thuishoren!!

Groetjes Peter

arno
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: vrijdag 02 november 2007, 17:23
Locatie: 9964

#98 Bericht door arno » woensdag 14 november 2007, 10:22

Als ik dit alles zo lees, denk ik bij mezelf:
"Waar ben ik aan begonnen"? "Kan ik niet beter in Nederland blijven".?

Ik sta nog helemaal aan het begin van de "schade en schande" en vraag me in goede moede af: "gaat mij dit ook allemaal overkomen"?

99,9% gaan toch allemaal op hun gevoel af, zeker als je via Internet "iets op aan het zetten bent?" Zekerheid krijg/heb je toch alleen als je met iemand persoonlijk om gaat en dan iemand leert kennen?

Arno

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

#99 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 14 november 2007, 11:40

arno schreef:Als ik dit alles zo lees, denk ik bij mezelf:
"Waar ben ik aan begonnen"? "Kan ik niet beter in Nederland blijven".?

Ik sta nog helemaal aan het begin van de "schade en schande" en vraag me in goede moede af: "gaat mij dit ook allemaal overkomen"?

99,9% gaan toch allemaal op hun gevoel af, zeker als je via Internet "iets op aan het zetten bent?" Zekerheid krijg/heb je toch alleen als je met iemand persoonlijk om gaat en dan iemand leert kennen?

Arno
Of jou dit ook gaat overkomen hangt in grote mate van jezelf af.
Gebruik je mensenkennis in jouw contacten en probeer zoveel mogelijk informatie in te winnen over hetgeen jij mee bezig bent.
Live your dream, don't dream your life.

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#100 Bericht door khonkaen » woensdag 14 november 2007, 11:47

Daar hoef je geen thai voor te zijn . ,
een falang kan dat ook , tenminste ik wel

willem
niets is perfect en niets is blijvend

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 264
Lid geworden op: donderdag 03 november 2005, 13:27
Locatie: Bangkok/Hua Hin

#101 Bericht door Emanuel » woensdag 14 november 2007, 12:01

Nou woon ik nog niet zo super lang in Thailand, ben ik er wel vaak geweest voor de verhuizing, maar mag ik mijzelf zeker nog geen expert noemen.
Ik kan nog veel van anderen leren. Vrienden in mijn woonplaats, mensen op dit forum, zien wat er met mensen gebeurt terwijl ik in Thailand verblijf.

Inmiddels heb ik een leuke vriendin, die gewoon voor een makelaarskantoor werkt. Aangezien ik ook aan het werk ben overdag wil ik dit altijd zo proberen te houden. Niet voor het geld, want een gat dat dit eventueel op zal leveren kan ik zelf ook wel opvangen. We kennen de Thaise salarissen, maar ik zou er niet tegen kunnen dat je de hele dag op elkaars lip zit.
Ik werk tenslotte online vanuit huis.
Zij weet ook heel goed, dat mocht deze baan ophouden ik wil dat ze wat anders zoekt, anders zal ik zelf iets voor haar proberen te regelen.

Toch heb ik voor mijzelf wat regels/normen opgesteld voor ik definitief naar Thailand vertrok. Denk er over wat je wilt en voel je vrij om commentaar te leveren. Ik kan alleen maar van mensen leren. Al zal ik er natuurlijk ook een eigen gezonde visie op nahouden maar probeer altijd niet te eigenwijs te zijn al zal ik ook fouten gaan maken in de toekomst.

1. Een huis huren! Er is nog geen reden om veel geld uit te geven aan een dergelijke aankoop. Het kost tijd om na te gaan in welk gedeelte van de stad ik volledig op mijn plek ben.

2. Na een lange oriëntatie eventueel een woning kopen. Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar een condominium, omdat ik zeker alles op mijn eigen naam wil hebben staan en dit een minder ingewikkelde constructie is zoals ik het nu bekijk.

3. Het is hier voor mij geen vakantie! Elke dag dronken naar huis behoort niet tot de mogelijkheden. Dat ik hier op mijn jonge leeftijd kan zitten met een redelijk inkomen zie ik als voorrecht. Iets wat je dus niet wilt verwaarlozen. Ik probeer hier mee om te gaan zoals ik in Nederland ook zou doen. Ik speel hier doordeweeks ook regelmatig een potje pool en soms drink ik dan ook een biertje. Toch denk ik dan na het tweede biertje tijd voor een sapje!

4. Een Thai zorgt voor zijn/haar familie. Dat wordt er met de paplepel ingegoten. Je kan naar mijn inzicht alleen anderen helpen als je zelf in de positie bent om te helpen. Als je dat niet bent kom je zelf in de positie dat je geholpen moet worden. Beter is het om je eigen positie te versterken zodat je mensen kunt helpen en zelf niet in dezelfde positie komt.
(Probeer dat maar eens aan een Thai uit te leggen trouwens!)
Natuurlijk zal ik uiteindelijk ook met wat huishoudgeld en "zakgeld" gaan werken, wat ze daarvan naar huis wil sturen moet ze zelf weten. Maar op is op.

5. Ik rijd op een gehuurde (en verzekerde scooter). Als ik hier de prijzen zie is het misschien verstandiger er eentje te kopen. Met mijn toeristen visum is het op het moment volgens mij niet mogelijk die op mijn eigen naam te zetten, dus hoort het in mijn optiek niet tot de mogelijkheden.

6. Trouwen heeft voor mij geen waarde. Ik heb al zoveel scheidingen meegemaakt in het leven dat een goede relatie meer betekend in mijn optiek. Daar heeft trouwen niets mee te maken.
Ik kan me echter voorstellen dat trouwen voor de ander zeer belangrijk kan zijn, dus zou ik na lange tijd eventueel bereidt zijn om dit voor de boeddha te doen. Niet voor de wet, omdat alles wat je dan samen opbouwt allemaal voor de Thai is. Je kan natuurlijk een vrouw hebben die oprecht veel van je houdt en er nooit aan zou denken om van je te scheiden. Echter weet je nooit hoe het over 10 jaar zou zijn, dat is een levensles die iedereen in de tijd wel krijgt denk ik. Is het niet bij jezelf dan wel bij een ander.

7. Ik ben geen Thai en zal ook nooit een Thai worden. Stel je op als gast die hier de mogelijkheid krijgt om te wonen en pas je aan met alledaagse Thaise gebruiken.

Ik heb nog vele andere regeltjes voor mijzelf opgesteld en dit waren de eerste die in mij opkomen. Fijn is ook dat in Hua Hin een hele goede Duitse vriend van mij woont die vloeiend Thais spreekt, schrijft en leest.
Wil ik wat belangrijks regelen zal ik ook altijd hem meenemen en ben ik niet afhankelijk van het eerste de beste vriendinnetje.
Laten we eerlijk zijn, je kent iemand pas echt goed na een aantal jaar ook al heb je en relatie met die gene.

Natuurlijk zou ik nooit durven zweren dat ik niet van mijn eigen regels zou afwijken maar het is fijn om een lijn in het leven te brengen hier.

Toch ben ik natuurlijk benieuwd wat anderen hier van denken.
Met name de expats, maar natuurlijk ook andere forum bezoekers.[/list]
Groeten,

Emanuel

Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal! (A. Einstein)

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 264
Lid geworden op: donderdag 03 november 2005, 13:27
Locatie: Bangkok/Hua Hin

#102 Bericht door Emanuel » woensdag 14 november 2007, 12:09

Ik wilde er eigenlijk nog aan toevoegen dat ik merk dat mensen soms der kop in het zand steken bij het met eigen ogen zien van schade en schande van anderen. Ik zie mensen soms denken, ja maar dat gebeurt mij niet.

Ik denk altijd geloof iets anders, maar leer van meer dan jijzelf alleen meemaakt. Je ziet om je heen ook dingen waar je een les uit kan trekken ;)
Groeten,

Emanuel

Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal! (A. Einstein)

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#103 Bericht door dutch » woensdag 14 november 2007, 12:17

Ziet er goed Emanuel.
Mijn enige kanttekening zou zijn,je verblijf op een toeristenvisum.
Dat klinkt me, voor een werkzaam leven hier in Thailand, op den duur niet lekker in de oren.
Voor de rest sla je de plank niet ver mis :lol:

arno
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: vrijdag 02 november 2007, 17:23
Locatie: 9964

#104 Bericht door arno » woensdag 14 november 2007, 12:19

Wouter_Udon schreef: Of jou dit ook gaat overkomen hangt in grote mate van jezelf af.
Gebruik je mensenkennis in jouw contacten en probeer zoveel mogelijk informatie in te winnen over hetgeen jij mee bezig bent.
Natuurlijk ben je "overal zelf bij". Bij iedere relatie die je aangaat, zowel bij een man als bij een vrouw. Dit kan je toch in ieder land overkomen? En als je iets aangaat via Internet moet je toch altijd alles geloven wat de ander schrijft of zegt? Dat moet de ander ook van jou geloven, toch? "Eerlijkheid duurt het langst".

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

#105 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 14 november 2007, 12:36

arno schreef: "Eerlijkheid duurt het langst".
En vertrouwen moet je opbouwen.
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”